...
Bir araştırmada yuvarlanma direnci berbat bir lastik olan Continental Gatorskin ile yuvarlanma direnci çok iyi olan Continental 4000 S2 yi yol bisikletine takılıp karşılaştırdıklarında aralarındaki fark yüzde 5 bile çıkmamış.
...
👆 Bu araştırmada aynı kalınlıkta lastikler kullanılmıştır diye tahmin ediyorum.
Benzer bir araştırma aynı bisiklette 2.1" dağ ve 35mm trekking lastiği arasında ya da soru sahibi
@JessePinkman02 'nin bisikletini örnek alırsak 26x2.1" dişli dağ lastiğiyle örneğin 26x1.5" şehir/tur lastiği arasında yapılsa fark yine %5 mi çıkar?
---
buradan sonrası sadece alıntıya değil, o sorudan beri lastik kalınlığı konusunda yorum yapan herkese:
Yarış bisikleti karşılaştırmaları, aero direncini v.b. bir tarafa bıraktığımızda, soru sahibine "lastiği inceltmek hiç/önemsenecek kadar fark etmez" diyebilir miyiz? Basit sürüş ihtiyaçları için, aynı fiyat aralığındaki 2.1" dağ lastiğiyle 1.5" şehir lastiği arasında hiç/önemsenecek kadar akıcılık farkı olmaz mı?
Açıkçası kullanmakta olduğum farklı bisikletleri birbiriyle hiç kıyaslamadan, B'twin original 520'nin 2.1" yine şehir tipi olan lastiklerini 1.5" lastikle değiştirdiğimde (tabii ki her zaman olduğu gibi ideal basınçla kullanılarak) oluşan akıcılık farkı belirgin oldu. Bu konuda bisikletin tüm kullanıcıları da hemfikir. Benimki placebo diyelim, "para harcadım, iyi olmalı" deyip öyle hissettim, kolay kolay bisiklet beğenmeyen eşim bu değişiklikten çok memnun.
Lastik kalınlığı önemsizse, inceltmek işe yaramıyorsa, neden hız odaklı bisikletlerin lastiği ince?
"Bir sürü etken var" deyip anlatmaya başlamayın, asıl soru lastik kalınlığı. Önemli mi, önemsiz mi?