Scudo Sports

Cyclocross almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... CYCLOCROSS ALIN :)

Bu aralar istediğim tek bisiklet Cinelli Hobootleg. Ama evansta fiyatı 1150 euro :D Sadece isteyebiliyoruz yani....
cinelli-bootleg-hobo-2015-touring-bike-brown-EV245729-8200-1.jpg
 

Dosyalar

  • cinelli-bootleg-hobo-2015-touring-bike-brown-EV245729-8200-1.jpg
    cinelli-bootleg-hobo-2015-touring-bike-brown-EV245729-8200-1.jpg
    76,2 KB · Okunma: 19
Scudo
Yahu arkadaşlar cyclocross bisikletlere bakarken dikkatimi çekti, vites-fren kolları neden 2"şer tane?

Bazen yol bisikleti almak istiyorum;

Sonra kaldırımlardan inmek, toprak yollardan geçmek, araziye girmek geliyor aklıma.

Dağ bisikleti almak istiyorum:

Şehirde kaymak asfaltta kullandığım, araziye girmediğim günler geliyor aklıma.

Şehir bisikleti alayım diyorum:

Aslında şu an kullandığım yerlere daha uygun ama yol bisikleti vb benzeri bisikletlerin gidonu vb. dikkatimi çekiyor.

Daha sonra cyclocross alayım diyorum:

Şehir bisikletinin yol bisikleti gidonu takılmış hali gibi geliyor.

cyclocross uzun tur için uygunmu acaba arkadaşlar?

Bagaj takma yeri, konforu, sağlamlığı ve dayanıklılığı nasıl?

Özellikle merak ettiğim dağ parkurlarındaki gidon hakimiyeti nasıl?

Bayaada uzun oldu ha :D
 
@Godzilla

@Godzilla İkileme düştüğün konuların tek çaresi Cyclocross diyorum. Aşağıda benim bisikletimin inceleme konusu var yardımcı olur sanırım. Benim bisikletten memnun olmadığım tek konu düz yolda aynakol olarak bana yeterli olmayışı. Yani 46/36 aynakol değilde 50/34 olsa imiş tam istediğim şey olacaktı. Onu da hallediyorum İnşaAllah değiştireceğim artık yapacak birşey yok.

İnceleme - Merida Cyclocross 500 (Canlı video içerir)
 
  • Beğen
Tepkiler: Whirlwind
@ÇaNakkaLeRuHu

Abi inceleme yazını okudum ama kafama takılan şey sürekli konforsuzluktan bahsetmen oldu.

Konfor benim için gerçekten önemli, bazen oluyor 3-4 saat sürüyorum.
Bagaj deliği varmı bu cyclocross"ların?

Mesela bundan birkaç ay önce cyclocross yarışlarına denk gelmiştim, tabi dağ bisikletide vardı içinde.

Dağ bisikletleri parkurda çok rahat dönüp engellerden atlarken cyclocross"cular dönüşlerde ve engellerde bisikletleri ellerine alıyorlardı.

Dağ bisikletim var, eğer konforluysa şimdiden para biriktirmeye başlayayım?
 
@Godzilla


İnceleme yazımda da dediğim gibi, bende bundan öncesinde MTB kullanan biri olarak onun rahatı ve konforunu bulamazsın. Ama diğer amortisörsüz, yaysız v.s. bisikletlerden konforludur büyük ihtimalle onları uzun süreli kullanmadığım için bir fikir beyan edemem. Bagaj deliğine gelince çoğu cyclocross modellerinde kendinden var fakat benimkinde yokmuş sonradan farkettim fakat bunuda sele kelepçesinin ekstra bagaj delikli olanları var bununla halledebiliyorsun 35 tl. civarı konuda onunda linki var. Benim cyclocross seçmemdeki en büyük neden yol performansının yanında aynı zamanda arazidende kopmamaktı. Bu noktada da benim cyclo üstündeki aynakol bana yetersiz kaldı şu an onu yükseltme aşamasındayım fakat bu son dolar yükseliji neticesinde fiyatlar iki katına çıktı. Zamanında niye almadım diye yakınıyorum şimdi. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Whirlwind
@Godzilla işin içinde uzun yol varsa ihtiyaçlarını karşılayabilecek bisiklet cyclocross değil tur bisikletidir.
VSF fahrradmanufaktur, Koga, Surly gibi markalara bakmalısın. Carraro ve Fuji'nin Touring modelleri de olabilir.
 
@ÇaNakkaLeRuHu Konfor konusunu biraz araştırmak lazım galiba abi, çünkü aldığım bisikleti satmayan ve sonuna kadar kullanan biriyim.

Aldıktan sonra pişman olmamak için konfor konusu kafama takılıyor.

@Seymour Glass

Hocam aslında ilk başta 900-1000 tl civarına dağ bisikleti alıp tur bisikleti olarak kullanmak istiyordum, geri kalan paraylada malzemeleri toplarım diyordum.

Daha sonra uzun tur planlarımda hesaplamadığım şeyler ortaya çıktı, çünkü birşey alırken sağlam alıp sonuna kadar kullanan biriydim.

Malzeme hesaplamaları yapınca fiyat aldı başını gitti.
Bende 3-4 günlük turların bana daha uygun olacağını düşünmeye başladım, çünkü yol uzun olunca malzeme kalitesi ve fiyat artıyor.

Tur bisikletleri pahalı, Carraro, Fuji, Sedona, Kron, Salcano, Ümit vb tüm bisikletlere baktım.

Tur bisikletleri ortalama 2500-3000 TÜRK LİRASI,
yolda uzun olunca kaliteli malzemeyi ekleyince benim maddi imkanları aşıyor.

Onun yerine cyclocross alıp 3-4 gün tura yetecek kadar malzeme alırsam daha hesaplı oluyor.

2. El bir cyclocross alıp kısa turlarda, az engebeli arazilerde, düz asfalt yolda yani heryerde kullanayım diyorum.

Biraz uzun oldu ama :D
 
Elindeki bisiklet günlük turlarında yeterli geliyorsa bence hiç masrafa girip yeni bisiklet alma. Para durumu rahatlayınca güzel bir bisiklet alırsın.
Çünkü hiçbir zaman bütün ihtiyaçlarını karşılayacak bir bisiklete sahip olamayacaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@ÇaNakkaLeRuHu Anladım abi, teşekkür ederim.

@Seymour Glass Elimdeki bisikletim günlük turlarda yeterlide hocam, kadro boyu çok büyük.

Bazen inerken bile zorlanıyorum, ki uzun yoldada ciddi manada bel ağrısı yapıyor.
Hazır yeri gelmişken 10+ yıl kullanabileceğim bir yol arkadaşı alayım diyorum, zaten 10 yıl rahat kullanırım.
 
@Godzilla

Merakımı mazur görün, hangi cyclocross yarışıydı bu?
 
@Godzilla Tabi dağ bisikleti de vardı içinde cümlesi yanlış olmuş. Cyclocross ayrı bir kategoridir dağ bisikletleriyle karışık yarışmazlar. Cyclocross dişli oranları sizi uzun turlarda üzer. Orjinal bir cyclocross sa eğer amacı yokuş çıkmak değildir ve bagaj deliği olmaz.
 
@trainspotting35 Hayır cümlem yanlış olmadı hocam, parkurda gözüme takıldı.
Hatrı sayılır dağ bisikleti vardı yarışmada.

cyclocross"larda niçin genelde yol setleri kullanılıyor ki hocam?

Dağ seti kullanmak uzun yolda çok daha faydalı olur.
 
@Godzilla vallahi bazı konularda bende sizin kafadayım. Arada arazi yolları ağır olmamakla birlikte genelde şehir içinde de rahat kullanacağım tura çıktığımda yolda koymayacak kenarda bir bisikletim olsun istiyorum. Şuanda mtb var V fren tura çıktığımda toprak yollarda dahil bir çok yerde kullandım ama ciddi olarak bir cyclocross kafamda var.
İş konusunda şansımın bir türlü yolunda gitmemesinden dolayı cyclocorss için bir bütçem şuan için yok. Birde salsa gibi bazı markaların bisikleti cyclocross mu tam emin değilim ama o kalın tekerden dolayı çok hoşuma gidiyor normal bir cyclocross a bu tip lastik takmak mümkün mü ? Yada ben mi yanlış biliyorum bunlar dropbarlı tur bisikleti falan mı ? Hani bazılarında bildiğiniz mtb lastikleri var.
 

Dosyalar

  • 2017-Moots-Baxter.jpg
    2017-Moots-Baxter.jpg
    87,1 KB · Okunma: 90
  • 2e7db2d372f8b6cb606b2a93a2163704.jpg
    2e7db2d372f8b6cb606b2a93a2163704.jpg
    143 KB · Okunma: 85
  • 16464302_1246906888696374_2719218368614760448_n.jpg
    16464302_1246906888696374_2719218368614760448_n.jpg
    165,6 KB · Okunma: 85
@MakRo

Hocam bende önümüzdeki birkaç ay içinde yeteri kadar para biriktiremezsem yeniden dağ bisikleti almayı düşünüyorum.

cyclocross"lara bildiğim kadarıyla şehir bisikleti lastikleri takılabiliyor. 700X32-35-38 gibi düşünebilirsin.

Son birkaç gündür ağır arazi sürüşleri yapıyorum, bazen 1.95 lastiğim bile yetmiyor.
Ön amortisörlü bir bisiklete sahip olmama rağmen titreşimi hissediyorsam amörtisörsüz cyclocross"û düşünemiyorum.

Gidon hakimiyetini merak ediyorum doğrusu, ama hafif arazi ve kısa turlarda kullanmak için almayı düşünüyorum.

Ağır arazi için uygun olmadığına kanaat getirdim, zaten bildiğim kadarıylada uygun değil.

Eğer yeteri kadar para biriktirsem kesinlikle cyclocross alacağım, o kadar maddi imkanı sağlayamaz isem kilitli maşalı hidrolik frenli bir dağ bisikleti.

Ama cidden çok pahalılar :)
 
iyi hoş, bence de çok kullanışlı her yola gelen bir arkadaş ama uygun fiyatlı bir cyclocross yok gibi yada bana denk gelmedi
 
Hocam tamam cyclocross lar gayet her duruma adapte bir bisiklete benziyor ancak, bunun bu kadar iyi olmasının sebebi ne?

Yol bisikleti gibi dropbar ve düz maşaları var. Fren kolları de aynı. Geometrileri bana hep yol bisikletlerini andırıyor. Görebildiğim tek fark daha kalın ve dişli lastikleri olmasi. Ama çok müthiş bir şekilde anlatılıyor ya da ben bilmiyorum.
 
Geri