Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Scudo
Carraro 227 f/p açısından gerçekten çok başarılı bir bisiklet.

İş - ev arası ortalama performansımı aşağıda görebilirsiniz. Almayı planlayan arkadaşlar gönül rahatlığıyla satın alabilirler.

https://i.hizliresim.com/Yr3Gmj.jpg

https://i.hizliresim.com/NrYQmY.png https://i.hizliresim.com/knZPmr.png https://i.hizliresim.com/pBvQlq.png
 
@Scherwin
hocam üşenmeden bukadar yazmışsınız çok sağolun.Siz gidon sungerlerini nereden temin ettiniz acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@yahya09
Rica ederim. İst./Bostancı'da hemen Bağdat Caddesinin başında bir bisikletçiden. İsmini unuttum.
 
@Scherwin
tek tek soruyorum sorulari kusura bakmayin.nekadara aldiniz acaba ?
 
Kelebek Gidon 25 euro (80 TL), sünger 15-20 TL gibi...
 
@Scherwin
gidonu aliexpressten almayi dusunuyorum.Fakat sungerlere nette baktim (TR de ) pahaliydi ya,50 tl civari fiyati var.Bune dedim altiustu bir sunger :)
 
@Scherwin üstad,kelebek gidonda açı problemi yaşadınız mı acaba,bazı kullanıcı arkadaşlar kullanıma bağlı olarak el ve bileklerde ağrı yaptığını söylüyor..benim bisikletim sportive 225 acaba sizin gidonun markası nedir bisikletime uyumlu olur mu bilgilendirirseniz sevinirim..
saygılar.
 
@kumuşi

Kelebek gidona, bileklerim düz gidonda ağrıdığı için geçtim :D Yoksa en azından bu günlerde dünya turuna çıkmaya niyetim yok ;)
Gidonu vucudunuza göre yanlış ayarlarsanız her türlü el ve bilek ağrısı yaşamanız olasıdır. Ancak gidon adı üstünde: Kelebek, neredeyse daire, direksiyon simidi gibi, 360 derece neresinden isterseniz oradan tutabileceğiniz gibi gidonun tutamaç bölümünü referans kabul edersek en az 45 derecelik yukarı-aşağı ayar payı var! özetle kombinasyon sonsuz gibi...
Carraro Sportive serisinin oturuş pozisyonu adından da anlaşılacağı üzere sportif ağırlıklı, yol bisikleti kadar olmasa da insanı bir nebze ileri doğru eğilterek sürüşe imkan veriyor. Bu da kol, bilek ve ellerde stresi artırıyor! Benim kelebek gidona geçmemin tek bir amacı vardı : Oturuş pozisyonumu mümkün olduğunca dikleştirerek ağırlığımı bilek ve kollarımda hafifletmek (bileklerimde ağrım vardı). Bunun da yollarından biri gidonu kendime yaklaştırmaktı. Kelebek gidonu denemek istedim.

Kullanıcıların çoğu gibi kurulumu yaptığımda ayarı aşağıdaki gibi yapmış idi;
TAM GİDONUN ARKASINDAN BAKIŞ

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/20151108_152241_resized-jpg.42741/

Yukarıdaki fotoğrafa dikkat ederseniz Vites kolları ve fren levyesinin olduğu tutamaç bölümü ayarı aşağı konumlanmış, gidonun ön bölümü ise havaya kalkmış. Bu ayar ile gene önceki düz gidonumdan iyi idi, ancak muhtemelen sebebi gidonun farklı yerlerinden tutabilmem olsa gerek.

Sonra ayarı aşağıdaki gibi yaptım;
https://www.bisikletforum.com/dosyalar/arkadan-jpg.46037/

Dikkat ederseniz gidon açısı burada neredeyse yere paralel, gidonun arkası ve önü düzlemi yere paralel gibi. Bu ayar ile gidon bana yaklaşmış oldu, aynı zamanda tutamaç yeri de kayda değer yükseldiği için sürüş konforum süper oldu. Seçmiş olduğum sele tipi de (SR Relaxed-Jelli) dik oturmaya daha uyumlu olduğu için bir bütün olarak nispeten düşük bir maliyetle çok konforlu bir bisiklete dönüştü benim için.

Özetle demeye çalıştığım şey: Bu sistemde her şey size bağlı. Her türlü ayarı kendinize uyarlayabilirsiniz. Bununla birlikte Vites kolları ve Fren levye açılarını da kuralına uygun açıya getirmeniz gerektiği de aşikar!

http://www.mtbtr.com/uploads/472Z5.JPG

Bilek bükülmeyecek, eğilmeyecek ;)

Aldığım gidonun Markası : UNO / Gidonumun üzerinde yazan ibare : "UNO KALLOY PERFORMANCED - 6061 PG". Benim bisiklete (227) uyduğuna göre Carraro Sportive'in tüm ailesine uyacaktır (Aldığım fiyatı 25 Euro - 80 TL).

Kelebek Gidon'da tavsiye etmeyeceğim/edeceğim model(ler);
https://www.bisikletforum.com/dosyalar/satorizone-jpg.41931/

(-)Tutamaç bölümünde iç bükey veya dış bükey açısı olan modeller bana göre faul :mad: Düz olacak arkadaş!
(-)Zoom isimli bir modelin de esneme yaptığı yönünde şikayet duymuştum! Buna da dikkat ediniz.
(+)XLC markasının fiyat performans anlamında iyi ve kabul edilebilir olduğunu ifade edenler var.
(+)Uno ile ilgili (benimki) hiç bir şikayete rastlamadım.

Bu konuyu da incelemenizi öneririm => KONU

Selamlar...
 
teşekkürler vakit ayırdığınız için...montajla alakalı yazılarınızı da okudum hd fren ve vites bağlantı kabloları yerlerinden sökülmesi gerekli mi acaba bu konuda tecrübesizim yanlış bişey yapmak mistemem..
vites neyse de fren konusunda tedirginim açıkçası..yordum szi kusura bakmayın hayırlı geceler.
 
Rica ederim. Bu sistemleri (vites kolları ve fren) birer alien vidayı gevşeterek eski gidondan ayırıyorsunuz, yeni gidona yerleştirip usturuplu bir şekilde sıkıyorsunuz. Kablo ve hortumları sistemlerden kesinlikle ayırmıyorsunuz. Çok kolay bir işlem.
Selamlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: kumuşi
çok teşekkürler..tabi uygulama olmadan yeterince öğrenilmiyor,herşey tecrübeyle sabit..
sağlıcakla kalın @Scherwin saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
Herkese merhaba
Ben de 2.El 227 alarak aranıza katıldım konunun neredeyse tamamını okudum diyebilirim. Foruma katkıda bulunanların bisikleti seçmeme inanılmaz katkısı oldu herkese teşekkürler. Çok yakın zamanda fotoğrafı da buraya yapıştıracağım.
 
Merak ettimde bulhorn takan var mı acaba nerden temin edilir.
 
@kambucca2 221 f/p açısından ve giriş seviyesi için güzel bir model beklentilerinizi karşılayacağını düşünüyorum.
@MasterYoda 227 çok iyi bir bisiklet,bende epeyce düşündüm fakat 225 aldım,aralarında çok fark yok ama 227 candır.
hayırlı olsun ve aramıza hoş geldiniz..sağlıkla bol pedallar dilerim;)
 
@kambucca2

@kambucca2 Hayırlı olsun güle güle kullanın...
Eşimde 221 'in "Lady - Bayan" versiyonu olan 222 modelinden var;

Carraro.Sportive.222.jpg

221 ile olan tek farkı Lady kadro oluşu. Her Carraro Sportive 'de olduğu gibi orijinal SR seleyi çıkarıp yerine yine SR marka büyük jelli sele taktık ;)
Bisiklet ile ilgili görüşüm ... her Carraro Sportive'de olduğu gibi bu da adeta uçuyor :D Eşim çok alışkın değil bisiklet kullanmaya (sele yükseklik ayarından anlaşılıyor - boy 1.70cm :D), bu hız ve çeviklikten biraz tırstığını söyleyebilirim :D
Vites ve dişli uyumları gayet güzel ve akıcı bir bisiklet. Sorunsuz ve problemsiz yıllarca kullanılabileceği izlenimi veriyor. Zaten bu Sportive serisinin temel avantajı (+Carraro'ların) kadrosudur. Minimalist ve sade bir tasarımı var, bununla birlikte sağlam ve hafif bir malzemeden üretilmiş. Kadroya dair herhangi bir şikayete ben rastlamadım. Kaza durumlarında bile kadronun sağlamlığından bahsedenler var. Modeller arasındaki fark ise bu kadroya disk fren/vFren, ön/orta/arka göbekte, viteste vs.. de hangi sınıf Shimano veya başka malzemeler takıldığı ile alakalıdır. Bazı özellik farkları ise (Örneğin; vites takımı ha Altus ha Deore olmuş olsun) en azından kendim gibi bir kullanıcı için psikolojik etki dışında bir fark yarattığını söylemek güç olacaktır (benimki 227).

Carraro Sportive modelleri arasında bir karşılaştırma eklemiştim önceki sayfalarda, inceleyebilirisiniz => KARŞILAŞTIRMA

Selamlar...
 
@Scherwin Bu sele ve elcik ayarları ile diz ve bilek ağrıları başlayabilir, özellikle uzun mesafeye çıkmadan bu işi çözmeniz iyi olur, sağlığı ve bisikletten soğumaması için bir an önce ergonomik sürüşe geçmesi lazım eşinizin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@alierkanimrek

Uyarınız için çok teşekkür ederim. Bu yanlışı konusunda kendisini uyarmıştım. Eylül ayından beri (4 ay) toplamda 2-3 kez falan bindi :( ve bunların ısınma turları olduğunu ve böyle güvende hissettiğini söyleyerek defans gösterdi :( bu sorunu adım adım çözeceğim...
 
Geri