Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dahon Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@PilotD8

Bu sorun bende de var pabuçlar yenidir diye aldırış etmedim 1 ay sonra ücretsiz bakımı var götürdüğümde göstereceğim bisiklet biraz kendine gelsin ufak bir ayar çekerler. Siz de bir miktar kullanın ilk 1 ay sonra ücretsiz bakıma götürdüğünüzde hallederler sanırım.
 
Sorun teflon parca ve onun uzantisinin yatay hareketinde degil. cunku yatay hareket gidonun katlanmasi icin gerekli. gidon kapali iken sikistiriyor, acilmasi icinde geriye gelmesini saglayan yaylarla geri cekiliyor. asil problem yaty hareket eden gidonu kapali iken sabitleyen metal bolumde. metal bolume ait iki alyan vida var cok sikarsaniz yaylarin kuvveti yetmiyor ve gidonu actiginizda hala kapali kaliyor. biraz gevsettiginizde gidon kapali iken sanki acilacakmis gibi bir sallanma oluyor. bende bu sallanma cogaldiginda gres yagi ile bu parcalarin temas ettigi noktlari yagliyarak sikabildigim kadar sikiyorum fakat ben de salinimi tamamen gideremedim. bilginize. Teflon parca ile onun somun kismi sadece gidonu acip kapatirken ileri geri gitmesini saglamaktadir.
 
Verilen cevaplar için teşekkürler. Bu sorunu yaşayan dahonluların sayısı oldukça az galiba. Somun ve teflon parçanın amacını sıka gevşete öğrendim. Kesin çare bulan var mı acaba.
 
Arkadaşlar, Vybe D7 Kenda Kwest lastiklerle geliyor. Diğer katlanır için aldığım Schwalbe Citizen 1.60 lastikleri hangisine taksam kararsız kaldım. Sizce hangi lastiği D7'de kullansam? Hangi lastik sizce daha iyidir? Kendaların yağmurda yol tutuş ve ıslak/kuru fren performansından hiç memnun olmadığımı da ilave edeyim. Islak/kuru yazdım ama yağmurda karbon janta basan mantar papuç etkisi oluşuyor resmen. Ha Üsküdar Fıstıkağacı-Bülbülderesi, ha Cooper's Hill yani :D

Kenda Kwest 1.50
Schwalbe Citizen 1.60
 
20'' katlanır bisiklet için turlarda kullanılacak arka bagaj (portbagaj) tavsiyesi. normal tur bisikletlerinin arka heybelerini taşıyabilecek yüksekliğe sahip portbagaj. bisiklet markası dahon ve tern. dahon ultimate ve tern cargo bagajını biliyorum. fiyatı daha makul en fazla 100tl civarında olmalı, 5 ayrı bisiklet için alacağımdan orijinal ürünler bütçemi sarsıyor. teşekkürler.
 
Merhaba arkadaşlar
Bu pazartesi itibarı ile dahon visc d18 katlanıra kavuşmuş bulunmaktayım.
(link)
(link)
(link)
Dün iş yoğunluğunun arasında 400m rampa tırmandım.
Bugün de tahmini olarak bir 250m civarında tırmandım.
Bu bisikleti bir tur bisikletine dönüştürme planım vardı ve en büyük korkum yokuştu fakat esas sorun inişmiş bunu öğrendim.
Yokuşu normal bir bisiklet gibi kolay diyemem ama inişte özellikle bozuk yolda çok dik eğimde arka teker arasıra zıpladı arkayı sağa sola kıvırdı bir kaç kez gidiyorum dedim.
Ön frene güvenemedim sanki takla atacakmışım gibi geldi. Genel olarak arka freni kullandım.
Bisikletin hızında bir sorun yok yani km saati henüz takmadım ama normal bir bisiklet kadar gidiyor gibi geldi.
Belki yeni olduğundandır vitesler tam ayarlı değil ön aktarıcı biraz sürtüyor ama basit hallolur.
Ben belki de katlanırın acemisi olabilirim, genel itibarı ile memnun kaldığımı söyleyebilirim ama sanırım tur bisikleti için 20" katlanır bisiklet doğru tercih değil.
 
@eren konu Hayırlı olsun. N11'de güzel bir indirim olmuştu. Oradan mı aldınız ?
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
Evet Antalya Ram bisikletten.
 
@eren konu Yüksek hızda gidon biraz da hassastır katlanırda malum. Ama arka tekerin zıplaması falan garip geldi. Tabi ufacık bir taş da böyle hissettirmiş olabilir küçük teker sonuçta. Ama tur için uygun bir bisiklettir.
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@Bahadır ÖZEL
Bahsettiğim çok dik bir rampa lastiğe 35-70psi diyordu ben 65psi bastım limite yakın olmam da bu sonucu doğurmuş olabilir.
Normal bisiklete göre sadece yüksek hızda değil normal hızda da gidon hassasiyeti yüksek ama alışılabilir.
Tur yapılmaz demiyorum ama biraz fantazi olur gibime geliyor tabi şuan katlanırın çok acemisiyim belki zamanla bu fikrim değişir.
Tabi şu artısını yazmayı unutmuşum ki arabanın her an bagajında çok güzel bir yeri var hiç bir yere zararı olmayacak kancalı lastikli bir sabitleme yaptım ona da hiç bir şey zarar veremiyor.
Canım istediği saniyede bisiklet keyfi yaşayabiliyorum.
Seyahatte arabayı park edip tüm işlerimi bisikletle çözebiliyorum.
Ayaklık olsa iyi olacakmış ama yavaş yavaş eksikleri olan ayaklık, ultimate bagaj ve çamurluk işini çözerim diye düşünüyorum. Şu an ayaklık dışında aksesuar çok lazım değil.
 
@eren konu Aramıza Hoş Geldin Yeni Dahon Visc D18 Hayırlı Uğurlu Olsun Güle Güle Kullan Kazasız Belasız Bir Şekilde Sağlıklı Günler Dilerim Soruna Gelecek Olursak Hız İçin İdeal Bir Bisiklet Değil Ufak Tefek Değişiklikler Yaparak Tur Bisikletine Dönüştüre Bilirsiniz Shimano Altus CS-HG31 Ruble 11-34 8S Megarange kullanabilirsin
(link)
Aynakol Olarak'da
Suntour Aynakol XCT 42T
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: eren konu
@77osman
70₺ gibi bir rakkama almıştım markasını hatırlayamıyorum. N11 gibi satış sitelerinde var.
 

Dosyalar

  • 2017-02-21 22-34-00.JPG
    2017-02-21 22-34-00.JPG
    104 KB · Okunma: 69
  • 2017-02-21 22-29-01.JPG
    1,8 MB · Okunma: 26
@danslebleu
Mesajınız için teşekkür ederim fakat hız ile ilgili bir sorunum yok bisiklette sora donanım var kaset 11x32 aynakoldan tam emin değilim. toplam 18 vites. Hız ve yokuş için tadilata gerek yok.
Ben dik yokuş inişlerine çok güvenmedim ama belki o da katlanır bisiklet acemiliğimdendir.
 
Merhaba arkadaşlar dahon mu d8 2015 model sram x7 arka aktarıcılı bisikletime şu aynakol uyarmı (link).
 
Arkadaşlar bende Dahon mariner d8 var bisikletin gidonu ileri geri biraz baskıladığımda tık tık sesler geliyor böyle bir şeyle karşılaşan var mı?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Yokuşlarda daha rahat çıkmak için aynakol ve ruble seçimi nasıl yapılır bunun bir hesabı var mıdır? yokuşlarda mariner D8 beni biraz yoruyor aynakol dişlisi 52 diş bunu düşürmek mi mantıklı olur yoksa hem ufak bir dişli hemde üstündeki mi kalması mantıklı olur? Ufak dişli için tavsiye edebileceğiniz diş sayısı kaçtır? Marka model olarak da tavsiye alabilirim.
 
@arsima
Sesle beraber bir sallanma da varsa katlanma mekanizmasındaki somunu sıkmanız gerekir. Mekanizmadaki küp şeker benzeri parçanın yanında dik olarak durur onu çeyrek tur çevirseniz bile yeterli olur. Gidonda boşluk yoksa ve ses geliyorsa üstteki mandalın oralar tozlanmış olabilir toz kir de ses yapar.
Aynakolu küçültürseniz düz yoldaki hızı da azaltmış olursunuz. Ruble sanırım 11-32 sizdeki. Onu 11-34 ile değiştirebilirsiniz. 1 vites daha hafifler. Ön tarafa vites küçük yaprak çok masraf olacaktır. Onun yerine bisikleti değiştirmek daha makul bir çözüm. Bisiklete yeni başladığınızı varsayıyorum yokuşlara alışmaya çalışın biraz zorlamak lazım. Ruble değişikliği kesmezse spd pedala geçmek aslında mantıklı olan. Kilitli pedalla tüm sürüş performansınız bariz bir şekilde artar. Hem bisikleti yenilemekten daha ucuza gelir hem de ilerde yeni bisiklet alsanız bile pedallar sizde kalacağı için daha iyi bir yatırım olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: arsima
@arsima 39 diş aynakol yaprağı al değiştir. 40tl maliyetle yokuş performansın artar son hızında katlanırbisiklet için ideal seviyeye gelir.Bence katlanır için 52 /11 oran çok hızlı ve tehlikali 39 /11 yeterli. Ben de dahon mu d8 var 7. ve 8. vitesleri hiç kullanmıyorum son hız olarak 6.vites yetiyor 53/15 oran
 
@Togursamsun

Benim aynakoldaki dişli değişmesi kolay olanlardan değil sanırım yani bazılarında alyan vidalar oluyor bende bu yok doğrudan göbekten geliyor göbeği de değişmem gerekir mi yoksa dişliler standart mıdır pedal kolunu söküp oraya mı yerleştireceğim? Doğru anlattım mı bilmiyorum bisiklet konusunda yeniyim [emoji5]
Anlatmak istediğim resimde
a03a20869d6c611c2ee0c5bd9c39dec2.jpg


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri