Bu kadar iyi olmasının sebebini zaten kendiniz söylemişsiniz. Her duruma adapte olabilmesi. Hatta ben bisikletimi tur bisikletine de çevirmeyi düşünüyorum İnşaAllah tatilde...
Haklısınız, cyclocrosslarda bagaj delikleri mevcut oluyor diye duymuştum.
Şunu sormak isterim, bende haki hazırda Mosso 771 DMD şehir/tur/trekking bisikleti mevcut. Cyclocross a geçersem bana dropbar haricinde ne avantaj sağlayacak?
Hangisini sayayım ki şimdi. Zaten video da sana ne avantajlar sağlayacağını görüyorsun. Normal asfaltta giderken canın ormana dalmak istedi hooopp dalıyorsun. Bir sıkıntı çıkartıyormu bisiklet hayır. Sonra şehir içinde dolaşayım diyorsun hiç sorunsuz + ları ile birlikte bir şehir bisikletinden alabileceğin her türlü verimi alıyorsun. Uzun yol yapayım diyorsun takıyorsun bagajı vuruyorsun yola. Gitmem diyormu hayırr. Daha ne olsun
Önceki bisikletim MTB idi. Emin olun yapamıyor. Yolda kesinlikle gitmiyor. Benim şu anda cyclo da gitmiyor fakat bunun nedeni MTB de 50 diş kullanırken aynakolu şu an 46 dişe düştü. Bunun haricinde MTB den bin kat iyi. Sadece yoldaki titreşimleri sönümlemeyi öğrenmen ve alışman gerekiyor. MTB konforunu bulamazsın. Fakat MTB de de cx deki hızı bulamazsın. Yani tamamen kişinin kendi isteklerine göre karar vermesi gereken birşey...
Çok engebeli taşlık ve zor bir patika ise ayağa kalkarak ve ellerimi çok sıkmayarak gidiyorum. Elimi sadece gidonun dönmesini engelleyecek kadar güç veriyorum. Dizleri de ayağa kalkınca zaten amortisör olarak kullanmış oluyorsun. En azından bende işe yarıyor sizde bilemem
@ÇaNakkaLeRuHu Abi benim kastım tam olarak ağır arazi için üretilmediklerini belirtmek.
Videodaki Koreli kardeşlerimiz efsane yalnız
Mesela tepe inişi bisikletiylede dünya turuna çıkılır, ama nasıl çıkılır?
Yani benim bahsettiğim; oturma pozisyonu, gidon hakimiyeti, aynakol dişli oranları, amörtisörsüz oluşu, titreşimi direk alması, lastik genişliği vb. vs. Ağır arazi için uygun değil demek istiyorum.
Ki zaten ağır arazi içinde üretilmemişler diye düşünüyorum.
Benim şu an oturduğum yer Arnavutköy. Mevkii olarak cx bana çok uygun. Arnavutköy - Çatalca ve daha ilerisine kadar girip çıkmadığım orman ve arazi kalmadı. Hepsinden alnının akı ile çıktı yani. Yok ben hard kullanacağım tepeden aşağı bisikleti yuvarlayacağım diyorsan tabiki o bisiklet bu bisiklet değil
Cyclocross kullanmayan bir kişi mtb ve yol kıyaslaması çok anlamsız. Rahatlık bakımından kesinlikle yol bisikletinden daha rahat ve agresif geometri sunuyor ve özellikle disk fren kesinlikle daha güvenli. Hem hız hem doğa hem güvenilirlik istiyorsan kesinlikle cyclocross.
Geçtiğimiz pazar etkinlik ve sonrasında 70-80 km arası kullandım yine. Tek geçerim. Niye ilk Cyclocross almadım diye hayıflandım yani Sadece tektro mekanik frenler bol yokuşlu etkinlik rotasında bileklerimi bayağı yordu. Çünkü yüzlerce bisiklet arasında sürekli fren sıkmak zorunda kaldım. İleride hidrolik yaparsam mükemmel olur.