Cyclocross hadisesine ilginç bir giriş yapacağım...
Öncelikle şunu belirtmeliyim, ben de hiçbir halttan anlamıyorken bisiklet alayım dediğimde "Dağ bisikleti al abi, hem asfaltta gidersin, hem de arazide binersin..." şeklinde bir gaza gelmenin kurbanıyım...
Geçen sene başında gittim kendime bir KTM Aero 27 pro aldım.. Çok şahane alet, karbon hafif falan..Uçuyor kaçıyor... seve seve kullandım uzun süre...
Lakin yaklaşık 1,5-2 ay önce yol bisikleti kullanmaya başadım (KTM Revelator 4000), bütün olay değişti....
Yol bisikletine kı..n bi kere değdi mi, MTB'nin yüzüne bakmıyorsun artık.. Çünkü neden? Ben de bisiklete binen insanların büyük çoğunluğu gibi bisiklete yollarda, şehirde, deniz kenarında, turlarda vs. biniyorum...
Bi kere araziye çıkmışlığım yok... Bi kere downhill yapmadım, ki hardtail bir bisikletle ne kadar downhill yapılır?... Kolay kolay da arazide kullanacağım yok, yol bisikleti ile çıkıp gazlamak çok daha fazla keyif veriyor...
50-34 kompakt ayna ve ultegra ile yokuş mokuş bana mısın demeden pedallıyorum..... Ama bundan inip de MTB'ye binice resmen traktöre binmiş gibi oluyorsun..Aletin ruhu gereği (kesinlikle kınamıyorum bunun olayı bu) 40-30-22 aynakol ile arazide dağ bayır iner çıkarsın, ama asfaltta özellikle yokuş çıkarken yanından birisi yol bisikleti ile basıp geçti mi... için çekiliyor gibi oluyor..
Her neyse, bu ve bunun gibi sebepler ile MTB'm epeydir gözüme batıyor durduğu yerde... Ben de dedim ki, ee madem bunu kullanmıyorum, bari takasa verip Cylocross türü birşey alayım da en azından performans sürüşü dışında, birileri ile gezmeye çıkınca falan benim de binecek birşeyim olsun... Bisiklet grupları ile asfalt+ toprak yol + arnavut kaldırımı içerikli gezilere de gidebileyim vs...
Ama gel gör ki, cyclocross donanımındaki komponentler de bana revelatordaki sürüş hissini veremeyecek, çünkü bunların da olayı başka... Yağmurlu çamurlu etaplarda cross yarışı yapmak için üretilmiş canlılar bunlar... asfaltta yavaş kalacak vesaire..
Kafamda milyon tane düşünce ile KTM bayisinin yolunu tuttum, derdimi anlattım... Sağolsun, firma sahibi arkadaşım ilginçi bir öneride bulundu, aklıma yatıyor gibi... Burada da paylaşıp yorumları alayım dedim:
( Takas imkanından, f/p yüksekliğinden ve kadrolarının güzelliğinden dolayı sadece KTM markası üzerinde duruyorum, alternatif düşünmüyorum.. belirtmek isterim)
KTM'nin Cyclocross serisinden bir model, CANIC-CXC:
(link)
Gördüğünüz gibi disk fren, karbon kadro, F8 (daha geniş maşa vs.)
Ama 46-36 / 11-32, daha ziyade arazide gitmesi için tasarlanmış all-road bir alet.
Şu da KTM'nin yeni nesil , disk frenli üst segment yol bisikleti ( Henüz TR'de yok ama bayide var ):
(link)
Revelator Sky Blue
Burada da kadro grafik dışında aynı, güzelliğe bakın ki bunda da F8 maşa var, ve en önemlisi üzerinde endurance road bike donanımında komponentler var... Kısaca çık gazla, hayvan gibi fren yap, uzun yola git, vs..
F8 maşadan dolayı da aynı DT-swiss jantlara cylocross lastikleri takılabiliyor.. Bu hale getirdiğimizde, 105 yol tipi grupsetli, karbon, cross lastikli, her türlü sürüşe imkan veren bir bisikletimiz oluyor... Asfaltta da gidersin, hafif arazide-toprak yolda da gidersin, hızlı giden adama da uyarsın, deniz kenarında arnavut kaldırımında giden adama da uyarsın...
Bir nevi semi-cyclocross bisiklet edinmiş olursun... İstediğin anda eski lastiklerini geri takarak yol bisikleti haline geri dönersin...
Yorumlarınızı merak ediyorum...