@devilmycarlos @VARLIKLI arka 10 olacaksa, aynakolu tek bırakmamak lazım, yoksa 10'lu sisteme geçmenin bir anlamı pek yok.
52T aynakol yokuş tırmanmak için kullanılabilir çok usta kişilerce ama ben uzun mesafelerde zorlanırım.
Mesela arkaya 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34T bir ruble taksak burda kolay tırmanış için mümkün olduğu kadar 1:1 oranını yakalamak lazım, dolayısıyla aynakola 32T bir yaprak takılırsa oldukça rahat bir şekilde tırmanış yapılır. Tabi bunu D8 modeline yapmak ne kadar mantıklı o ayrı bir konu.
D8'de son sürat ile ilgili bir sorun olmaz, rahatlıkla kondisyonunuz iyiyse 30 km/s hıza çıkabilirsiniz, hatta ortalamayı bile burda sabitlersiniz ayrıca anlık ve kısa mesafelerde 40 - 45 km/s hıza çıkabilirsiniz, ben bu sabah otobüs solladım sıkışık trafikte, anlıkta olsa hızlanma güzel bisiklette.
Bir yaprak, bir ruble, iki vites kolu takılacak, anlamsız bir masraf. Katlanır ile sürekli yokuş çıkacak birinin zaten çift yapraklı aynakolu olan modellere yönelmesinde veya yol bisikleti almasında fayda var.
Diğer taraftan tırmanış tekniği ayrı bir konu, kimisi yüksek kadansta tırmanır, ayağa hiç kalkmaz, kolay vitesleri ve düşük vites oranları seçer.
Kimisi bir süre sonra ayağa kalkar, 1:2 oranlarıyla çıkabilir, dayanıklıdır, kondisyonu iyidir.
Dolayısıyla burda bisikleti sürüş tarzınıza göre şekillendirmek ve seçmek lazım.
Aşağıdaki tablo D8'in mevcut vitesleri ile hangi kadansta ne kadar hıza ulaşılabileceğini gösteriyor.
Biraz kondisyonu olan biri 52x24 kombinasyonu ve 80 kadans ile 10 km/s hızla tırmanır diye düşünüyorum, zorlanırsa iki yaprak daha düşürerek 7 km/s hıza kadar inebilir.
Mesajımı bu akşam iş çıkışı çektiğim kareler ve Strava kaydı ile sonlandırayım, ortalama 23 km/s, son 5 - 6 km'de neredeyse sabit 26 - 28 km/s hızlara kolaylıkla çıkıyor Dahon.
Bu arada bende bu konularda çok bilgili değilim, vakit buldukça okuyup anlamaya çalışıyorum.
Aslında işin özü bisikletin üzerinde olup insanın kendi vücudunu tanımasından geçiyor, fazla teoriğe takılmamak lazım.