@namredips
Merhaba,
-"kronik" diye nitelendirilen ses sorununun bir çok sebebi olabilir (rotorun yamuk olması, kaliperin ortalanmış olup olmaması, rotora yağ bulaşması vs.) ve bunu kronik olarak nitelemek yanlış bence, bunların hepsinin çözümü var ve bir kısmı da kullanıcı hatasıyla ilgili sorunlar. Bende 1 adet CS 227 1 adet (kız arkadaşımın) CS 225 var, şu ana kadar bir ufak tefek sorunlar yaşamış olsak bile genel anlamda bir sıkıntı yaşamadık. CS 225'in arka rotorunda hafif bir eğrilik vardı -fren ayarını ne yaparsam yapayım- çok az ama çok çok az bir ses çıkarıyordu (önemsenmeyecek düzeyde bir ses aslında ancak ben biraz kıl olduğum için trenin üstünde yolculuk yapıyormuşum hissiyatı veriyordu bana), rotorun yamuk olduğunu anladım, bisikletçime geçerken uğradım söktü tekeri, 5-10 dakika uğraştı, yamukluğunu aldı rotorun, bozukluk varsa at 3-5 Lira yoksa da gerek yok dedi gönderdi. Yani demem o ki gözünüzde büyütmeyin böyle şeyleri.
-Yağ sorunuza gelince arabanız varsa bilirsiniz, aracınızın motor yağını veya hidrolik yağını neden değiştiriyorsunuz veya tamamlıyorsunuz. Bisiklete gelince neden bu kontrolleri,değişimleri veya bakımı sorguluyorsunuz. Fren dediğiniz şey parmaklarınızın ucunda ve yaşamınız ona bağlı bir şekilde. Aracınızın 3 yıl yağını değiştirmemeye çalışın bakalım ne olacak o motorun hali veya ne kadar dayandırabileceksiniz motoru.
-Performans sürücüsü olmayacağınız için aradaki ağırlık farkı sizin için önemsiz açıkçası, bu yüzden de (performans yapmadığımız için) şehir/tur bisikletlerinde ağırlık kriteri önem sıralamasında ilk başlarda değildir.
-Aldığınız kadronun ve ön maşanın hem v fren hem de hidrolik fren uyumlu olup olmadığına bakmak -sormak- gerekiyor. Hidrolik frenli alıp v fren uyumu olanlar olabiliyor ancak v fren olarak alıp sonradan hidrolik fren takamayacağınız kadrolar çoğunlukta. Ancak onlar içinde yine çözüm var o da hidrolik jant fren, montaj pimleri normal v fren ile tamamen aynı diye biliyorum.
-Benim için en büyük ve en önemli artısını söyleyerek noktalayayım; elimin altında taş gibi bir fren var, ne zaman istersem o zaman duracağını biliyorum. (V frenin ıslak zeminde frenleme kabiliyetinin düştüğü bariz bir gerçek ve açıkçası benim için bu önemli bir eksi.)
-Forumda yazdan yaza süren arkadaşlarda mevcut. Ancak yine aynı hatayı burada yapıyorsunuz bence ve ben de yine aynı örnek üzerinden yürüyeyim; 1 yıl arabanızı kullanmadığınızda ne yaparsınız, veya kullanmayacaksanız ne yaparsınız, yahutta 1 yıl boyunca hiç kullanmadığınız bir arabayla yola çıkar mıydınız?
Almayı düşündüğünüz şey bisiklet bisiklet, Unicorn değil! (Gerçi onun da arpa, saman nalbant sorunları olacaktır )
Selamlar.
Merhaba,
-"kronik" diye nitelendirilen ses sorununun bir çok sebebi olabilir (rotorun yamuk olması, kaliperin ortalanmış olup olmaması, rotora yağ bulaşması vs.) ve bunu kronik olarak nitelemek yanlış bence, bunların hepsinin çözümü var ve bir kısmı da kullanıcı hatasıyla ilgili sorunlar. Bende 1 adet CS 227 1 adet (kız arkadaşımın) CS 225 var, şu ana kadar bir ufak tefek sorunlar yaşamış olsak bile genel anlamda bir sıkıntı yaşamadık. CS 225'in arka rotorunda hafif bir eğrilik vardı -fren ayarını ne yaparsam yapayım- çok az ama çok çok az bir ses çıkarıyordu (önemsenmeyecek düzeyde bir ses aslında ancak ben biraz kıl olduğum için trenin üstünde yolculuk yapıyormuşum hissiyatı veriyordu bana), rotorun yamuk olduğunu anladım, bisikletçime geçerken uğradım söktü tekeri, 5-10 dakika uğraştı, yamukluğunu aldı rotorun, bozukluk varsa at 3-5 Lira yoksa da gerek yok dedi gönderdi. Yani demem o ki gözünüzde büyütmeyin böyle şeyleri.
-Yağ sorunuza gelince arabanız varsa bilirsiniz, aracınızın motor yağını veya hidrolik yağını neden değiştiriyorsunuz veya tamamlıyorsunuz. Bisiklete gelince neden bu kontrolleri,değişimleri veya bakımı sorguluyorsunuz. Fren dediğiniz şey parmaklarınızın ucunda ve yaşamınız ona bağlı bir şekilde. Aracınızın 3 yıl yağını değiştirmemeye çalışın bakalım ne olacak o motorun hali veya ne kadar dayandırabileceksiniz motoru.
-Performans sürücüsü olmayacağınız için aradaki ağırlık farkı sizin için önemsiz açıkçası, bu yüzden de (performans yapmadığımız için) şehir/tur bisikletlerinde ağırlık kriteri önem sıralamasında ilk başlarda değildir.
-Aldığınız kadronun ve ön maşanın hem v fren hem de hidrolik fren uyumlu olup olmadığına bakmak -sormak- gerekiyor. Hidrolik frenli alıp v fren uyumu olanlar olabiliyor ancak v fren olarak alıp sonradan hidrolik fren takamayacağınız kadrolar çoğunlukta. Ancak onlar içinde yine çözüm var o da hidrolik jant fren, montaj pimleri normal v fren ile tamamen aynı diye biliyorum.
-Benim için en büyük ve en önemli artısını söyleyerek noktalayayım; elimin altında taş gibi bir fren var, ne zaman istersem o zaman duracağını biliyorum. (V frenin ıslak zeminde frenleme kabiliyetinin düştüğü bariz bir gerçek ve açıkçası benim için bu önemli bir eksi.)
-Forumda yazdan yaza süren arkadaşlarda mevcut. Ancak yine aynı hatayı burada yapıyorsunuz bence ve ben de yine aynı örnek üzerinden yürüyeyim; 1 yıl arabanızı kullanmadığınızda ne yaparsınız, veya kullanmayacaksanız ne yaparsınız, yahutta 1 yıl boyunca hiç kullanmadığınız bir arabayla yola çıkar mıydınız?
Almayı düşündüğünüz şey bisiklet bisiklet, Unicorn değil! (Gerçi onun da arpa, saman nalbant sorunları olacaktır )
Selamlar.