Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine ince lastik takabilir miyim?

Amaç bu ise verimli olur ama rantabıl olur mu? Kısıtlı bütçe, bence düşük bir kazanım için harcanır mı?
Ben kendime adıma bu amaç için değişim yapmazdım.
Bikepacking yapan bir yol bisikletçisi olarak günde 250 km yol devirsem yüzde bir için bile en pahalı, en akıcı, en iyi lastiği edinirdim.

Zaten lastikler eskiyse, incesine harcanabilir mesela.
Biraz dolaştım, 26x1.5" dış lastikler (link), iç lastikler (link) lira civarından başlıyor. Harcanacağı daha iyi bir yer yoksa günümüz fiyatları için çok büyük bir bütçe sayılmaz.
 
Scudo
Hocam beni yanlış anlamayın lütfen. Sizi kırdıysam özür dilerim. Çok bilmişlik, ukalalık yapmak değil niyetim. Ben bu konuda amatöründe amatörü olduğum için sadece yüzeysel, teknik detaylara girmeyen kişilerden bahsettim. Örneğin izlediğin bir kaç videoda adam takıyor ince lastiği "evet arkadaşlar bu lastik daha akıcı geldi" vs. sözlerle yüzeysel yorum yapıyorlar. Benden onlardan baz alarak söylemek istedim. Teknik detaylar hakkında en ufak bilgim yok, öğrenmek için buraya geldim. Amacım ukalalık yapmak değil, tekrar söylüyorum sizi kırdıysam çok özür dilerim.

Ben o farkı bizzat yaşamış biri olarak yukarıda yorum yaptım. Tekrardan yazayım.

Lastiğin kauçuğun yapıldığı madde çok akıcılıkta çok etkili.

Michlen XRC mud lastiği bildiğiniz dökme kauçuk. Asfalta yapışıyor. Yokuş aşağı virajlarda dahi asla savurmuyor. Fakat hız olayı yok. Hızlanma yok yoruculuk fazla.

Michlen XC All trail naylon + kauçuk karışımı . Virajlı inişlerde acaba kayar mı korkusu yaşatıyor. Akıcılık iyi XRC mud'a göre daha az yorucu.

Bak ikisi de aynı ebatta ama ciddi fark var aralarında. Konfordan ödün vermeden hızlanman mümkündür.
Ben denedim tecrübe ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: JessePinkman02
Zaten lastikler eskiyse, incesine harcanabilir mesela.
Biraz dolaştım, 26x1.5" dış lastikler (link), iç lastikler (link) lira civarından başlıyor. Harcanacağı daha iyi bir yer yoksa günümüz fiyatları için çok büyük bir bütçe sayılmaz.
Fiyat uygunmuş, bu fiyatlar rantabıl olma olayını rafa kaldırabilir.
Keşke birçok değişkeni mümkün oldukça sabit tutup lastik inceliği özelinde kontrollü deney yapabilseydik.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Abi öyle bir detaya girmişsiniz ki inanılmaz. Size kalsa bu arkadaşın gerçekten verim alması için bisikleti satıp yol yarış alması lazım ama hangi yol yarış? Zaten ikinci el bisikleti yarı fiyatına satacak arkadaş üstüne 4k fln koysa anca tourney grupsetli bir bisiklet alacak. O zaman da diyeceksiniz ki ya o mu alınır en az sora,105 grup setli bir şey alsaydın olacak, bu muhabbet böyle sürüp gidecek.

Sorunun kısa cevabı şu abi fark olur ama uçmazsın yani. Bulunduğun şehrin yolları bozuksa 26x1,75 daha iyi olur daha az vibrasyon hissedersin, toprak yollara da girebilirsin. Full asfalt süreceğim diyorsan da 1,5 olur burada tercih size kalmış.
 
@hamlet2006
Haklı olabilirsiniz hocam. Zira ben uzun zamandır evde kalıyorum ve hareketsiz bir hayat yaşıyordum. Artık kendime hobi edinmeye karar verdim ve bu bisiklet olsun istedim. Kondisyon bakımından zayıf biri olarak ince ve kalın lastiğin farkını edemeyebilirim. Zira ilerleyen zamanlarda artık lastik değiştirsem nasıl olur diye düşünürken şimdiden fikir edinmek istiyorum bu konuyu açmamın amacı bu. Yeteri kadar bilgili olmadığımdan ne sormam gerektiğini tam bilemiyorum o yüzden burada daha tecrübeli olan sizlerin birbirinizle münazaralarını okumam benim için çok iyi oluyor. Farklı bakış açıları, farklı detayları, farklı olasılıkları görüyorum. Örneğin @recklesstr hocam ince lastik patlıyor sık sık patladı demiş. Benim hiç aklıma gelmemişti, lastiğin patlama olasılığı.
 
Abi öyle bir detaya girmişsiniz ki inanılmaz. Size kalsa bu arkadaşın gerçekten verim alması için bisikleti satıp yol yarış alması lazım ama hangi yol yarış? Zaten ikinci el bisikleti yarı fiyatına satacak arkadaş üstüne 4k fln koysa anca tourney grupsetli bir bisiklet alacak. O zaman da diyeceksiniz ki ya o mu alınır en az sora,105 grup setli bir şey alsaydın olacak, bu muhabbet böyle sürüp gidecek.
Sonuç itibari ile 3 boru 2 tekerden oluşup basit makineler tarzında işleyen bir makinada ancak bu kadar fikir üretilebiliyor. Yoksa
@Kuzey Ege hocam sanıldığı kadar çok fark olmayacağını zaten belirtti. Diğer arkadaşların fikirleri de değerliydi.
Bu forum su mu yakıyor? :ssrtcbya: Hareket olsun değil mi? Elbette köpürtecez biraz, maksat muhabbet olsun. :D
 
@hamlet2006
...ince lastik patlıyor sık sık patladı demiş. Benim hiç aklıma gelmemişti, lastiğin patlama olasılığı.

Lastiğin patlaması incelikten çok hamuruna, yapısına, korumasına bağlı. Mesela 35mm Schwalbe Marathon Plus, daha ince diye klasik bir 2.1" lastikten daha kolay patlamaz.
Tabii koruyuculuk için kesenin ağzını epey açmak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: JessePinkman02
Ben o farkı bizzat yaşamış biri olarak yukarıda yorum yaptım. Tekrardan yazayım.

Lastiğin kauçuğun yapıldığı madde çok akıcılıkta çok etkili.

Michlen XRC mud lastiği bildiğiniz dökme kauçuk. Asfalta yapışıyor. Yokuş aşağı virajlarda dahi asla savurmuyor. Fakat hız olayı yok. Hızlanma yok yoruculuk fazla.

Michlen XC All trail naylon + kauçuk karışımı . Virajlı inişlerde acaba kayar mı korkusu yaşatıyor. Akıcılık iyi XRC mud'a göre daha az yorucu.

Bak ikisi de aynı ebatta ama ciddi fark var aralarında. Konfordan ödün vermeden hızlanman mümkündür.
Ben denedim tecrübe ettim.
Benim için bu seviyede ve amacıma göre hızlı olmak önemli değil de daha çok yoruculuk kısmında olumlu yönde avantaj sağlamak. Ama sanırım önce kendi kondisyonumu iyileştirmek olacak. Daha yolun başında olduğum için zevkimin ne yönde değişeceğini bilmiyorum belki ilerleyen zamanlarda dağ bayır işlerinden değil de uzun yol yapmaktan keyif alacağım. Eninde sonun bu bisikletimi elden çıkarıp daha iyi bir şeyler alacağım. O zamanda yol bisikleti mi alırım dağ bisikleti mi alırım öyle karar veririm.
Lastiğin patlaması incelikten çok hamuruna, yapısına, korumasına bağlı. Mesela 35mm Schwalbe Marathon Plus, daha ince diye klasik bir 2.1" lastikten daha kolay patlamaz.
Tabii koruyuculuk için kesenin ağzını epey açmak gerekiyor.
Yorumları okudukça benim için 26x1.75 daha uygun olur gibi, bir yandan lastiği zorlamayacak hafif taşlı yollarda bir yandan da asfaltta kullanmış olurum.
 
Aynen kendinizi ve kullanacağınız yerleri tanımak için zaman verin kendinize. Kullanım senaryonuza göre daha sonra daha iyi bir bisiklet tercih edebilirsiniz zamanla. Sizin gibi dağ bisikleti alıp şehirde, uzun yolda kullanan da bir çok insan var. Bu konuda çok da bisiklete takılı kalmayın. Kondisyonunuz olmadıktan sonra en ince lastik en iyi bisiklette olsa 2 adım öteye gidemezsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: JessePinkman02
Bir bisiklette bir sporcuya en fazla direnci aerodinamik kuvvetler gösterir.
Bu hıza göre değişen bir durum. Yüksek hızlarda özellikle yarışlarda(yarış hızlarının ortalaması ~45km/s) hava direnci tekerleğin yuvarlanma direncinden kat kat fazla oluyor.
Fakat düşük hızlarda (<20km) tekerleğin yuvarlanma direnci daha önemli.
1646166366164.png

Hava direncini etkileyen en önemli etken iste sürücünün oturuş şekli. Sürücünün oturuş şeklinden kaynaklanan hava direnci, lastiğin hava direncinden kat kat fazla. Dağ bisikletinde sürücü daha dik oturduğundan hava direnci ince teker takılsa bile toplamda yüksek olacak.
Dağ bisikletine çok ince teker takmanın hava direnci yönünden kayda değer bir katkısı olmaz.
Dağ bisikleti ile biraz daha hızlı gitmek isteyen birisi için en uygun çözüm orta genişlikte kaliteli bir tur lastiği takmak olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bu hıza göre değişen bir durum. Yüksek hızlarda özellikle yarışlarda(yarış hızlarının ortalaması ~45km/s) hava direnci tekerleğin yuvarlanma direncinden kat kat fazla oluyor.
Fakat düşük hızlarda (<20km) tekerleğin yuvarlanma direnci daha önemli.
283581 dosyayı görüntüle

Hava direncini etkileyen en önemli etken iste sürücünün oturuş şekli. Sürücünün oturuş şeklinden kaynaklanan hava direnci, lastiğin hava direncinden kat kat fazla. Dağ bisikletinde sürücü daha dik oturduğundan hava direnci ince teker takılsa bile toplamda yüksek olacak.
Dağ bisikletine çok ince teker takmanın hava direnci yönünden kayda değer bir katkısı olmaz.
Dağ bisikleti ile biraz daha hızlı gitmek isteyen birisi için en uygun çözüm orta genişlikte kaliteli bir tur lastiği takmak olur.
Grafikten anlaşılacağı üzere 16 km/sa hızda yuvarlanma direnci ile aero direnç aynı. 16 dan sonra aero direnç parabolik artarken yuvarlanma direnci belirgin olarak daha az ve lineer.Buradan da bisiklette hızı en çok etkileyen bileşen dış lastikler denemez. Bu grafikten çıkarılacak sonuçlardan biri: düşük hızlarda (<16 km/h hızlarda) lastik yuvarlanma direnci, aero drag etkisinden çok çok az olarak fazla. Hatta bir yerlerde okumuştum, aero kuvvetler 8 km/sa üzerinde çok önem kazandığını. Hatta pro yokuşçuların çoğu - mesela Vincenzo Nibali-çok dik yokuşlarda bile oturarak çıkar.
Bisiklette hızı en çok etkileyen bileşen dış lastikler.
---------
Grafikten de görüldüğü üzere aero kuvvetler çok daha etkili direnç oluşturuyor.(ortalama bir binici in ortalama hızının 16 kmh dan yüksek olduğunu da hesaba katarsak) Ben de zaten bisikletin geometrisinin ve sporcunun bisiklet üzerinde kompact duruşunun daha önemli olduğunu belirtmiştim.(Aero kuvvetlerin etkisini azaltmak için)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Yine kim yazarsa ona hak verdiğim, herkesin yazdığında doğruluk payı olan bir konu çıkmış. İlgiyle takip ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erix ve MAERKEK
En onemlisi hava direnci olmak uzere, hizi etkileyen bircok faktör var. Jant göbeklerindeki akicilik, ruble/aynakol disli oranlari, orta gobek secimi vs liste uzayip gidiyor.
Ben sehir bisikletimde kare mil gobekten hallowtech gobege gectigimde hissedilir bir degisiklik olscagini saniyordum. Ama oyle olmadi. Bisiklet sadece 400 gr kadar hafifledi ancak bisikletin agirlik merkezi asagidan yukariya kaydi. Evet hafifledik belki ama bu hiza yansimadi. Ne yaptik, dunya para harcadik, atomu parcaladik, sonuc, hikaye. Bu degisimi bir yol bisikletinde yapmis olsaydim bir seyler degisebilirdi. Burada kadro geometrisi ön plana cikiyor.
70li yillarda yarislarda kullanilan bisikletlerde 17 ve 19 kalinlikta lastikler kullaniliyordu.
80li yillarda 700x20 ve 23 lastikler cikti piyasaya. Uzun sure bunlar kullanildi. 2000lerde 700x25ler kullanildi, sonra 700x28lere döndü iş. Simdi de 700x30lar bile kullaniliyor. Dusuk surtunme iyidir diyenler simdi de lastik ne kadar kalin olursa yere uygulanan güç o kadar artar diyorlar. Yani kalinliklar 30 yilda neredeyse iki katina cikti. Bu konuda, dunyanin farkli kitalarinda uzun bikepacking surusleri yapan Kartal Kendirci abimle uzun bir soylesi yaptim (kartalkendirci.com) ince lastigin bizi sadece psikolojik olarak rahatlattigini belirtiyor. Ki kendisi 700x30 kullaniyor artik.
Su bir gercek ki, hizi etkileyen en onemli faktor yukarida da diger arkadaslarin degindigi gibi aerodinami. Konunun %60-%70 etkisihava direnci ile ilgili.
Genc kardeslerimizin bu tarz detaylara cok takilmamasini, sadece bisiklet surmesini ve gencliklerinden keyif almalarini temenni ediyorum. Seytan ayrintida gizlidir. Takilmayin.
Büyük usta Eddy Merckx der ki, az sür, çok sür, yavaş sür, hızlı sür, ama sür!
Saygi ve sevgilerimle...
 
