Scudo Sports

Cyclocross almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... CYCLOCROSS ALIN :)

@BisikletKolikK konfordan yana tek sıkıntım sele yönünde, o da artık iki seneyi devirdi selem, sanırsam yer etti. Yoksa alın borusu yüksekliği, kendi gidon spacerları ile görece dik bir pozisyon sağlıyor ve son olarak diyebilirim ki alet atraksiyona meyilli ve güven veriyor, road olsun, enduance kadro olsun bu kıvraklığı atikliği anlık olarak veremiyor (ama çok kısa bir an/mesafe için). Uzun mesafede işler değişiyor.

Yol grubunun BMX'i diyebilirim..
 
Scudo
@Serrchi Hocam tam olarak üstüne bastın, yol grubunun bmx bisikleti çok mantıklı bir tanım oldu. :)

Bahsettiğim gibi cyclocross bisikletlere dağ bisikleti olarak değilde yol bisikleti olarak bakmak gerek, sonuçta dağ bisikletlerinin kadroları daha küçük ve kontrolleri daha kolay.

Merak ettim şimdi, arazide titreşim ve konfor olarak nasıl?
 
@BisikletKolikK Çok fazla arazi tecrübesine sahip değilim, benim cyclocross kullanımındaki önceliğim her hava koşulunda bisikletli ulaşım sağlamaktı, uzun tırmanışlar ve inişler içeren gündelik rotamda disk fren (yağmurlu havalardaki fren tutuşu için) gerekiyordu, e bir de drop bardan vaz geçemiyordum, hal böyle olunca seçenekler çok daralıyor. Arazi için konuşacak olursak; Amontisörü diz ve dirsekler üstleniyor, ağırlık dengenizi de bisiklet üzerinde iken iyi dağıttığınızda çok kayma yaşamıyorsunuz (o cx kıç atacak, kaçarı yok, sadece azaltabilirsiniz :)) 46x36 aynakol oranı ne kadar saçma bir oranmış gibi gelse de 11'li ruble ile kendini buluyor.

Arazi hususunda @Gökhan Kuş' un mesaisi benden daha fazla, hem MTB geçmişi olan birisi. Ben 20 sene evvel asfaltta MTB kullanarak gençliği heba eden kayıp jenerasyondanım :)
 
@BisikletKolikK evet, cyclocross bisikletlerde konfor en önemsiz şey olup(yol bisikletlerinde böyle değil mesela) cyclocross parkurunda yarışma niyetiniz yoksa almamanız gereken bir tür bu. evet, nasıl ki yol için yol bisikleti, dağ için dağ bisikleti uygunsa, cyclocross parkuru için de cyclocross bisikleti uygundur. orada da süreyim burada da süreyim diyorsanız hibrit(şehir) bisikleti, kıvrık gidon ve atiklik istiyorsanız "gravel bike" denilen bisikletlere bakmalısınız.
 
@Serrchi Bende bu nesile üyeyim hala :D
Sonunda bir orman buldumda kurtuldum asfalttan, asfaltta sürerken pek zevk aldığım söylenemez :)

@trabzonlu ozan Hocam o zaman bu konuda çok fazla bilgi kirliliği var.
 
@trabzonlu ozan aksine cyclocrosslar konforludur, kullanacağınız mesafe burada önemli bir etken, ben düz yolda 40,50 km mesafe kullanacağım derseniz, üst limitlerinize yakın bir tempo da tuttursanız dahi üzmez. İşler 100km'ye yaklaşınca can sıkar bir vaziyet alıyor.
 
CYCLOCROSS
yol&yarış bisikletlerinin genellikle 1 saati geçmeyen, patika ve toprak yollarda yapılan yarışlar için uyarlanmış hali denilebilir bu bisikletler için. yol&yarış bisikletlerine oranla daha az agresif kadro geometrisine sahiptir. kadroları biraz daha uzundur. 700c 30mm veya 35mm olarak patlamaya dayanıklı dişli lastiklere sahip olurlar. fren ve vites telleri ya kadro içine yada çoğunlukla üst borunun üstüne yerleştirilir. böylelikle bisikleti omuzunuza aldığınızda teller rahatsızlık vermez. son zamanlarda disk fren versiyonları daha yagın olmaya başlamıştır. toprak yollarda, patikalarda, köy yollarında hızlı bisiklet sürmeyi hedefleyen kişiler için ideal seçim olabilir.ama çok uzun sürüşler için pek ideal değillerdir.
 
yorumlara şöyle bir göz gezdirdim herkes kendince düşüncesini yazmış. ben 3 sene önce bisiklet sporu ile pek ilgili değilken sahibinden üzerinden güzel bir fiyata yol bisikleti diye bir scott aldım. sonra işin içine girince anladım ki benim bisiklet cx imiş. (scott cx comp) üzerinde 23mm lastik vardı. bisikletimi sevdim ve zamanla ufak modifiyeler yaptım. frenleri deore yaptım. eskiyen selemi değiştirdim. (selle italia) campagnolo jant aldım. bisiklette konforsuz denmesi bana manalı gelmiyor. ufak ayarlamalar ile 'fitting' yapmanız mümkün. aynı gün kartepeye git gel yaptım 10 saat üzerinde bisikletin üzerinde kaldım eve geldiğimde gayet iyi durumdaydım. iyi bisiklet grupları ile de turlara katıldım , hiçbiri beni beklemek zorunda kalmadı. bu bisikletlerde ortalama bir sürücü gayet iyi sonuçlar alabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@Serrchi cyclocrosslar mevzubahis mesafe 40-50 km ise
dağ bisikletinden
şehir bisikletinden
yol bisikletinden
katlanır bisikletten
fat bike denilen kumlarda ya da kar üstünde gitmek için tasarlanmış bisikletten
vesaireden

daha konforsuzdur. konforludur derken sanırım unicycle ya da 3 tekerli çocuk bisikleti ile kıyaslıyorsunuz.

bu mantıkla; mesela yolda yürüyorsunuz, çok yoruldunuz, bi 15 dakika oturayım diye bir banka oturdunuz. bankın sizi 15 dakika rahatsız etmiyor olması tahtadan bankın konforlu olduğu anlamına gelmez, kaldırıma oturmakla kıyaslarsanız bank daha konforludur ama evinizdeki koltuk, minder, yemek yediğiniz sandalye, çekyat vesaire o tahta banktan daha konforludur. anlatabiliyor muyum?

@BisikletKolikK evet bilgi kirliliği var, millet kalın lastiği var diye cyclocrossları dağ bisikleti sanıyor. kimisi bu tur bisikleti diyor(ama niye bagaj deliği yok anlamadım :S da diyorlar lskjflsjfgsglşsa), kıvrık gidonu var diye yol bisikleti sanıyorlar vb. cyclocrossla alakalı pek çok başlıkta ben doğru bildiğimi anlatmaya çalışıyorum, denk gelirsiniz arada
 
Bende Mosso Monza CyleCross bisiklet var. 3 aydır kullanıyorum. Yaklaşık 2 bin liraya aldım. Full sora set kullanıyor. Üstündeki aynakol büyük,52/34 aynakol mevcut.
Öncelikle Jantları olsun,kadrosu olsun oldukça sağlam. Yani bir yol bisikletinden daha sağlam bir jant ve tekerlek sistemi mevcut.
Oldukça da atik. Çok çabuk hızlanıyor. Bir iki pedalla 20-30 km hızları bulabilirsiniz. Benim arkadaş grubumda genelde 2000-4000 liralık dağ bisikleti kullanan arkadaşlar var.
40 kmlik turlarda benden çok daha fazla yoruluyorlar. Tur dönüşü adamların dilleri ağızlarından sarkarken ben çok daha iyi bir performans sergileyebiliyorum.
Bunun nedeni büyük ihtimalle kullanılan tekerlerleklerin daha ince olmasından dolayı sürtünmenin daha az olmasından kaynaklanıyor.
Ayrıca bir dağ bisikletinden daha hızlıdırlar. Tabi safkan bir yol/yarış bisikleti kadar hızlı olmasalar da yine de sizi oldukça tatmin edecektir.
Dezavantajlı konularından birisi de kullanılan aynakolların büyüklüğü. Yani bacakları güçlü olmayan bir insan için yokuş çıkmak falan bir zorlayabilir.
Konfor konusunda arkadaşlara katılıyorum. Konforsuz bir bisiklet. Ben pedli tayt kullanıyorum. Bu yöndeki sıkıntılarımı da ortadan kaldırdım diyebilirim.
Sonuç olarak tavsiye edeceğim bir türdür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Heraklia
Şimdiye kadar edindiğim tecrübe gördüğüm örnekler cyclcross tercih eden arkadaşların bir çoğu çok kısa zamand yol bisikletine geçtidir. İyi karar vermek gerekiyor ki. Etrafta alıp sonrası kısa zamanda yola geçen örnek çok daha fazla
 
@trabzonlu ozan Kesinlikle hocam, mesela ilk başta yol bisikletine alışırsınız bir süre sonra titreşim size normal gelmeye başlar. Ama ben rahatıma çok düşkünüm galiba :D

Dağ bisikletinden başka bir bisikleti benimseyemedim tam olarak, denedim ama alışamıyorum. Ellerim amortisörlü maşayı arıyor, cyclocross yerine her yola asgari düzeyde uyum sağlayan konforlu bisiklet aslında tam olarak şehir-tur bisikleti.

Tip olarak bakarsak cyclocross'lar çok efsane bir bisiklet, tabi her geçen gün yeni bir tür ortaya çıkıyor. Üretim maliyetinin birbirine yakın olduğunu farzederek söylüyorum ki cyclocross'lara dünyanın parasını istiyorlar.
Fiyat meselesi bana çok garip geliyor.
 
Bulunduğunuz bölge toprak(yumuşak) araziler yoksa cx in pek keyfi yok, kaldıki yazın da pek keyifli değil, ne zaman çamura kış geliyor toprak ıslanıyor tadına o zaman varıyorsunuz :)
 
Ben cycloross tavsiye etmem. Onun yerine gravel alın. Cycloross çamurda yarışmak için tasarlanmış bir model. Omuzda taşımaya uygun üst boru, üsten giden firen kablosu, dik açılı ön maşa, tekli aynakol vs. Zaten bu özellikleri karşılamayan cycloross değil çakma cycloross dur. Gravel ise adı üzerinde çakıl bisikletidir. Bagaj delikleri olur, daha rahat üst boru eğimi vardır. Hem çakılda hem toprakta hem ormanda iyi iş çıkartır. Hatta amortisörlü adventure diye adlandırılan modellerde vardır.

Ne yazık ki bir çok kişi her gördüğü drop gidonlu, kalın tekerli, disk frenli bisikleti cycloross sanıyor. Cycloross çamurda yarışmak için tasarlanmış bir modeldir ve yukarıda alınmak için sunulan nedenler cycloross almak için değil gravel veya adventure almak içindir.
 
@trabzonlu ozan

@trabzonlu ozan dediklerinden anladığım tek birşey var o da; cyclocross kullanmamışsın, bu net. kıyaslamaların, benzetmelerin gereksiz yere bir karikatürize etme çabası içerisinde.

Verdiğin örnek son derece saçma, o derece ki '' o incecik seleyle nasıl biniyorsunuz, araya kaçmıyor mu?'' diyen, ''o paraya şahin alırım!''cı güruhla aynı minvalde.

Bagaj deliği yok demişsin ama gayette mevcut, marka modeline firmanın politikasına göre değişiyor. CAADX'lerde mevcut ön arka çamurluk ve ayrıca bagaj bağlantıları.

Bu cyclocrosslarla alakalı bir patolojik durumun var ama tam çözemedim, zamanında çok istedin tam parayı denkleştirdin de sen yetişemeden satıldı, içinde kaldı, tam anlayamadım.
 
Her dropbarlı, MD frenli ince fakat dişli lastikli bisiklet Cyclocross olmuyor. Cyclocrosslar genelde yarışlarda kullanılır, tekli aynakolu olur ve omuzda taşınmaya uygun olur. Carraro CR CX Giro, Salcano Cyc 02, Merida Cyclocross 300 gibi modeller gravel bike olarak adlandırılır. inflite-slider-3.jpgGerçek Cyclocross bisiklet budur. Focus ve Canyon markaları bence en güzel cyclocross bisikletleri üretiyorlar.
 
@ultrAhmet yalnız bunlar yeni seri cx ler eskiden çift aynakollu modeller çoktu eldeki mekanik kolları bitirmek adına md li modeller çıktı 11 28 en yaygın rubleydi, şimdi 1x sistemler daha yaygın.


Bagaj deliği olayına gelirsek. Cx de olsa nolur olmasa nolur tur için iyi bir bisiklet değil ki. Yaptığım 7400km yolun 1500ü tur, 2500km si orman çamur vs gerisi asvalt. Cx yerine endurance alın geçin çoğu cx sahibi hemen bir tık ince silik laatik takıyor.
 
Yunanistan/Selanik-Soho

upload_2017-10-8_18-39-57.png


Marmaris/Selimiye

upload_2017-10-8_18-40-28.png


Çanakkale/Babakale

upload_2017-10-8_18-46-37.png


Muğla/Gökova Körfezi

upload_2017-10-8_18-51-3.png


Bursa/Uludağ

upload_2017-10-8_18-41-3.png

yani anlayacağınız cyclocross ile her yere gidersiniz, yedi yıldır beni hiç üzmedi. mesafelere dair son sürüşün strava linkini de ekliyorum. evet yol gibi narin ve hızlı değildir ama bir bisiklet alacaksanız ve yol bisikletini de seviyorsanız, cyclocross sizi üzmez derim.
not: bagaj vida yerleri orjinaldir.

(link)
 
@Serrchi

dediklerinden bir tek şey anlamışım diyorsunuz da maşallah her şeyi takır takır anlamışsınız aslında

verdiğim örnek de son derece açık aslında, nasıl ki mtb ile yol bisikletini bir tutan gençlere, olm sizin altınızdaki alet dağda sürmek için, o amortisörler asfaltta ne işine yarıyor deniyorsa, cyclocross ile düz yolda süren, bagaj takmaya çalışan, "cyclocross bisiklet çok rahat ama 50kmden sonra fena" diyenlere da iki laf edebiliriz herhalde.

neticede benim dağ bisikletleri ile de bir derdim yok ama "hayır, bisiklet ağır değil işte! ister yolda sürerim, ister dağda sürerim, yol bisikletinden bence farkı yok, hem sana ne!!!!, amortisör varsa var, ağırsa ağır, 700x40 lastikler yola yapışıyorsa yapılıyor, sana neeeee!!!!" diyen tiplere de doğruyu güzeli anlatmaya çalışıyoruz. yoksa ister asfaltta sürmüş, ister evinde koridorda sürmüş bana ne, maksat başkalarını da yanıltmasını engellemek.

hele patalojik durum demişsiniz, ne alaka, ben amacına uygun biçimde kullanıldıkları müddetçe cyclocross bisikletleri çok severim (keşke bol bol cyclocross yarışı olsa da izlesek, fransa itaya bisiklet turu falan hikaye yani cyclo yarışının heyecanının yanında), ama bir takıntım falan yok, sadece yanlış bir şey görünce üzülüyorum, giant anyroad için cyclocross bisiklet diyen çıkıyor mesela anlatıyorum, mtbciler yol bisikletçileri bize karşı propaganda yapıyor mtbyi kötülüyorlar diyorlar aslında öyle olmadığını anlatmaya çalışıyorum, sadece yolda kullanacağım diyen birisi bisiklet alacağı zaman neden amortisöre ihtiyacının olmadığını anlatmaya çalışıyorum, bol yokuşlu bir yerde kullanacak birine neden aynakolunun 2li değil de 3lü olmasının ona avantaj sağlayacağını anlatıyorum vb.

anlatacak donanıma sahip olmak için de öğrenmek gerekiyor, bu neden öyle, şu neden öyle değil diye, bu sayede biz de bir şeyler öğreniyoruz. neticede bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.

-kişiye değil genele bilgilendirme maksatlı bölüm-

bagaj deliği mevzuna da baktım, acaba ben mi yanlış biliyorum yahu, yoksa cidden cyclocross bisikletleri bagaj takılsın, tura kampa vb. gidilsin diye mi üretmişler dedim, cyclocross bisikletleri arattım internette.

mesela (link) böyle bir siteye denk geliyorsunuz, cidden bagaj deliği yok bisikletlerde. ya da (link) bunlara bakıyorsunuz, yok.

ama bunlar herhalde ciddi ciddi cyclocross bisikletleri, yani adını sanını duymadığım, cyclocrossun hakkını veren markalar herhalde dedim. (tur bisikleti dersen herkes fuji touringi bilir ama surly, kona vb. markaları az sayıda kişi bilir ya onun gibi)

cyclocross bisikletlere hiç binmemiş sıradan insanlar gibi, bu adı sanı duyulmamış sadece cyclocross eksperlerinin bilebileceği markalar yerine internette benim gibi insanların bildiği yaygın markaları: specialized cyclocross, giant cyclocross vs diye googleda arattım, önüme bunlar çıktı (bisikletin arkası net görünüyorsa sağ tık, save as...)

