Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikletine yol bisikleti lastiği takmak

@Bisiklet sever 93Hiç valla
 
Scudo
@Bisiklet sever 93
Herşey maddiyata bağlanıyor. Şahsi olarak kullandığım yerler sınırsız. Yeri geliyor dereden bile geçiyorum veya inşaata giriyorum, yeri geliyor uzun süreler asfalt ve sahilde düz yolda kullanıyorum. Eğer yakınlarımda hatta uzakta bile düzgün bir pist olsa kesinlikle downhillde yapardım. Bu durumda hangi bisiklet tüm bu işleri görebilir; hiçbiri. Tek seçeneğiniz 1 yol 1 downhill 1 mtb almak gibi birşey olabilir ki refahı yerinde ülkelerde bunların lafı bile geçmiyor, çerez gibi alıyor değiştiriyor millet. Burası Türkiye anlaşılmayacak birşey yok, fiyatlar ortada, bütçe ortada. Bende kullanımıma en yakın şartları yakalamaya çalışıyorum lastik değiştirerek. Mesela bu 5 ay sahil ve asfaltta kullanacağım için ince lastik takarım, sonraki 2 ay köyde olacağım için tekrar kalın lastiğime dönerim. Ülke şartları ve bütçem dahilinde yapabileceğim en mantıklı şey bu. Diyorsanız bunların hepsini yapabilen bir bisiklet var önerin bilelim :)
 
IMG_0753.JPG

Fikir olması açısından; 27.5 mtb jantta (size göre) soldaki 1.50 Rubena, sağdaki 1.65 Schwalbe Marathon Green Guard. Rubena hafif, Schwalbe ağır; hem de çok ağır.
 
Benim demek istediğim şey yolda kullanmak için dağ bisikleti almak gereksiz ama ben hafif araziye girmek istiyorum derseniz de şehir bisikleti de iş görür(downhill parkuru gibi araziler hariç) yani ilk bisiklet seçiminizi yaparken biraz daha kullanım alanınıza uygun şekilde almaya çalışmalıyız sonra yok yolda çok yavaş gidiyor yok çok hantal diye sadece lastikleri değiştirmekle bu iş olmuyor birde fiyat açısından bakarsak ta yaklaşık olarak aynılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Bisiklet sever 93
Kullanım alanım heryer (%40 MTB %30 Yol %30 downhill) :) Çözümünüz nedir?

Lastik değiştirmekle olmadığını elbet biliyorum keza öyle olsaydı yol veya şehir bisikletinin anlamı kalmazdı. Fakat kalın lastikle ince lastik arasında; heleki maşayı kitlediğinizde hissedilir bir fark olduğunu düşünüyorum. Yanlış düşünüyorsam sebepleriyle bildirin lütfen.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Hackless Tabiki doğru düşünüyorsunuz ama sizin gibi olmayan insanlar var mesela kullanım alanı %10 arazi( çakıl taşlı veya kumlu yüzey) %90 asfalt veya biraz bozuk yol bu tür bisiklet kullanan insanlara bu sözleri söylüyorum yani dağ bisikleti alipta araziye gitmeyip şehirde yokuşlarla cebelesiyorlar oysaki daha hafif bir bisikletle gitmek varken yani bunu mantıklı bulan varsa bana buradan yazabilirsiniz yani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: samurusov
@Bisiklet sever 93
O konuda %110 haklısınız zaten lafım yok. Hiç kimse almadan önce düşünmüyor ben bunu ne amaçla kullanacağım diye malesef :)

Böyle bir post buldum malum sitede acaba yorumlarınız nelerdir?

Edit:
Sanırım ben ve benim gibi düşünenlerin bisikleti crosstrail, araştırırken yeni öğrendim. Şöyle bir açıklama buldum koyayım kenara. (2. Fotoğraf)

@James Delaney
Bunların kurşun geçirmez olanları varmış (patlamayanları :D), onlarmı ağır olanlar acaba? Birde onları önerirmisiniz, avantajı dezavantajı nedir?

Edit 2: Çok mesaj oldu arka arkaya, şu mesajları ayrı ayrı atmanın yolu yokmudur ya, 5 saat sonra atıyorum yine birleştiriyor Orhun Yazıtları gibi oldu. Bilen varsa özelden yeşillendirsin lütfen.
 

Dosyalar

  • Screenshot_20180412-234510.jpg
    Screenshot_20180412-234510.jpg
    86,6 KB · Okunma: 40
  • Screenshot_20180413-082723.jpg
    Screenshot_20180413-082723.jpg
    79 KB · Okunma: 30
@Hackless

"Kurşun geçirmez patlamaz olanları" var mı bilmiyorum ama Schwalbe Marathon Green Guard pıtrağı yediğinde gayet güzel patlıyor, hiç şüpheniz olmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: samurusov
Öyle ahım şahım bir değişim olmuyor ama üzerindeki hantallığı biraz azalıyor.Çift amatosörlü bisiklette 1.5luk lastikle denemiştim.:)
 
Sizin yaptığınız şekilde daha ekonomik oluyor.
 
Ben 1.50 yabi 38 mm lsehir lastigini cikartip 25 mm yol lastigi taktim..yol lastigi derken oyle cok kaliteli veya yuvarlanma direnci az olan bisey degil bildigimiz telli 800 grama yakin agirliga sahip schwalbe nin yol lastigi..taktim faydasini gordum..hatta sehir icinde artik cikartmiyacagim surekli kullaniyorum.sehirici kotu yol kaldirim felan her yere atliyorum.. Ama ben icine 28 mm ile 35 mm lastigi destekleyen ic lastigi taktim..basincu 90 yapiyorum..ince lastikte basinc cok onemlidir
 
Oğlumun 24" MTB'sine ve benim 26" hibrit bisikletime Schwalbe Marathon Greenguard almıştık wiggle'dan. Kargosu, vergisi vs Türkiye'deki fiyatın yarısına gelmişti (ki 24" Türkiye'de bulmak imkansız gibi).

Evet biraz ağır, ama yuvarlanma direnci oldukça düşük. Patlamaya karşı direnci de oldukça iyi. Yani, ilk hızlanmada çok iyi olmasa da, hızlandıktan sonra güzel "akıyor"
 
IMG_20130916_174140.jpg 16608_l.jpg Arkadaşlar ayrıca eklemek isterim ki dağ bisikletine yok yada trekking lastiği taktığınızda alacağınız sonuç daima, yol bisikletine MTB lastiği taktığınızda alacağınız sonuçtan kat kat iyidir. Zaten buna bağlı olarak dağ bisikleti alıp trekking yada yol bisikletine çevirenlerin sayısı yol bisikletini çeviren (çevirmeye çalışan) sayısı iye kıyas kabul etmez.

Resimlerde de ekledim işte kullandığım lastik, işte sonuç. Birisi de elini vicdanına koyup;
olmamış, tehlikeli, kötü görünüyor vs. desin bakalım...
 
@Çetin ŞAHİNÖZ
Olmamiş abi


:D şaka saka niye olmasin mis gbi iste :)
Benim mtb de dandik asfalt lastikleri var 1.75lik ama dag lastiginden cok daha rahat ediyor insan sehirde.
 
@James Delaney
Ağır veya hafif olmasının avantajları dezavantajları neler? Ben bir yandan bisikletimide hafifletmeye çalışıyorum.

Birde hem hissiyat olarak hem ölçüm olarak bisikletim bariz ağırlaştı bu nasıl olabilir? 12 kilo yazıyor özelliklerinde şuan ölçüyorum 15.5 kilo... Acaba benim yanılsamammı sadece?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Hackless
Bisikletiniz ne marka ve modeli nedir acaba ? Birde ne gbi degisimler yaptin?
 
@mariokaldato
Btwin Rockrider 560.

Aksesuar hariç bir değişiklik yapmadım (ön-arka ışık[ön ışığın ufak aküsü var], çamurluklar, telefon tutucu, sele). Ama ağırlığı bunlar hariç söyledim. Belki ben yanılıyorum fakat yinede vakit geçtikçe 500 gramda olsa ağırlaşma ihtimali fizik yasalarınca mümkün mü, bisikletlerde böyle bir durum var mı merak ettim :)

Edit: Lastik olarak sahilde ve asfaltta akacak ama hafif araziye girer girmezde ağlamayacak bir lastik istiyorum. 1.5 ve 1.7 arası dedi bir arkadaşım. 1.5 çokmu ince 1.7 çokmı kalın bilmiyorum aydınlatırsanız sevinicem :)
 
Geri