Her gün bineceksin ve rampa çıkmalısın sürekli olarak sonra bir bakmışsın yorulmuyorsun yoksa lastik bisiklet türü hiç önemli degil ben 4.0 lastiklerle her gün şehir içi düzenli 2 3 haftada bir şehirler arası ve dağ rampa yollar yapıyorum. Özetle iş kişide ve antrenmanda bitiyor
 
Çok çok az bir hız farkı oluyor ve ciddi konfor kaybı oluyor. Konforlu ve hızlı gitmek gibi bir amacınız varsa şehir bisikletine geçiş yapın.

Ben kadroya sığarsa 2.40'lara geçiş yapmayı düşünüyorum, daha önce ince lastik kullandım ama pek bir getirisi olmadı. Aksine konforumu da kaybettim, gerçekten dağ bisikleti sürücüsü iseniz pek mantıklı bir iş değil. Bu arada 1.50'lerden falan bahsediyorum, arada araziye de giriyorsanız gene 2.0 altı bir lastik tavsiye etmem.
En onemlisi hava direnci olmak uzere, hizi etkileyen bircok faktör var. Jant göbeklerindeki akicilik, ruble/aynakol disli oranlari, orta gobek secimi vs liste uzayip gidiyor.
Ben sehir bisikletimde kare mil gobekten hallowtech gobege gectigimde hissedilir bir degisiklik olscagini saniyordum. Ama oyle olmadi. Bisiklet sadece 400 gr kadar hafifledi ancak bisikletin agirlik merkezi asagidan yukariya kaydi. Evet hafifledik belki ama bu hiza yansimadi. Ne yaptik, dunya para harcadik, atomu parcaladik, sonuc, hikaye. Bu degisimi bir yol bisikletinde yapmis olsaydim bir seyler degisebilirdi. Burada kadro geometrisi ön plana cikiyor.
70li yillarda yarislarda kullanilan bisikletlerde 17 ve 19 kalinlikta lastikler kullaniliyordu.
80li yillarda 700x20 ve 23 lastikler cikti piyasaya. Uzun sure bunlar kullanildi. 2000lerde 700x25ler kullanildi, sonra 700x28lere döndü iş. Simdi de 700x30lar bile kullaniliyor. Dusuk surtunme iyidir diyenler simdi de lastik ne kadar kalin olursa yere uygulanan güç o kadar artar diyorlar. Yani kalinliklar 30 yilda neredeyse iki katina cikti. Bu konuda, dunyanin farkli kitalarinda uzun bikepacking surusleri yapan Kartal Kendirci abimle uzun bir soylesi yaptim (kartalkendirci.com) ince lastigin bizi sadece psikolojik olarak rahatlattigini belirtiyor. Ki kendisi 700x30 kullaniyor artik.
Su bir gercek ki, hizi etkileyen en onemli faktor yukarida da diger arkadaslarin degindigi gibi aerodinami. Konunun %60-%70 etkisihava direnci ile ilgili.
Genc kardeslerimizin bu tarz detaylara cok takilmamasini, sadece bisiklet surmesini ve gencliklerinden keyif almalarini temenni ediyorum. Seytan ayrintida gizlidir. Takilmayin.
Büyük usta Eddy Merckx der ki, az sür, çok sür, yavaş sür, hızlı sür, ama sür!
Saygi ve sevgilerimle...
Bisiklet sektörünü anlayamadık gitti, birkaç sene evvel zinciriniz çapraza düşmesin modundaki firmalar zinciri hayvani derecede çaprazlayan tekli sistemleri tavsiye eder oldu.

Benzer bir durumu bu sene yaşadım, kare milden dub göbeğe geçerek komple vites sistemini yükselttim. 3X7 ile aradaki performans farkını gram hissetmedim, yıllardır dağ bisikleti sürüyorum üstelik. Maalesef kapitalizm bizi bir şeyler satın almaya zorluyor, yoksa sıkıntısız bir sistem 1 senede mutsuz etmeye başlamaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Erix ve Şenol U.
Çok çok az bir hız farkı oluyor ve ciddi konfor kaybı oluyor. Konforlu ve hızlı gitmek gibi bir amacınız varsa şehir bisikletine geçiş yapın.

Ben kadroya sığarsa 2.40'lara geçiş yapmayı düşünüyorum, daha önce ince lastik kullandım ama pek bir getirisi olmadı. Aksine konforumu da kaybettim, gerçekten dağ bisikleti sürücüsü iseniz pek mantıklı bir iş değil. Bu arada 1.50'lerden falan bahsediyorum, arada araziye de giriyorsanız gene 2.0 altı bir lastik tavsiye etmem.
Kesinlikle katılıyorum, minimum 1.95 olmalı. Daha incesi bir garip oluyor. 1.50 hatta 1.40 denemiştim. 1.50 dişli 1.40 düz tabandı. Düz olan yere fazla tutunup beni yavaşlatıyor gibi hissetmiştim. Dişli olan 1.50 ise hafif akıcı gibi hissettirse de sağa sola manevra yaparken çıtkırıldım hissi veriyordu...
 
Kesinlikle katılıyorum, minimum 1.95 olmalı. Daha incesi bir garip oluyor. 1.50 hatta 1.40 denemiştim. 1.50 dişli 1.40 düz tabandı. Düz olan yere fazla tutunup beni yavaşlatıyor gibi hissetmiştim. Dişli olan 1.50 ise hafif akıcı gibi hissettirse de sağa sola manevra yaparken çıtkırıldım hissi veriyordu...
Bisiklet amacından sapmış oluyor bir yandan da, ben ortalamada birkaç rakam artar galiba diye tahmin ediyordum ama öyle olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Ben tam tersi olarak şehir bisikletine dağ bisikleti lastiği takmak istiyorum. Maşam suntour nex p hlo.
Screenshot_20230926_073151_com.android.chrome_edit_232262143539037.jpg
Şehir bisikleti maşası olması sebebiyle Forumda gezindim. Ama 29*2.00 lastiğin bu maşa aralığında ve şehir bisikleti jantına olup olmadığını sormak istiyorum sizlere? (Almak istediğim dış lastik 👇👇)

(link)
 
Ben tam tersi olarak şehir bisikletine dağ bisikleti lastiği takmak istiyorum. Maşam suntour nex p hlo.
309681 dosyayı görüntüle
Şehir bisikleti maşası olması sebebiyle Forumda gezindim. Ama 29*2.00 lastiğin bu maşa aralığında ve şehir bisikleti jantına olup olmadığını sormak istiyorum sizlere? (Almak istediğim dış lastik 👇👇)

(link)
2.00" x2.54 = 5.08 cm genişliği olacak.

İç çapları yani janta oturan çapları aynı. Kadro lastik genişliği 5.08 cm ayrıca lastiğin dış çap olarakta 28" e göre geniş çapta olacağını (janttan itibaren 2-2.5 cm kısaca lastiğin yan yanağını hesaplamaya dahil edin ) göz önüne alın .


Tekeri taktınız havayı bastınız genişlik olarak sığdı lakin dönmüyor neden ? Lastik daha yüksek kenarları dış çap daha fazla hesaplamasını iyi uapmanız lazım . En aşağı 0.5 mm sağ ve soldan boş kalacak ki en ufak akort bozulmasına gelmeceğini gösterir.
 
Teşekkürler. Bayağı hassas bir ölçüm yapmak gerek demek ki. Arka lastiğim kadrodan aralığından dolayı 700*25c üzeri kabul etmiyor. Öne, dişli dağ bisikleti lastiği alıp don soğuk kış şartlarında kaymayı engellemek için takmak istiyorum. Ölçüm yapayım bakalım durum neymiş :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri