Param olsa alırım / almam şeklinde bir anket çok iyi olabilir bu konu için.
Ben, net bir şekilde almam derim. İlk sebep; Eğer böyle iyi bir bütçe ayırmışsam decathlon markasına yatırmak istemem. Decathlon üst seviye ürünler sunan bir marka değil diye düşünüyorum. Ayrıca bu bütçeye; fabrikalarını hayranlıkla izlediğimiz, binbir çeşit arge çalışması ve onlarca farklı teste tabi tutarak,ciddi bir şekilde kadro üretimi yapan firmalara zaten erişebiliyoruz ve bence decathlon bu firmalardan biri değil. (Zipp firmasının banttan çıkan her jantın frenlrme, hız ve spin testi uyguladığını gösteren bir video vardı güzel bir örnek) Özetle decathlon üst seviye bir firma değil.
İkinci problem ise ben bu firmanın yol kadrolarından bir şey anlamıyorum
Çok fazla ortaya karışıklar arkadaş. Edr CF ultegra, edr CF 105. Tırmanış için hangisi? İyi iyi ikisi de iyi. Zamana karşı için hangisi, iyi iyi ikisi de iyi. Sprint için? İkisi de iyi dedik ya. Konfor için? İkisi de iyi! Endurance (bizim tabirle şehirler arası nakliyat) ikisi de iyi birader!
E mükemmel. Büyük firmalar demek ki zaman kaybediyor aeroya ayrı tırmanışa ayrı uzun yola ayrı kadro geliştirecekler diye kafa patlatarak
En önemli mesele ise kadroda bir bütünlük görememem. Üst boruya bakıyorum endurance ve tırmanış. Alın borusuna bakıyorum tırmanış (uzun alın borusu) sele borusuna bakıyorum hafiflik kasmışlar round ve ince yapıda. Arka çatala bakıyorum sele borusu bağlantısını alta almışlar aero bisikletler gibi ama bisiklet aero değil
Aero olsa arka tekerle sele borusu arasına mutlaka müdahale edilirdi
Aynı şekilde alt boru ile ön teker arasındaki mesafe de düzenlenirdi. Son olarak alt borunun ince başlayıp alın borusuna doğru kalınlaşır yapıda olması 2010lu yıllarda kaldı artık. Yeni trend baştan sona etli alt boru, orta göbek bölgesinde de esnemezlik odaklı çok sert, çok sağlam, çok etli bir yapı. Firmalar bunun için yırtınıyor artık. Aynı şekilde alın borusunun alt ve üst boruyla bağlandığı o yan “U” şeklinde bölge de artık kesinlikle destekleniyor. Bu kadroda ise sadece birbirlerine tutturulmakla kalmışlar gibi bir görüntü var. Oysaki çok etkili bir şekilde sarıp sarmalanmalıydı alın borusu üst ve alt boru tarafından. Sanki aluminyum boruları birbirine kaynatmışlar kadar basit görünümler artık geçmişte kaldı. Görünüşe göre bu kadrolar da geçmişte yaşıyor
Yani burayı da özetleyecek olursam tamam edr CF kadroları karbondandır, esnemez, fakat bunun mühendislikle de desteklenmesi gerekirdi, ben bu kadrolarda bir esnemezlik çalışması göremiyorum
Diyeceksiniz ki (haklısunız da) birader amma taktın esnemezliğe, bastığın 200 watt amma abarttın
Bu kadrolar da 20.000 TL’nin üzerindeler, her bir wattı asfalta yansıtlamarını beklemek hakkımız
Karbon kalitesi nasıldır sorunuzu görmezlikten geliyorum yoksa sinirlenmem gerekecek
Gevrek oluyor deyip geçiyorum bu yüzden.
“Sağlam mıdır?” sorunuz da enteresan durmuş karbon bir yol yarış kadrosuna yöneltildiği için. Evladiyelik mi bakıyorsunuz bilemedim
Karbon malzemenin bisikletlerde hangi amaçlı kullanıldığını pek çok başlık altında defalarca konuştuk, eh hala okunamadıysa saygı duyarız