Scudo Sports

Decathlon - b'Twin tercihleri

Scudo
Bende bu bisiklet ile bugün 'yol'cu oldum..:)

Bisikletin görüntüsü internette gözüktüğünden daha iyi..Kadroyu,rengini beğendim..Kadronun kıvrımları filan çok iyi..
Vitesler ayarsızdı,bugün ustaya götürdüm,ayarlattım,bana yeter bu sistem..Sonuçta yarışa girmeyeceğim..
Frenleri de yeterli ama ben iki pabuç aldım..Daha iyi oldu..
Seleyi kendi eski selemle değiştirdim..Selesi kötü..Bu da çok normal..Bu paraya kaliteli bir sele vermezler sonuçta..
Bisikletçi usta,lastiklerinin iyi olduğunu söyledi..İleride değiştirebilirim..
Aslında Specialized Diverge ve Allez aklımdaydı ama pahalılar..Triban 520,triban 540 (FB),Whistle nakoda (FB) ve Marin Argenta üzerinde durdum..Çok kararsız kaldım ama en sonunda triban 500'ü almaya karar verdim..Sonuçta bütçe meselesi..
Daha çok yeni aldığım için şu an için pek bir şey demek doğru değil aslında..Yalnız ilk izlenimlerim çok iyi..
Vites,lastik,jant bunlar değişir bir şekilde..Asıl kadro önemli ve bu bisikletin kadrosu gerçekten şık ve ömür boyu da garantili..
Biraz kullanayım,belki inceleme konusu açarım..
İki sene carraro 224 kullandım..Çok sağlam bir bisiklettir ama yol başkaymış be:cool:
 
@ahlaksız Güle güle kullan.Bol bol foto bekleriz:harika:
 
@ahlaksızGule gule kullanin. Tekeriniz hepduz bassin :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bende aynı bisikleeti 1 senedir kullanıyorum karadeniz turu bile yaptım
dediğiniz gibi yarışa girmeyecek biri için grup set felan çok önemli değil ama lastik konusuna kesinlikle katılmıyorum. lastikler özellikle ıslak zeminde tam anlamıyla berbat. bunu yüzünden kaza bile yaptım. ıslak zemin görünce yer ile bağlantısını kesiyor diyebilirim
tavsiyem ilk fırsatta lastikleri değiştirin. ben michelin pro 4 endurance aldım ve memnunum. bu 4 season olsa tadından yenmezdi ama yapacak bir şey yok
dipnot: fren pabucu sele ve dış lastikleri değiştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@TahirSoyaslan
Lastik konusundaki uyarınızı dikkate alacağım..;)
Peki,en fazla kaç mm lastik takılabiliyor?28mm nasıl olur?30-32'de olur galiba..
Jantları ileride değiştirmeye gerek var mı?
Çok soru soracağım,kusura bakma:)
El pompası ile lastiğe hava bastım ama yeterli olmadığını,yol bisikletinde ayak pompasının da şart olduğunu bugün öğrendim..Ayak pompanız var mı?Ne önerirsiniz?
 
@ahlaksız
Triban 500ün tipini 520den daha cok begeniyorum. Kirmizisi beyazi gidon bandi cok guzel
 
@ahlaksız
Benim lastiklerim 28c ama michelinin bu seri lastikleri standarttan biraz farklı daha geniş. Normal lastiklerin 32 csine yakındir sanırım. 28 c ideal diye düşünüyorum koşula gore. Ben kışın ve zeminin bozuk olduğu zamanlarda kullanıyorum.
Jantlarda biraz performans olayı. Grupset değiştirmekle aynı mantık. Eğer ilerde size yetersiz gelirse, daha performanslı bir şey ararsanız olabilir. Performans aramayan biri için ideal ama çokta bir şey beklememek lazım.
Basınç 100ps civarlarına çıktığı için normal pompa yetersiz kalıyor. Ama ayak pompası önermem çünkü ben pompamı hep yanımda taşıyorum (yedek lastik ve yama takımı da taşıyorum). Zefalin teleskopik bir pompası var oldukça küçük ve 120 psi basıyor onu öneririm (decathlonda var)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@ahlaksız güle güle kullanın. Fotoğrafları da bekliyoruz :)
 
Avantajları
+Mukemmel vites gecisleri, tikir tikir masallah hic teklemiyor. Hatta oyleki sen basmadan kendi geciyor
+Surusu keyifli, yol bisikleti hazzını veriyor
+Decathlon teknik servis&garanti kalitesi

Dezavantajları
+Fren performansı cok zayif, balata degisikligi ile giderilebilecegi kanisindayim
+Lastikler yagmurlu havalarda islak zeminde tatmin etmiyor. Cok da elzem boyutlarda degil, idare edilebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: TahirSoyaslan
@ahlaksız
Yeni bisikletinizi güle güle kullanın;)

Lastik basıncı konusunda şunu söylemeliyim. Yol bisikleti kullananların lastik patlamalarından daha çok dert yanmasının nedeni sadece daha kolay patlayan lastik değil, daha çok basınç gerektiren iç lastiktir.:naslyany:

Muhtemelen iki iyi pompaya ihtiyacınız olacak; biri 180 psi ve üzeri basabilen ayaklıklı pompa (elle basılan) ki bunu evde bulundurup 100 psi ve üzeri basınç yakalamak için kullanacaksınız, ikincisi 160 psi basabiliyor denen ama kollarınız bir boksörünkü kadar güçlü olmadığından 70-80 psi gibi değerlere çıkmanın patlak sonrası değiştirilen iç lastikle sürüşünüzü tamamlamak için yeterli olacağı mini pompa.

Evdeki ayaklı pompayla 100 psi ve üzerini basıp, yine pahalı ama taşınabilir olan mini pompanızla da sürüş sırasındaki herhangi bir patlakta idare eder seviyede hava basıp sürüşünüzü tamamlayacaksınız.

Mini pompada Topeak Rocket Race gibi bir pompaya (ona yakın basınç üreten başka markalar ve modeller de olur, Zefal, SKS vb.) ihtiyacınız var. Bu gibi pompaların fiyatları 100 lira ve üzeridir. Uygun fiyatlı (mesela 30-40-50 lira gibi) pompalarla maalesef çatlasanız 60 psi üstüne çıkamazsınız. Denedim olmuyor. Bu basınç değeri şehir bisikletine yeter de yol bisikleti lastikleri için çok yetersizdir. Kısa bir mesafe içinde lastiğinizin yeniden patlaması çok kolay olur.
 
Ben zefalin pompasi ile 90 ps civarinda basabiliyorum ve 55 tl :)
Patlak konusundada dedigim gibi karadeniz turu bile yaptim son 1 yilda 1 kere patladi lastigim
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@ahlaksız Hayırlısı olsun. sana tavsiyem ayak pompası yerine büyük pompalardan al bisikletçilerde 75 tl civarıydı.
(link)

Yola çıktığında yanında taşıman içinde 90-100 psi basacak küçük bir pompa olması gerekmektedir.
 
@TahirSoyaslan bendeki pompa @Cemil Dada 'nın dediği gibi en fazla 60 basabiliyor..Dün bisikletçide bunu öğrendim..Bastım havayı,bisikletçi ölçtü,60 çıktı..Ben normal sanıyordum,meğer teker inikmiş:ssrtcbya:
Göstergeli büyük bir pompa çıkarıp,iyice şişirdi tekerleri..

Bendeki pompa şehir bisikletlerine uygun..Yolda gerekirse de,işimi görür bence..Ben en iyisi,evde sürekli lastikleri bir ayarda tutmak için göstergeli bir pompa alıyım..İleride kaliteli bir el pompası da alırım artık..

Kışın binmediğim için lastikler bana yeter ama biraz ürküyorum açıkçası..Yol tutuşu iyi olan,patlamaya dayanıklı,28 mm bir lastik alabilirim..Bugün biraz yokuş aşağı indim de,tehlikeli bir alet bu sonuçta..Fren konusunu pabuçları değiştirerek çözdüğümü düşünüyorum..Jant,fren,vites filan bana yeter..İyi bir lastikle bu işi bitirmek lazım..
 
@BisikletKolikK
Hocam yapmayın piyasadan haberiniz yok galiba. Microshift'i de kötülemeyin bu kadar gayet iyi götürür sizi.
 
@nurhakemresen dün bisikletin viteslerini ayarlayan ustaya bu microshift'i sordum..İnsanların bu markayı kötülediğini filan belirttim..Usta da bu kötüleme/karalama konusunun her zaman yapıldığını,viteslerin gayet iyi olduğunu ama pek tanınmadığını/bilinmediğini söyledi..Dün ayarladı,bugün iyice test ettim,gayet iyi bence..Uzun ömürlü olmaz mı,ileride ayarları bozulur mu bilmem ama ilk izlenimlerim olumlu..Sıradan bir binici için yeterli..Tiagra daha iyi,öbürü daha süper filan..Yarışacaksanız öyle ama hobi için bisiklete biniyorsanız,gerek yok..
Bir de kullanma çok önemli..Bizim insanımız hor kullanır herşeyi..Malının kıymetini bilmez..
 
Bugün oğluma bir tane Triban 500 aldık.Sele borusunu benim daha önce kullandığım karbon sele borusu olan Syncros FL2.0 Seatpost ile değiştirdim.
Çok da iyi oldu.Gidon boğazını 80 mm olarak değiştireceğim.Şimdilik sıkıntısı yok bu gün ilk denemeyi yaptık.Gayet başarılı bir şekilde bisiklete adapte oldu.
Tam alıştığında kilitli pedala geçeceğiz yavaş yavaşta kompenantları değiştireceğiz inşaallah.
149201 dosyayı görüntüle
 
@mühendis Hayırlı olsun güle güle kullansın. Jantları, lastikleri ve fren pabuçlarını değişince uzun süre yeterli gelir.
 
Çok teşekkür ederiz.Benim daha önce kullandığım tertemiz gidon gidon boğazı var karbon
onları takacağım.Daha sonra diğerlerini değiştiricez inşaallah.
 
Geri