Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Çelik kadroyu yükseltmek

Scudo
Hayırlı olsun o zaman iyi günlerde kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Hollowtech daha kullanmak nasip olmadı bilemeyeceğim. Ama bilenler elbet vardır.
Eski bir fotoğrafını ekleyeyim.
img_20190630_182842-jpg.202153

Aynı açıdan bir aprıgeytten sonraki halini ekleyeceğim.
ben de bişey zannettim. bu kadroyla uğraşılır mı allah aşkına
O lastikleri taktım 20 km sürdüm . Aga manyak bişiii yer uçağı oldu MTB , 273170 dosyayı görüntüle273171 dosyayı görüntüle

Adi lastikte kullandım , XRC MUD'da kullandım . Bu lastik bir başka ön 2 arka 7 vitese (bu kombinasyonda yaklaşık 50 km/h yapıyor isteyene diş sayılarını atarım) ne ara geldiğini o hıza ne ara ulaştığını anlamıyorsun hissettirmiyor. Hiç zorlamıyor seni . Ön 3 arka 6 yapıp kadans çevirebilirsen daha da hızlanıyor gidiyor durmak yok .

Gravel falan hikaye arkadaş. Hiç mi zorlama olmaz bu akıcılık aklımı başından aldı. Lastiklere de uygun basıncı basmadım yumuşaktı
Biraz daha süreyim ayrı başlıkta inceleme yazarım.
@mariokaldato
nası 50 yapar yaaa
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
ben de bişey zannettim. bu kadroyla uğraşılır mı allah aşkına
Uğraşılır.
nası 50 yapar yaaa
Niye yapamasın ? En basitinden yokuş aşağı pedallarım 50 yapar :)
 
50 de yapar fazlasını da yapar yapmasına ama yokuş bitene kadar. İlk okuduğumda 20 km'nin ortalama hızı olarak 50km/h dediğinizi sanmıştım.
 
50 de yapar fazlasını da yapar yapmasına ama yokuş bitene kadar. İlk okuduğumda 20 km'nin ortalama hızı olarak 50km/h dediğinizi sanmıştım.
Yok yahu anlık olarak 50 km/h bahsediyoruz . Ortalamada elli yapacaksam. Elektrik motoru taktırırım
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Yok yahu anlık olarak 50 km/h bahsediyoruz . Ortalamada elli yapacaksam. Elektrik motoru taktırırım

İstanbul gibi eğimin eksik olmadığı bir yerde 50 km/h ortalama yapmak için o motoru kendimize taktırmak gerekir. Tavsiye ettiğimden değil, bilgi maksatlı. :)
 
İstanbul gibi eğimin eksik olmadığı bir yerde 50 km/h ortalama yapmak için o motoru kendimize taktırmak gerekir. Tavsiye ettiğimden değil, bilgi maksatlı. :)
Konya düz yer. Bisikletle ulaşım için cennet :)
 
Heyecanınızı yansıtış şekliniz çok hoştu. Heyacanınız bitmesin, güle eğlene kullanınız.
Ben de Bisan Grand Tour Eco ile düz olduğunu düşündüğüm yolda biraz abandım. Nefesim ve gücümü sınıra kadar zorlamadım ama 2 - 3 dk kadar 45 - 48 vs. görmüştüm.
 
Heyecanınızı yansıtış şekliniz çok hoştu. Heyacanınız bitmesin, güle eğlene kullanınız.
Ben de Bisan Grand Tour Eco ile düz olduğunu düşündüğüm yolda biraz abandım. Nefesim ve gücümü sınıra kadar zorlamadım ama 2 - 3 dk kadar 45 - 48 vs. görmüştüm.
Mtb dişli oranlarıyla alakalı . Diş sayıları her yaprakta yakın olduğu için vites değişiminde o kadar abartılı hızı artırmıyor ve sürekli yüksek kadans çevirebilmek mümkün oluyor.

Teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Düzenleme 2.5 sene oldu halen bu şekilde kullanıyorum. Rublenin bakıma ihtiyacı var. Açmayı denemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Jawerbone
Son düzenleme orta göbekte hafif boşluk yapmaya başlamıştı . Geçenlerde pedal yüzünden orta göbek ses yapıyor diye değiştirdim yanlış düşünmüşüm aynakol'a diş açtırmak zorunda kaldım .

Yeni orta göbek Shimano BB-UN 300 oldu
 
Bu yazdıklarım ön ve arka göbek içindir orta göbekte rulmanlıya geçeli 3 sene oldu.
Yıllardır hep Shunfeng marka bilyalı göbek kullandım , her sene içini açıp bilyalarını tek temizleyip gresleyip geri takarım . Her sene açtığımda bilyaların sürtünmeden dolayı ezildiğini gresin karardığını özelliğini yitirdiğini ve zamanla göbekte boşluk oluştuğunu bunun ayarıyla birçok kez uğraştığımı biliyorum . Bilyalı göbekte akıcılık için göbekte bir miktar boşluk bırakmanız lazım yani göbek mili sağa ve sola oynama payına sahip olmak zorunda bunu yaptığınız taktirde rahat akıcı bir gidiş elde ediyorsunuz tabiki konfordan ödün vermiş oluyorsunuz .

