Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine ince lastik takabilir miyim?

26 jant dağ bisikletim var. Bisikletime binip sandalye, termosa çay falan alıp kendi çapımda minik minik kamplar yapmayı planlıyorum. Bisikletim Salcano ng750 26jant ve kalın lastik takılı. Bu işte amatör olduğum için çabuk yorulurum diye düşünüyorum. İnce dış lastik almayı istiyorum. Acaba ince dış lastik için jantıda ince almak zorunda mıyım? Yoksa sadece lastık almak yeterli mi?
Çok ince almanıza gerek yok. 26x1.5 yada 26x1.75 Schwalbe marathon greenguard lar iyi olur.
 
Scudo
26 jant dağ bisikletim var. Bisikletime binip sandalye, termosa çay falan alıp kendi çapımda minik minik kamplar yapmayı planlıyorum. Bisikletim Salcano ng750 26jant ve kalın lastik takılı. Bu işte amatör olduğum için çabuk yorulurum diye düşünüyorum. İnce dış lastik almayı istiyorum. Acaba ince dış lastik için jantıda ince almak zorunda mıyım? Yoksa sadece lastık almak yeterli mi?
26x1.5 lastik takabilirsiniz. Şehir kullanımı ve toprak yollarda vs randımanlı olur. Uzun kullanımda rahat da edersiniz. Akıcılığı artar. Ben bir bisikletimde çocukla kullandığım için toplam ağırlık 32-33kg lara geldiği için bu ölçüde lastik taktım ve gayet rahat oldu kullanımı.

Lastikleri ne kadar inceltseniz de bisikletin geometrisi akıcılığa bir yere kadar izin verecektir. bence boşuna para harcamaya gerek yok çünkü fazla verim alamayacaksınız. ki aldığınız verim ödediğiniz maliyeti karşılamayacak. bu konuda yapılmış çok çalışma, ödenmiş çok maliyetler var ve sonucunda şehir veya yol bisikletine geçme durumu yaşandı. hiç boşuna kalkışmayın böyle işlere.

Yalnız soruyu soran arkadaşın istediği amaç için yol bisikleti hiç de uygun değil. Tam da bir şehir ya da tur bisikleti ihtiyacı var fakat elde olan bisikletini de gayet daha ince bir lastik ile amacına uygun hale getirmesi mümkün. En azından mtb bisiklete ince teker takıp 32 ortalama ile saatlerce gitme planı olmadığı sürece 😁
 
Lastikleri ne kadar inceltseniz de bisikletin geometrisi akıcılığa bir yere kadar izin verecektir. bence boşuna para harcamaya gerek yok çünkü fazla verim alamayacaksınız. ki aldığınız verim ödediğiniz maliyeti karşılamayacak. bu konuda yapılmış çok çalışma, ödenmiş çok maliyetler var ve sonucunda şehir veya yol bisikletine geçme durumu yaşandı. hiç boşuna kalkışmayın böyle işlere.

26 jant 2.10 lastikli dağ bisikletinden
28 1.5 inç lastikli trekking bisiklete geçtim

ikisinin geometrisi ağırlıkları hemen hemen aynı. strava'da segmentleri ve ortalama hızları karşılaştırınca hız %10 gibi fark etti o da jantın büyümesinin de etkisiyle beraber. dezavantaj olarak çamur kum toprak taş yol gördüm mü eskisi gibi giremiyorum.
 
İnce lastik alırsanız bisiklet akıcılaşır. Bütçenin el verdiği kadar kalitelisini alırsanız da bisikletiniz hafifler. Mesela önceki kullandığım Mitas Hook lastiklerin tanesini 30 tl ye almıştım. 2 sene 5000 km kadar kullandım. Ardından Maxxis Detonator lastiklere yani daha kalitelisine geçince hem hız anlamında hem de hafiflik anlamında rahatladım. Bisikletiniz 27.5 jant olsaydı makul fiyata satabilirdim lastikleri size. Konya'dayım ben de.
Şuan istesem de alamazdım. Önce maliyet olarak kendime yapacağım masraflar konusunda bir fiyat çıkarıp ona göre para ayıracağım. Bunun için ayrıca zamana ihtiyacım var. Marka model olarak hangisini önerirsiniz?


