@umutyalcin Öncelikle bisikletim ile 1120 km lik ve 650 km lik iki uzun tur yaptım 2015 yılında. tek eksi yönü ön bagaj çantaları ile kullanımda ön maşanın süspansyonlu olması sebebi ile sağa sola salınım yapması idi. Başka hiç bir sorun yaratmadı değişikler nedeniyle. Sizde ön bagaj kullanmazsanız eminim 100-200 km gibi turlarda sıkıntı yaşamazsınız asla. Tabi standart jant çemberi ve telleri ile en az 14 adet tel kırdığımı söylemek isterim. Değişimden sonra ben dahil 190- 200kg ağırlıkla resmen jant akortlarım dahi bozulmadı 1120 km lık ege-akdeniz turumda.Değişiklikleri sıralarsam , ön arka hublar deore 530 , jant çemberleri dt swiss 535 , jant telleri dt swiss 2.0 , ruble 11-34 hg400 alivio , ayna kol m4060(alivio) 48-36-26 hollowtech2 , arka aktarıcı m4000(alivio) , ön aktarıcı t4000 (alivio) , frenler t4000 (alivio) , fren vites kolları m4000 (alivio) , pedal saint ,lastikler schwalbe marathon 700x38 olarak değişikliğe uğradı.
Şuan siparişine kesin karar verdiğim ve kısmet olursa 2018 e kadar Türkiye'de ve sonrasında planladığım dünya turunda kullanacağım bisiklet Ktm Life Lontano Xt olarak kesinleşti.
@AtınçG hocam, bilgilendirme için çok teşekkür ederim. Belirttiğiniz bisiklete daha erken kavuşmanızı ve planladığınız turu yapmanızı dilerim. Dediğiniz gibi günlük 100-200 km civarında turlar düşünüyorum. Kış olduğu için ufak ufak hazırlıklar yapılmaktadır. Jant çemberi ve telleri ile ilgili forumda ki yazışmaları takip ediyorum. Jant telleri değişimini nerede yaptırdınız veya öneriniz olan yer var mı? Jant çemberiyle ilgili önerilerinizi de beklerim. Ben Niğde'deyim, eğer Kayseri'de yaptırdınız ise yaptırdığınız yerle ilgili iletişim bilgilerini paylaşmanız mümkün müdür? Ön bagaj ve çanta aldım. Yorumunuzdan dolayı şu an kullanım kısmında kararsız kaldım.
@AtınçG hocam tekrar merhaba. Carraro Sportive kullanmış birisi aşağıda ki açıklamalar doğrultusunda değerli görüşlerinizi beklerim. Sportive 225 bende ki model. Amacım mevcut bisikletimle kısa turlar yapmak, ihtiyaçlarımı belirlemek. Olası arızalara yerinde müdahale etmek vb. Benimde gönlümde Fuji Touring var. Normalde 2017 de bisikletimi değiştirmeyi düşünüyordum. Şu an sizin gibi modifikasyon mu yapsam, yoksa direk Fuji'ye geçiş mi yapsam, kararsız kaldım. Bu konuda değerli forum kullanıcılarınında görüş ve önerilerini beklerim.
@umutyalcin hocam öncelikle fuji konusunda tek bir şey söylemek isterim. ürün çok güzel ve kullanışlı ancak çamurluklu kullanımda max. lastik ebadı 700x35 fazlası asla sığmıyor. Jant konusunda ise dt swiss çember, tel ve deore 610 veya deore lx 670 göbekler ile bu olayı sonsuza dek çözümlersiniz. Kayseri'de jant dizimi yaptırdım sadece. Parçaları 3 ayrı firmadan zar zor buldum malum tel boyları önemli. tel boyu için öncelikle göbekler ve çember konusunda karar verebilmek gerekli. kadro boyu sorununuz yoksa 200km üzeri turlarınız olmaması durumunda fuji tarzı bir bisiklete asla ihtiyacınız olmaz. Maşa konusuna gelirsek xlc nin sabit alüminyum 6061 maşası (3 renk mevcut siyah gri beyaz) bike24.com da satışta bunu alıp bagajlarınızı sorunsuz kullanabilirsiniz. Vites sistemi konusunda suan bir sıkıntınız olmayacak muhtemelen onlarıda 6000-7000 km sonra lx 670 veya deore 610 setle değişirseniz başarılı bir kısa tur bisikletiniz olur. Ancak arka rublenızın oranı tahmınımce 12-32 veya 11-32 olması lazım bunu 11-34 veya arka aktarıcı uyumlu ıse 11-36 ıle degısırsenız turda yuklu sekılde rampa tırmanıslarında bır nebze rahat edersınız. onuda hg300 serısı alırsanız 55-60 tl cıvarında alabılırsınız. baska bır konuda yardımcı olmamı ıstersenız basım uzerıne her zaman yazabılırsınız. bılgım dahılınde elımden gelenı yaparım.
