6585 sayılı perakende ticaretin düzenlenmesi hakkında kanuna ek 1 madde var arkadaşlar bunun 1 inci fıkrasında: Üretici, tedarikçi ve perakende işletmeler tarafından bir mal veya hizmetin satış fiyatında fahiş artış yapılamaz. şeklinde hüküm konulmuştur. ayrıca 3 üncü fıkrasında da yaptırımından bahsedilmiştir. Yukarıda arkadaşlar çok güzel şekilde fikirlerini ifade ve beyan etmişlerdir. Bu görüşlere katılmamakla birlikte uzun bir tartışma konusuna yol açacağından uzatmamak gerektiğini düşünüyorum. Ancak kesin olan bir şey varki o da belirttiğim kanun hükmüdür. Bu hüküm herkesi bağlayıcı olduğundan fahiş fiyat artışı hakkında vatandaşların şikayetleri bu kanun kapsamında değerlendirilir. selamlar saygılar.
Fahiş fiyat artışı nedir? Bakın bu işin sonunda firmalar kapatıp , parayı faizde ve başka finansal yatırım araçlarında değerlendirecekler ki , çokça bunu yapan da var. Sonuçta tüketici olarak o "fahiş" olarak nitelendirdiğimiz artışları bile arar olacağız..
Bu kanun düzenlemesinin neden çıkarıldığını hepimiz biliyoruz. Suçlunun suçunu başkasına atma çabasından başka birşey değildi.
Böyle bir enflasyonist ortamda, gerçekleri gizleyerek yönetilmeye çalışılan bir ekonomide o kanunun (ki muğlak ifadeler ile dolu) uygulaması hiç de sizin teoride düşündüğünüz gibi gerçekleşmiyor. Cimer'e şikayet ediyorsunuz, Bakanlık'tan firmanın savunması isteniyor, firma güzel güzel hammadde, üretim, inb, outb. lojistik depolama , pazarlama, admin , doğrudan üretime katılmayan işçilik maliyetlerinin hepsinin seceresini döküp , gönderiyor, artışları ispatlıyor. Sonuç?
Bu ülkede bir Anayasa da var , "bana yasal sana yasak" desturuyla uygulanan. Neyse çok da uzatmayalım, anayasal hakkınız olan şikayet mekanizmasını işletin, umarım hep birlikte daha güzel günler görürüz.