@Spartiat teşekkür ederim hocam bilgilendirme için.

Tabi ki jantın Izin verdiği kadar ince lastik takabilirsin. Uygun bir iç lastik de almalısın. Ama benim tavisyem bu şekilde mümkün olduğunca sür ve performansını geliştir. Belki de almana hiç gerek kalmaz. Kalın tekerle 26 jant bisikletle dünya turu yapan bir sürü insan var. Hem dağ bisikletine ince teker hiç yakışmaz :)
Zaten şimdi gidip hemen alamayacağım. Yaklaşık 4 yıldır adam akıllı bisiklet süremedim o yüzden kondisyon açısından inanılmaz eksiğim var. Dediğiniz gibi bir süre bisikletin bu haline alışmaya çalışacağım. Daha da olmazsa ilerleyen zamanlarda lastik değiştiririm.


Lastikleri ne kadar inceltseniz de bisikletin geometrisi akıcılığa bir yere kadar izin verecektir. bence boşuna para harcamaya gerek yok çünkü fazla verim alamayacaksınız. ki aldığınız verim ödediğiniz maliyeti karşılamayacak. bu konuda yapılmış çok çalışma, ödenmiş çok maliyetler var ve sonucunda şehir veya yol bisikletine geçme durumu yaşandı. hiç boşuna kalkışmayın böyle işlere.
Hocam elbette dağ bisikletine ince lastik takınca yol bisikleti performansı beklemeyeceğim fakat bisiklet fiyatları da çok yüksek ha deyince bisiklet alamıyorum o yüzden mecburen elimdekini modifiye etmek zorunda kalıyorum. Siz verimsiz olacağını değmeyeceğini söylüyorsunuz fakat sizin söylediklerinizin aksini söyleyenlerde var. Bu soruyu sormadan önce videolara baktım orada da ince lastiğin fark ettiğini söylüyorlar.


26x1.5 lastik takabilirsiniz. Şehir kullanımı ve toprak yollarda vs randımanlı olur. Uzun kullanımda rahat da edersiniz. Akıcılığı artar. Ben bir bisikletimde çocukla kullandığım için toplam ağırlık 32-33kg lara geldiği için bu ölçüde lastik taktım ve gayet rahat oldu kullanımı.



Yalnız soruyu soran arkadaşın istediği amaç için yol bisikleti hiç de uygun değil. Tam da bir şehir ya da tur bisikleti ihtiyacı var fakat elde olan bisikletini de gayet daha ince bir lastik ile amacına uygun hale getirmesi mümkün. En azından mtb bisiklete ince teker takıp 32 ortalama ile saatlerce gitme planı olmadığı sürece 😁
Lastiği değiştirmek için jantı değiştirmek zorunda kalmadınız değil mi? Sonuçta jant kalın lastiğin jantıydı.
 
Siz verimsiz olacağını değmeyeceğini söylüyorsunuz fakat sizin söylediklerinizin aksini söyleyenlerde var. Bu soruyu sormadan önce videolara baktım orada da ince lastiğin fark ettiğini söylüyorlar.
Tamam sözümü geri aliyorum çok verimli olur. Tak kardeşim..
 
Lastikleri ne kadar inceltseniz de bisikletin geometrisi akıcılığa bir yere kadar izin verecektir. bence boşuna para harcamaya gerek yok çünkü fazla verim alamayacaksınız. ki aldığınız verim ödediğiniz maliyeti karşılamayacak. bu konuda yapılmış çok çalışma, ödenmiş çok maliyetler var ve sonucunda şehir veya yol bisikletine geçme durumu yaşandı. hiç boşuna kalkışmayın böyle işlere.
Aynen katılıyorum. İnce lastik konfordan ödün verecektir. Yuvarlanma direncini falan hesaplamak lazım. Tamam akıcı olur yoruculuğu az olur .
 
Lastiği değiştirmek için jantı değiştirmek zorunda kalmadınız değil mi? Sonuçta jant kalın lastiğin jantıydı. [/QUOTE demiş ki:
Değiştirmedim jantı hayır. Ama iç lastiği değiştirdim 26x2.1 için uygun iç lastik buna kalın gelirdi çünkü.
 
Lastikleri ne kadar inceltseniz de bisikletin geometrisi akıcılığa bir yere kadar izin verecektir. bence boşuna para harcamaya gerek yok çünkü fazla verim alamayacaksınız. ki aldığınız verim ödediğiniz maliyeti karşılamayacak. bu konuda yapılmış çok çalışma, ödenmiş çok maliyetler var ve sonucunda şehir veya yol bisikletine geçme durumu yaşandı. hiç boşuna kalkışmayın böyle işlere.
Yüzde 10 bile hızlandırmaz.Örneğin 20 km/sa ortalamayı 22 ye çıkarması çok ama çok zor. Velev ki hızlandırsın o etkinin çoğunluğu da placebo etkisinin gücüdür.
 
Yüzde 10 bile hızlandırmaz.Örneğin 20 km/sa ortalamayı 22 ye çıkarması çok ama çok zor. Velev ki hızlandırsın o etkinin çoğunluğu da placebo etkisinin gücüdür.
O placebo etkilerini biz de cok yasadik ama birakalim genc kardeslerimiz yasayarak ogrensinler
 
Yüzde 10 bile hızlandırmaz.Örneğin 20 km/sa ortalamayı 22 ye çıkarması çok ama çok zor. Velev ki hızlandırsın o etkinin çoğunluğu da placebo etkisinin gücüdür.
Bu konuda yanılıyorsunuz. Bisiklette hızı en çok etkileyen bileşen dış lastikler.
Örnek vermek gerekirse kötü dağ bisikleti lastiklerinde bir teker için yuvarlanma direnci 40watt a çıkarken, iyi tur lastiklerinde 20watt a, yol lastiklerinde 10watt a kadar düşebiliyor. Hobi amaçlı süren sıradan bir bisikletçinin ortalama 150w gücünde olduğunu varsayacak olursak lastik değiştirerek %15-20 civarında avantaj sağlamak mümkün.
 
Yüzde 10 bile hızlandırmaz.Örneğin 20 km/sa ortalamayı 22 ye çıkarması çok ama çok zor. Velev ki hızlandırsın o etkinin çoğunluğu da placebo etkisinin gücüdür.
Ortalama sürekli sürerek , interval antremanı yaparak yükseliyor.
 
Bu konuda yanılıyorsunuz. Bisiklette hızı en çok etkileyen bileşen dış lastikler.
Örnek vermek gerekirse kötü dağ bisikleti lastiklerinde bir teker için yuvarlanma direnci 40watt a çıkarken, iyi tur lastiklerinde 20watt a, yol lastiklerinde 10watt a kadar düşebiliyor. Hobi amaçlı süren sıradan bir bisikletçinin ortalama 150w gücünde olduğunu varsayacak olursak lastik değiştirerek %15-20 civarında avantaj sağlamak mümkün.
Bir bisiklette bir sporcuya en fazla direnci aerodinamik kuvvetler gösterir. Yani bir sporcunun enerjisinin, gücünün çoğunluğu aero kuvvetlere karşı koyabilmek harcanır. Yani bir bisikleti daha akıcı daha hızlı hale getirebilmeniz için bisikletinizin geometrisini ve bisiklet üzerindeki konumunuzu kompaklaştırmanız gerekir.
Bir araştırmada yuvarlanma direnci berbat bir lastik olan Continental Gatorskin ile yuvarlanma direnci çok iyi olan Continental 4000 S2 yi yol bisikletine takılıp karşılaştırdıklarında aralarındaki fark yüzde 5 bile çıkmamış.(Bu yüzde 5 fark vasat bir sporcu için. Hatta ve hatta performanslı bir sporcu için bu fark yüzde 5 in bile çok altında)
Herhangi bir yol bisikletinin herhangi bir dağ bisikletine geometrisinin getirdiği avantajla yüzde 5 ten çok çok daha avantaj sağlayabileceğini düşündüğümüzde; geometrinin yani aero sürüklenmenin, lastik yuvarlanma direncinden çok daha önemli olduğunu görebiliriz.
 
13 yaşından beri çelik kadro MTB'm var. Kullandığım lastikler Rubena Rapid , Michlen XRC MUD , Michlen All Trail XC olarak 3 tane.

2-3 sefer aynı lastiği aldım ha. Hepsi de 26*2.00 ebatında

Bunlardan en iyi gidişi olan Rubena Rapid fakat yol tutuşu sıfır sayılır . son hız çok iyi. 48.5 km/h yaptım. Strava kayıtlarında vardır. (Lütfen sorgulamayın) . Akıcılık çok iyi

Michlen XRC mud İnceleme - Michlen XRC Mud 26x2.00 Dış Lastik

Çift kompenentli asfaltı tutuyor . Mükemmel yol tutuş . Hızlanma aşırı yavaş son hız düşük. 42 falan yapabiliyordum. Yoruyordu
Akıcılık yok.

Michlen XC All Trail yol tutuşu iyi sayılır. Akıcılık iyi.


Lastiğin inceliğinden kalınlığından çok yapıldığı hamur etkiler arkadaşlar.

Hız ve ortalama yüksekliği istiyorsanız . Rubena rapid alın. Yol tutmayan acayip giden lastiğiniz olsun :)


Bu farkı anlamak isteyen en basit Michlen XRC MUD alsın . Çift hamurlu lastiğin farkını görsün derim.
 
...
Bir araştırmada yuvarlanma direnci berbat bir lastik olan Continental Gatorskin ile yuvarlanma direnci çok iyi olan Continental 4000 S2 yi yol bisikletine takılıp karşılaştırdıklarında aralarındaki fark yüzde 5 bile çıkmamış.
...

👆 Bu araştırmada aynı kalınlıkta lastikler kullanılmıştır diye tahmin ediyorum.
Benzer bir araştırma aynı bisiklette 2.1" dağ ve 35mm trekking lastiği arasında ya da soru sahibi @JessePinkman02 'nin bisikletini örnek alırsak 26x2.1" dişli dağ lastiğiyle örneğin 26x1.5" şehir/tur lastiği arasında yapılsa fark yine %5 mi çıkar?

--- buradan sonrası sadece alıntıya değil, o sorudan beri lastik kalınlığı konusunda yorum yapan herkese:

Yarış bisikleti karşılaştırmaları, aero direncini v.b. bir tarafa bıraktığımızda, soru sahibine "lastiği inceltmek hiç/önemsenecek kadar fark etmez" diyebilir miyiz? Basit sürüş ihtiyaçları için, aynı fiyat aralığındaki 2.1" dağ lastiğiyle 1.5" şehir lastiği arasında hiç/önemsenecek kadar akıcılık farkı olmaz mı?

Açıkçası kullanmakta olduğum farklı bisikletleri birbiriyle hiç kıyaslamadan, B'twin original 520'nin 2.1" yine şehir tipi olan lastiklerini 1.5" lastikle değiştirdiğimde (tabii ki her zaman olduğu gibi ideal basınçla kullanılarak) oluşan akıcılık farkı belirgin oldu. Bu konuda bisikletin tüm kullanıcıları da hemfikir. Benimki placebo diyelim, "para harcadım, iyi olmalı" deyip öyle hissettim, kolay kolay bisiklet beğenmeyen eşim bu değişiklikten çok memnun.

Lastik kalınlığı önemsizse, inceltmek işe yaramıyorsa, neden hız odaklı bisikletlerin lastiği ince?

"Bir sürü etken var" deyip anlatmaya başlamayın, asıl soru lastik kalınlığı. Önemli mi, önemsiz mi?
 
29 x 2.25 kalın dış lastikten 700 x 35 dış lastiğe geçtim. Hızlanma ve en son hız olarak bir nebze fark etti ama kabaca benim hissettiğim yüzde 10 civarı diyebilirim. Görünüş olarak MTB'de ince lastiği daha çok beğenmem, artan fiyatlardan dolayı ince lastikli bisiklet alamam kaygısı ve kendi MTB'mi şehir içinde kullanmam bu konuda etkili oldu fakat ince lastiğe geçtikten sonra (10/8 korumalı olsa da) çok sık patladı, artık pes ettim eski kalın lastikleri taktım ve bir anda lastik patlamaları kesildi. Benim deneyimim bu şekilde oldu, lastik patlaması akut halde olmasaydı ufak bir fark için de olsa ince lastikle devam ederdim. Siz de kar/zarar olasılığına bakarak karar verebilirsiniz.
 
