Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

@Msra Sizin bütçenizde donanım olarak markadan markaya sadece vites sistemi fark eder. Maşa ve frenler giriş seviyesi olur. Orta seviye 7-8 bin TL'den başlıyor artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Cemal Ç.
Scudo
selam dostlar. 700 - 1200 lira bütçem var. eğer değecekse artabilir. şehirde kullanacağım. sanıyorum dağ bisikleti almalıyım. boyum 1,70. aradığım tek kriter bisikletin hafif olması.
bir arkadaş kron xc 150 - xc 500 falan önerdi ama bir de buraya sorayım dedim. ne önerirsiniz ? 2. el de olur.
 
selam dostlar. 700 - 1200 lira bütçem var. eğer değecekse artabilir. şehirde kullanacağım. sanıyorum dağ bisikleti almalıyım. boyum 1,70. aradığım tek kriter bisikletin hafif olması.
bir arkadaş kron xc 150 - xc 500 falan önerdi ama bir de buraya sorayım dedim. ne önerirsiniz ? 2. el de olur.
Corelli 4.0 1500 civarı sanırım kendim kullanıyorum. İlk aldığım zaman kadro açısı vs... beğendim.
Benim için en büyük eksisi vites kollarının dandikliği.
Şu an kışın yoğun kar koşullarında bisikleti pas içinde bıraktığım için. Zincir ve aktarıcı değiştirdim.
Sert vites kullanımı yüzünden arka aktarıcının vites kolunu kırdım ve değiştirdim.
Sert kullanmadığın sürece çok büyük bisiklete bir harcama yapmasın muhtemelen.
Üstünde Mitas Ocelot ile geliyor. Yumuşak hamur ve tutuşunu beğendim ancak bisiklet ile çok yol yaptığım için arka ve ön lastiği 2 senede yedim.
On süspansiyondan pek bir şey beklemeni önermem bu fiyat bandında.
Gidon diğer xc100 tarzındaki bisikletlerden biraz daha küçük ilerde değiştirmek isteyebilirsin belki.
Üstündeki elcikleri seviyorum hafif bir yumuşak dokusu var. Elimi terletmiyor ve pek kaymıyor.
Fren disk fren ancak biraz rotorlar küçük yine xc100'e göre.

Ve bu arada arkadaşın senle bir tık dalga geçmiş olabilir Kron xc150 3000-3500TL bandında ve Kron xc500'de bildiğim kadarı ile oda 3000-3500TL bandında bir bisiklet.
Yani Kron XC100'de alabilirsin mekanik disk biraz daha büyük gidon.
Hangi lastikler ile geldiğini bilmiyorum.
2 bisiklette Shimano Tourney arka aktarıcı ile geliyor.
Ama kron xc bir tık daha pahalı.
İki bisiklette alüminyum kadro.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
2015 model xc 500 850 lira ve 2016 model xc 150 800 liraya var 2. el tabi. 2018 model xc 100 md ise 850 tl. hepsinde pazarlık payı da var.
corelli - trek - mosso - bisan gibi modellerin 2. eline henüz bakmadım.
istanbul içi elden teslim alacağım için modeller kısıtlı, kron xc hariç . kron satan bayağı var.
0' lar çok pahalı olduğundan 2. el almaya karar verdim ama hangi marka model onu bilmiyorum.

rica etsem 700 - 1200 arası bulursan kaçırma diyeceğin marka / modellerin bir listesini verebilir misin ?
 
Yorumun için teşekkürler. Bisikleti 1250TL ye aldım Hepsiburada bana özel 250TL indirim yaptı şuanlık bisikletten memnunum ön vites ayarı yapmaya çalıştım fakat bir türlü şu sürtmeyi halledemedim. Sürtme bitiyor bu sefer 2. vitesdeyken 1. vitese atamıyorum falan en iyisi bisikletçiye götürmek olacak onun dışında çok hoşuma gitti bisiklet.
 
Arkadaşlar carraro big 2718 kullanıcısıyım. Son zamanlarda vites olayı çok canımı sıktı. Komple vites setini değiştirmek istiyorum. Şuan kullandığım bisiklet 9 lu sete sahip ve arka göbeği SHIMANO TX505 32D denen birşey. Ben buna yeni 12 li Deore set alsam uyumsuz olur dimi sonuçta 8-9-10 vites uyumlu yazıyor (arka göbek için) sitesinde. Acaba arka göbeği de değiştirebilir miyim sıkıntı çıkar mı ? bilgisi olan yardım edebilir mi benim için çok önemli günlük 40-50 km kullanıyorum. Deore seti veya sram seti nasıl takarım yardım ederseniz sevinirim
 
Corelli Snoop 3.4 V 29 Jant almayı planlıyorum ortalama bütçem 1500TL, üstüne çıkabileceğimi pek sanmıyorum. Bazen uzun bazen engebeli bazen kısa yol yapacağım. Sizce alınır mı, müşteri memnuniyeti nasıl?
Corelli bisikletimi 1 sene kullandım. Kron kalitesinde bir bisiklet, alüminyum kadro. Tavsiye ederim f/p
 
  • Beğen
Tepkiler: Peganeo
Ben de genel olarak yıllardır dağ tepe binlerce km yaptığım salcano igman modelini şiddetle öneriyorum. 120 kiloyla her türlü yol ve iklim şartlarında hunharca kullandım ne jantların akordu bozuldu ne vites sisteminin ayarı bozuldu ne maşası beş yıldır aldığım haliyle kullanmaya devam ediyorum bir kere zincir bir kerede fren balatalarını değiştirdim . Kadro kalitesi Geometrisi ve donanım olarak da çok çok kaliteli bir bisiklet salcano deyip önyargılı yaklaşmayın
 
Ya şu kron çok abartılan bir marka değil mi ülkemizde. Sözümü genelleyerek söylemiş bulunayım da abi kronun yaptığı farklı bir şey yok ki. İsminin çekiciliği milleti yönlendiriyor. Forumda bile insanlar referans alırken kronla karşılaştırıyor da normal bir marka yani dağ bisikleti için kilit taşı olacak durumda değil kanaatimce
 
@Kerem AKSOY anladığım kadarıyla bisiklete 12 vitese geçirmek istiyorsunuz shimanonun 12li kasatleri microspline denilen göbeklerle (bildiğim kadarıyla sonradan değiştiriliyor )uyumlu sramlarda ise xd(bildiğim kadarıyla sonradan değiştiriliyor ) kullanılıyor ama nx eaglelın kaseti 10vites uyumlu göbeklerle uyumluymuş
 
Arkadaşlar carraro big 2718 kullanıcısıyım. Son zamanlarda vites olayı çok canımı sıktı. Komple vites setini değiştirmek istiyorum. Şuan kullandığım bisiklet 9 lu sete sahip ve arka göbeği SHIMANO TX505 32D denen birşey. Ben buna yeni 12 li Deore set alsam uyumsuz olur dimi sonuçta 8-9-10 vites uyumlu yazıyor (arka göbek için) sitesinde. Acaba arka göbeği de değiştirebilir miyim sıkıntı çıkar mı ? bilgisi olan yardım edebilir mi benim için çok önemli günlük 40-50 km kullanıyorum. Deore seti veya sram seti nasıl takarım yardım ederseniz sevinirim

Eğer tamamı Shimano olmaması sizin için önemli değilse göbek değişikliğine gerek yok. Bazı yan sanayi 12li rubleler, Micro Spline yerine standart Shimano göbeklere takılabiliyor. Aliexpress'te bulabilirsiniz. Sahibinden.com'da da görmüştüm. Sanırım biri yurt dışından getirtip satıyor.
Shimano 12li rubleler ise üstte yazıldığı gibi Micro Spline göbek gerektiriyor. Tabii kadronuz sokma mil uyumlu değilse, hem Micro Spline hem de Quick Release (mandallı) bir göbek almanız lazım. Örneğin FH-MT401. Önce jantı örecek birini bulun sonra sipariş edin bence.
Bir de ek bilgi vereyim TX505 göbeğiniz için. Shimano 11li MTB rubleleri, 10lu göbeklere takılabiliyor. Eğer bir Shimano göbek 11 vites uyumluysa bu, 11li yol rubleleri de takılabilir demektir. Çünkü yol rubleleri nedense daha geniş oluyor.
 
Son düzenleme:
Merhabalar, bisiklet dünyasına yeni yeni adım atıyorum. Sizlere bisikleti ne amaçla kullanmayı planladığımı söylesem hangi bisikleti tercih etmem gerektiği konusunda yardımcı olur musunuz? Bisikletten beklentim hem stabilize ve toprak yollarda, gerektiğinde engebeli arazi yollarında, patikalarda sürebilmek hem de bu yollara ulaşırken kat edeceğim asfalt yollarda kullanabilmek. Dağ bisikleti beklentilerimi karşılar mı, farklı öneriniz var mı? Ayrıca yeni başlayanlara uygun orta fiyatlı önerileriniz nelerdir? Teşekkürler ☺
 
@Electronkksl merhabalar, çok teşekkürler öncelikle ilginiz için. ~3500 türk lirası bütçem var diyebilirim, duruma göre artırabilirim.
 
merhaba arkadaşlar elektrikli bisiklet kullanıyorum ,katlamalı oldugu için ve de bende 120 kg yum 3 kere kırdım ortadan.şimdi saglam bir bisiklet yada sadece kadro+maşa arıyorum,maksat kırılmasın zira 50km/saat hıza cıkabiliyorum ,

ne önerirsiniz ,dag bisikleti olması tercihim. vites ve donanımın pek önemi yok ,basıyom gaza gidiyor.bana kadrosu saglam kırması zor kadro-maşa lazım.

hafiflik lazım değil (elektrikli) hafif demek para demek sonuçta ,basit agır ucuz saglam olabilir ,sonucta 1,5 kg kadroyu 2,5 kg yaparsan kırmak imkansız olur sanırım.çokta pahalı olmaz hani ama böyle üretim yapan firma yok sanırım.

mecburen saglam ,hafif ve pahalı seçenegine elimiz mahkum sanırım. 3000-5000 binlik bisiklet kadrolarında saglam kadrolu hangi bisikleti önerirsiniz.

birde arka teker göbek baglantı kısmı düz ve saglam olmalı ,9 kg benim toplam teker agırlıgım. gevşemesin çımasın diye ilave demir parcalar kestirip takmak zorundayım. o sebeble montaja uygunlukta biraz önemli. eski usul olanlar genelde zaten düz plaka halinde idi. yeni modellerde değişik seylerde çok.

kendim st120 baktım bu baglantı kısmı sebebiyle 2600 tl ,baglantı kısmı düz 5-6 mm kalın plaka ve hazır 2 delik li. bu model 80mm maşa pek yetmez gibi geldi sizin fikriniz nedir. ikinci elde nedense bulamadım. 2600 verip birde maşa değişecek. aynakol ve göbek zaten 56diş olsun diye degişecek. tekerler zaten değişecek ,zincir değişecek.gidon bogazı degişecek, bisikletin yarısı zaten işime yaramayacak.


ikinci el de 520-540 var pisada.


st520-540 da ki baglantı kısmı pek tatmin edici gelmedi(2.5-3mm alimiyum tutuyor o kısmı sadece ve sabitleme vida yeride yok ,kendim delik delecegim bir tık daha zayıflayacak. ). 600-700 e kadro buldum
 
ben ve ilave ekipmanlar 130 kg tutuyor,sehirde kullanıyorum ama bizim ülkemizde asfaltlar yamalı bohça gibi ,az hız yaptınmı patur kütür oluyor,her tümsek ve çukurda yavaşlamak istemiyorum ,yada en azından canım çektiğinde agresif kullanabileyim istiyorum.kaldırımlardan rahatça düşebileyim istiyorum.1000 watt elektrikli motor bu 50km/saat hıza çıkıyorum.tabi kaymak asfalt bulursam ,bu yamalı asfaltlarda çekiniyorum bisikletime güvenemiyorum.bide elerki zamanda 2000 watt motora çıkacagım 60-65km yapabilen birsey olacak ,muhtemelen 50 üstü pek kullanmam ama 50 ye 7-10 sn de varan bir sestem düşünüyorum.asfalt yamalarından korkmak istemiyorum. yoksa dağ ile işim yok hani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alptug55
Selamlar, daha önce hem yol hem arazide bisiklet kullandım ama arazi bi başkaydı benim için o yüzden biraz daha ileri adım atmak istiyorum. Model olarak şuan için Bisan 7400 27,5 jantta karar kıldım, tavsiye edermisiniz eksiği fazlası nedir ne değildir yorumlarsanız çok sevinirim. Hemen hemen bu postun çoğu cevabını okudum ve bu fiyattaki bisikletlerin parçaları genel olarak aynı zaten tek fark marka ve kadro olayı oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Geri