@AtınçG hocam ilgine çok teşekkür ediyorum. Bu durumda çember, tel, göbekler ve rubleye öncelikle start vermeliyim. Maşa kilitli ama anladığım kadarıyla sabit olması şart gibi. Xlc maşayı değerlendireceğim. Tüm tur bisikletlerinde sabit maşa kullanımı yaygın. İlk fırsatta tanışmak isterim. Tekrar değerli bilgiler için teşekkür ederim. Biraz daha çalışıp takıldığım yerde tekrar rahatsız edeceğim.
Arkadaşlar sportive 227 almayı dusunuyorum. Uzun araştırmalarım sonucu fiyat performans açısından en iyi şehir bisikletiymis. Bu ürünü şuanmı almamı onerirsiniz yoksa 2-3 ay sonra mı? Nakit olarak 1200 bulabilirmiyim?
@meiakanze Valla hocam ne yapacağımı şaşırdım fiyatlar böyle olunca bisiklet hevesim kırılmaya başladı. Hem ulaşım için hem spor için alayim dedim bu fiyata motor bile geliyor. Yanı spor için alicam diye giriş seviyesi bir bisiklete 1500 vermek ne kadar doğru tartışılır bir konu. Hevesim git gide kırılmaya başladı.
@Arseyus selam
Ben ikinci elde Carraro 227 bisiklet aldım bir hafta önce yaklaşık 2 ay boyunca sahibinden ilanlarını takip ettim ve sonunda 1000. tl ye aldım aksesuarsız olarak
bence piyasa sıkışmış durumda ve acele etmeden herkese teklif yapıp 1200 e çok rahat aksesuarlı olarak alabilirsin içini karartma...
@MasterYoda 1000 TL ikinci el almaya değmez gerek yok bence maceraya. Ama sen sorunsuz aldıysan güle güle kullan belki dolar felan düşer yada indirim olur bekliyecem biraz daha. @alinahit Baktım hocam pek birşey anlamadım daha doğrusu konuya katılan pek kimse yokmuş.
Arkadaşlar tecrübelerinize istinaden bir şey sormak istiyorum.174 boy ve 77cm bacak içi boyu için kadro 46 mı seçmeliyim yoksa 51 mi? İkisine de bindim ama karar veremiyorum.
@sivribey valla konuyu geriye doğru takip ediyorum; ama hala netleşemedim.Satıcı arkadaş 46 olur dedi ama 51 de gerek duruşu gerekse uzun turlarda daha rahat olacağı düşüncesiyle arada bıraktı beni.Gerçekten çok sinir bozucu
Benim boyum 185 cm, bacak içi boyum 87cm'den az değil. 51 mi 54 mü diye gittiğim mağazada 51'in bana tam olduğunu tecrübe ettim. Peki alıyorken 51 olmasa idi 46 mı 54 mü diye bir tercih ile yüz yüze bırakılsa idim, kesinlikle 46'yı seçerdim! Özetle bu kadronun (Carraro Sportive 2XX) bayağı bir geniş/bol kesim olduğunu düşünebiliriz Mevcut boyum ve 51 kadro ile ayarları tam kuralına göre yapmaya çalışmış olmamla birlikte selem öyle yukarıda kalmıyor, sele borusuna takılan arka çanta, ışık vs.. zamazingolar için az yer kaldığını söyleyebilirim. Sizin için 46 iyi olur düşüncesindeyim.