Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@MURAK @Burcuu beğenmenize sevindim, vakit buldukça yeni videolar ekleyeceğim.
Sırada Dahon ile yokuş denemeleri var, bu hafta içi ona vakit ayırmayı istiyorum, göğüs bağlantı aparatı hala gelmedi GoPro için yoksa çoktan çekmiştim video. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dufpanla
@Tolga Uşaklı video için elinize sağlık.bir sürtme sesi gibi bişey var o nerden geliyor merak ettim.Suan sehir bisikleti kullanıyorum carraro 225.bisikletimden çok memnunum götürmediği yer,çıkamadığım yokus yok.Fakat yaza allah kısmet ederse evleneceğim ve bisikleti koyacak yerim olmayabilir.o yüzden carraroyu satıp üzerine para koyup.ikinci el yada sıfır,dahon d8 almayı düşünüyorum.Yalnız aklımdaki soru şu.Yaşadıgım bölge çok yokuslu,katlanırı alıpta elde iteklemek istemiyorum :) d8 ile sehir bisikletindeki gibi yokusları çıkabilirmiyim? yoksa visc d18 alsam daha iyi mi olur.yoksa d8 ile visc d18 arasındaki fiyat farkı vermeye gerek var mı? kafa karısık yani :) Bir arkadasta olsa d8 denesem bir yokuslarda anlardım olayı ama oyle bir imkan yok.
 
@devilmycarlos bisikleti katladıktan sonra tekrar açtığınızda frenleri bazen kontrol etmek gerekiyor. Ayarı çok hassas olduğu için kollara baskı olduysa janta sürtüyor, hafifçe elle düzeltmek lazım, çok basit bir işlem.
Ben çok ince ayar yapmıştım frenlere, o yüzden janta çok yakın balatalar, en ufak bir temasta değiyor, ses onun sesi. :)
 
Benim MTB hidrolik disk, onunla karşılaştırmıyorum ama frenlere çok güvenmemek lazım.
25 km/s hızdan sonra fren mesafesi uzun, yağışlı havada ise iyice uzuyor.
O yüzden hızı ve sürüşü bu çerçevede ayarlıyorum, V frenden daha fazlasını beklemek anlamsız olur.
Belki ilerde daha iyi mekanizma ile değişim olursa iyileşme olur ama çok elzem bir konu değil bana kalırsa.

Tektro R559 modeli var, yurt dışı sitelerde Vitesse D8 üzerinde görmüştüm, bizim kadroda delikler var ama uyumluluğu konusunda bir araştırma yapmadım.
Birde Enes Şensoy kendi kullandığı Dahon MU P27 modelinde Shimano Acera ayaklar ve Avid Fr-5 kollar ile değişim yaptı, belki o tür bir iyileştirme olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: devilmycarlos
@Tolga Uşaklı

Merhaba,
seleyi nerden ve ne kadara aldınız paylaşabilir misiniz acaba? ve tabi tavsiye ediyor musunuz?
 
@shielD seleyi Sundu Bisiklet - Çankaya şubesinden aldım. Bu sabah işe geldim 8 km, oldukça rahat, tavsiye ederim. 250 TL'ye aldım, internette belki daha ucuza bulunabilir.

Selle Royal'in Becoz modelleri var, doğal mantar ve Royal Gel teknolojisi olan, onlara da bir bakın derim.
 
@Tolga Uşaklı
@Tolga Uşaklı
Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Yokuş denemelerini bekliyorum merakla. Yokuş konusunda iş bisiklette değil aslında sürücünün performansı daha önemli :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dufpanla ve Kazuya
@BurcuuSuan sehir bisikleti kullanıyorum carraro 225.bisikletimden çok memnunum götürmediği yer,çıkamadığım yokus yok.Fakat yaza allah kısmet ederse evleneceğim ve bisikleti koyacak yerim olmayabilir.o yüzden carraroyu satıp üzerine para koyup.ikinci el yada sıfır,dahon d8 almayı düşünüyorum.Yalnız aklımdaki soru şu.Yaşadıgım bölge çok yokuslu,katlanırı alıpta elde iteklemek istemiyorum :) d8 ile sehir bisikletindeki gibi yokusları çıkabilirmiyim? yoksa visc d18 alsam daha iyi mi olur.yoksa d8 ile visc d18 arasındaki fiyat farkı vermeye gerek var mı? kafa karısık yani :) Bir arkadasta olsa d8 denesem bir yokuslarda anlardım olayı ama oyle bir imkan yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: wenom
@BurcuuSuan visc d18 de 53-39 aynakol mevcut. D8 deki aynakol daha küçükse daha rahat yokuş cikarsiniz diye düşünüyorum. Ancak bisikletimi almadan önce bu karmaşada kalmış biri olarak visc almanizi oneririm. Vereceğiniz farka değecek emin olun.
 
@devilmycarlos D8 de aynakol 52T, arkada 8'li 11-13-15-18-21-24-28-32T var.
İmkan varsa ve sürekli kullanım olacaksa Visc D18 almak lazım, farka kesinlikle değer.
Ben 2 tane D8 aldığım için Visc'e para çıkamadı maalesef. :)
Alternatif olarak D8'in arkayı 10'lu sisteme çevirip, vitesi biraz daha rahatlatmak mümkün olabilir ancak bunlar hep maliyet.
 
@Tolga Uşaklı. Arkayi 10 lu yapsak ne kadara mal olur ki merak ettin. Terimlerden cok fazla anlamiyorum. Bisiklet hobisinde yeni sayilirim:)
 
@Tolga Uşaklı yorumlarınızı okudum bisiklet mekaniği hakkında bilgili olduğunuzu düşünerek bir sorum olacak d8 e göbekten vites ekleyerek yokuş çıkılabilirliği ve son sürati arttırmak mümkün olurmu ? dahon'un da böyle bir modeli varmış zaten
 
@devilmycarlos @VARLIKLI arka 10 olacaksa, aynakolu tek bırakmamak lazım, yoksa 10'lu sisteme geçmenin bir anlamı pek yok.
52T aynakol yokuş tırmanmak için kullanılabilir çok usta kişilerce ama ben uzun mesafelerde zorlanırım.
Mesela arkaya 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34T bir ruble taksak burda kolay tırmanış için mümkün olduğu kadar 1:1 oranını yakalamak lazım, dolayısıyla aynakola 32T bir yaprak takılırsa oldukça rahat bir şekilde tırmanış yapılır. Tabi bunu D8 modeline yapmak ne kadar mantıklı o ayrı bir konu.
D8'de son sürat ile ilgili bir sorun olmaz, rahatlıkla kondisyonunuz iyiyse 30 km/s hıza çıkabilirsiniz, hatta ortalamayı bile burda sabitlersiniz ayrıca anlık ve kısa mesafelerde 40 - 45 km/s hıza çıkabilirsiniz, ben bu sabah otobüs solladım sıkışık trafikte, anlıkta olsa hızlanma güzel bisiklette.

Bir yaprak, bir ruble, iki vites kolu takılacak, anlamsız bir masraf. Katlanır ile sürekli yokuş çıkacak birinin zaten çift yapraklı aynakolu olan modellere yönelmesinde veya yol bisikleti almasında fayda var.
Diğer taraftan tırmanış tekniği ayrı bir konu, kimisi yüksek kadansta tırmanır, ayağa hiç kalkmaz, kolay vitesleri ve düşük vites oranları seçer.
Kimisi bir süre sonra ayağa kalkar, 1:2 oranlarıyla çıkabilir, dayanıklıdır, kondisyonu iyidir.

Dolayısıyla burda bisikleti sürüş tarzınıza göre şekillendirmek ve seçmek lazım.
Aşağıdaki tablo D8'in mevcut vitesleri ile hangi kadansta ne kadar hıza ulaşılabileceğini gösteriyor.
Biraz kondisyonu olan biri 52x24 kombinasyonu ve 80 kadans ile 10 km/s hızla tırmanır diye düşünüyorum, zorlanırsa iki yaprak daha düşürerek 7 km/s hıza kadar inebilir.

Mesajımı bu akşam iş çıkışı çektiğim kareler ve Strava kaydı ile sonlandırayım, ortalama 23 km/s, son 5 - 6 km'de neredeyse sabit 26 - 28 km/s hızlara kolaylıkla çıkıyor Dahon.
Bu arada bende bu konularda çok bilgili değilim, vakit buldukça okuyup anlamaya çalışıyorum.
Aslında işin özü bisikletin üzerinde olup insanın kendi vücudunu tanımasından geçiyor, fazla teoriğe takılmamak lazım. :)

20160215_173423-01.jpeg 20160215_173521-01.jpeg Screenshot_2016-02-15-21-31-42.jpg Tablo.jpg
 
@Tolga Uşaklı. Eyvallah yorum icin. Aslinda ben onceleri yol bisikleti dusunuyordum lakin. Evlenirsem koyacak yer bulamam ve ben bisikletle mesela otobuse binip kafamin estigi yere gidip orda surup. Sikilrsam baska yere gidip orda surerim diye dusunmustum.katlanirla otobuse vapura metroya binmek daha kolay olur diye dusundum.
 
Aynı mesajı fırsat reyonu konu başlığına da yazmıştım.Görmeyenler olabilir diye çok alakalı değil ama buraya yazmakta fayda görüyorum.

Katlanır bisikleti için dış lastik ihtiyacı olanlar kaçırmasın

(link) (kargo bedava)

(link) (kargo bedava)

(link) (kargo bedava)

(link) (kargo bedava)

(link) (Kargo hariç)

Kendi bisikletime bir çift KOJAK aldım.tanesi 280 gr.Patlak koruma derecesi 4(Maratonlarda 5)
 
Dahon D8 de sele ayarı ( seleyi biraz ileri veya geri almak) her hangi birşeyi değiştirir mi?
 
@shielD Seleye nasıl oturduğunuz veya selenizin yatayda pozisyonunun (ileri - geri) ve açısının doğru olup olmadığını uzun süreli sabit sürüşlerde anlayabilirsiniz, çok şeyi değiştirir.

Eğer selede yanlış oturuyorsanız bir süre sonra uyuşma ve rahatsızlık başlar çünkü dolaşım basınçtan dolayı sıkıntılı olur.
Ayrıca bacaklarının açısı ve güç dağılımı ile ilgili sıkıntılarda olabilir.
Aşağıdaki video İngilizce ama anatomik olarak güzel bilgiler veriyor, selenin bazen yere paralel olması veya selenin ön bölgesinin çok hafif aşağıda olması kişiyi daha rahat ettirir, o yüzden bu konuda bilgili biri ile birlikte sele ayarı yapmakta fayda var. Bu kriterler sele tipine göre de farklılık gösteriyor.

Ayrıca selenin yüksekliği de yine ciddi bir konu, güç dağılımından, tırmanma performansı ve uzun vadeli sağlık sorunlarını engellemesi açısından dikkat edilmesi gereken bir konu. Normal şartlarda seleye oturduğunuz, pedal çevirmediğiniz zaman son derece rahat hissetmeniz lazım kendinizi ve uzun süreli seleden ayağa kalkmadığınız sürüşlerde herhangi bir ağrı veya uyuşma yaşamıyor olmanız lazım. Eğer sürekli olarak seleden kalkma ihtiyacı hissedip, tekrar oturuyorsanız ayarlarda sorun var demektir. :)

 
Geri