Bu araştırmada aynı kalınlıkta lastikler kullanılmıştır diye tahmin ediyorum.
Benzer bir araştırma aynı bisiklette 2.1" dağ ve 35mm trekking lastiği arasında ya da soru sahibi
Forumdaşımız örnek olarak yuvarlanma direncini gösterdiği için yuvarlanma direnci üzerinden yorumlamıştım.
26x2.1" dişli dağ lastiğiyle örneğin 26x1.5" şehir/tur
Ancak o kadar fark olur, fazlasını beklemesin. Hayal kırıklığı yaratabilir. Yine de yüzde 5 önemli midir önemsizdir demem ama sanıldığı, umulduğu kadar fark etmez.
Lastik kalınlığı önemsizse, inceltmek işe yaramıyorsa, neden hız odaklı bisikletlerin lastiği ince?
Kendi adıma cevap veriyorum, lastik kalınlığı önemsiz, yuvarlanma direnci önemsiz demem ama sihirli değnek de değildir.

İşin bir de şu boyutu var. Arkadaş dağ bisikletinin lastiğini inceltecek. İnce lastikte tedirginliği istemsizce artacak,asfaltta düzlükte yüzde 5 - 10 sağladığı avantajı virajlarda, dağda bayırda verecek zaten.
 
...
Ancak o kadar fark olur, fazlasını beklemesin. Hayal kırıklığı yaratabilir. Yine de yüzde 5 önemli midir önemsizdir demem ama sanıldığı, umulduğu kadar fark etmez.
...
İşin bir de şu boyutu var. Arkadaş dağ bisikletinin lastiğini inceltecek. İnce lastikte tedirginliği istemsizce artacak,asfaltta düzlükte yüzde 5 - 10 sağladığı avantajı virajlarda, dağda bayırda verecek zaten.

Amaç "Bisikletime binip sandalye, termosa çay falan alıp kendi çapımda minik minik kamplar yapmayı planlıyorum." diye ifade edildiğinden o fark yeterli olur diye düşünüyorum. Hedefler büyüdüğünde muhtemelen sadece lastik değil, bisiklet de tatmin etmeyecektir.
 
Amaç "Bisikletime binip sandalye, termosa çay falan alıp kendi çapımda minik minik kamplar yapmayı planlıyorum." diye ifade edildiğinden o fark yeterli olur diye düşünüyorum.
Amaç bu ise verimli olur ama rantabıl olur mu? Kısıtlı bütçe, bence düşük bir kazanım için harcanır mı?
Ben kendime adıma bu amaç için lastik değişimi yapmazdım.
Bikepacking yapan bir yol bisikletçisi olarak günde 250 km yol devirsem yüzde bir için bile en pahalı, en akıcı, en iyi lastiği edinirdim.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: MAERKEK
Tamam sözümü geri aliyorum çok verimli olur. Tak kardeşim..
Hocam beni yanlış anlamayın lütfen. Sizi kırdıysam özür dilerim. Çok bilmişlik, ukalalık yapmak değil niyetim. Ben bu konuda amatöründe amatörü olduğum için sadece yüzeysel, teknik detaylara girmeyen kişilerden bahsettim. Örneğin izlediğim bir kaç videoda adam takıyor ince lastiği "evet arkadaşlar bu lastik daha akıcı geldi" vs. sözlerle yüzeysel yorum yapıyorlar. Bende onlardan baz alarak söylemek istedim. Teknik detaylar hakkında en ufak bilgim yok, öğrenmek için buraya geldim. Amacım ukalalık yapmak değil, tekrar söylüyorum sizi kırdıysam çok özür dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@JessePinkman02
Bisiklete bindikçe kondisyon seviyeniz arttıkça lastik inceltmekten daha çok kazanım elde edeceksiniz. Lastik inceltmek işinize yarayacak ama beklentinizi çok yüksek tutmayın. Farkın çoğunluğunu kondisyon kazandıkça siz oluşturacağınız için lastik değişiminin etkisini tam olarak yorumlayamacaksınız bile.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri