Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Decathlon Karbon Bisikletler

Decathlondaki karbon bisikletlerden birini alır mıydınız?-


  • Toplam katılım
    72

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Merhaba,
Bildiğiniz üzere kısa bir süre önce Decathlona karbon bisikletler eklendi. Bu bisikletleri muadilleriyle kıyasladığımızda gerek fiyat gerekse donanım olarak muadillerine göre fiyatı uygun. Her ne kadar alan bir kişi görmemiş olsamda, bu bisikleti avrupada tecrübe eden veya Türkiye’de deneyimleyen siz değerli arkadaşlardan yorum bekliyorum.
Karbon kalitesi nasıldır?
Fiyat performans ürünü müdür?
Uzun yıllar kullanılabilir mi? vb.8761AF7D-22B1-4655-99E2-AC295F00F7B7.jpegD9F1C22B-E07A-4460-8B2A-3644561354BD.jpeg
 
Scudo
Param olsa alırım / almam şeklinde bir anket çok iyi olabilir bu konu için. :harika:

Ben, net bir şekilde almam derim. İlk sebep; Eğer böyle iyi bir bütçe ayırmışsam decathlon markasına yatırmak istemem. Decathlon üst seviye ürünler sunan bir marka değil diye düşünüyorum. Ayrıca bu bütçeye; fabrikalarını hayranlıkla izlediğimiz, binbir çeşit arge çalışması ve onlarca farklı teste tabi tutarak,ciddi bir şekilde kadro üretimi yapan firmalara zaten erişebiliyoruz ve bence decathlon bu firmalardan biri değil. (Zipp firmasının banttan çıkan her jantın frenlrme, hız ve spin testi uyguladığını gösteren bir video vardı güzel bir örnek) Özetle decathlon üst seviye bir firma değil.

İkinci problem ise ben bu firmanın yol kadrolarından bir şey anlamıyorum:D Çok fazla ortaya karışıklar arkadaş. Edr CF ultegra, edr CF 105. Tırmanış için hangisi? İyi iyi ikisi de iyi. Zamana karşı için hangisi, iyi iyi ikisi de iyi. Sprint için? İkisi de iyi dedik ya. Konfor için? İkisi de iyi! Endurance (bizim tabirle şehirler arası nakliyat) ikisi de iyi birader!:ssrtcbya: E mükemmel. Büyük firmalar demek ki zaman kaybediyor aeroya ayrı tırmanışa ayrı uzun yola ayrı kadro geliştirecekler diye kafa patlatarak:snzdglsn:
En önemli mesele ise kadroda bir bütünlük görememem. Üst boruya bakıyorum endurance ve tırmanış. Alın borusuna bakıyorum tırmanış (uzun alın borusu) sele borusuna bakıyorum hafiflik kasmışlar round ve ince yapıda. Arka çatala bakıyorum sele borusu bağlantısını alta almışlar aero bisikletler gibi ama bisiklet aero değil:D Aero olsa arka tekerle sele borusu arasına mutlaka müdahale edilirdi:kötü: Aynı şekilde alt boru ile ön teker arasındaki mesafe de düzenlenirdi. Son olarak alt borunun ince başlayıp alın borusuna doğru kalınlaşır yapıda olması 2010lu yıllarda kaldı artık. Yeni trend baştan sona etli alt boru, orta göbek bölgesinde de esnemezlik odaklı çok sert, çok sağlam, çok etli bir yapı. Firmalar bunun için yırtınıyor artık. Aynı şekilde alın borusunun alt ve üst boruyla bağlandığı o yan “U” şeklinde bölge de artık kesinlikle destekleniyor. Bu kadroda ise sadece birbirlerine tutturulmakla kalmışlar gibi bir görüntü var. Oysaki çok etkili bir şekilde sarıp sarmalanmalıydı alın borusu üst ve alt boru tarafından. Sanki aluminyum boruları birbirine kaynatmışlar kadar basit görünümler artık geçmişte kaldı. Görünüşe göre bu kadrolar da geçmişte yaşıyor:snzdglsn:
Yani burayı da özetleyecek olursam tamam edr CF kadroları karbondandır, esnemez, fakat bunun mühendislikle de desteklenmesi gerekirdi, ben bu kadrolarda bir esnemezlik çalışması göremiyorum :kötü: Diyeceksiniz ki (haklısunız da) birader amma taktın esnemezliğe, bastığın 200 watt amma abarttın:D Bu kadrolar da 20.000 TL’nin üzerindeler, her bir wattı asfalta yansıtlamarını beklemek hakkımız:harika:

Karbon kalitesi nasıldır sorunuzu görmezlikten geliyorum yoksa sinirlenmem gerekecek :snzdglsn: Gevrek oluyor deyip geçiyorum bu yüzden.
“Sağlam mıdır?” sorunuz da enteresan durmuş karbon bir yol yarış kadrosuna yöneltildiği için. Evladiyelik mi bakıyorsunuz bilemedim :naslyany: Karbon malzemenin bisikletlerde hangi amaçlı kullanıldığını pek çok başlık altında defalarca konuştuk, eh hala okunamadıysa saygı duyarız:snzdglsn:
 
Bazen Serkan abiyle tartışmak istiyorum.

Sonra 3 dakika önce açılmış başlığa koca a4 dolusu yazı yazan Serkan abi bana neler yapmaz diyip vazgeçiyorum.
 
Bu paraları ben de vermez ve ben de daha bilinen markalara yönelirdim.

Aslında Decathlon' u severim.. Ama nasıl severim? Mesela yol bisikletine ilk başlayacak ve kafasında tam bir kullanım tarzı oturtmamış kişiler için biçilmiş kaftan.. Her yola gelen kadro geometrisi ile hem neyden zevk alıyorsanız (bike packing mi, gravel mı, asfalt mi) ona göre kullanıp, ilerde kullanım tarzınıza daha yakın bir alet alabilirsiniz mesela..

Bir de hâlâ yapmasam da aklımın bir köşesinde hep bir rc500 alıp, kalın lastikler takıp gravel olarak kullanmak var.

Ama bu fiyata karbon kadro deyince Decathlon anlamsız.
 
Karbon konularını da takip ettim fakat sizin kritikleriniz benim için çok değerli. Serkan bey, Tolga bey, Ceasar bey. Teşekkürler değerli yorumlarınız için:harika:
 
Son zamdan önceki fiyatlar olsa, hiç düşünmeden alınır derdim. 19500'e nispeten iyi jantlı, 105 setli olarak iyiydi. Fiyat avantajı hâlen var ama diğer tarafta isim yapmış markalar var. Decathlon da ciddi ar-ge sahibi ama bu bütçelerde artık aldığımoz her şeyin satışını da düşünmek zorundayız. 2. elde bir Giant nneredeyse kârla satılacakken Decathlon illâ ki ucuza gidecektir.

Geometri RC 500 gibi sanırım, bunlar tipik endurance tabir edilen, rahat bisikletler. Bütçem yüksek olsa 3. bisiklet olarak aero ve allrounder'a yancı olarak tercih ederdim. Kendi adıma endurance'lara çok anlam veremiyorum, bence olayı yol bisikletinden çıkarıp drop barlı başka bir bisiklete dönüştürüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: everhard
36/28 dişli oranları , 25 lastik ve 30 a kadar uyumlu kadro çok ta endurance durmuyor. 34/32 ve en az 28 lastik standart olmuş gibi bu sınıfta. ayrıca giriş seviyesi harici decathlona bu kadar para verilmez kısmına bir oy da benden.
 
Bu rakamları gözden çıkardıysam tercihim Decahtlon olmazdı sanırım. Triban 520 ve RC 500 kullanan biri olarak giriş seviyeleri tatmin etse de bu rakamlara çok daha fazla alternatif mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Decathlon bisiklet konusunda uyanık firma aslında.
Kadro ne olursa olsun Ultegra veya 105 i takınca çoğu tüketicinin "tav" olduğunu anlamışlar.
Acaba üstünde her ultegra veya 105 set olan bisiklet iyi midir ve bu parayı hak eder mi ?
Bence soru bu.
 
Param olsa alırım / almam şeklinde bir anket çok iyi olabilir bu konu için. :harika:

Ben, net bir şekilde almam derim. İlk sebep; Eğer böyle iyi bir bütçe ayırmışsam decathlon markasına yatırmak istemem. Decathlon üst seviye ürünler sunan bir marka değil diye düşünüyorum. Ayrıca bu bütçeye; fabrikalarını hayranlıkla izlediğimiz, binbir çeşit arge çalışması ve onlarca farklı teste tabi tutarak,ciddi bir şekilde kadro üretimi yapan firmalara zaten erişebiliyoruz ve bence decathlon bu firmalardan biri değil. (Zipp firmasının banttan çıkan her jantın frenlrme, hız ve spin testi uyguladığını gösteren bir video vardı güzel bir örnek) Özetle decathlon üst seviye bir firma değil.

İkinci problem ise ben bu firmanın yol kadrolarından bir şey anlamıyorum:D Çok fazla ortaya karışıklar arkadaş. Edr CF ultegra, edr CF 105. Tırmanış için hangisi? İyi iyi ikisi de iyi. Zamana karşı için hangisi, iyi iyi ikisi de iyi. Sprint için? İkisi de iyi dedik ya. Konfor için? İkisi de iyi! Endurance (bizim tabirle şehirler arası nakliyat) ikisi de iyi birader!:ssrtcbya: E mükemmel. Büyük firmalar demek ki zaman kaybediyor aeroya ayrı tırmanışa ayrı uzun yola ayrı kadro geliştirecekler diye kafa patlatarak:snzdglsn:
En önemli mesele ise kadroda bir bütünlük görememem. Üst boruya bakıyorum endurance ve tırmanış. Alın borusuna bakıyorum tırmanış (uzun alın borusu) sele borusuna bakıyorum hafiflik kasmışlar round ve ince yapıda. Arka çatala bakıyorum sele borusu bağlantısını alta almışlar aero bisikletler gibi ama bisiklet aero değil:D Aero olsa arka tekerle sele borusu arasına mutlaka müdahale edilirdi:kötü: Aynı şekilde alt boru ile ön teker arasındaki mesafe de düzenlenirdi. Son olarak alt borunun ince başlayıp alın borusuna doğru kalınlaşır yapıda olması 2010lu yıllarda kaldı artık. Yeni trend baştan sona etli alt boru, orta göbek bölgesinde de esnemezlik odaklı çok sert, çok sağlam, çok etli bir yapı. Firmalar bunun için yırtınıyor artık. Aynı şekilde alın borusunun alt ve üst boruyla bağlandığı o yan “U” şeklinde bölge de artık kesinlikle destekleniyor. Bu kadroda ise sadece birbirlerine tutturulmakla kalmışlar gibi bir görüntü var. Oysaki çok etkili bir şekilde sarıp sarmalanmalıydı alın borusu üst ve alt boru tarafından. Sanki aluminyum boruları birbirine kaynatmışlar kadar basit görünümler artık geçmişte kaldı. Görünüşe göre bu kadrolar da geçmişte yaşıyor:snzdglsn:
Yani burayı da özetleyecek olursam tamam edr CF kadroları karbondandır, esnemez, fakat bunun mühendislikle de desteklenmesi gerekirdi, ben bu kadrolarda bir esnemezlik çalışması göremiyorum :kötü: Diyeceksiniz ki (haklısunız da) birader amma taktın esnemezliğe, bastığın 200 watt amma abarttın:D Bu kadrolar da 20.000 TL’nin üzerindeler, her bir wattı asfalta yansıtlamarını beklemek hakkımız:harika:

Karbon kalitesi nasıldır sorunuzu görmezlikten geliyorum yoksa sinirlenmem gerekecek :snzdglsn: Gevrek oluyor deyip geçiyorum bu yüzden.
“Sağlam mıdır?” sorunuz da enteresan durmuş karbon bir yol yarış kadrosuna yöneltildiği için. Evladiyelik mi bakıyorsunuz bilemedim :naslyany: Karbon malzemenin bisikletlerde hangi amaçlı kullanıldığını pek çok başlık altında defalarca konuştuk, eh hala okunamadıysa saygı duyarız:snzdglsn:
Gayet açık ve net olmuş emeğinize sağlık.
Decathlon ürünleri başlangıç ve orta seviye için f/p olarak makul olabilir fakat ileri düzeyde belli sürüş tarzında keskin ve yüksek beklentisi olanları karşılayabilir mi dediğiniz gibi soru işareti.
 
