Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross Almayı Düşünen ama Karar Veremeyenler.... CYCLOCROSS ALMAYIN

Şahsi fikrimdir, 28 jantli DMD tur Bisikletim ile girdiğim patikalar başta her ne kadar heyecanlı olsada sonradan sonradan Amortisörün eksikliği kendini fazlaca hissettirmeye başlıyor. Her bir titreşimi bütün kemiklerinizde hissetmek inanın o kadar da güzel bir durum değil. Yapılır mı yapılır ancak konfor X
Ki cyclocross lar da her ne kadar karbon maşa modelini de kullansanız sonuç çok değişeceğini düşünmüyorum.
 
Scudo
Her bisikletin kullanım amacı farklıdır ve amacına uygun kullanılmalıdır. Katlanır bisikletle downhill yapılmayacağı gibi downhill bisikletle de şehir içinde ulaşım yapılmaz. Yapılamaz mı yapılır. Ancak ne derece de yapılır.
Cyc bisikletlerin ilk ortaya çıkışı sayın @Ahmetgitar ın topiğinden de görüleceği üzerece yol bisikletçilerinin kışın da antrenman yapmak istemelerinden doğmuştur.
Tutup da yol bisikletçisi mtbci arkadaşını kıskanmasın o da dağa bayıra girsin diye değil.

Bu aralar ben de cuclere bakıyorum. Neden?
Yol bisikleti istiyorum ama aynı zamanda da uzun tur istiyorum. Kalın lastik ve de disk fren istiyordum. Bütün isteklerimi karşılayan mosso monza cyc var ve fiyatı çok uygun bagaj delikleri de üzerinde.
Bütçemi zorlayayım merida cyc 500 almak isterdim ancak bagaj delikleri bulamadım. Her ne kadar @ÇaNakkaLeRuHu var dese de ben bulamadım fotoğraflar da ve videolarda.
Mosso dan yana şansımı kullanacağım ve de kullanan forumdaşlardan deneyimlerini almak isterim
 
Bir yerde haklısınız tabi ama ben 4500 km nin 3000ünü dağda bayırda geçirmişimdir, ve paldır küldür her türlü araziye cx bisikletimi soktum bu zamana kadar da problem yaşamadım keyif aldım. ama tavsiye şudur ki ayağı toprağa hiç değmeyecek birisi direk safkan yol bisikleti alsın geçsin :) cs yerine yol bisikleti alsaydım ne olacaktı, sadece yolda daha uzun mesafeler katedecektim, peki tüm olay uzun km ler katetmek yada yüksek süratte gidip segment kovalamak mı, tabiki hayır. bence değil o yüzden bisikletimi seviyorum ve yol değil yine mtb grupları ile takılıyorum her türlü çamur toprak patika yol paldır küldür dalıyorum keyiflide oluyor. arazi çok sertleşmediği sürece pek sıkıntı olmuyor.
 
@deadlistcach hocam çok güzel anlatmışsınız da o dropbarlı gidon ve özellikle de düz masa patikalarda sizi zorlamadı mı?

Bu gerçekten benim için önemli bir husus. Ve siz gayet deneyim sahibisiniz bu konuda. Düşüncelerinizi merakla bekliyorum.
 
Patikanin zorluguna gore değişiyor mesela yalovadaki yumudak toprak çok keyifli iken aydostaki taşlaşmış patika keyifli olmuyor haliyle dağ bisikleti daha iyi oluyor. İnişler cok dik değil ise yine pek sorun yaşamadım. Şu u utilmamali ki dağda dag bisikletinden ileriye asla gidemez cx yolda da yol bisikletinden. Arada bir yerlede takiliyorsuniz. Yumruktan küçük taşlar sikinti cikarmiyor. Bir tek sert bir iniste sert bir tas uzerinden gecerken drop bari elimden kaciriyordum onun haricinde tehlike yasamadim. Her avantajin bir de dezavantaji oldugu icin bu haliyle seviyorum cx kullanmayi. :)
 
Bisiklet almaya karar verdikten sonra hangi cins bisiklet tercih etmem gerektigi konusunu oldukça araştırdım. Bir arkadaşımın kendini nerede bisiklet sürerken hayal ediyorsun sorusuna ormanda cevabı vermemle yol bisikletini elemekte zorlanmadim açıkçası. Ancak sürekli ormanda suremeyecegim için, yolda da beni zorlayacagindan dağ bisikletini de es geçtim. Kalan cyclocross ve city bike arasındaki seçimi de görünüş olarak daha güzel bulduğum cyclocrossdan yana kullandım. Daha çok yeni, deneyimsiz bir surucuyum ama secimimden şu ana kadar çok memnunum diyebilirim. Gecen hafta sonu ilk orman gezimi de yaptım. Yol bisikleti olsa girdiğim yerlere hayatta giremezdim. Ortalama olarak her yere girebilecek bir bisiklet istiyorsanız en makul secenek bence Cyclocross.
 
Boşuna kasmayın arkadaşlar.
Forum da illaki parasının hesabını bilmeyen arkadaşlar vardır. Onlara lafım yok kafasına göre takılsın.

Ama birde kısıtlı bütçe sahibi arkadaşlar var ki ( Ben gibi ) Zaten aldığımız bisikletler hep orta yada ortaya yakın. Bende bi Cannondale Badboy urban ve birde canyon Road var. İkiside orta kalite.
İkiside işimi görüyor hatta cannondale i artık hiç kullanmıyorum hep road üzerindeyim. Ama kilom arttığı için sanırım cannondale e geri dönecek gibiyim.

Alacağınız bisiklet sizin ihtiyaçlarınızı karşılıyorsa bence ahmet e mehmet e bakmayın ufak dokunuşlar ile sürüşünüzün zevkini artırma yoluna gidin kafi.

X type, Y type, Z type, Epsilon Type envayi çeşit bisiklet var bir tür belirleyin alabileceğinizin en iyisin alın sonra da kendi bölümünüzde takılın.

Bu forumda ki insanların bir çoğu CAPITAL liğin pençesinde çırpınıyor yok 105 set iimiş yok ultegra tek geçermiş yok road yanında birde karbon maşalısından alınması gerekirmiş. Zannedersin adamın bisikletçi mağazası var satış yapmak için bizlere gaz veriyor.

Boşverin arkadaşlar bende road var adamda en dandik bisiklet adam beni rampada tepeledi devam etti. Takılmayın böyle şeylere bir çoğumuz profesyonel değiliz ( Tam yada Yarı Pro lara saygılarımla )

KEYF, KEYF, KEYF :D
 
@Gixxer


Bir sene Cx'i cx olarak kullanmış maalesef ki ekonomik nedenlerden satmış biriyim. Çok cx yarışı izledim hatta son iki sezonu toplam yarış bazında %85 ini izledim diyebilirim. Acaba mtblerin elini kolunu sallayarak geçeceği olarak bahsettiğiniz yerler çamurlu kısımlar mı? Eğer öyle ise o çamurları 2.10 inch mtb lastiği ile yarıp geçeceğine inanan varsa ( 32 mm lastik kullanarak bile adamlar bunun zor olduğunu farkında ) bence burada hiç zaman kaybetmeyip Belçika veya Hollandaya gidip seçmelere katılsın. Finish listesinde ülkemizden bir kişi görmekten çok gurur duyarız.

Ufak tefek dediğiniz ' Minor ' farklar derken de sanıyorum boru uzunlukları, boru et kalınlıkları, açı farkları, tasarım farklılıkları, lastiklerin kadroya ve çeki - destek borularına olan uzaklıkları, özel grup setler, özel lastikler, özel pedallar, özel fren sistemleri, özel maşalar falan olsa gerek.

Ayrıca yol bisikletlerinin hala narin olduğunu düşünen varsa lütfen gidip merak ettikleri bisiklette kullanılan Karbon veya bir başka malzemenin mekanik özelliklerini incelesin. Test videolarına göz atsın. Hangi koşullarda nasıl kırılıyor diye. 8 nisanda Paris - Roubaix yarışı var. Yol bisikleti ilgili aklında soru işareti bence izlesin. Cevap niteliğinde olacaktır.


Edit: Aa bir de unutmadan, Cx i tur bisikleti olarak kullanacak varsa zaten almasın.
 
Evet katılıyorum, son Kaçkar MTB Antrenman Yarışında CX ile kürsü zorlayan oldu mesela :)
@eozalp1914

Yol bisikleti kullanıcısını tur bisikleti ile uzun yola çıkarmak biraz zor :)
hele ürettiği enerji karşılığında performans beklentisi varsa CX ve Gravel daha mantıklı,
TCR ve TAW organizasyonlarında da birkaç senedir CX seçimi ağır basıyor bu sebeple.

Roubaix yarışına gelirsek o çok ayrı bir konu;
ciddi sert bir parkurda kendini kanıtlayan donanım, aynı parkurda tekrar ayar yapmadan 2-3bin km çıkarabilecek düzeyde de olamıyor,
aynı şekilde geçtiğimiz Roubaix yarışı da takımların ciddi CX bisiklet ile katılmasıyla sonuçlandı.

@eozalp1914
 
Uygun ruble ve aynakol oranlı, full aluminyum kadrolu bir yol bisikletine eğer jantı ve maşası uygunsa 30-32c bir cyclocross lastiği takarsak sonuç olarak bir cyclocross bisiklet elde etmiş olmaz mıyız? :komik::kyfmyrn:
Eğer yol bisikletimiz de biraz endurance bisikletleri anımsatıyor ise başarılı bir dönüşüm olmaz mı? Yoksa kadro zayıf gelebilir mi? Toprak dağ yolları ve bozuk satıhlı dağ yollarında kullanacağımızı varsayalım.
 
@Işıklar Gazisi

İşte hocam o işler öyle lastik değiştirmekle olmuyor maalesef :(

Disk frenli, 700x28c genişliğine kadar lastik takılabilen endurance kadrolu bir yol bisikleti kullanıcısıyım. Ancak kesinlikle kadro yapıları birbirlerinden farklı bu bisikletler ne yazık ki birbirlerinin yerlerini tutamıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Bende cyclocros kullanıcısı olarak özellikle anadoluda yasayanlar için kesinlikle tavsiye ederim.Yol bisikletinin hızını ve cross bisikletlerinin konforunu ve dağ bisikletletlerinin tırmanışının karması bisikletler.Ben cok memnununm tabiki dağ taş gitmiyorum ancak Türkiyenin yol şartlarında kullanılabilecek hibrit bisikletler olarak görüyorum.

@Hastateker Size giant anyroad tavsiye derim.
 
malesef kadro yapıları çok farklı,

aynakol yaprağı ve ruble oranları ise tamamen kullanıcıya göre değişken konular;
46-36/12-28 de var 50-34/11-32 kullanılan da veya 1x11 sistemler de, bunu sınırlamak çok doğru olmaz.

kadronun alu veya karbon olmasının bir etkisi yok, öncelik sadece 32-34c lastiğin kadroya birebir sığması değil,
sığdıktan sonra kalan boşluktaki açıklığım biriken çamurdan bisikleti kitlemeyecek kadar geniş olması

bu çamur sebebiyle klasik yol freni cyclocross parkurunda efektif kullanılabilir bir sistem değil,
klasik düzendeki cantilever fren sistemi veya yakın geçmişte yarışlarda izin verilen disk bu parkurlarda gereklilik.

Endurance kadro ile maşa ofseti, uzunluğu ve açıları ile ciddi farklar mevcut,
kadronun zayıflığı ise tamamen üretim ile alakalı materyalden bağımsız olarak.


@Işıklar Gazisi
 
Hadi bir karar verin alalım mı almayalım mı? Şaka bir yana 》》》Triban 520 yarış bisikleti cyclocross mudur?
 
Cyclocross adi anyroad tir.
 
Cyclocross hafif arazilerde MTBlere kıyasla daha iyi bir seçim fakat MTBlerin kaldırdığı her araziyi kaldırabilecek düzeyde değil. MTByi ideal arazide her türlü sollamak mümkün iken işin içerisine "güzel" diyebileceğimiz büyük taşlar girdiğinde veya büyük çıkıntılar girdiğinde insan "acaba?" sorusunu kendine soruyor. Çimenlerin uzun olduğu yerde bir nevi körlemesine gidildiğinde çukur, taş veya benzeri şeylerde MTB kullanan arkadaş "a büyük bir taşa çarptım, burada çukur da varmış" derken cyclocross ile "böbrek taşımı düşürdüm" gibisinden cümle kurmak mümkün. MTBler gibi kaldırımdan vb. yerlerden atlamak mümkün değil jantın ve maşanın o an verdiği hissiyat "hiç de iyi şeyler olmadı" demeye yetiyor. Bozuk arazilerde kaldırım yüksekliğinde yerlere atlanılmadığı müddetçe ve tekerlerin yerde tutulduğu müddetçe oldukça rahat ufak bunnyler de pek sorun çıkarmıyor gibi gözüküyor. yol bisikletlerine kıyasla da iyi bir sprint atıldığında güzel hızlara çıkabiliyor fakat altta yol bisikleti olsa daha da iyi hızlara çıkılır tahminimce. Ortalama hız kişiden kişiye değişir fakat 25 ve üzeri tutturmak kolay. Şehir içerisinde karma olan turlar için yeterince uygun özellikle yanınızda MTB kullanan birisi varsa ve çimen toprak vb. yerlerden geçiyorsanız kendinizi bir anda asfalttan çıkmış ve toprak üzerinde giderken bulabilirsiniz.

kısaca özetler isek ideal bir ortalama hız tutturulabilecek, MTBlere ve yollara kolaylıkla eşlik edilebilecek, tekerler yerde olduğu müddetçe pek sorun çıkarmayacak fakat aşırı MTB ile yol muamelesi görmemesi gereken karma türden bir tarz.

Ben bisikletimin bütün özelliklerini kullandığımı düşünüyorum fakat almayı düşünen arkadaşların bu bisikletin yol ile MTB arasında bir şey olduğunu bilmesi önemli. Bu bisiklet türünde yapılacak şey var yapılamayacak şey var. MTBler gibi aşırı hoplayıp zıplayıp hızlı gitmeyi isteyen arkadaşlar muhtemelen yoktur fakat öyle olanlar varsa da bir Downhill bisiklet alıp motor takmalarını öneririm. Elektrikli Downhill eğlenceli bir proje olabilir.
 
Geri