Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine yol bisikleti lastiği takmak

@barış barış
enkısa zamanda yapılacaklar listeme girdi bile, sonucu paylaşmak ümidiyle
 
Scudo
@ahmetyavuz

hocam sen beni geçersin hiç dert etme ,ama altına cekecen bir adet yol o zaman geçersin ,
ayna kolun 52-36 olacak ve arka rublen 11-28 bak nasıl gidiyorsun
52-11 çevirecen tabi ,interval denilen bir teknik var
20 dakika 36 dişte gidecen 20 dakikada 52 dişte gidecen
toplam mesafe düz yol 60 km olacak bak nasılda gelişirsin
bunları yaptık 50-34 arka onlu 11-34 ile ,tabi arka 11-34 ruble deore dişlerinin, önde 34 dişte kullanırken
arkada diş oranları önemli
açıkça 11-28 ruble olacak tabi artı 11-25 ve 11-23 pro işi,sen bana bakma ben dizleri rölantiye aldım benim işim eğim düz yol değil
eğimciyim ben asla düz yolda zamana karşı oynamam
 
Merhabalar herkese, hatta iyi geceler.

Ve dahi kimsede yoktur muhtemelen, ilk mesajımı kimsecikler yok iken yazayım dedim :) Bu arada ben Ferhat.
Şu mtb muhabbetine zaruretler dahilinde ortak olma gereksinimi duydum, itiraf edeyim ki; aynı araştırma içersinde (ince lastik :) ) olanlardan biride benim.

Herşeyin orada olduğu o malum sitedeki şu ürün 26*1,75 ebatları ve dış görünüşü ile herhalde mtb'ler de çok fazla sırıtmadan kullanılabilir gibi geldi, sizlerinde ürün hakkında fikrini almak istedim. Üstünde 26*1,90 var, gerek varmı açıkçası.. gözle görülür, hissedilir bir rahatlık-sürüş kolaylığı sağlar mı bilmiyorum.
Linkteki ürün ve mtb uyumu hakkındaki görüşleriniz nedir?

(link)
 
@Artık mesaj yazmıyor

dostum aynı bisikleti ben de yeni aldım, şimdilik bu lastikleri kullanmayı düşünüyorum. ama şu kural dışı lafına takıldım. neyin kuralı? polis gelip dur ağa sen yol lastiği takmışsın mı diyor :) nedir yani?
 
Merhabalar,

Bu konuda anlamadığım bir nokta var. Lastik değişimini hız için mi, uzun turlarda daha az enerji tüketmesi için mi yoksa konfor için mi tercih ediyorsunuz?
Eğer hız için lastik değiştiriyorsanız bence pek bir faydası olmayacaktır. Neticede sabit uyguladığınız güçte, kadans ve ruble-aynakol diş oranları önemlidir. Dağ bisikleti ve yol bisikleti arasındaki en büyük fark da zaten dişli oranlarıdır. Sürücü gücünden bağımsız ele alırsak (amatör seviye için konuşuyorum) lastik kalınlığı hızınızı etkileyecek en önemsiz bileşendir bana göre. Fiziksel güç ve kadans değerlerinizimaksimuma çektiğinizde zaten dağ bisikleti aynakolu boşa dönmeye başlayacak ve hızınızı limitleyecektir.
Konforu ele alırsak, ön amortisör zaten bu işin büyük bir kısmını halleden faktör ki kalın bir lastik hem yol tutuşu hem fren mesafesi hem de dayanıklılık anlamında daha iyi olabilir.

Uzun turlar hakkında kıyaslama yapacak pek tecrubem yok. Konfor ön planda olmalıdır diye düşünüyorum.

Sağlıcakla kalın...
 
@efeozata

@efeozata selamlar, ben de geçen günler de bu ibareye takılmıştım tıpkı sizin yazdığınız gibi, ama sağolsun @Mesut DOĞRU Bey açıklamıştı şu şekilde;


":) Sn srknsyz Trafik, sizin bisikletinize hangi jant/lastik taktığınızla ilgilenmez. Trafik, daha çok bisikletin niteliği (bisiklet nedir?) ile, Trafik içindeki hak ve sorumluluklarını düzenler ve denetler.
Sn barış barış'ın "kural dışı" ifadesi, sosyolojik (sosyo/spesifik) olarak bisiklet sporuna özgü genel kabul/kurallar dairesinde ifade edilmiştir.
Esen kalın."


@Artık mesaj yazmıyor Bey de şu şekilde açıklama yaptı sağolsun;

lastik ve jant ölçüleri olarak kural dışı
yani lastik ölçüsü bu janta göre değil kalınlık olarak

bana faydası oldu bu iki açıklamanın da, umarım size de olur.

iyi günler
 
  • Beğen
Tepkiler: efeozata
@bahira23 bende ilerde böyle bir değişim yapmayı düşünüyorum ama merak ettiğim ve bilemdiğim bir çok şey var sanırım önce onları öğrenmem lazım mesela sadece lastikleri değiştirmek yeterli mi maşayı değiştirmeyide düşünüyorsak işin içine başka şeyler de giriyor mu ? Bu kolay bir şey mi ?
 
@Pdeal Lastik değişimi için maşayı değiştirmeyi düşünüyorsanız hiç gerek yok ama eğer üst seviye maşaya geçmek gibi bir niyetiniz var ise şaft borusu çapınızı bilmeniz gerekir. Eğer düz maşaya geçmek istiyorsanız bacak boyları aynı olmayacağından bisikletin tüm geometrilerini bozacaktır ve bu durum sizin oturuş açılarınızdan tutun sürüş dinamiklerinize kadar bir çok şeyi etkileyeceğinden ötürü önermem.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pdeal ve bahira23
@Genç89 çok teşekkür ederim anladığım kadarıyla düz maşa pek mantıklı bir şey olmuyor baştan aşağıya her şeyi değiştirmem gerekiyor gibi bir durum ortaya çıkıyor ve bütün düzeni bozuyorum aslında,şaft 'borusu çapı' bu konuyu da araştırmam lazım Tekrardan çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Genç89
bisikletciler her yerde
@FERDİ İKİZ

@Pdeal valla hocam cok teknik ayrinti bilmiyorum ama ben sadece dis lastigi degistirdim o kadar daha surus yapmadim insallah memnun kalirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Pdeal
@bahira23 anladım :) kolay gelsin o zaman inşallah bir sıkıntı yaşamazsınız bizleri de bilgilendirirsiniz çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: bahira23
@Pdeal Rica ederim aklınıza soru takılırsa bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışırım elbet. Ama dilerseniz siz tanıdığınız bisikletci falan var ise onlarada danışınız hiç olmaz ise farklı yorumlar gelirse farklı bakış açıları sunulmuş olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pdeal
@bahira23
Jant boyutu ve lastiklerin kalınlığını öğrenebilir miyim?

 
  • Beğen
Tepkiler: bahira23
Bence konunun başlıgı değişmeli yol lastiği denince 700×23 filen aklima geliyor diş siz lastik yada tur lastiğiyle takmakolmalı başlık
 
  • Beğen
Tepkiler: bahira23
Geri