Merhaba arkadaşlar. Carraro Sportive 224 modelini alarak aranıza katıldım. Bisikleti internetten aldığım için, internetten almaya çekinenlere ya da daha önce internetten alışveriş yapmamış olanlara fikir vermesi açısından alma sürecimi ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum.
Yaklaşık 1 aylık araştırmalarım sonucunda bana uygun bisikletin şehir bisikleti olduğuna karar verdim. Ve marka modelde de Carraro Sportive 224’te karar kıldım. Evet, artık bisikletimi seçmiştim ve sıra alma işlemine gelmişti. Peşin alma imkânım yoktu. Kıstaslarıma göre peşin fiyatına taksitle almalıydım. İnternetten araştırmalara başladım.
Araştırmalarım sonunda peşin fiyatına 9 taksit ve kullandığım kredi kartına 50 / 75 tl worldpuan kampanyasından dolayı Hizlial.com’u takibe aldım. Bu süre içinde takip ettiğim bu sitedeki satış fiyatının 990 tl’den 940 tl’ye düşmesi ve bisiklet kilidi hediyesinin eklenmesi ise çok iyi denk geldi. Ama şu da var ki; sipariş esnasında kadro boyunu seçemiyorsun. Öyle bir seçenek koymamışlar. Sonra sitenin müşteri hizmetlerine mesaj göndererek hangi kadro boylarının satışta olduğunu sordum. Ürün yöneticisi Olgun Bey 46 ve 51 cm seçeneklerinin olduğunu söyledi.
Geçtiğimiz 21 Mayıs Perşembe günü bisikletimi, kask, zil, patlak önleyici sıvı ve pas sökücüyle birlikte siparişimi verdim. Böylece alışverişim 1000 tl üzerine çıktığı için hem 50 tl yerine 75 tl worldpuan kazandım hem de bisikletle ilgili almam gereken araç gereçlerin bir kısmını almış oldum.
Bisikletin siparişini verdikten sonra müşteri hizmetlerine mesaj göndererek kadro boyunun 46 cm olacağını söyledim. Ürün yöneticisi Osman Bey bu isteğin üretici firmaya iletildiğini, ürünün buna göre gönderileceğini söyledi.
Ertesi gün üretici firma siparişi vermiş. (Burada şöyle bir olumsuzluk var: Bisikleti Hızlıal yerine üretici firma kargoya verdiği için kargonun nerede olduğunu takip edemiyorsun. Yani iki firma arasında iletişim eksikliği var.)
23 Mayıs Cumartesi günü öğleden sonra kargo geldi. (Kendim çalıştığım ve alışveriş süresince evde kimse olmadığından bir yakınımın adresini vermiştim.)
Uzaktan alışverişlerde servisin kuracağı ürünlerde alınan ürünün kutusunu yetkili servis açmalıdır. Ürünün taşıma esnasında kırılması ya da önemli bir hasar alması durumunda yetkili servisin durum tespiti yapması için bu önemli. Yoksa servisin insafına kalınabilir.
Cumartesi servise gidemeyince pazartesi sabah ilk iş yaşadığım şehir Soma’daki yetkili servisi aradım ve internetten Carraro marka bisiklet aldığımı ve ücretsiz kurulum yaptırmak istediğimi, bunun için randevu almak gerekip gerekmediğini sordum. Gerek yok cevabını alınca bisikleti kutusuyla birlikte arabaya attığımız gibi eniştemle servise gittik.
Bir yandan bisiklet kurulurken bir yandan da kuran kişiyle sohbet ediyoruz. İnce lastiklere bakarak çoğu kişinin dağ bisikleti istediğini kastedip “işte biz kimseye bunu anlatamıyoruz” deyip sitem etti. Ama yine de son 2 yıldır Soma’da bisiklet kullanımının arttığını söyledi.
Soma’da bildiğiniz bisiklet grupları var mı dediğimde grup olarak olmasa da adını saydığı birkaç kurumda çalışan kişilerin işe bisikletle gidip geldiğini söyledi.
O sırada yan tarafta (bisiklet yetkili servisi aynı zamanda motosiklet yetkili servisi) motosikleti için bekleyen 40lı yaşlardaki bir abimiz “Karbon mu o?” diyerek yanımıza geldi. Yok abi, nerede, alüminyum
dedim. Hıı evet bak, bir an karbon sandım dedi. Sonra kadrodaki kaynak noktalarını göstererek, “Bak argon kaynak kullanmışlar, kaynak izlerinden belli” minvalinde bir şeyler söyledi.
Bisikleti kuran kişi 1 ay sonra ücretsiz ilk bakımının olduğunu, 6 ay sonra da ücretli bakımının olduğunu söyledi. Bisikletin kurulumu bittikten sonra binerek evimin yolunu tuttum.
Bu da fotoğrafı. Kurulumun yapıldığı gün bir maden yolunda biraz rampa çıktıktan sonra geri dönüşten önce çektim.
Biraz uzun oldu ama umarım sıkılmamışsınızdır ve internetten alışveriş yapmak isteyenler için bir fikir vermiştir. İyi pedallamalar…