Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

@Zfr
Öyleyse düz maşa benim için daha uygun lakin arada sırada düz maşa ile bozuk yolda girsem herhangi bir sorun çıkmaz değil mi ? Bu arada yardımcı olduğunuz için Teşekkürler.
 
Scudo
Selam arkadaşlar, ben aranızda yeniyim :)
 

Dosyalar

  • 59632dee-ebd8-4118-98de-5de7c53ccb40.jpg
    59632dee-ebd8-4118-98de-5de7c53ccb40.jpg
    44,4 KB · Okunma: 38
  • Beğen
Tepkiler: Scherwin
@MertEs O biraz da bisikletin hibritliğine bağlı, mesela lapierre urban da şehir bisikleti ama onunla araziye girersen pek memnun kalmazsın. Carraro sportive serisi biraz cross bisikletlere yakın olduğu için amortisörsüz de olsa kadro ve teker çapı sayesinde fazla rahatsızlık vereceğini sanmıyorum.
 
@MertEs

Hangi bisiklet daha iyiden ziyade hangi bisiklet işinizi görür buna karar vermek lazım öncelikle. Ben de mesela sizinle hemen hemen aynı kullanım alanlarına yönelik almıştım bisikletimi ve Carraro'nun amortisörlü modelini (Sportive 227) tercih etmiştim. Ben amortisörlü modeli tercih ettiğim için memnunum açıkçası, çoğunlukla şehiriçi kullanım için bile olsa (memlekette yolların hali ortada, bazen kaldırımda bile gitmeniz gerekebiliyor.). Ancak düz maşada o kadar çok mu farkediyor; bazılarına göre hayır ve zamanla alışıyorsunuz çukurlardan/yollardan kaynaklanan titreşimlere ve sarsıntılara. Ben mesela çoğunlukla amortisör açık kullanıyorum, gidondan kilitli olduğu için de dilediğim zaman kolaylıkla maşayı kilitleyip öyle de kullanabiliyorum. Her iki şekilde de kullanma imkanına sahip olduğum için açıkçası amortisörlü benim tercihim olurdu yine. Yani bu biraz sizin aradığınız konfor (-ki kim ne derse desin konfor farkı var bence arada, ama düz maşanın verdiği rahatsızlık gözardı edilebilir düzeyde mi, evet.) ve rahatlıkla ilgili. Lakin orjinal tur bisikletlerinin çoğu düz maşa, sadece tur bisikleti olarak düşünürseniz diye de bunu belirteyim.


Fakat öncelikle olarak seçtiğiniz iki bisiklet arasında donanım olarak Carraro bir tık önde görünüyor, sadece maşaya bakıp karar vermeyin yani. Aralarındaki fiyat farkı da donanım farkından kaynaklanıyor zaten, sadece maşa değil yani.

Aslında Ankara'da yaşadığınızı düşünürsek -yokuşlarından bahsediyorum- düz maşa ağırlık bakımından sizin için daha rahat olacaktır (çünkü arada yaklaşık 2 kg bir fark vardır muhtemelen, amortisörlü olan daha ağır yani), ve fakat yine Ankara'da yaşadığınızı düşünürsekı -yine yokuşlardan bahsediyorum- amortisörlü maşa sizin için daha rahat olacaktır, çünkü belirli konfor farkı yaratır yokuşlarda. :) Ama her ikisinde de yaşayacağınız rahatsızlık gözardı düzeyde midir, evet.

Gördüğünüz gibi ilk mesajda bahsettiğim şey, önceliklerinizi belirleyip, gözardı edebileceğiniz şeylere karar vermeniz gerekiyor sadece. Öyle çok büyük farklılıklar değil yani. Fakat performans yapmayacaksanız, yani ağırlık gibi bir derdiniz yoksa Carraro'nun amortisörlü maşa seçeneği olan bir modelini listeye ekleyin derim ben.

Ne olursa olsun, ölçülerinize göre olan, içinize sinen ve sizi mutlu edecek bisiklete kavuşmanız ümidiyle, saygılar.
 
@ÖmerMurat, @Zfr
Yardım ettiğiniz gerçekten çok teşekkür ederim.Umarım benim gibi arada kalanlar da görüp yararlanabilirler.
 
@ÖmerMurat Seni bilmiyorum da amortisör konusunda fikrim çok ufak bir değişime uğradı. Yollardaki ucubelikler yüzünden tercih edilmesi yanlış olur, asfalt yoldaki bozuklukların çoğunluğu nadiren ve keskin oluyor, sırf o keskinlikten konforlu çıkmak için de tek amortisör yeterli değil. Amortisörün tadı ancak istikrarlı sarsıntı olursa çıkıyor stabilize yollar gibi. Onun dışında asfalttaki bozukluklar için dişler takma değilse gerek yok. Ama bende o yüzde 227 yok elbette, sadece gözlem benimki.
 
@Zfr Belirttiğim gibi ben şu anki tercihimde mutluyum ve konfor farkını hissedebiliyorum, üstelik dişlerde de değil bilekte. Bu kullandığınız yol kadar sürüş tarzınızla da ilgili bir şey biraz. Ama yine önceki mesajda belirttiğim gibi gözardı edilebilir düzeyde mi, evet. Aradaki fiyat farkı buna değer mi, bu uzun uzadıya tartışılır ve kişiden kişiye değişir. Şunu da belirteyim; tamamen tur bisikletine geçiş yaptığımda düz maşayı tercih ederim bu da net.
 
@ÖmerMurat Ben de. Gürkan genç baya eziyor amortisörü ama abartıyor biraz. Muhtemelen tur bisikletlerinde olmama sebebi mühendisler tarafından muhasebe edilmiş olsa gerek, ağırlık ve kat edilecek mesafe bazında heralde amortisörlü bir bisiklete göre daha yüksek değerler çıkıyor avantaj olarak. Kısa mesafe turlar olsa -ki bir vsf veya kogaya hiç gerek yok bunun için- muhtemelen amortisör daha ağır basabilirmiş gibi geliyor. Mesela şöyle bir örnek verirsek, bir bilgisayar çıkıyor ve yüzde 3 oranda daha az elektrik tüketiyor olsun yeni model, bu bizim gibi kişiler için hiçbir şey ifade etmez, ama şirkette bin tane o bilgisayardan kullanacak kurum için çok şey ifade eder.
 
@Zfr

Verdiğiniz örnek çok doğru, aslında forumda teknik anlamda tartışılan bir çok konu için bu geçerli. Bizim gibi kullanıcılar için çoğu farkedilmeyecek düzeyde olan bir sürü donanım için günlerce tartışma dönüyor bazen. Tabii bilinçlenme anlamında çok önemli ancak verimli bir tartışma mı, kişiye göre değişir? Seçenekler çoğaldıkça değişkenler ve ihtiyaçlarda çoğalıyor. Bu yüzden; fren meselesi, maşa meselesi, alü kadro-çelik kadro meselesi, göbek meselesi vesaire daha uzun bir süre tartışılıp duracak muhtemelen. Çünkü performanstan ziyade "zevk" meselesi de işin içine girdiğinde çık işin içinden çıkabilirsen.
 
Şu sportive serilerinden biriyle sürerken video çeken yokmu aranızda ? :)
 
arkadaşlar daha öncede konu başlığı açıp sormuştum ama bir arkadaş dışında cevap veren olmadı burdan tekrar sorma ihtiyacı duydum... carraro 230 (link) mi yoksa kron tx2000 mi (link) yoksa ince lastikli önden kilitlemeli maşa ve hd fren sistemine sahip bir başka bisikletmi önerirsiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
@onur mutlu

İki bisikletin de özellikleri birbirine fazlasıyla yakın. Ön-arka vites, fren, aynakol ufak farklar olsa da zaten yüksek kalitedeki parçalar. Ben bu ikisi arasında Carraro tercih ederdim, o da bana Carraro markası daha güzel geliyor, renk seçimlerinden, tasarımından. Çok fark etmiyor yani.

Amortisör mevzusu ise kişiden kişiye, yaşanılan bölgeye ve nerede kullanılacağına göre değişecek bir durum. Ben 330 kullanıcısıyım, amortisör yok. Yanlış bir tercih yaptığımı anladım, satıp MTB almayı düşünüyorum. Bir başkası için amortisörsüz olmaası avantaj olabilir. Ben bozuk arazilere, toprak yollara girmeyi çok sevdiğim için MTB istiyorum. Bunu da bisikleti aldıktan sonra anladım. Eğer ki sadece asfaltta kullanacaksanız, amortisöre gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur mutlu
asfalt ve hafif arazi şartlarında kullanmayı düşünüyorum...kilitli masayı o yüzden istedim...ilginiz ve cevabınız için teşekkür ederim... @Ahmet Teke
 
@onur mutlu

Yol fazla bozuk olmadığı sürece pek gerekli değil diyebilirim. 3-5 km toprak yol için pek gerekli değil. Ama gerçekten ben her yere girerim bisikletle, çukur, kaldırım tanımam derseniz, amortisör lazım. Şahsen kaldırımdan rahatça atlamak istiyorum, o nedenle amortisör istiyorum...

Rica ederim en demek
 
  • Beğen
Tepkiler: onur mutlu
bende ufak turlara çıkmayı planlıyorum...köy yollarında filan rahat etmek amacım...hiç biyere gitmezsem kendi köyüme gidip gelirken rahat ederim en azından :) birde bazen mtb ci arkadaşlarla turluyoruz...onlar kadar sert araziye girmesemde en azıdan çok geri kalmak istemiyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
@onur mutlu ben mtb'den dün itibariyle sportive 225e döndüm usta. MTB araziye girmiyorsanız gerçekten biraz hamallık şehiriçi ve hafif arazide. Yukarıda bir arkadaşında bahsettiği gibi Sportive serisi biraz cross'a da kaçtığından gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur mutlu
Arkadaşlar 7 ay önce Carraro Sportive 225 alarak ve bi o kadar da masraf yaparak aranıza katılmıştım. Ancak üzülerek söylemeliyim ki yaşadığım şehirim bisiklet kullanmaya elverişli olmadığından dolayı bisikletimi ilana koydum ve satacağım. Buradaki fotolar vs görünce içim gidiyor ama olmuyor burada o hayaller!
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
selamlar carraro sportive serisi kullanıcıları ben 225 kullanıyorum size sormak istediğim bir şey var kadrolarla alakalı..3 aylık bisikletim kadrosunda,daha doğrusu kadro marka veya yazıların bulunduğu etiketlerin bazı yerlerinde deformasyonlar var..eminim ki biryerlere sürtmedi veya bir darbe de almadı fakat dediğim gibi etiketler birkaç yerden soyulmaya başladı..ilk soyulmayı görünce pek önemsemedim,üzerine sticker yapıştırır geçerim diye düşündüm ama ikinci üçüncü vaka canımı sıktı açıkçası..fotoğraf ekleyemiyorum şimdilik...
daha önce böyle bi sorunla karşılaşan var mı...garanti kapsamına girer mi acaba...bana sanki kullanıcı hatası der geçerler gibi geldi.
bilgisi olan aydınlatırsa sevinirim...teşekkürler.
 
@sspl teşekkür ederim..zaten alacağım bisiklet bu tarz...onda sıkınrı yokta carraro 230 mu kron tx 2000 mi ona karar verememiştim ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Geri