Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Carraro 220 modelini aldım. Boyum 177 ve iç bacak uzunluğum 79 cm. 220 modelinin kadro boyu 51 cm. Bana uygun olan kadro boyu biraz araştırınca 53 olduğunu öğrendim. Sele
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Scudo
Carraro 220 modelini aldım. Boyum 177 ve iç bacak uzunluğum 79 cm. 220 modelinin kadro boyu 51 cm. Bana uygun olan kadro boyu biraz araştırınca 53 olduğunu öğrendim. Sele
53 yol bisikletindeki ölçünüz. Sizin kadro işinizi görür. Endişe etmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eolian
aldığım bisiklet 51 de değilmiş 46 imiş :/ ( bisiklet bi anlık gazla alınacak bir bisiklet değilmiş
46 daha uygun olmuş güle güle kullanın 😊
 
Arkadaşlar carraro sportive bisikletime yol gidonu takacağım,üzerindeki set tourney açıkçası işimi görüyor bisikletimi de seviyorum. Tourney vites+fren kolu stı olarak geçen modellerden takarsam olayı çözmüş olur muyum ? Sat yol bisikleti al demeyin lütfen bolca okudum😊 yol bisikleti sürüş yaptığım yerler için çokta uygun değil bilgi sahibi olan arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Carraro 220 modelini aldım. Boyum 177 ve iç bacak uzunluğum 79 cm. 220 modelinin kadro boyu 51 cm. Bana uygun olan kadro boyu biraz araştırınca 53 olduğunu öğrendim. Sele

Hocam ben de Carraro 220 modelini kullanıyorum yakın zamanda aldım. Hayırlı olsun öncelikle. Benim boy 168 51 kadro kullanıyorum. 46 cm size biraz küçük gelebilir. Bana 51 tam oluyor. Bisikletle ilgili aklınızda soru varsa sorabilirsiniz.
 
Arkadaşlar carraro sportive bisikletime yol gidonu takacağım,üzerindeki set tourney açıkçası işimi görüyor bisikletimi de seviyorum. Tourney vites+fren kolu stı olarak geçen modellerden takarsam olayı çözmüş olur muyum ? Sat yol bisikleti al demeyin lütfen bolca okudum😊 yol bisikleti sürüş yaptığım yerler için çokta uygun değil bilgi sahibi olan arkadaşların değerli yorumlarını bekliyorum.

STI kolların tel çekme miktarı V frenlerden az. Ya çekme oranını değiştiren, Travel Adjuster ya da Travel Agent diye bilinen adaptörlerden ((link)) kullanmak, ya STI kollarla uyumlu mini-V frenlerden ((link)) takmak gerekiyor.
 
Son düzenleme:
merhaba ,
Carraro Sportive 225 bisiklet için çamurluk önerisi alabilir miyim acaba ?
aldığım bisiklet 51 de değilmiş 46 imiş :/ ( bisiklet bi anlık gazla alınacak bir bisiklet değilmiş
hocam 48 veya 51 cm kadro olması gerekli trekking ise. 53 yol bisikleti ölçünüz.
 
arkadaslar 1 haftadir arastirmaktayim..yeni uye oldum..bu is zormus gercekten.. birkac bisikletci dolastim bana 28" 44 kadro uyumlu dediler.boyum 1.68. sizce dogru olan bu mudur?

birde garip gelecek ama ben bunu keyif icin kullanacagim.ulkemizde sozde kadin bisikleti diye gecen modelleri tum dunya unisex kullaniyor aslinda.duzgun renkli bir kadin bisikleri sizce uyumsuz mu olur erkek icin :)

carraronun 4-6 bin tl ye asfalt zeminde surulecek,hafifte rampada surecegim hangi modelini onerirsiniz acaba?

cevaplar icin simdiden tesekkurler
 
arkadaslar 1 haftadir arastirmaktayim..yeni uye oldum..bu is zormus gercekten.. birkac bisikletci dolastim bana 28" 44 kadro uyumlu dediler.boyum 1.68. sizce dogru olan bu mudur?

birde garip gelecek ama ben bunu keyif icin kullanacagim.ulkemizde sozde kadin bisikleti diye gecen modelleri tum dunya unisex kullaniyor aslinda.duzgun renkli bir kadin bisikleri sizce uyumsuz mu olur erkek icin :)

carraronun 4-6 bin tl ye asfalt zeminde surulecek,hafifte rampada surecegim hangi modelini onerirsiniz acaba?

cevaplar icin simdiden tesekkurler

1.68 boy Mosso'da 41-46 kadro arasında kalıyor, Carraro için 44 doğru olabilir ama mümkünse bir küçüğünü ve bir büyüğünü de deneyip karşılaştırmakta fayda var.

"kadın bisikleti kadrosu" konusunda şurada şunları yazmıştım:

Satarken çoğu satıcı öyle ayırsa da kadro yapısını erkek/kadın diye düşünmeyin. Step-over ve low-step (bir de step-through var tabii) diye ayırınca ilk bisikletin kadrosu low-step. "Kadın" modeli diye satıyorlar ama özelliklerine baktığımda low-step ve küçük kadro olması dışında kadınlara özgü bir özelliğini göremedim. Zaten en fazla kadın anatomisine uygun seleyle satarlar, o da değiştirilir.
Şehir bisikletleri için
- Gideceğiniz ülke dahil birçok ülkede daha yaygın kullanılabilmesi açısından kiralık bisikletlerde low-step/step-through yapıları tercih ediliyor. Böylece yaş ve cinsiyet kapsamı çok genişliyor.
- Yaşlılar ya da fiziksel sorunu olan bir çok kişi inip binme kolaylığı nedeniyle low-step/step-through bisiklet tercih ediyor.
- Aynı bisikleti paylaşan çiftler low-step/step-through kadro yapısı tercih ediyor.
- Bazı ünlü modeller sadece low-step/step-through yapısında üretiliyor. Örneğin B'twin Original 520. Oğlumdan eşime kalan bu bisikleti ben de şehir içinde kullanıyorum. Bu bisikletle Avrupa turuna çıkan birini biliyorum, kadın değil.
Sonuçta şehir bisikletinde bu kadro yapısı hiç sorun değil, duruma göre avantajlı da olabilir.
...

Low-step kadro seçiminde en büyük sorun, çoğunda kadro içi aksesuarları (çanta, suluk v.b.) kullanamamak. Her şey için farklı bir çözüm üretilebilir tabii.

Carraro'da (link) sayfasındaki çelik kadrolu Juliana, Julio, Modena, Active modelleri dışındakilerin bütçenize uyanları "asfalt zeminde surulecek,hafifte rampada surecegim" amacı için kullanılabilir. Zaten geriye Sportive, Elite ve Juliet serileri kalıyor.

Bütçe yetiyorsa minimum donanımdaki, örneğin vidalı 14-28 ruble kullanan, dişli oranları kaset rubleli benzerlerinden daha kötü olduğundan yokuş performansı ve teorik son hız bakımından geride kalan, Shimano dışı aynakolu olan ve bazı bileşenleri daha basit modellerden seçilmiş 220, 222 gibi modelleri de tercih etmemek daha iyi olur ama yine de bunlar da amaca uygun olarak iş görür. Bunlar donanım kalitesinde ve gelecekteki yükseltme ihtiyaçlarında can sıkıcı olabiliyor.
 
Bu step-over denen düz üst borulu modellerin bir avantajı aero olmalarıymış. Bence hafifliğinden ötürü kompakt kadrolar durumu telafi edebilir, low-step olunca kadro boyunu tutturmak daha kolay deniyor.
 
@Spartiat

Cevap icin cok tesekkur ederim.alacagim model ufaktan sekilleniyor.acikcasi "kadin kadro" bisiklet dedigim ve sizinde dediginiz gibi eger kullaniminizi daha cok rahat ettirecekse umursanmamasi gereken bir durum.

Peki su paylasacagim modellerde en F/P sizce nedir?

Sportive 325 - 5700 tl

Elite 705 - 4500 tl

Modena - 3300 tl


Esim ve ben donusumlu - hatta cok memnun kalip bu spora kendimizi iyice verirsek 2 tane planliyorum..

Benim sectiklerimden veya sizin oneriniz direk model onerisi olursa cok sevinirim..

Veya bu paylastigim 3 modelde fiyatini hak eden en uygunu secmemi saglarsaniz cok guzel olacak.
 
@Spartiat

Cevap icin cok tesekkur ederim.alacagim model ufaktan sekilleniyor.acikcasi "kadin kadro" bisiklet dedigim ve sizinde dediginiz gibi eger kullaniminizi daha cok rahat ettirecekse umursanmamasi gereken bir durum.

Peki su paylasacagim modellerde en F/P sizce nedir?

Sportive 325 - 5700 tl

Elite 705 - 4500 tl

Modena - 3300 tl


Esim ve ben donusumlu - hatta cok memnun kalip bu spora kendimizi iyice verirsek 2 tane planliyorum..

Benim sectiklerimden veya sizin oneriniz direk model onerisi olursa cok sevinirim..

Veya bu paylastigim 3 modelde fiyatini hak eden en uygunu secmemi saglarsaniz cok guzel olacak.

(link), (link) ile aynı kadroyu kullanıp küçük özellik farkları olan, 7 vitesli çelik şehir bisikleti. Düz bir şehirde alışveriş, kısa ulaşım gibi ihtiyaçlara uygun ama yokuşlu bir şehre, uzun gezilere ya da sportif kullanıma uygun değil.
(link) Modena'ya kıyasla trekking bisikletine daha yakın, onlardaki giriş seviyesi bileşenleri bulunduran, yokuşa ve yüksek hıza daha uygun, hem şehir içinde hem gezinti ya da spor amaçlı olarak kullanabilecek bir model. Bu modelde dikkatimi çeken -yan komşumun Elite 704'üne dayanarak, üst boru dışında her şeyi aynı olduğu için- anlamsız ağırlığı. Benzer özelliklerdeki alüminyum trekking bisikletlerinden belirgin ağır, Decathlon şehir bisikletlerine ya da benzer özellikli çelik kadrolu bisikletlere yakın ağırlıkta.
(link) tümüyle daha iyi seçilmiş Shimano bileşenlerden oluşan, ötekilerden daha hafif, farklı kullanım amaçlarına uygun, yükseltmeler/geliştirmeler konusunda daha esnek, iyi bir trekking bisikleti. Fiyatı rakiplerindeki benzer ürünlerle kıyaslandığında normal. Düz maşalı olması bence daha iyi ama bu kişisel tercihe göre karar verilmesi gereken bir konu. Süspansiyonlu maşa tercih edilirse kardeşi (link)'ya bakılabilir.

Bütçenize uyuyorsa Sportive 325 bu listenin en iyisi. Rakibi Mosso Legarda xx24 LDM H olabilirdi ama 2022 modellerde o konfigürasyon yok, step-over dengi (link) ve low-step olarak 226'ya denk olan (link) var. Bazı özelliklerde Sportive'ler, bazı özelliklerde Legarda'lar daha iyi ama toplamda Sportive'ler biraz daha iyi diyebilirim.
 
Bende carraro sportive 328 ile 2 gündür sahilde sürüş yapıyorum. Eski bisikletim olan tilt 500 ile kıyaslama yapabilecek kadar fikir sahibi oldum.

Bu kısım katlanır bisikleti olup trekking bisiklete geçmek isteyen kullanıcılar için kişisel deneyimlerimi içermektedir.

Öncelikle katlanır bisikletlere kıyasla 28 inch tekerler yağ gibi akıyor yolda. Arnavut kaldırımı gibi zeminlerde katlanır ile sürmek çok zor oluyordu. Sarsıntıdan yol alamıyordum inip elle itiyordum. Büyük tekerlekler bu türden yollarda çok daha başarılı. Sabit maşa olduğu halde sanki bisiklette amortisör var gibi hissettim katlanırdan sonra. Şehir ve hatta toprak köy yollarında dahi amortisörlü bir maşaya gerek yok diye düşünmekteyim.

Katlanır bisikletin gidon yapısı aşağı doğru düz indiğinden dolayı daha hassas ve geribildirimi daha kuvvetli. Bunda küçük teker çapının da etkisi olabilir. Yüksek hızlarda çok fazla güven vermiyor ama düşük hızlarda kıvraklık sağlıyordu. Tam boy bisiklet bu noktada yüksek hızlarda çok daha güvenli ve kontrollü sürüş imkanı sağlıyor. Vites ve dişli oranlarının bolluğu da çok büyük avantaj sağlıyor. Katlanır bisiklet ile gidemediğim yokuşları bu bisiklet ile zorlanmadan çıkabilmeyi başardım.

Gelelim bisikletin genel detaylarına

Fren kolunun ve vitesin bütünleşik yapısı açıkçası çok hoşuma gitmedi. Birinden birinin arızalanması durumunda komple bu seti değiştirmek gerekebilir diye düşünüyorum. Bir alt modelinde açılı gidon boğazı nedense bu modele konulmamış. Sele bana çok aşırı rahatsız gelmedi. Gerçi satıcı seleyi değiştirmemi önerdi kadınlar için üretilen selelerden almayı düşünüyorum. Bu konuda da tavsiyelere açığım. Frenleme performansına gelecek olursak. Daha önce pabuçlu v fren kullanmış biri olarak hassasiyetini çok sevdim. Tabi benim bu konuda yorum yapmam çok doğru olmaz çünkü daha önce hiç hidrolik disk frenli bisikletim olmamıştı. Vitesler iki ayrı koldan ayarlanıyor. Biri dişliler arasında büyükten küçüğe geçirirken diğeri tam tersini yapıyor. Bu noktada ise şöyle bir sıkıntı ortaya çıkıyor. Sizinde bildiğiniz gibi aynakolda dişli büyürken vites büyür arkada ise dişli küçülürken vites büyür. Bu durumda da arka rubledeki vitesi küçülttüğümüz kol ile ön vites tam tersi swichler ile ayarlanıyor. Hala buna tam alışamadım biraz sinir bozucu. Keşke düz mantık aynı tip düğmeler vitesi küçültüp aynı tipler büyütseymiş ama teknik olarak saçma olurdu tabiki bu. Daha önce çevirmeli vites kullanmıştım bu daha konforlu tık tık geçiyor vitesler. Bisikletin oturuş pozisyonu gayet dik. Tilt 500 kadar sopa gibi kalmıyorsunuz. Bana daha konforlu geldi. Pedallar güzel tırtıklı ve metal alaşımlı çok kaliteli ayakkabı kaymıyor. Tabiki pro kullanıcılar zaten kilitli pedal kullanıyordur ama ben düşünmüyorum. Lastik kalitesi kesinlikle ama kesinlikle tilt 500 den çok daha iyi. Belki frenlerden dolayı da böyle düşünüyor olabilirim ama yol tutuşunu beğendiğimi söylemeliyim. Elbette daha kalitelileri vardır. Onun haricinde bisiklet ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi sorabilirsiniz.

keyifli sürüşler herkese.
 
  • Beğen
Tepkiler: bgcx ve HaLiL_27
@Spartiat



tesekkurler paylasiminiz icin.siz dedikten sonra baktim evet o elite ve diger modelin agirligi ozellikle yokuslu yerlerde ciddi sikintiymis..

325 veya 226 ya yogunlasacagim.226 yi bir yerde canli denedim harikaydi dlow step.ancak sadece pembesi vardi o yuzden almadim..

325 in gri low step modeli sizce bir erkek icin uygun olur mu ? kisa sure icinde almayi planliyorum.
 
@Spartiat



tesekkurler paylasiminiz icin.siz dedikten sonra baktim evet o elite ve diger modelin agirligi ozellikle yokuslu yerlerde ciddi sikintiymis..

325 veya 226 ya yogunlasacagim.226 yi bir yerde canli denedim harikaydi dlow step.ancak sadece pembesi vardi o yuzden almadim..

325 in gri low step modeli sizce bir erkek icin uygun olur mu ? kisa sure icinde almayi planliyorum.

Düz maşaya alışırsanız 325 226'dan daha da iyi gelir.
325'in bu renkleri güzel görünüyor ama bu çok kişisel bir konu tabii. Ben açık ya da koyu gri zeminde turuncu, sarı ya da lime detayları severim, o yüzden 👇bu renk seçimini beğendim. Her tarafını yazıyla doldurmamaları da iyi, Carraro bu konuda çoğu markadan başarılı.
sportive-325-28-24-v-hd.jpg
 
@Spartiat

Cevap icin cok tesekkur ederim.alacagim model ufaktan sekilleniyor.acikcasi "kadin kadro" bisiklet dedigim ve sizinde dediginiz gibi eger kullaniminizi daha cok rahat ettirecekse umursanmamasi gereken bir durum.

Peki su paylasacagim modellerde en F/P sizce nedir?

Sportive 325 - 5700 tl

Elite 705 - 4500 tl

Modena - 3300 tl


Esim ve ben donusumlu - hatta cok memnun kalip bu spora kendimizi iyice verirsek 2 tane planliyorum..

Benim sectiklerimden veya sizin oneriniz direk model onerisi olursa cok sevinirim..

Veya bu paylastigim 3 modelde fiyatini hak eden en uygunu secmemi saglarsaniz cok guzel olacak.
Hocam aynı boydayız sizinle. Ben carraro sportive 220 aldım 51 kadro. Hiçbir sorun yaşamadım sanki tam benim için yapılmış gibi hissediyorum. Yol bisikletim de 52 kadro zaten. Ama yine de almadan önce deneyerek almak lazım ben öyle yaptım ve kafamda soru işareti kalmadı.
 
Herkese iyi günler dilerim yaklaşık 2 senelik tern link d8 kullanıcısı olarak artık şehir bisikletine geçmek istiyorum yaklaşık 8 bin tl ye kadar bütçem var bir süredir carraro sportive 227 modelini düşünüyorum ama siz değerli arkadaşlarımında fikirlerini almak isterim şuan satış fiyatı 7500 tl gibi bi rakam bu bisiklet fiyatını hak eden bir model midir acaba veya sizler bu kadarlık bir bütçe dahilinde ne tavsiye edersiniz. son olarak boyum 186 carraro sportive 227 modelinde bana hangi kadro uygun olur. değerli cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar lütfen yardım. Hepsi buradada bütçeme uygun carraro 220 buldum. İkinci ellere bakmaktan gına geldi adamlar sıfırdan fazla fiyat çekiyor. Yada 500 aşağısına satıyor bı lastik değişimi yapsam zaten aynı kapıya cikcak neyse... İç bacak ölçüm 80 cm lagarda ile carraro 220 arasında kaldım. Mosso da gidonun acılı olması hoşuma giden bir özellik çok faydalımı ararmiyim.bilmiyorum ikisi arasında bariz fark varmı ? Lagerda ile 220 arasinda
 
Geri