Bu durumlardan kurtulmak için v-fren uyumlu 36 delik rulmanlı göbeği epey aradım . En son arka shunfeng marka ön markasız olmak züere esnafın birinde denk getirdim ilk başta eski jant üzerinde toplamak istesemde sonradan bu fikirden vazgeçip sıfır jant seti lastik ruble alarak seti dizdim .

Rulmanlı göbekte ilk histteğim fark rublenin boştaki dönüş sesi oldu . Ses bilyalı göbeğe göre daha seri ve yüksek geliyor . Diğer hissettiğim fark ise akıcılık en ufak bir eğimde bile rahatça gitme eğiliminde hızlandıktan sonra pedalı bıraktığımda yavaşlama ivmesi daha az yani daha uzun süre aynı hızda kalabilmek mümkün . Boşluk (Sıkılıkta diyebilirim) ayarını daha hassas yapabilmek mümkün . Rulmanlı göbekte rulmanlar hasar alırsa değişiminin yapılabilmesi mümkünmüş . Bilyalı göbekte de bilya ve yatağını değiştirmek mümkündü ama bilya yatağını ve toz kapağını bulmak zordur.

Göbeğin uzunluğunu ebatı konusunda hiçbir sorun yaşamadım taktım oldu.

Kısaca halen bilyalı göbek kullanıp uzun km giden oradan buradan atlıyorsan rulmanlı göbeğe sende geçmelisin.
@Can Çelik merhaba galiba sizinle başka bir konuda rulmanlı göbekten bahsetmiştik meseleyi tam da hatırlamıyorum şu an ama sizi de etiketledim ilginizi çekebilir.
WhatsApp Image 2024-06-04 at 21.33.06.jpeg.WhatsApp Image 2024-06-04 at 21.33.06(1).jpeg
Yeni lastiğimiz : Michlen Protek Access Line 26x1.85 Zırhlı Lastik İnceleme
 
Son düzenleme:
Schwinn Cruiser. Modernize edilebilir mi? Lütfen anlayan cevaplasın.
 

Dosyalar

  • Bottom Bracket.jpg
    Bottom Bracket.jpg
    67,1 KB · Okunma: 41
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Schwinn Cruiser. Modernize edilebilir mi? Lütfen anlayan cevaplasın.
Bir izletide denk gelmiştim ama adam hayli uğraşıyordu. Resmen yeniden bisiklet yapmıştı.
İnsanlar o yüzden güncellemek (modernize etmek) yerine yenilemeyi (restirationu) tercih ediyorlar sanırım.
 
Benim İnternet'de yaptığım küçük çaplı araştırma da aynı sonucu verdi. Lakin bir bisiklette olmayan diğerinde olabilir diye düşünüyorum. Bir de mekanik işlerle uğraşmanın ne kadar kafa dinlendirici olduğunu bilmesek neden bisiklet başında evdeki kedileri bile bıktıracak kadar (kediler tamir seanslarına bayılır, tecrübeyle sabittir) vakit geçiriyoruz ki? Akord ayarı mesela, muhteşem bir terapi yöntemi, en azından bana göre.
 
Bir izletide denk gelmiştim ama adam hayli uğraşıyordu. Resmen yeniden bisiklet yapmıştı.
İnsanlar o yüzden güncellemek (modernize etmek) yerine yenilemeyi (restirationu) tercih ediyorlar sanırım.
Çelik kadro harika,ben de toplamayı düşünüyorum. Uzun turlar için harika,insana güven veriyor her türlü yol koşullarında. 3.4 senede yıprandıkça yeni bir boya ile sıfır kondisyona sahip oluyor. En önemlisi çelik kadrolarda metal yorgunluğu ömür boyu olmuyor👍bir çok kişi metal yorgunluğunu alüminyum ve karbonda fark edemiyor. Buda çok önemli bir konu aslında👍
 
Çelik kadro harika,ben de toplamayı düşünüyorum. Uzun turlar için harika,insana güven veriyor her türlü yol koşullarında. 3.4 senede yıprandıkça yeni bir boya ile sıfır kondisyona sahip oluyor. En önemlisi çelik kadrolarda metal yorgunluğu ömür boyu olmuyor👍bir çok kişi metal yorgunluğunu alüminyum ve karbonda fark edemiyor. Buda çok önemli bir konu aslında👍
Aynen ben 12 senedir kullanıyorum bir iki ufak aksilik dışında yorgunluk belirtisi yok. Bisiklet boyacak yer bulursam boyatabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Enflasyon Mağduru
Aynen ben 12 senedir kullanıyorum bir iki ufak aksilik dışında yorgunluk belirtisi yok. Bisiklet boyacak yer bulursam boyatabilirim.
İstanbulda airbrush ile boyayan bir yer var sadece.ailrbrush ile boyanmış bir kadro örneği,gerceginide gördüm başka bir kadroda,harika ötesi. Birçok markanın orijinal boyasıyla 10 kat daha kalitelidir airbrush. Biraz tuzludur maliyetlidir ama sonucuna değer.images.jpeg
 
Geri