Scudo Sports

Dağ bisikleti kullananlar kaç km hız yapabiliyor?

Asfaltta giderken 25-30 km/s arası gidebiliyorum rubena scylla 2.10 lastiklerle, ama yol boşsa tabi.. Yol doluysa bir yerlerden araba çıkacak, park halindekiler kapılarını açacak, araçların arasından yayalar fırlayacak diye korktuğumdan frenlemek zorunda kalıyorum genelde..

Bir de şunu sormak istiyorum; konunun başlarında dişsiz lastikler denilmiş, bu lastiklerin ıslak zeminde tutuşu nasıl? İki kere ıslak zemin yüzünden bisiklet bir tarafa ben bir tarafa düştüğümden paranoya geliştirdim, yolda su gördüm mü 10 km/s ile gitmeye başlıyorum.. Hele yağmur yağdıysa çıkmaya bile korkuyorum..
 
Scudo
Göstergemde ki maksimum hız 60,28 km/h
 
yarış bisikletletlerini bilmem ama benim carraro şehir bisikletimle en fazla maximum 38 yaptım
stabil hız 25 32 arası dostum
ben lastigi degiştirecem benim lastik kalın biraz bence lastigin genişliği etkiliyor hızı
ne kadar kalın lastik o kadar yavaş gidersiniz tahminim
yarın taktıracam lastigi
40 tl bayıldım inşallah farkeder bence stabil hız 25 32 arası istersen en kral bisiklete bin bir insanın pedal gücü anca buna yetiyor
 
1,95 lastiklerle (bisiklet 16 kg) düz yolda gaza gelip bi ara 40 ı filan görmüştüm(ilk ve sondu :D ) ama 25-35 sabit yapabiliyorum
 
düz yolda 25-30 rahat gider
otoyolda 60 gördüm ama korkup yavaşladım arabalar çoktu
lastikler dag lastigi bu arada
hızınızda lastik kadar ön dişli büyük ve arka dişlilerin küçük çember sayısı büyük etki eder bence
yağlı olacak zincir ve teker , papuç sürtmeyecek
birde sizin performansınıza bağlı
aklıma gelen etkenler bunlar
 
Düz asfaltta 30-35 rahat gidebiliyorum 5 dakika falan dişli ve 2.1 cst lastik ile geçen gün yalıda otoyolda giderken gaza gelip baya uçtum 45 i gördüm ama çok sürmedi 15 saniye falan sonra nefes kalmadı tabi.
 
29er MTB bisikletim ile (2.25 tekerlek) yokuş aşağı 65.67 km'yi gördüm,hafif eğimli,asfalt yolda spd pedallarında yardımıyla 64e kadar çıkabildim ama max.10 saniye dayabildim
 
Continental Race King 2.2 lastik ile düz yolda rüzgar yoksa 25
 
17,58 km'lik bir ufak turda max 64 km/s
https://p.twimg.com/Ano_nX8CAAIamTS.png:large
 
Selamlar :)

44 yaşındayım.Geçen gün 17,8 km lik bir etabı (Beşiktaş-Bakırköy) 21,8 km/h ortalama ile bitirdim.Tura çıktığım saat 19:00-20:00 arası olduğu için trafik durumu hızımı oldukça etkiledi.Ayrıca sahilde karşıdan esen hafif bir rüzgarda vardı.Trafik sıkışıklığı vücuda toparlanma şansı tanısada ! olmasa ortalamam daha yüksek olurdu diye düşünüyorum.Çünkü bu etap bittiğinde ben bitmemiştim :) Ve devamında toplam 55 km yol yaptım, toplam ortalamamda 20,6 km/h idi.

Bisiklet : Trek 4900-D 13,5 kg. / Lastikler : schwalbe marathon extreme 2.0 / Ben : 95 kg. :)

(link)

Teknik verilerdeki max. hızı dikkate almayın yokuş aşağı beleştir :)

Not : Geneldeki ortalamam değişir tabii ama , normal şartlarda 4-5 km kadar 28-30 km/h hızı sürdürebiliyorum :)
 
yokuş aşağı 70 km hız sonum olur onun için 69.99 km hız en son denediğim x)
 
Alemdağ ormanında 44 km hızla bir patikadan aşağı indim whistle miwok 1163 d bisikletimle, aslında daha hızlı inilebilir bir yer ama ben acemi olduğumdan sık sık fren kullandım :)
 
maxxis tomahawklarımla mudanya rampasında 71 görmüştüm daha da bu kadarını göremedim hatta 71den sonra pedal bastım bana mısın demedi :)
 
Bugün ufak bir gezintiye çıktım , aslında köydeyi evime gidiyordum.Tam otobanın başında bir yarım otobüs buldum takıldım arkasına.Yaklaşık bir , birbuçuk dk boyunca saatte 60 km ile gitmeyi başardım.Çok yoruldum kenara çekildim 1 km gittikten sonra şans eseri 100 metre önümde bir yarım otobüs yolcu alıyor.Hemen yetiştim yine takıldım arkasına , bu sefer kendimi biraz daha zorladım ve saatte 67 km'yi gördüm hemde bir mtb ile 2.0 race king lastikle.Artık 27. vites birinci vites gibi dönmeye başladı , o kadansa dayanamadım yine çekildim kenara.Adrenalin doluydu :)

http://img850.imageshack.us/img850/8260/dsc4732g.jpg
 
ben acımıyorum cst lastik var asfalt tipi olan :D yokuş aşagı 70 i gördüm durdurmak problem oldu malum lastigin dişleri yok :)
 
@ferhat köse


Ferhat Bey (yaşınız benden büyük olduğu için abi diyeceğim ) ,zaten kime sorsan 90-100 arası birşey yapıyor yokuş aşağı,pedalsız o zaman insanlar boşa araba alıyor,bir dağ bisikleti yokuş aşağı pedalsız 100 km/h ' yi aşıyorsa,bu demektir ki,9-10 kg arasındaki bir yol bisikleti düz yolda,hafif pedallamayla 50-55 km/h'yi bulacak bana biraz abartılı geldi .Şahsen ben,cst mtb lastiklerle,var gücümle pedallarken 50 km/h'ye ulaştım ama en fazla 10-15 saniye gidebildim,yani 40-50 km/ arası bir hızda sürekli pedallamak zor bence de :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Dün aydere çıktım , yorgun olduğumuz için aynı gün dönmek istemedik.Bugun inerken yokuş aşağı ve pedala asılarak en fazla 72 km/s ı gördüm.100 km/s görmek bence imkansıza yakın bişe hele hele pedalsız...
 
@Mutlu Onur ÖZDEMİR
100 km hızı pro bisikletçiler inişlerde görüyor fakat şahsen ben Bursaya girişteki inişte 85 km yi gördükten sonra frene bastım pek güvenli gelmedi :) .Mtb ile şu hızı yaptım bu hızı yaptım diyen arkadaşlara da tek tavsiyem ön aynakol 44 arka ruble 11 ve teker çevresini 2,10 olarak ufak bir matematik hesabı yapsınlar 50 km hız ile gidebilmek için düz yolda kaç kadans yapmaları gerekiyor onu bulsunlar(yaklaşık 100 kadas ister) sonra o kadası ön aynakol 22 de arka 32 de bir denesinler bakalım kaç kadansa kadar çıkabiliyorlar sonra bu kadansı 15 dakika rüzgara eğime ve o dişli oranında yapabilirler mi onu değerlendirsinler.En son olarak da 30 km hızdan sonra başlayan kendi oluşturdukları rüzgarın etkisini düşünsünler.
Bu konuda daha öncede yazdım Türkiyedeki yol yarışlarının ortalama hızları gayet ulaşılır bir yerde mevcut.Bu sporcular makara sistemiyle birbirlerine yardım ederek rüzgar direncini en aza indiriyorlar.Senede bilmem kaç km antreman yapıyorlar kısacası bu onların işi buna rağmen yaptıkları ortalamalar ortada hala şunu yaptım bunu yaptım dedikleri durumlar 3-5 km yi geçmez arkadan rüzgar vardır ve yolda aşağı doğru eğim mevcuttur .Düz yol bende 65 km yi gördüm ama rüzgar tam arkamdan 25-30 km/saat ile esiyordu.Zaten başka türlüsü benim için imkansız.100 km den sonra aynı ortalamayı devam ettirmek ise çok daha fazla güç ister 15-20 km lik ufak turlarda yapılan sonuçları genele yaymamak lazım.Birçok genç ile uzun turlara gidiyorum pek çoğu tur başında benimle yarışır (özellikle rampalarda) ama anlarlar ki 100-150 km sonra iş sabah yola çıktığımız gibi olmuyor :) her insanın her günü bir olmuyor yol ve hava şartları tutmuyor o kadar çok etken var ki şöyleyim böyleyim demek cidden büyük hata.....
 
Geri