Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Türkiye'de 29 jant S beden dağ bisikleti bulmak neden bu kadar zor? Deore setli bisiklet arıyorum ama yerel firmaların hiçbirinde S beden yok M'den başlıyor...

Ancak Scott gibi yabancı markalarda S beden bulabilirsiniz. Örneğin;

(link)
 
Scudo
Ancak Scott gibi yabancı markalarda S beden bulabilirsiniz. Örneğin;

(link)
Evet yerli firmalar M bedenden başlıyor ancak yabancı markalar da bütçemi aşıyor aynı donanıma sahip yerli firmayla arasında 10 bin var.
 
Bir arkadaşım için 30000 (otuz bin) lira bütçeye göre dağ bisikleti bakıyoruz. Kendisinin aklında da Scott Scale 980 varmış açıkçası donanım ve bisiklet olarak beğendim. Carraro, trek, giant gibi markaların o fiyat bandındaki bisikletlerden daha iyi.

Dağ bisikletinde kadro boyu durumlarına bir alışamadım yol bisikletinde seçmesi çok daha rahat oluyor. Kendisinin boyu 178cm, kadro boyu olarak M mi yoksa L mi tam olur emin olamadık. Bunların dışında ekstra şuna da bakabilir dediğiniz bisiklet varsa yazabilirsiniz.
 
Bir arkadaşım için 30000 (otuz bin) lira bütçeye göre dağ bisikleti bakıyoruz. Kendisinin aklında da Scott Scale 980 varmış açıkçası donanım ve bisiklet olarak beğendim. Carraro, trek, giant gibi markaların o fiyat bandındaki bisikletlerden daha iyi.

Dağ bisikletinde kadro boyu durumlarına bir alışamadım yol bisikletinde seçmesi çok daha rahat oluyor. Kendisinin boyu 178cm, kadro boyu olarak M mi yoksa L mi tam olur emin olamadık. Bunların dışında ekstra şuna da bakabilir dediğiniz bisiklet varsa yazabilirsiniz.
Tavsiye vermek için fiyatlara baktım biraz. O fiyat bandında scott sc varsa diğer yabancı modellere bakmam diye düşünüyorum. O bütçe segmentinde bahsedilen trek, giant vs bisikletlerin scott sc ile rekabet etmesi zor, seviye olarak rakipleri aspect. kadro olarak scott sc bir seviye daha iyi, sc serisinin de kendi içlerinde kadro ile ilgili bazı farklılıkları var.

Arada rekabet bile yok, sc varken gidip te vasat giant ya da düşük seviye trek kötü bir seçim olur diye düşünüyorum. aynı şekilde söz konusu scott aspect gibi berbat bir model olsaydı o zaman gömerdim ama scott sc serisinin kadrosu diğerlerinden hem donanım olarak hem de seviye olarak daha iyi.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Tavsiye vermek için fiyatlara baktım biraz. O fiyat bandında scott sc varsa diğer yabancı modellere bakmam diye düşünüyorum. O bütçe segmentinde bahsedilen trek, giant vs bisikletlerin scott sc ile rekabet etmesi zor, seviye olarak rakipleri aspect. kadro olarak scott sc bir seviye daha iyi, sc serisinin de kendi içlerinde kadro ile ilgili bazı farklılıkları var.

Arada rekabet bile yok, sc varken gidip te vasat giant ya da düşük seviye trek kötü bir seçim olur diye düşünüyorum. aynı şekilde söz konusu scott aspect gibi berbat bir model olsaydı o zaman gömerdim ama scott sc serisinin kadrosu diğerlerinden hem donanım olarak hem de seviye olarak daha iyi.
Aspect o kadar kötü mü? Bilmediğim için öğrenmek amacıyla soruyorum. Scale ile aspect arasındaki farkları pek anlayamamıştım ben. Dağ bisikleti tecrübem yok, ama ilgi duyuyorum.
 
Aspect o kadar kötü mü? Bilmediğim için öğrenmek amacıyla soruyorum. Scale ile aspect arasındaki farkları pek anlayamamıştım ben. Dağ bisikleti tecrübem yok, ama ilgi duyuyorum.
kötülüğünden ziyade benzer fiyat bandında daha iyi seçenekler var. fiyat bandında çok fazla model inceledim, en vasat kadro aspect ve giant ın benzer modelleriydi. Ben donanımlı aspect yerine donanımsız sc tercih ederdim diye düşünüyorum.

Evet, arada kadro farkı var. Net bir şekilde sc seviye olarak bir sınıf daha iyi ki kadroda da ekipman desteği bakımından farklar var. eğer 2023 yılında durumlar değişmediyse aspect te sokma mil yok, belki de kadro konik bile değildir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Merhaba Corelli marka nasıldır? ikinci el deore set bisiklet kaça alınabilir? 28 jant 52 cm kadro boyu olarak teşekkürler
 
Merhaba iyi akşamlar 16.000 TL ye kadar dağ bisikleti önerebilir misiniz? 2. el de olur hareket yapabileceğim bir şey olsun istiyorum. Şu anlık aklımda explorer 520 var.
 
Merhaba iyi akşamlar 16.000 TL ye kadar dağ bisikleti önerebilir misiniz? 2. el de olur hareket yapabileceğim bir şey olsun istiyorum. Şu anlık aklımda explorer 520 var.
520 pek çevik bir bisiklet değil, bildiğim kadarıyla şehir bisikletine yakın bir geometrisi var. Yani pek hareket yapabileceğiniz bir seçim olmayabilir.
 
520 pek çevik bir bisiklet değil, bildiğim kadarıyla şehir bisikletine yakın bir geometrisi var. Yani pek hareket yapabileceğiniz bir seçim olmayabilir.
Acaba sizin önerebilecepiniz var mı 2. elde olabilir.
 
Acaba sizin önerebilecepiniz var mı 2. elde olabilir.
Uzun süredir piyasayı bilmiyorum, sadece 520 nin biraz daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyordum. Daha tecrübeli arkadaşlar öneri yapabilirler. Kafanızda belirli modeller var mı?
 
Uzun süredir piyasayı bilmiyorum, sadece 520 nin biraz daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyordum. Daha tecrübeli arkadaşlar öneri yapabilirler. Kafanızda belirli modeller var mı?
Aklımda dediğim gibi expl 520 vardı onun dışında 530s bakabilirim ama arkadaşlarım onda orta amartisör olduğu için bazı haraketlerde zorlanabileceğimi söyledi onun dışında st540 v2 de var.
 
Ben de uzun zamandır dağ bisikletim ile ilgili düşünceler içindeyim. Yeni jant - vites takımı - göbek vs gibi derken iyi bir para harcıyor olacağım. Jant takımını 2 el almayı düşünüyorum 4000 gibi bir fiyatı var. Maşayı sabit maşa yapmak istiyorum. 1x12 slx 7100 aldım ama aynakol almadım. Bunlarıda ekleyeceğim. Gidon - gidon boğazı - sele borusu Ritchey almıştım hepsini. Boyama düşüncelerimde var tabi ama sonraki plan. Yeni bir sele ve pedalıda ekledğimde iyi bir para harcamış olacağım. Ama o paralara bir mtb alamam sanırım. Maşa değişim işini biraz erteleyeceğim .

(link)
 
Ben de uzun zamandır dağ bisikletim ile ilgili düşünceler içindeyim. Yeni jant - vites takımı - göbek vs gibi derken iyi bir para harcıyor olacağım. Jant takımını 2 el almayı düşünüyorum 4000 gibi bir fiyatı var. Maşayı sabit maşa yapmak istiyorum. 1x12 slx 7100 aldım ama aynakol almadım. Bunlarıda ekleyeceğim. Gidon - gidon boğazı - sele borusu Ritchey almıştım hepsini. Boyama düşüncelerimde var tabi ama sonraki plan. Yeni bir sele ve pedalıda ekledğimde iyi bir para harcamış olacağım. Ama o paralara bir mtb alamam sanırım. Maşa değişim işini biraz erteleyeceğim .

(link)
Bahsettiğiniz değişiklerin bir benzerini kendi dağ bisikletimde uyguladım. Size birkaç tavsiye verebilirim.

düz maşa fikri bence kötü bir fikir, dağ bisikletinin bütün esprisini götürüyor ve geometriyi de bozuyor.

Benim en çok verim elde ettiğim kısım maşa değişimi idi, konfor olarak arada ciddi bir fark oldu ki nereden bakarsanız 500 - 600 gram bir fark oluyor bisikletin ağırlığında. Temiz bir manitou markhor bulabilirseniz ağırlık farkı 700 - 800 gramları bulabiliyor.

Standart vites sistemleri için konuşursam bence vites seti değişiminin çok bir getirisi yok, geçmişe dönebilseydim muhtemelen vites seti değişimi en son düşünebileceğim şeylerden olurdu. Şimdi 12 li 6100 - 7100 - 8100 farklı bir özelliğe sahip, ciddi yüklüyken bile çok yumuşak vites değiştirebiliyor. Ben 7100 aynakollu 6100 vites sistemi kullanıyorum, elimde 7100 kaset vesaire de vardı fakat kullanmak istemedim. Ufak bir ağırlık farkı hariç benzer setler, tabi aynakolda belirli bir ağırlık farkı var.

Aynı bisiklette 3 x 7 tourney, 1 x 9 deore, 1 x 10 advent x, 1 x 8 sunrace, bazen setleri karıştırıp vs bir ton vites seti denedim. 12 li m 7100 - 6100 karışımı gerçekten farklı bir hikaye, belirli bir kilonun üzerindeyseniz diğer vites setleri yokuş çıkarken ciddi anlamda set vites değiştiriyor. 12 li de böyle bir sorun yok, bu yüzden uzun süre kullanmayı düşünüyorum nasip olursa.

Bisikletiniz 29 mu? Buradan jantlar büyük duruyor. Bu arada 12 li kaset uyumlu ve sokma milli olmayan jant bulmak ciddi anlamda zor.

Başa dönebilseydim ilk maşayı değiştirirsim, 12 li sistem hariç vites sistemi değişimini en sona bırakmayı düşünürdüm.

Bisikletinizi seviyorsanız güncellemek iyi bir seçenek, güncel dağ bisikletleri ucuz değil ki üzerinde sağlam bir 12 vites olsun ve jantları da iyi olsun derseniz rakam ciddi boyutlara ulaşabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: KrtgSltr
Bahsettiğiniz değişiklerin bir benzerini kendi dağ bisikletimde uyguladım. Size birkaç tavsiye verebilirim.

düz maşa fikri bence kötü bir fikir, dağ bisikletinin bütün esprisini götürüyor ve geometriyi de bozuyor.

Benim en çok verim elde ettiğim kısım maşa değişimi idi, konfor olarak arada ciddi bir fark oldu ki nereden bakarsanız 500 - 600 gram bir fark oluyor bisikletin ağırlığında. Temiz bir manitou markhor bulabilirseniz ağırlık farkı 700 - 800 gramları bulabiliyor.

Standart vites sistemleri için konuşursam bence vites seti değişiminin çok bir getirisi yok, geçmişe dönebilseydim muhtemelen vites seti değişimi en son düşünebileceğim şeylerden olurdu. Şimdi 12 li 6100 - 7100 - 8100 farklı bir özelliğe sahip, ciddi yüklüyken bile çok yumuşak vites değiştirebiliyor. Ben 7100 aynakollu 6100 vites sistemi kullanıyorum, elimde 7100 kaset vesaire de vardı fakat kullanmak istemedim. Ufak bir ağırlık farkı hariç benzer setler, tabi aynakolda belirli bir ağırlık farkı var.

Aynı bisiklette 3 x 7 tourney, 1 x 9 deore, 1 x 10 advent x, 1 x 8 sunrace, bazen setleri karıştırıp vs bir ton vites seti denedim. 12 li m 7100 - 6100 karışımı gerçekten farklı bir hikaye, belirli bir kilonun üzerindeyseniz diğer vites setleri yokuş çıkarken ciddi anlamda set vites değiştiriyor. 12 li de böyle bir sorun yok, bu yüzden uzun süre kullanmayı düşünüyorum nasip olursa.

Bisikletiniz 29 mu? Buradan jantlar büyük duruyor. Bu arada 12 li kaset uyumlu ve sokma milli olmayan jant bulmak ciddi anlamda zor.

Başa dönebilseydim ilk maşayı değiştirirsim, 12 li sistem hariç vites sistemi değişimini en sona bırakmayı düşünürdüm.

Bisikletinizi seviyorsanız güncellemek iyi bir seçenek, güncel dağ bisikletleri ucuz değil ki üzerinde sağlam bir 12 vites olsun ve jantları da iyi olsun derseniz rakam ciddi boyutlara ulaşabiliyor.

Çok teşekkürler fikirleriniz için.

Maşa hep sabit düşündüm ama maşa maliyeti için 2.el bile baksam 4 5 bin arası.12'li sistemi çoktan takacaktım fakat jantlarım sürekli tel kırıyor ve sram göbekli. 29 jant bir bisiklet . Tamamen keşke sokma mil olsaydı.
 
Selamlar herkese
Carraro BIG 2918 29" 18-V
Salcano INSOMNIA 29

Üstteki bu iki bisikletten hangisini tercih etmeliyim? yada aynı fiyat bandında başka öneriniz var mı?
Daha çok yolda şehir içinde kullanacağım.
 
Son düzenleme:
Selamlar herkese
Carraro BIG 2918 29" 18-V
Salcano INSOMNIA 29

Üstteki bu iki bisikletten hangisini tercih etmeliyim? yada aynı fiyat bandında başka öneriniz var mı?
Daha çok yolda şehir içinde kullanacağım.
Neden dağ bisikleti istiyorsun yolda şehir içinde kullanmak için? Özel bir sebebi yoksa şehir bisikleti al. TRX 8600 deore setli olanı güzel. Kadro boyuna dikkat et.
(link)

İlla ki dağ bisikleti olsun dersen senin attıkların arasından BIG 2918 kesinlikle.
Boyuna uygun bulabilirsen BISAN MTX 7500 de güzel.
 
Selamlar herkese
LCarraro bıg 2918 29" 18-V
Salcano ınsomnıa 29

Üstteki bu iki bisikletten hangisini tercih etmeliyim? yada aynı fiyat bandında başka öneriniz var mı?
Daha çok yolda şehir içinde kullanacağım.
aşağıda yazan forumdaşa katılıyorum, özellikle şehir içindeki kullanımlarda dağ bisikleti eziyet. hem gereksiz ağırlık hem de gitmiyor.
 
aşağıda yazan forumdaşa katılıyorum, özellikle şehir içindeki kullanımlarda dağ bisikleti eziyet. hem gereksiz ağırlık hem de gitmiyor.

Merhabalar. Öncelikle belirtmek isterim ki amacım polemik yaratmak değil. Sadece genel kanının aksine bir düşünce penceresinden bakış açısı sunmak. Şu anda aktif olarak kullandığım iki bisikletim var. Bunlar Sportive 324 ve Force 770.
Evet adı üstünde mtb genellikle arazi ve engebeli koşullar için, şehir yada trekking bisikletlerde düz asfalt yollar için dizayn edilmiş bisikletler. Ancak TR deki bisiklet kültürü ve buna bağlı olarakta bisiklet özelindeki her türlü altyapı maalesef 3. dünya ülkeleri sınıfında. Bir Hollanda yada Danimarka daki aynı konu başlığını ele aldığımızda çıkan sonuç bu maalesef.

Isparta da yaşıyorum. Kendimce günlük yaşamımda bisikleti tercih ediyorum. İşe gidip gelirken, düşünsel olarak rahatlamak ve arada bir de olsa kısa 50-80 km lik turlar için. Her iki bisikletimlede aynı güzergahlarda aynı performanslarla sürüşler yaptım. Genel elde ettiğim sonuçları şu şekilde özetleyebilirim;
- Dağ bisikleti kalın tekerleri nedeniyle yaz aylarında beni oldukça yoruyor. Özellikle asfaltta
- Şehir bisikletimle şehir içinde her daim tedirgin sürüşer yapıyorum. Bu da bisikletten alacağım her türlü zevki baltalıyor.
- Her iki bisikletlede aynı güzergahta şehir bisikletiyle en fazla 2-5 dk arasında daha kısa sürede bitirebiliyorum (genelde 10-20 km)
- Üstte dediğim gibi Danimarka gibi bir ülkede olduğu üzere kaymak gibi asfalt yollar, bisiklet tekerleğine uygun mazgallar, logar kapakları, trafik kurallarına uyum vb. kültür ülkemizde olmadığından Mtb ile kendimi çok daha güvende hissediyorum. (Özellikle şehir içinde)
- Yaşım 52 ama agresif ve heyecanlı sürüşleri seviyorum. Böyle bir sürüşte birçok kazayı (sinyalsiz dönenler, önüne atlayan yayalar, üzerine iki-üç kat asfalt yemiş logar kapaklarının kuyu kıvamındaki çukurlukları, dar caddede park eden arabaki hayvanın aniden kapısını açması gibi) Mtb ile sorunsuz atlatabildim. Ama, örneğin şehir bisikletimi ilk aldığım gün (tekerlek kalınlığının 700x38 olmasına rağmen) son anda gördüğüm ceviz büyüklüğünde bir taşın üzerinden varyete ile kaçmaya çalışırken az daha bisikleti kaydırıp yerde sürünecektim.
- Bir de tabiki Mtb yi geçen sene kar yağarken kullandım. Hem de şehir içi asfaltında. Müthiş bir deneyimdi benim için. Bunu şehir bisikletimle yapmayı düşünmezdim.

Velhasıl, şayet tın tın şehir içinde gel-git yapmak yada kısa turlar yapmaksa amaç evet şehir/treking bisiklet mantıklı. Ama onun dışında şehir içi yada dışı her türlü mtb nin daha rahat ve güvenli olduğunu düşünüyorum. Tabiki bu düşüncelerim amatör kullanımlar için geçerli.

Sevgi ve saygılarımla.
 
Merhabalar. Öncelikle belirtmek isterim ki amacım polemik yaratmak değil. Sadece genel kanının aksine bir düşünce penceresinden bakış açısı sunmak. Şu anda aktif olarak kullandığım iki bisikletim var. Bunlar Sportive 324 ve Force 770.
Evet adı üstünde mtb genellikle arazi ve engebeli koşullar için, şehir yada trekking bisikletlerde düz asfalt yollar için dizayn edilmiş bisikletler. Ancak TR deki bisiklet kültürü ve buna bağlı olarakta bisiklet özelindeki her türlü altyapı maalesef 3. dünya ülkeleri sınıfında. Bir Hollanda yada Danimarka daki aynı konu başlığını ele aldığımızda çıkan sonuç bu maalesef.

Isparta da yaşıyorum. Kendimce günlük yaşamımda bisikleti tercih ediyorum. İşe gidip gelirken, düşünsel olarak rahatlamak ve arada bir de olsa kısa 50-80 km lik turlar için. Her iki bisikletimlede aynı güzergahlarda aynı performanslarla sürüşler yaptım. Genel elde ettiğim sonuçları şu şekilde özetleyebilirim;
- Dağ bisikleti kalın tekerleri nedeniyle yaz aylarında beni oldukça yoruyor. Özellikle asfaltta
- Şehir bisikletimle şehir içinde her daim tedirgin sürüşer yapıyorum. Bu da bisikletten alacağım her türlü zevki baltalıyor.
- Her iki bisikletlede aynı güzergahta şehir bisikletiyle en fazla 2-5 dk arasında daha kısa sürede bitirebiliyorum (genelde 10-20 km)
- Üstte dediğim gibi Danimarka gibi bir ülkede olduğu üzere kaymak gibi asfalt yollar, bisiklet tekerleğine uygun mazgallar, logar kapakları, trafik kurallarına uyum vb. kültür ülkemizde olmadığından Mtb ile kendimi çok daha güvende hissediyorum. (Özellikle şehir içinde)
- Yaşım 52 ama agresif ve heyecanlı sürüşleri seviyorum. Böyle bir sürüşte birçok kazayı (sinyalsiz dönenler, önüne atlayan yayalar, üzerine iki-üç kat asfalt yemiş logar kapaklarının kuyu kıvamındaki çukurlukları, dar caddede park eden arabaki hayvanın aniden kapısını açması gibi) Mtb ile sorunsuz atlatabildim. Ama, örneğin şehir bisikletimi ilk aldığım gün (tekerlek kalınlığının 700x38 olmasına rağmen) son anda gördüğüm ceviz büyüklüğünde bir taşın üzerinden varyete ile kaçmaya çalışırken az daha bisikleti kaydırıp yerde sürünecektim.
- Bir de tabiki Mtb yi geçen sene kar yağarken kullandım. Hem de şehir içi asfaltında. Müthiş bir deneyimdi benim için. Bunu şehir bisikletimle yapmayı düşünmezdim.

Velhasıl, şayet tın tın şehir içinde gel-git yapmak yada kısa turlar yapmaksa amaç evet şehir/treking bisiklet mantıklı. Ama onun dışında şehir içi yada dışı her türlü mtb nin daha rahat ve güvenli olduğunu düşünüyorum. Tabiki bu düşüncelerim amatör kullanımlar için geçerli.

Sevgi ve saygılarımla.
Ben genel pencereden bakıyorum olaya abi, yoksa ben de dağ bisikleti kullanıyorum şehir içinde. şehir bisikleti sevmiyorum, varsın 4 - 5 kilometre daha yavaş gitsin.

Ama benim gibi düşünen insan sayısı az, bu yüzden genel kullanıcıya yönelik tavsiyeler daha fazla işe yarıyor. şehir bisikletlerinin de içlerinde hızlı olanları var, dağ bisikleti gerçekten yorucu.

bir de olayın başka bir boyutu var, maşa. çoğu giriş seviyesi dağ bisikleti maşası ya çok kötü ya da çöp. böyle olunca dağ bisikletinin zevki bir parça gidiyor. görüşlerinize saygı duyuyorum, bu da benim kişisel görüşüm.
 
Geri