1giant_tcx_adv-1475537584788-tl8gziy0klud-1200-80.jpg

132853 dosyayı görüntüle
95847_3.jpg.png
788100_zoom.jpg
3034212-large.jpg 20140801_153913.jpg 60050814_1.jpg Boone_Race_Shop_Limited.jpg cx-alu-200-fdj-A450-detail-1.jpg D788400_02.jpg felt-dsc_0123-for-online-clee_result.jpg IMG_5753.jpg m174010_1.jpg maxresdefassult.jpg Private-Jake-2016.jpg road-family-inflite-2018.jpg

not: aşağıdakini bir blogdan screenshot aldım, yazı benim değil yani, blogdaki yazının capsi. adam cyclocross üzerinde kendini iyi hissediyor, yapacak bişey yok, en azından bilinçli birine benziyor.
Screenshot-2017-10-8 Kullandığım Bisikletler.png trek-crockett-5-disc-2017-cyclocross-bike-blue-EV284337-5000-1.jpg
wout-van-aert-colnago-prestige-crossvegas-dsc_0958-clee-ay-edit-as-Smart-Object-1_1.jpg

G0002KKC.jpg

şimdi diyeceksiniz ki hiç mi bagaj deliği olan cyclocross bisiklet yok? nasıl ki tur bisikletleri kıvrık gidonlu olarak bilinse de düz gidonlu bir sürü tur bisikleti de var, bagaj deliği olan cyclocross bisikletler de var. mesela bianchinin asıl yarış amaçlı cyclocross bisikleti bianchi zolder'da yok iken,

bianchi-zolder-interbike-2014-cxmagazine-clee-dsc_0084-c_1.jpg

diğer 10.5 kglık cyclocross bisikletine (buna baktım merak edip, bianchi zurigo) delik koymuşlar.

1441705651975-x27sswcbv6gh-1200-80.jpg

Bir de Cannondale markası da bianchiye benzer bir yol izlemiş, hakiki cyclocross bisikletleri olan superxlerde bagaj deliği yok iken,
cannondale-super-x-himod-disc-rival-22-2015-cyclocross-bike-blue-EV214053-5000-1.jpg

daha amatör cyclocross serisi olan caadx te delik koymuşlar. resimde delikli bir caadx var.

wow.jpg

amaa, daha sonra "biz napıyoruz yahu" demiş olacaklar ki, 2016dan sonra o deliği kaldırmışlar, cyclocrossla bagaj ne alaka yav demişler, bianchi gibi gaflet içerisinde kalmamışlar yani.

2017 ve 2018 model caadxler şöyle

wow2.jpg wow3.png


forumda 2016 ve öncesi caadx almış olan şanslı azınlık dışında orijinal bagaj delikli bisikleti olan birini bulmak çok zor anlayacağınız. elinizdeki cyclocross bisiklette bagaj deliği varsa sakın satmayın, takas falan etmeyin, benzerini zor bulursunuz çünkü.

muhakkak bu markalarda da bagaj deliği olan modeller vardır, zaman zaman üretilmiştir ya da ben yanlış görüyorumdur, belki yanlış araştırıyorumdur (bunların bazısı gravel bike falandır, gözümden kaçan yol bisikleti vardı vs. çok didik didik etmedim marka model yıl olarak vb.) ama cyclocross bisikletle bagaj deliğinin alakasının olmadığı aşikar. bazı markaların(markalar dediğim de bianchi ile cannondale işte, muhakkak daha az bilindiklerde de vardır) cyclocross modellerini ikiye böldüğünü, profesyonel cyclocross ve nispeten amatör cyclocross olarak iki seri ürettiğini bilmiyordum, öğrenmiş oldum bu küçük araştırma esnasında.

bahaneyle resimlerden cyclocross compilation gibi bir şey çıktı ortaya, iyi seyirler.
 
Geri