Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Cyclocross almayı düşünenler ama kararı veremeyenler... CYCLOCROSS ALIN :)

Tüm konuyu okudum bende cx arayısı içerisindeyim bir süredir. Carraro giro mosso 300 mongoose un bir modeli bunun gibi birkaç 3000₺ den fazla olmayan modelleri arastırıyorum. Lonideki konular yerine bu konu daha canlı geldi gözüme :)
Gecen gun sedona 640d yi gordum aslen yol segmentinde olmasina ragmen trp frenli tek model diger modeller hep md disk. Bisiklet yol segmentinde ama kadro cx lastikleri icin uygun lastik genisligine sahip acaba cx lobisi bu model hakkinda ne dusunur? (link)

Cx lobisi yorumlarınızı bekliyorum :)

Düzenleme: suan sedonayı pas geçip, giant revolt3 ve anyroad2 aslında indirimle alabirim gibi duruyor, gönlüm anyroad diyor ama kadro seceneklerinde ml var revolt Da ise L kadro var boyum 1.80 iç bacak boyum ise82 cm anyroad2 için ML kadro bana uygun olurmu? XL kadro bana büyük gelir diye düşünüyorum
 
Scudo
@deadlistcach
Bende cyclocross lara merak saldım sürüş tarzıma en uygun olan onlar ancak cok pahalılar.yol bisikletlerinden uygun biçimde cyclocross oluşturulabilir mi onun araştırmasındayım
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Hayırlı uğurlu olsun, 9 sayfanın tamamını okuyamadım ama genel olarak herkes memnun gibi.

Ben de bunun bayilere gelmesini bekliyorum;
(link)

Renkleri ve fiyatı çok hoşuma gitti, tek kafama takılan nokta lastikler onu da zaten 1-2 ayda eritirim. Bu arada aramızda yol bisikleti ve hardtail bisikleti olup yanına cyclocross almış biri var mı. Aralarındaki farkı çok merak ediyorum.
 
@Tunafish

Hocam o maşa nedir öyle? Forumda da bu bisikletin bi başlığı var ordan inceleyin öyle karar verin. Bu arada hardtrail i olup yanına ccx alan biri de benim buyrun.
 
Mtb'niz varsa neden cyclocross alıyorsunuz ki? Yol bisikleti almak daha mantıklı değil mi? Cyclocross tek bisikleti olanlar için daha mantıklı sanki...
 
@Hayrettin

Maşanın nesi var belirtirseniz çok sevinirim. Nasıl bir maşa olmalı? Neyi tercih etmeli? veya kriterimiz ne olmalı?

Hardtaili olup da XCC alanlara sormak istediğim şu;

Bu bisikletin olayı yarışlarında izlediğimiz çamurlu veya düzgün toprak zemin mi? yoksa hardtail ile girdiğimiz (ağır arazi şartlarından bahsetmiyorum) bir çok yere girip çıkabiliyormuyuz. İniş (DH değil) parkurlarında gidonun düşük yükseklikte olması tehlike veya kontrolde zorluk yapıyor mu?

Siz bu aleti hardtail e hangi tip sürüşlerde tercih ediyorsunuz?

@uguryilmaz144

Bir adet Scott S10 bir adet de Spark 640 a sahibim, bir de cyclocross deneyimim olsun istiyorum, yani açıkcası merak başka birşey değil.
 
Öncelikle Yeni bisikletiniz hayırlı olsun. Bütçenize göre iyi gibi duruyor.

Bende Giant Anyroad 2 Mekanik Disk frenli (Avid BB5 road)

Bilgisi olan arkadaşlar resim falan koyarak benim merakımı biraz giderebilirlerse çok mutlu olurum. Tekrardan hayırlı olsun. :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Benim Mosso Monza da Shimano mekanik disk frenler mevcut. Dusuk maliyet icin bunlar tercih edilmis. Yine disk fren kullanacagimizi dusunursek upgrade icin hangi set tercih edilir? Eger cok fazla fark olmayacaksa yol bisikleti frenlerini kullanmak daha mantikli bir tercih olur mu?
 
