Scudo Sports

Cyclocross Almayı Düşünen ama Karar Veremeyenler.... CYCLOCROSS ALMAYIN

Ben yol bisikleti kullanan biri olarak bisikletimden memnunum ama geçen gün internette benim bisikletime takılabilen lastikleri görünce dudağım uçukladı. Ben yol bisikletine değil gerektiğinde cyclocross olabilen bir yol bisikletine biniyormuşum.IMG_1273[1].PNG IMG_1253.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Scudo
@trainspotting35 cyclocrossun geometrisinin çok agresif olması gerek diye biliyorum, sıfır konfor yani. sizin canavarsa endurance kadrolu
 
@Işıklar Gazisi
yoo, bu gayet rahat bir bisiklete benziyor, gravel bike denilen cinsten
cyclocrosslar rahat değil demek istiyorum, karşılaştırmak için gene giant markasının cyclocross modellerine bakabilirsiniz (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Doğrudur cyclocross yere daha paralel bir top tube sahip. Tam olarak cyclocross olmadı tabiki bisikletim ama kışında bu şekilde kullanabileceği bilmek beni mutlu etti.
 
@trainspotting35 cyclocrossun olayı aslında çamurun pisliğin içinde yarışmaktır. bu yüzden konfor aranmaz, çok agresif geometrisi vardır dediğiniz gibi, berbat bir parkurda yarışırsın, çamurdan tekerler dönmez olur artık, bazı engelleri geçerken bisikleti sırtına alıp koşman gerekir vb. millet neden cyclocross alıp bununla düz yolda geziyor anlam veremiyorum, bu bisikletin olayı parkuru bir an önce bitirip de bisikletten bir an önce kurtulmak halbuki hehe.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Hakan1511 ve diğer anyroadcılar

cyclocross anyroad demişsiniz, alakası yok, anyroad pek güzel bir gravel/adventure bisiklettir, endurance kadro ile şehir/hibrit bisikletlerde kullanılan kalınlıkta lastik birleşince asfalt dışında da sürebiliyorsunuz bisikleti. yine de mtb gibi dağlarda takılmak için tasarlanmadığından buna gravel ya da adventure bike deniyor genelde, toz toprak mıcırda da sürersin maceraya çıkarsın manasında. cyclocross bisiklet yarış içindir, çok agresif geometrisi vardır, çamurlu balçıklı az inişli çıkışlı parkurlarda yarışılır bununla.

kadrolarını karşılaştırabilirsiniz, anyroad rahatınız çok bozulmadan yollarda, basit patikalarda sürmek için olan, geometrisi neredeyse mtb gibi rahat

AnyRoad-1-Green.jpg
TCX ise cyclocross yani çamurda batmadan yarışmak için olan. tekli aynakola dikkat, yokuş çıkarken ön vitesi 1e almaya alışmış birisinin konforunu pek önemsememişler.
TCX-ADV-Pro-1-Green.jpg
 
Kimse dağda taşta binilir demiyor zaten Turkiye yollarında su an için asfaltta , toprakta,micirli asfaltta ,hafif arazide ,köy yolunda,kisacası(any road) her yolda maksimum verim sağlamasada tek bir kadroyla tek bir bisiklettle suruş şansını tanıyor.Kadro yapısı sayesin de eğilmediğin için uzun turlara çıkabiliyorsun asfaltta yokuş aşagı inişlerde yarış gidonu sayesinde kapanıp 60 70 km hızlara çıkabiliyorsun burda kimsenin cycle cross yarışına katılacağı yok zaten hangi bisiklette tum yollarda bu kadar verim alabiliyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman ve Exsxr
@Hakan1511 dediklerinizin tamamına katılıyorum, değinmediğiniz şey ise giant anyroad'un cyclocross bisiklet olmaması. bunda da hemfikir olursak şahane olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Günsezer
@Hakan1511 @trabzonlu ozan @Exsxr abiler bu ekibi bir anyroad ilgidaşı olarak gördüğüm için bir kaç soru sormak istedim. Bu bisiklet gerçekten çok hoşuma gidiyor. Ok tam bir cyclocross değil amabenim tam aradığım şekilde dağ taş kullanabileceğim aynı zamanda yeterince hızlı bir bisiklet. Ayrıca geometrisi gerçekten çok hoş gözüküyor :D
Yol bisikletinden hiç anlamadığımdan basit bir araştırma yapıp üzerindeki donanımları birkaç benzer bisikletle kıyasladım. Anyroad bariz pahalı geliyor. Yani specialized marka aynı donanımda benzer bir bisiklet 3000-3500 tl ye bulabilirken anyroad neredeyse 5000 tl.
Peki o zaman bu bisiklet neden bu kadar çok tutuluyor?
Kendimi ikna edip alıcam bi tane :koptum:
 
anyroadın bariz pahalı olduğunu düşünmüyorum, kendisi gibi adventure/gravel bike türündekilerle mesela tiagra setli bazı bisikletlerle fiyatları kıyaslarsak böyle bir tablo çıkıyor, siz neyleri kıyasladınız bilmiyorum



specialized 6248 tl
(link)

giant 5490 tl
(link)

fuji 4105 tl
(link)



türkiyede satışı ve fiyatından emin olamadıklarım da var, fiyatlarını kıyaslayabilirsin
cannondale slate apex(tiagra muadili diyebiliriz) (link)
scott speedster gravel (link)
trek crossrip (link)
lapierre crosshill (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mhtozel
Giant Anyroad 2 ile Giant Anyroad 1 ve Fuji Sportif 1.5 Disk arasında şu fark var.

Anyroad 2 Sora setli ve 32-48 aynakol 11-34 kaset.
Diğer ikisi Tiagra setli ve 34-50 aynakol 11-32 kaset.
Şimdi iki şey kafama takılıyor..
1)Aradaki iki diş ve vites sayısının 18 den 20 ye yükselmesi ne kadar bi performans kazandırabilir?
2)Anyroad 2 deki aynakol kasetini 48 den 50 veya 54 e yükseltme gibi bir şey yapılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Işıklar Gazisi fotolardan anladığım kadarıyla böyle yollar için size mtb lazım, hardtail bir mtb işinizi görür, tırmanmalar için ikili değil üçlü aynakol daha iyi olacaktır
 
@trabzonlu ozan :D yolu gören herkes ilk olarak bi dur Mtb siz olmaz diyor. Ancak sadece %30 arazi kullanımı için Mtb gereksiz bana sorarsanız. Çünkü devamında hantalligi ile acı çektirecek bana. O yüzden Giant Anyroad almaya yöneldim. De tabii o kadar biriktirmek biraz vakit alacak :agla:
Bu yaz bu deneyeceğim İnş. düz maşalı tur bisikletim ile. Bakalım nasıl olacak :komik: :harika:
 
@Işıklar Gazisi yapacak bir şey yok, insanlar ezelden beridir yolda mtb süreceğim diye diretiyordu şimdi de dağda yol bisikleti süreceğim diye diretiyor, siz uzun yola çıkacakmışsınız cyclocross gibi uzun süre sürülmemesi için yaratılmış bir bisiklet çeşidirinin başlığında bisiklet bakıyorsunuz, bu da sizin suçunuz değil çünkü giant anyroad ı millet cyclocross bisiklet zannediyor vb. vb. esenlikler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Buğranınbiri
Uzun yol yapacaksanız Fuji Sportif i öneririm. Tek seferde 190 km lik sürüş yaptım ne ağrı ne sızı oldu. (Toto haricinde) Daha 80 km gidebilecek durumdaydım.

Ayrıca bagaj takmak için bagaj delikleri de mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
@Işıklar Gazisi

Vites sayısının 9'dan 10'a çıkması ciddi bir kazanç. Birinde dişli sayıları 11-13-15-17-20-23-26-30-34 diye gidiyor, diğerinde 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32.

Daha büyük aynakol dişlisi takmak, ancak vida dairesi çapı aynı olan dişli varsa mümkün. Bu yüzden, mesela 50/34'ten 52/36'ya geçilebiliyor ama daha küçükten pek mümkün değil. Fakat yol yarışlarına katılmayı falan düşünmüyorsanız böyle bir değişime ihtiyaç duyacağınızı sanmam. 48'e 11 vites oranı ile 60km/h civarı hızlara ulaşabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Geri