Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Kullanıcıları Kulübü

Dahondaşlara selam olsun.

Dahon Visc D18 model katlanırımı market bölümünde satışa çıkardım.
İlgilenen var ise buradan da duyurulur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Scudo
@birolb
Öyle bir ihtimal olacağını düşünmüyorum. Önceki bisikletim Vybe C7A ile çok sert şekilde çukurlara da girdim kaldırımdan da indim .(istem dışı). 88 kiloydum bir de. Esneme dahi olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: birolb
Dahonumla vedalaşma vakti geldi, satışa sundum. Şehire döneceğim.
 
Merhaba arkadaşlar,

Yardımınıza ihtiyacım var.
Eşimin kullandığı! 7 senelik bir Dahon var (modelini bilmiyorum). 5-6 kez binilmiş ve en fazla 100km yapılmıştır.
1 senedir hiç kullanılmadan sığınakta duruyor.
Temizliğini ve bakımını yapmak için baktığımda, arka janttan 3 tane tel kopmuş olduğunu gördüm.
Kim kesti bunları diye sinirlenip temizliyordum ki çat diye ön janttan da bir tane tel koptu.

Bu durum normal ve karşılaşılan bir durum mudur?
Ne yapmamı tavsiye edersiniz; jant setini değiştirmek mi gerekir yoksa telleri mi?
Nerden bulabilirim ve kime yaptırabilirim.

IMG_2023.JPGIMG_2023.JPG
 
Ustalar buradan yol gösterecektir.
 
Foruma yeni katıldım.Dahon jetstream D8 kullanıcısıyım.Dahonu D8 den ex e çevirmek için uğraşıyorum yani çeşitli ilave ve değişiklikler yapıyorum buradan daha sonra paylaşırım.Bu çevirme esnasında jant telleri ile baya araştırma yapmıştım.Size yardımcı olmak için şöle söyleyebilirim.Aslı bisiklette 20 inç jant için çeşitli boylarda jant teli mevcut. sizin jent telinden 1 adet söküp boyunu ölçerek Aslı bisiklete sorabilirsiniz.Eğer bulamaz iseniz kaliteli bir jant teli alıp (bence sizin jant telleri çürümüş olabilir) hepsini değiştirin.Bisiklet sepetinden Serkan yazıcıyla görüşebilirsiniz .Jant teli uzun bile olsa Serkan Beyde jant teli kesme makinası var.Uygun boyda telleri kesip diş açıyor ve jantı örüyor..Yardımcı olabildiyesem ne mutlu bana .Sağlıcakla kalınız.

bir resim paylaşayım dedim.
 

Dosyalar

  • IMG-1475305909759-V.jpg
    IMG-1475305909759-V.jpg
    171,4 KB · Okunma: 66
@Yusufclp eline sağlık kendi işini kendin yapmak gibisi yok.
Bu arada o rubleye bakarak saç taranır, traş olunur parlıyo maşaallah..
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
@Yusuf'san
Çok sağol kardeşim. Boşluk vardı göbekte. Akışı da olumsuz etkiliyordu. Dün de ses ve vibrasyon yapmaya başladı. Konuşmuştuk hatırlarsan. Ruble sökme aparatı eksikti onu aldım. Zincirli aparatı sordum çok pahalı geldi. Onu da kendim yaptım güzel ve kullanışlı oldu.
Asıl mevzu ise mil üzerinde ruble tarafındaki somunlar gevşekti.
 
Arkadaşlar , Dahon vybe 7 ile Vitesse d8 arasında sele de ki pompa ve vites sayısından farklı olarak ne var ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@utkucycle
Vites oranı daha düşük vybe' nin. Yani düz yolda vybe daha yavaştır. Yokuşlarda aynı sayılır. 1 yıl vybe kullandım. 5 aydır da vitesse d8 sahibiyim. Sorularınıza bildiğim kadar cevap verebilirim.
 
bu bisiklet 1250 lira ama hiç bir ekstra aparatı yok 2016 model

(link)

bu bisiklet 1200 lira 2014 model

(link)

modelin 2014 ya da 2016 olması farkedermi
bahsedile sele, çanta, pompa ve lastiklerin değişmesi toplamda ne kadar tutar bu ekstraar önemli mi
siz hangisini seçerdiniz

teşekkürler
 
@merakist
ben kendi zevkime gore aksesuar almayi tercih ederdim. buradaki aksesuarlardan sadece sele iyi ise alinabilir. yoksa sifira ne kadar yakin o kadar iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: merakist
@hllcan cok tesekkur ederim. Peki lastijler degistirilmis eski olanda daha iyi diye bunlar takilmis. Lastikler de yeni gozukuyor ne dersiniz ben lastiklerden de anlamiyorum da bir ozel yani varmi
 
@Yusufclp
Arka tekerlekte küçük bir hareket var kafamı kurcalayan. Sizin mesaj ilaç gibi geldi. Biraz daha detaylı anlatabilir misiniz? Hangi aparatlara ihtiyaç var. temizliği mazot ile mi yaptınız. vb.

kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
Tekeri fren papucuna yakın bir yerden tutup sağa sola itip çekin ve hareket ediyormu ona bakın. Bu işlemi yaparken rublenin küçük dişlisini de gözleyin. Boşluk varsa bariz belli eder. Diyelim ki boşluk var tekeri söküp göbek milini yukarı aşağıya hareket ettirerek boşluğu görebilirsiniz. Yine göbek milinden tutarak tekeri döndürün takılmalar varsa yani mili de dönmeye zorluyorsa bakım yapmakta fayda var. Temizliği mazot ile yaptım. Ama sadece rubleyi mazotla yıkadım.
rs.jpg
Bu aparatı rublenin somununa yerleştirip alttaki zincirli olan ile de rubleyi tutarak ingiliz anahtarla çeviriyoruz. Bir video izlerseniz daha iyi anlayacaksınız. Göbek bilyalarına rubleyi sökmeden ulaşamıyorsunuz rubleyi sökmek için ise bu iki anahtara ve ingiliz anahtarına ihtiyacınız olacak. Eliniz yatkın değilse bu işlere sökmeden önce her şeyin her aşamada detaylı fotoğrafını çekin. Eskiden bilya, somun ve milden ibaretti göbek şimdi yağ keçeleri falan var. Mesleğim icabı ben zorlanmadım. Ruble sökme aparatını yani üst fotoğraftakini Sirkeci'de bir bisikletçi 'den 12.5 TL'ye aldım. Zincirli olanı 25 TL'ydi almayıp kendim yaptım. O da kolay 25-30 cmlik zincir, 5mm lama demir ve uygun matkapla yapılabilir.

rt.jpg
 
@merakist
hocam yeni lastigin illa artisi vardir ama dedigim gibi uzerindeki markayi bile alacak olsam kendim arastirip sifir almayi tercih ederim. zaten lastik cok pahali bir sey degil. aksesuarli bisikletin sadece selesi (oda iyi bir seyse) para eder digerleri cerez parasi.
 
  • Beğen
Tepkiler: merakist
@Yusuf'san
Merhaba ilaninizi bulamadim link atar misin rica etsem
 
Geri