@emir yakup bulut Daha cok yeni dun teslim aldim biraz kullandiktan sonra daha saglikli bilgi verebilirim. Simdilik bir problem gormedim parasinin hakkini fazlasiyla verecek gibi gorunuyor.
 
2011 martından bu yana kullanıyorum, Bursa'dan Yunanistan Selanik'e gittim, ayrıca hemen her yıl Türkiye'de de tur yapıyorum, kesinlikle öneririm...
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    133,3 KB · Okunma: 257
  • image.jpeg
    image.jpeg
    123,6 KB · Okunma: 234
  • image.jpeg
    image.jpeg
    131,4 KB · Okunma: 245
  • image.jpeg
    image.jpeg
    99,6 KB · Okunma: 226
Selamlar, öncelikle inceleme için teşekkürler eder ve kazasız belasız sürüşler dilerim. Benim de Drag Blade yol bisikletim var, cyclocross düşünüyorum, 700x23 jantlarımı daha saplam ve yol tutusu daha güçlü bir lastikle değişirebilirmiyim ve bu değişim faydalı olur mu? Teşekkürler.
 
@hakansatir

hocam bana da bu soruların cevapları lazım ne güzel yazmışsın. upupup
 
Merhaba Herkese!!

CX bisikletler için birkaç söz söylemek istiyorum. Yaklaşık 1buçuk senedir CX bisiklet kullanıyorum. MTB den CX bisiklete geçtim.
Yol bisikletlerini pek sevmiyorum. Nedeni çok ince tekerlek konfor falan filan. Kimi için bu neden bile olmayabilir.
Ama ben sevmiyorum yol bisikleti. Neyse.

CX şişir lastiği asfaltta indir lastiği arazide. Şehrin dandirik koşullarına oldukça uyumlu hassas olmayan sürüş stilimle bam güm kullanıyorum.
MTB gibi traktör değil tabi. Bakım istiyor. Yol bisikleti kadar seri de değil. En azından benim kullandığım bisiklet.

Ben 40 lık bir lastik kullanıyorum. Yol bisikleti lastiği ile kullananda gördüm. Ha ben beğenmedim. Bisikletin doğasına ters.

Önde 2li aynakol sayesinden iyi yokuş çıkar oldum. MTB de çok rahat davranıyormuşum. Dişli oranları sayesinde bacaklarım gelişti bence.

Benim bisiklette 105 set var. Sevmiyorum Tiagra. Tiagra'nın o kablo sistemi gidondan çıkarken kötü görünüyor.
Tiagra'da da varmıdır 105 gibi gidonun içinden kablo sistemi bilmiyorum. 105 ten memnunum.

105 ve Tiagra arası ağırlıktan vites değiştirme sistemine göre bir kaç fark var diye biliyorum.
Ama bence öncelik kadro. İyi bir kadro vs kötü bir kadroda vitese bakmam kadroya bakarım.
Komponentler her zaman değiştirilebilir. Önemli olan ömürlük kadro..

Son olarak. CX bisikletler yarış bisikletleri. Çok agresif çizgileri açıları var.
Keyifli ve konforlu bisiklet sürüşü için gravel veya endurance bisikletlere de bakılabilir.

Uzun uzun yazdım. Eksiklerim varsa tamamlarsanız sevinirim.

Görüşmek Üzere!!

KullanıcıAyı
 
Arkadaşlar,

700x33C lastik kullanan var mı? Km saatine lastik çevresini ne olarak girdiniz?
Google forumlarında elemanın biri 2161 diye yazmış ama güvenemedim.
 
Cyclocross hadisesine ilginç bir giriş yapacağım... :)

Öncelikle şunu belirtmeliyim, ben de hiçbir halttan anlamıyorken bisiklet alayım dediğimde "Dağ bisikleti al abi, hem asfaltta gidersin, hem de arazide binersin..." şeklinde bir gaza gelmenin kurbanıyım...

Geçen sene başında gittim kendime bir KTM Aero 27 pro aldım.. Çok şahane alet, karbon hafif falan..Uçuyor kaçıyor... seve seve kullandım uzun süre...

Lakin yaklaşık 1,5-2 ay önce yol bisikleti kullanmaya başadım (KTM Revelator 4000), bütün olay değişti....

Yol bisikletine kı..n bi kere değdi mi, MTB'nin yüzüne bakmıyorsun artık.. Çünkü neden? Ben de bisiklete binen insanların büyük çoğunluğu gibi bisiklete yollarda, şehirde, deniz kenarında, turlarda vs. biniyorum...

Bi kere araziye çıkmışlığım yok... Bi kere downhill yapmadım, ki hardtail bir bisikletle ne kadar downhill yapılır?... Kolay kolay da arazide kullanacağım yok, yol bisikleti ile çıkıp gazlamak çok daha fazla keyif veriyor...

50-34 kompakt ayna ve ultegra ile yokuş mokuş bana mısın demeden pedallıyorum..... Ama bundan inip de MTB'ye binice resmen traktöre binmiş gibi oluyorsun..Aletin ruhu gereği (kesinlikle kınamıyorum bunun olayı bu) 40-30-22 aynakol ile arazide dağ bayır iner çıkarsın, ama asfaltta özellikle yokuş çıkarken yanından birisi yol bisikleti ile basıp geçti mi... için çekiliyor gibi oluyor..

Her neyse, bu ve bunun gibi sebepler ile MTB'm epeydir gözüme batıyor durduğu yerde... Ben de dedim ki, ee madem bunu kullanmıyorum, bari takasa verip Cylocross türü birşey alayım da en azından performans sürüşü dışında, birileri ile gezmeye çıkınca falan benim de binecek birşeyim olsun... Bisiklet grupları ile asfalt+ toprak yol + arnavut kaldırımı içerikli gezilere de gidebileyim vs...

Ama gel gör ki, cyclocross donanımındaki komponentler de bana revelatordaki sürüş hissini veremeyecek, çünkü bunların da olayı başka... Yağmurlu çamurlu etaplarda cross yarışı yapmak için üretilmiş canlılar bunlar... asfaltta yavaş kalacak vesaire..

Kafamda milyon tane düşünce ile KTM bayisinin yolunu tuttum, derdimi anlattım... Sağolsun, firma sahibi arkadaşım ilginçi bir öneride bulundu, aklıma yatıyor gibi... Burada da paylaşıp yorumları alayım dedim:

( Takas imkanından, f/p yüksekliğinden ve kadrolarının güzelliğinden dolayı sadece KTM markası üzerinde duruyorum, alternatif düşünmüyorum.. belirtmek isterim)

KTM'nin Cyclocross serisinden bir model, CANIC-CXC:

(link)

Gördüğünüz gibi disk fren, karbon kadro, F8 (daha geniş maşa vs.)

Ama 46-36 / 11-32, daha ziyade arazide gitmesi için tasarlanmış all-road bir alet.

Şu da KTM'nin yeni nesil , disk frenli üst segment yol bisikleti ( Henüz TR'de yok ama bayide var ):

(link)

Revelator Sky Blue

Burada da kadro grafik dışında aynı, güzelliğe bakın ki bunda da F8 maşa var, ve en önemlisi üzerinde endurance road bike donanımında komponentler var... Kısaca çık gazla, hayvan gibi fren yap, uzun yola git, vs..

F8 maşadan dolayı da aynı DT-swiss jantlara cylocross lastikleri takılabiliyor.. Bu hale getirdiğimizde, 105 yol tipi grupsetli, karbon, cross lastikli, her türlü sürüşe imkan veren bir bisikletimiz oluyor... Asfaltta da gidersin, hafif arazide-toprak yolda da gidersin, hızlı giden adama da uyarsın, deniz kenarında arnavut kaldırımında giden adama da uyarsın...

Bir nevi semi-cyclocross bisiklet edinmiş olursun... İstediğin anda eski lastiklerini geri takarak yol bisikleti haline geri dönersin...

Yorumlarınızı merak ediyorum... :)
 
@yyokes

Güzel tespitler. Aklımda bazı şeylerin şekillenmesine vesile oldunuz. Bende yol performansından ödün vermeden ve vazgeçemeyeceğim arazide kullanabileceğim seçenekler arıyorum. MTB kullanıcısıyım. Arazide elbetteki MTB ile yapabilecekleriniz ile cyclocross ile yapabilecekleriniz arasında farklar olacaktır. MTB çok sert ve engebeli arazide lastik ve amartisör farkları ile çok daha konforlu ve zevkli bir sürüş vadederken, cyclocross bana göre araziye gir çık, yapraklar üzerinde gezin, bir iki çukura gir çık tarzının dışına çıkmaz, çıkarsa o bisiklet ormandan çıkmaz diye düşünüyorum :) MTB ile girmediğim orman kalmadı diyebilirim. Aşırı sert sürüşlerde olsun, hopla zıpla olsun hiçbirinde şu ana kadar bir sorun ile karşılaşmadım. MTB den vazgeçmek demek sürüş tarzının değişmesi demektir bana göre. Cyclocross a döndüğüm vakit bunlardan vazgeçtiğim anlamına gelecektir. Bu meyanda cyclocross seçimi düşünülmesi uygun olur düşüncesindeyim. İyi forumlar...
 
@yyokes Fuji sportif 1.3 kullanıcısı olarak ilk başlarda cyclocross bisikletleri çok araştırdım ama şimdi iyiki Fuji yi almışım diyorum. 28 mm slick lastiklerle takılıyorum ve 32 mm kadar destekliyor. Oturma pozisyonu Endurance tipi olduğundan çok rahat uzun turlara çıkabiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan35 ve Mert E.
@ÇaNakkaLeRuHu , kafamdakileri yazıya döktüm, bir nebze yardımcı olabildiysem ne mutlu.. Ben de eski MTB sahibi, yeni yol bisikletçisi olarak şunu söyleyebilirim ki, MTB ile hiç sert araziye girmedim desem yeridir.. Değil ki hoplamak zıplamak..

Saf yol yarış bisikletlerinin de limiti asfalt malesef.. Dışına çıkınca sıkıntı büyük... Ama kullanım konforu, performansı, hafifliği vb.. bir kez alıştın mı vaz geçemiyorsun.... Ama arnavut kaldırımında bile gidemiyorsun doğru düzgün....

Yol bisikleti ve asfalttaki gazlamadan vaz geçemeyeceğimi anladım, ama MTB'den vaz geçebilirim gibi duruyor.. Bu yeni Sky Blue'daki kadro yapısı ve donanım kafamdakilerin büyük ölçüde çözülmesini sağlıyor gibi gözüküyor.. Yol / yokuş performansından ve konforundan ödün vermiyorsun...disk frenden dolayı +1 kg gibi bir dezavantajı var gibi gözüküyor saf bir yarış bisikletine oranla ama onu da rejim yaparak kapatırız... Bunun yanında hafif arazi ve toprak yol sürüşlerinde tırtıklı lastikler ile çözüme ulaşıyorsun, disk fren bu gibi koşullarda avantaj sağlıyor...

"Yol ruhu" olan cyclocross bir bisiklet gibi gözüküyor şu an için... Üstelik her an eski lastiklerini takıp asfalt performansına geri dönebilecek bir alet..

Tüm markaların üst segment bisikletlerinde disk fren görmeye başlayacağız gibime geliyor, okuduğum makalelerden.... Yarışlarda da bu sene itibarı ile V-fren zorunluluğu kalkacakmış gibi birşeyler de okumuştum...

Bakalım... takasta anlaşabilirsek MTB ile vedalaşıp semi-cyclo bir alet de ilave edicez gibi gözüküyor garaja.. :)

@trainspotting35 , teşekkürler. Ama belirttiğim gibi, MTB'yi takasa vereceğim ve bayide sadece KTM ve Lapierre var... Lapierre kadro olarak bu yeni KTM'lerin yanına bile gelemiyor malesef.. KTM kadroları nefis, şu anda tüm yurt dışı incelemelerde aşağı yukarı her kategoride KTM yol bisikletleri üst seviye olumlu yorumlar alıyorlar.. Fiyatları da güzel..
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Geri