Şehir bisikleti ile mtb'nin lastik patlama oranı nasıl? Mtb daha az uğraştırır diye düşünüyorum.
Continental Cross King 29X2.2 kullanıyorum 1000 km'yi geçti çok şükür lastiğim henüz patlamadı, çok bozuk yerlere dahi girip zorladım. Üstelik bu lastiğin zırh koruması yok sadece patlamaya karşı dayanıklı bir lastik. Önceki lastiğim CST Jack Rabbitler çok güzel yol tutmasına karşı çok sık patlıyordu. Patlama lastiğin kalınlığından ziyade kalitesi ile alakalı. Kalın MTb lastikleri için schawalbe zırh korumalı lastik alabilirsin. Ben smart sam k guard almıştım tutuş berbattı.Şehir bisikleti ile mtb'nin lastik patlama oranı nasıl? Mtb daha az uğraştırır diye düşünüyorum.
Kesinlikle size katiliyorum. Ben de sehir ici ulasimimi uzun yillar yol ve sehir bisikletleriyle yaptim. 2 ay once bir tane de mtb sahibi oldum. Ise gidip gelirken kullaniyorum, bir nebze daha fazla enerji harciyor olabilirim ancak rampa inislerinde verdigi guven, bisikletin yola oturmasi ve havalı maşanın rahatligi, suruş pozisyonu gibi unsurlar sehir icindeki ulasimimi cok daha keyifli hale getirdi. Ki ben 49 yasindayim, aksiyon surucusu degilim, ama bugune dek yol bisikleti ve ozellikle sehir bisikleti ile eziyet cekmisim diyebilirim.Merhabalar. Öncelikle belirtmek isterim ki amacım polemik yaratmak değil. Sadece genel kanının aksine bir düşünce penceresinden bakış açısı sunmak. Şu anda aktif olarak kullandığım iki bisikletim var. Bunlar Sportive 324 ve Force 770.
Evet adı üstünde mtb genellikle arazi ve engebeli koşullar için, şehir yada trekking bisikletlerde düz asfalt yollar için dizayn edilmiş bisikletler. Ancak TR deki bisiklet kültürü ve buna bağlı olarakta bisiklet özelindeki her türlü altyapı maalesef 3. dünya ülkeleri sınıfında. Bir Hollanda yada Danimarka daki aynı konu başlığını ele aldığımızda çıkan sonuç bu maalesef.
Isparta da yaşıyorum. Kendimce günlük yaşamımda bisikleti tercih ediyorum. İşe gidip gelirken, düşünsel olarak rahatlamak ve arada bir de olsa kısa 50-80 km lik turlar için. Her iki bisikletimlede aynı güzergahlarda aynı performanslarla sürüşler yaptım. Genel elde ettiğim sonuçları şu şekilde özetleyebilirim;
- Dağ bisikleti kalın tekerleri nedeniyle yaz aylarında beni oldukça yoruyor. Özellikle asfaltta
- Şehir bisikletimle şehir içinde her daim tedirgin sürüşer yapıyorum. Bu da bisikletten alacağım her türlü zevki baltalıyor.
- Her iki bisikletlede aynı güzergahta şehir bisikletiyle en fazla 2-5 dk arasında daha kısa sürede bitirebiliyorum (genelde 10-20 km)
- Üstte dediğim gibi Danimarka gibi bir ülkede olduğu üzere kaymak gibi asfalt yollar, bisiklet tekerleğine uygun mazgallar, logar kapakları, trafik kurallarına uyum vb. kültür ülkemizde olmadığından Mtb ile kendimi çok daha güvende hissediyorum. (Özellikle şehir içinde)
- Yaşım 52 ama agresif ve heyecanlı sürüşleri seviyorum. Böyle bir sürüşte birçok kazayı (sinyalsiz dönenler, önüne atlayan yayalar, üzerine iki-üç kat asfalt yemiş logar kapaklarının kuyu kıvamındaki çukurlukları, dar caddede park eden arabaki hayvanın aniden kapısını açması gibi) Mtb ile sorunsuz atlatabildim. Ama, örneğin şehir bisikletimi ilk aldığım gün (tekerlek kalınlığının 700x38 olmasına rağmen) son anda gördüğüm ceviz büyüklüğünde bir taşın üzerinden varyete ile kaçmaya çalışırken az daha bisikleti kaydırıp yerde sürünecektim.
- Bir de tabiki Mtb yi geçen sene kar yağarken kullandım. Hem de şehir içi asfaltında. Müthiş bir deneyimdi benim için. Bunu şehir bisikletimle yapmayı düşünmezdim.
Velhasıl, şayet tın tın şehir içinde gel-git yapmak yada kısa turlar yapmaksa amaç evet şehir/treking bisiklet mantıklı. Ama onun dışında şehir içi yada dışı her türlü mtb nin daha rahat ve güvenli olduğunu düşünüyorum. Tabiki bu düşüncelerim amatör kullanımlar için geçerli.
Sevgi ve saygılarımla.
Merhaba.
Çok eskide kalmış bisiklet sevdası 40 yaşında tekrar canlanan birisi olarak forumunuza katıldım.
(40 yaşındayım ama spor geçmişimden dolayı vücut ve kondisyon olarak 30ların başı gibi olduğumu da belirteyim)
Yeni bir memlekete (Milas - Ören) taşınma planları dolayısıyla; artık benim için büyük bir ihtiyaç halini alacak, aynı zamanda da güzel bir hobiye dönüşecek bir yola girmek üzereyim. Daha önce de yazacaktım ama zamanım var sanıyordum, şimdi planıma göre yarın siparişimi vermem gereken bir durumdayım.
Eskilerden kalan alışkanlık, güven hissi, yolların bozuk olması (taşlı toprak yollar, arnavut kaldırımları) gibi sebeplerle kesinlikle bir MTB bakıyorum. 6,5K ile 8K arası birçok MTB modeli günlerdir detaylı araştırıyorum. Bildiğiniz giriş seviyesi Tourney setli, V frenli (az uğraştırması bakımından) düşük sınıf maşalı Mosso Wildfire, Bisan MTX 7050, Gotech Mode Econ 3, Carraro Force 700, Bianchi Aspid 27 dolaylarında dolandım durdum. Başta sadece ihtiyaç olarak düşündüğüm için olaya bu sınıftan daldım. Bütçe de yetersiz olunca şıklar bu saydıklarım oldu. Bir de kesinlikle sıfır bisiklet ile başlamak durumundayım.
Sonra "bari en azından Altus'lu olsun" diye düşünüp 8K - 10K arası, Mosso Raceline, Bisan MTX 7300, Carraro Force 750 civarlarında gezer iken;bu işi daha bir hobiye dönecekmiş gibi düşünmeye başlayıp farklı seçenekler baktım ama hep bütçeyi aştı.
Ama bir son dakika fırsatı ile tam bütçemin sınırında bir Romet Rambler R9.2 görünce, küçük bir aşka düştüm. en azından bir tık niş bir model olması, işin hobiye gitmesi yolunda da bir heves kazandırır diye düşünüyorum. Maşa (SR Suntour XCE) ve aktarıcı kalitesi (Acera RD-M3020), marka imajı ve duyduğuma göre dayanıklı bir gövdeye sahip olması sebebiyle bu modele çok yanlamış durumdayımm. Tek soru işaretim mekanik frenler ve çok uzun ve zorlu turlara şimdilik çıkmayacağım için bana yeterli olur mu? Çok problem yaşar mıyım? Ya da bana "boşver arkadaş al üstteki seçeneklerden birisini" mi dersiniz?
Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...
2017 model olmasi bir eksi degil. Zaten o kadar eski de degil. Eger saglam ise, butceniz yetiyor ise, ayni donanimda bir bisikletin daha yeni model olanina butceniz yetmiyorsa, alinir.Merhaba birisi scoot aspect 710 satıyor 2010 model
Üstünde rock shox havalı maşası
Shimano xt setli bi bisiklet fakat 2017 model almak mantıklı mı sizce bir de siz bu bisiklete en fazla kaç k verirdiniz
(Konu açamadıpım için sordum )
Knk lastikten lastiğe değişiyor mesela aldığın dış lastik 90 tl markası belli değil ama alıyorsun maxxis zor patlar ama mtb daha az uraştırırŞehir bisikleti ile mtb'nin lastik patlama oranı nasıl? Mtb daha az uğraştırır diye düşünüyorum.
dağ bisikletinin kilit noktası maşa, üzerindeki vites seti oymuş buymuş çok fark hissettirmiyor fakat maşa değiştiği zaman direk olarak sürüş zevkine yansıyor.kesinlikle size katılıyorum.
dağ bisikletinin kilit noktası maşa, üzerindeki vites seti oymuş buymuş çok fark hissettirmiyor fakat maşa değiştiği zaman direk olarak sürüş zevkine yansıyor.
standart bir yaylı maşa çoğu darbeyi bileklere iletiyor, özellikle 40 civarı bir hava varsa. o yüzden bir dağ bisikletinde önce maşaya bakılmalı diye düşünüyorum, vites sistemi vs en son geliyor.
genellikle çoğu marka maşadan kıstığı için piyasaki çoğu modelde düşük seviye maşa var. bulabilirseniz temiz toplanmış ya da maşası değişmiş modellere bakmanızı tavsiye ederim.peki hangi marka ve model almak lazım iyi bir maşa için? ikinci el bütçe 10bin en fazla.. teşekkürler.
Maşa olarak RockShox marka bulursanız rahat edersiniz, ayrıca gidondan kilitlemeli olursa da + özellik olur. Bisiklet olarak Rockrider 560 önerebilirimbilgi için teşekkürler. peki maşadan bağımsız marka model tavsiyeniz var mı dağ bisikletinde? dediğim gibi 10 bin bütçe.. ikinci el olarak alacağım sanırım.
Maşa olarak RockShox marka bulursanız rahat edersiniz, ayrıca gidondan kilitlemeli olursa da + özellik olur. Bisiklet olarak Rockrider 560 önerebilirim