Scudo Sports

Cyclocross Bisikletlerimizin Fotoğrafları

@Ahmetgitar Benimde kanıma girdiniz abi. Kafama yattı. Yol bisikleti çok rahat değil her türlü yere giremez. Şehir bisikleti ile her türlü yola girdim ama düz yolda çok hizlanmiyor birde girdiğim yerlere şehir bisikletinin uygun olmadığını düşünüyorum artik. Biraz saykoluk var :D .

Sonuç : Road bike out cyclecroos in
 
Scudo
şu an benim için lüks cyclecross :) zatan daha yol bisikletime doyamadım.


 
@Ahmetgitar Cylocross'u MTB gibi kullanırsak kısa sürede hurdaya çıkarabilir miyiz? Mesela kaldırımdan atlama, merdiven inme gibi...?? Bir de buna çok bozuk yollar için amortisörlü maşa taksak nasıl olur? :)
 
@pohuman


Merhaba Ben Bayram izninde yol lastiklerimi söküp orjinal lastiklerini takıp çıktım yola İlkdefa merkez dışında kalan Bir kaleye çıktım yolun büyük kısmı bozuk eski ve bol yokuşlu asfalt yoldu geri kalan kısmı merdivendi. Asfaltta giderken sıkıntı yoktu, Merdivenlerdede bisikleti omzuma alıp rahatca cıkardım kaleye. olay asıl geri dönüşte patlak verdi çünkü o yokuşlar inişe dönmüştü bisiklet uzun süre 50-55 km hızlara cıktı her çukurda ve kasiste bozuk satıhta gözüm maşaya gitti şimdi kırılıcak , şimdi jant yamulucak derken yol bitti. en çok korktuğum maşanın kırılmasıydı ikinci olarakda disklerin çok ısınıp soğuduğunda yamulmasıydı hiçbirşey olmadı. Bisiklete olan güvenim arttı o darbelere o hızda dayandıysa dahada birşey olmaz. Bu arada bisikletim (salcano CYC02)
 
@pohuman

sabit masa oldugu icin bir yerden sonrasi sizi yoruyor ve yapamiyorsunuz zaten. Sert b8r xc parkurunda xc kadar hizli gidemezsiniz onlarin yeri sonucta :) yani xc kadar sert kullanirsaniz tabikide hasar gorecektir.yinede teknik te bitiyor is. Ama bir yol bisikletinden cok daha huncarca kullanilabiliyor kaldirmmis cukur aman banane diyip devam:D
 
@pohuman
Cyclocross bisiklet MTB gibi kullanılmaz ki. Bir kere geometrisi farklı. Vites grubu farklı. Zaten dağ dışında her yerde kullanılıyor cyclocross bisikletlerler. Çok sağlam olduğunu söylemeliyim ama zaten merdiven inmeye MTB de pek uzun süre dayanmaz.
Amortisörlü maşaya gelirsek, evet takarsınız ama o zaman cyclocross olmaz, drop barlı şehir bisikleti olur. Yani bu bisikletlerin amacı bozuk yolda da hızlı gidebilmesi.
Yoksa MTB'ye de yol lastiği takarsın, drop bar takarsın ama yol bisikleti olmaz. Bmx bisiklete de drop bar takarsın o da cyclocross olmaz.
Bisikletleri pek birbirine benzetmek gerekli değil.
Amaca uygun bisiklet almak en iyisi.
Cyclocrossun özelliği tek bir bisiklet ile birçok amacın üstesinden geliyor olması. Ama motor takıp da motorsiklet haline getirmiyoruz. Direkt olarak bunun yerine motosiklet alınmasını öneriyoruz.
 
@Ahmet.YILDIZ CycloCross sanırım düşündüğümden daha sağlam bir makine. :)

@deadlistcach sabit maşa olduğu için sarsıntı elbet yoracaktır ama zaten neredeyse 2 aydır MTB'yi sabit maşa ile kullanıyorum. Amortisör varkenki yaptıklarımı aynen yapıyorum. Başlarda aşırı sarsıyordu. Sabit maşa sayesinde sarsıntıyı, vücudumu esneterek azaltmayı öğrenmiş oldum. İleride inşallah bi CyloCross toplayacağım ve bakalım neler olacak. Bana ne kadar dayanabilecek? :)

@Ahmetgitar MTB gibi derken sert kullanma anlamında söylemiştim. Amortisör takınca tek fark ön kısımdaki ağırlık artışı olmayacak mı? Sonuçta maşa kitleniyor. Bu soruyu sadece bilgi edinmek için sordum ama bakarsınız takabilirim de. Bi denerim en azından. Bir kaybım olmaz sanırım. :) Peki virajlarda MTB kadar yatırabilir miyiz? Muhtemelen daha dar lastik tabanından dolayı kayması daha da kolay olacaktır. Bu da kayıp düşme riskini arttıracaktır diye düşünüyorum.
 
@pohuman aynen sarsintiyi vücut ile absorbe etmek gerekiyor. Bende eski mtb ile girdigim tum yollara giriyorum burada girdigimiz arazi de onemli tabi. Buyuk taslarin oldugu gevsek bir zeminde cx kullanmak yersiz olur, o xc nin parkuru sonucta :)
 
@deadlistcach yok öyle bir parkura giripte abartmam heralde. :)

CyloCross ne zaman çıktı ve ilk olarak kim çıkardı acaba bilen var mı?
 
Bu arada Ortalamanın Üzerinde Olan bisikletler ve maşalar hariç benim fikrime göre çoğu orta sınıf ve düşük sınıf maşa zaten ağırlık yapmaktan başka bir işe yaramıyor onların yapacağı kadarını karbon bir maşa ve gidon yapacaktır diye düşünüyorum. Kullanan ustalar benden daha iyi bilirler tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@Ahmet.YILDIZ Benim maşa karbon. Daha önce sabit maşa kullanmamıştım ama üst seviye bir amortisörlü maşayla da pek deneyimim olmamıştı. Tam dediğiniz gibi hissediyorum. Bisikleti alırken biraz gerilmiştim sarsıntı, konfor falan amortisörü aratmasın diye ama hiç öyle olmadı. Bisikletin gidon, sele ayarları özellikle bozuk yollarda çok önemli. Doğru yapıldığında bilek, dirsek, omuz, sırt gibi bölgelerde herhangi bir ağrı sızı olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet.YILDIZ
@pohuman cyclocross ilk olarak John Cyclocross isimli bir mucit tarafından tasarlandı. Buluşuna da kendi ismini verdi :) şaka bir yana yanlış hatırlamıyorsam seksenli yıllarda ortaya çıkmış ve yukarıda bahsettiğim gibi profesyonel bisikletçilerin kışın hızlı yarış arayışından doğmuş.

Kafanızdaki şüphelere gelirsek, dediğim gibi çok uç noktalarda kullanmayacaksanız downhill yapmayacaksanız ki geometri buna izin vermez rahatlıkla her türlü sertlikte kullanabilirsiniz. Yol bisikletinden elbette daha sağlam ancak normal şehir bisikletlerinden de daha sağlam.
Pek tanınan bir tür değil yoksa kullanım ve yollarımız için yol bisikletinden çok daha uygun bir alet.
Bunu bir yol bisikleti kullanıcısı olarak söylüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: deadlistcach
Ortaokul ve Lise döneminde bisiklet ile çok içli-dışlı olup aşağı yukarı 20 yıl kadar da bisikletle ilgilenenemiş bir kardeşinizim. Aracımı sattıktan ve araya meşum bir darde girişimi olmasından sonra 20 gün kadar araç alamadım. O sürede evdeki Gazelle aklıma geldi onu kullandım sonra foruma üye oldum ve bisikletle tekrar hatırlamam bu süreç içinde oldu. Bu işten anlayan bir arkadaş vesilesi ile de daha pratik turlar için uygun bir bisiklet aldım. Şu an Konya'daki genç arkadaşlarla haftada 2 gün bisiklet turlarına çıkıyorum. Bu süreç içinde de bu forumu sürekli takipteyim, bir şey dikkatimi çekti bu forumda ve katıldığım tur grubundaki arkadaşlarda; herkes özellikle gençler sürekli bir arayış içinde. Hepsi şu bisikleti satıyım şunu alayım, şehir bisikletimi satayım yol alayım, yol bisikletimi cyclocross yapayım, alalı 6 bile olmamış 0 faturalı aldığı bisikletimi şu markaya çevireyim şeklinde. Acayip bir rekabet var bu sektörde. Herkes en iyisine binmek için canhıraş bir yarış içinde, kredi kartına 12 ay taksitle alınıp taksitler bitmeden başka bir türe yönelik atlama çabaları.
Bisiklet aynı zamanda kapitalizme, aşırı tüketime/israfa ve sağlıklı bir hayata adım atmanın adıysa eğer bu kadar kasmamak gerektiğini düşünüyorum, özellikle genç arkadaşlar. Zamana karşı bir yarışta değiliz, saliselerle yarışmıyoruz. Elinizdekinin kıymetini bilin lütfen, elbette en iyisine binmek gerek ama uygun şartlar, uygun bir maddi güç olduktan sonra.
Yeniden bir bisiklet alacağınız zaman şu soruyu sorun lütfen kendinize. Bu yeni bisiklet benim için gerekli mi? Eğer gerekli ise bu sefer şu soruyu sorun? Öncelikli mi? Eğer aldığınız cevap hem GEREKLİ hem ÖNCELİKLİ ise o zaman tamam, ama öncelikli değilse hatta hem gerekli hem öncelikli değilse bu fikri yeniden gözden geçirin. ;)
 
@altinok Zafer bey dedikleriniz çok doğru olmakla beraber bisiklette durum biraz farklı.En azından bazı durumlarda. Ben bisiklet almaya karar verirken direk dağ bisikleti almaya karar verdim. Bisiklet araştırırken bu foruma denk geldim. Fikrimi değiştirip amortisörlü hibrit bisiklet aldım. Amortisörü ilk gün kilitledim. Birdaha hiç açmadım.2 senedir 1 defa bile toprak yola girmedim.Yol bisikleti almayı planlıyorum bu kış. Fakat arada tura çıkarsam diye Cyclocross alma fikride güzel duruyor. Eğer Cyclocross alırsam bu bisiklet bana göre değil deyip yola dönebilirim. Yada yol alıp bunla tura çıkılmıyor diye Cyclocross almaya niyetlenebilirim. Kısaca bisiklete yeni başlayıp ne yapacağına karar verememekte çok fazla bisiklet değiştirmeye sebep oluyor.
 
Bisiklet sektöründe Bende gereğinden fazla bir markacılık ve şekilcilik olduğunu düşünüyorum kaliteli bisikletlere binmeyi hepimiz istiyoruz ama bazı ürünlerde öyle fiyatlar varki gerçekten çevremizdekiler "Ben o paraya şahin alırım" demekte haklı cıkıyorlar bazen.

Kendimden örnek verirsem eğer bu hızlı değişimin sebebini şöyle cevaplayabiliyorum ben çocukluğum hariç son 1-2 yıl için konuşacak olursam ilkbaşta bir giriş seviyesi mtb aldım ikinci el kullandım dedim ooo süpermiş sonra 28 jantlı şehir bisikleti olan bir arkadaşımla yolda giderken arkadaş hiç pedal çevirmiyordu ben son gücümle pedal basmama rağmen ona yetişemiyordum tekerlek,göbek,jant gibi etkenlerden olduğunu farkettim. Sonra gittim bir şehir bisikleti aldım bir arkadaşın yol bisikletini denemek amaçlı kullandıktan sonra farkettimki ben fazladan 6kg taşıyorum ve yine istediğim zevki alamıyorum bisikletten o an soğudum ama yol bisikleti kullanmakta taşra memleketinde ferrari kullanmak gibi hassas ve kullanımı daha zor gibiydi bu arada cyclocross bisikleti gördüm dedimki aha bu tam benlik hemen gittim şehir bisikletimi sattım ve şuan kullandığım ikinci el aldığım salcano cyc02 yi alana kadar araştırdım ve bekledim. Aldığım arkadaş bana yanında bir takımda yol lastiği verdi saolsun şimdi akşam sporunda ve şehirler arası kullandığım zaman yol lastiğini takıyorum hemen haftasonu felan doğa gezisi yapacakisem orjinal lastiklerini takıyorum bence güzel oldu bööyle...

Haaaa şuda var yaw bana o ayakkabının hakkını vereceğimi düşünmediğimden ve maddi olarak pahallı bulduğumdan spd pedal ve ayakkabı almadım alsaydı israf olucaktı. Onun yerine Çoğunlukla gece sürüş yaptığım için Moon meteor aydınlatma ve güzel bir arka stop lambası aldım.
 
@Ahmetgitar

Hocam bende ciddi ciddi okuyorum. :okyrm: :koptum:

Sağlamlık olarak Şehir-MTB arasındaysa bana yeter zaten. Yardımlarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederim hocam.
 
IMG-20160917-WA0028.jpg bisikletim satılıktır bu arada isteyen olursa cyclocross ve tur olarak kullanılabilir
 
Geri