Param olsa alırım / almam şeklinde bir anket çok iyi olabilir bu konu için. :harika:

Ben, net bir şekilde almam derim. İlk sebep; Eğer böyle iyi bir bütçe ayırmışsam decathlon markasına yatırmak istemem. Decathlon üst seviye ürünler sunan bir marka değil diye düşünüyorum. Ayrıca bu bütçeye; fabrikalarını hayranlıkla izlediğimiz, binbir çeşit arge çalışması ve onlarca farklı teste tabi tutarak,ciddi bir şekilde kadro üretimi yapan firmalara zaten erişebiliyoruz ve bence decathlon bu firmalardan biri değil. (Zipp firmasının banttan çıkan her jantın frenlrme, hız ve spin testi uyguladığını gösteren bir video vardı güzel bir örnek) Özetle decathlon üst seviye bir firma değil.

İkinci problem ise ben bu firmanın yol kadrolarından bir şey anlamıyorum:D Çok fazla ortaya karışıklar arkadaş. Edr CF ultegra, edr CF 105. Tırmanış için hangisi? İyi iyi ikisi de iyi. Zamana karşı için hangisi, iyi iyi ikisi de iyi. Sprint için? İkisi de iyi dedik ya. Konfor için? İkisi de iyi! Endurance (bizim tabirle şehirler arası nakliyat) ikisi de iyi birader!:ssrtcbya: E mükemmel. Büyük firmalar demek ki zaman kaybediyor aeroya ayrı tırmanışa ayrı uzun yola ayrı kadro geliştirecekler diye kafa patlatarak:snzdglsn:
En önemli mesele ise kadroda bir bütünlük görememem. Üst boruya bakıyorum endurance ve tırmanış. Alın borusuna bakıyorum tırmanış (uzun alın borusu) sele borusuna bakıyorum hafiflik kasmışlar round ve ince yapıda. Arka çatala bakıyorum sele borusu bağlantısını alta almışlar aero bisikletler gibi ama bisiklet aero değil:D Aero olsa arka tekerle sele borusu arasına mutlaka müdahale edilirdi:kötü: Aynı şekilde alt boru ile ön teker arasındaki mesafe de düzenlenirdi. Son olarak alt borunun ince başlayıp alın borusuna doğru kalınlaşır yapıda olması 2010lu yıllarda kaldı artık. Yeni trend baştan sona etli alt boru, orta göbek bölgesinde de esnemezlik odaklı çok sert, çok sağlam, çok etli bir yapı. Firmalar bunun için yırtınıyor artık. Aynı şekilde alın borusunun alt ve üst boruyla bağlandığı o yan “U” şeklinde bölge de artık kesinlikle destekleniyor. Bu kadroda ise sadece birbirlerine tutturulmakla kalmışlar gibi bir görüntü var. Oysaki çok etkili bir şekilde sarıp sarmalanmalıydı alın borusu üst ve alt boru tarafından. Sanki aluminyum boruları birbirine kaynatmışlar kadar basit görünümler artık geçmişte kaldı. Görünüşe göre bu kadrolar da geçmişte yaşıyor:snzdglsn:
Yani burayı da özetleyecek olursam tamam edr CF kadroları karbondandır, esnemez, fakat bunun mühendislikle de desteklenmesi gerekirdi, ben bu kadrolarda bir esnemezlik çalışması göremiyorum :kötü: Diyeceksiniz ki (haklısunız da) birader amma taktın esnemezliğe, bastığın 200 watt amma abarttın:D Bu kadrolar da 20.000 TL’nin üzerindeler, her bir wattı asfalta yansıtlamarını beklemek hakkımız:harika:

Karbon kalitesi nasıldır sorunuzu görmezlikten geliyorum yoksa sinirlenmem gerekecek :snzdglsn: Gevrek oluyor deyip geçiyorum bu yüzden.
“Sağlam mıdır?” sorunuz da enteresan durmuş karbon bir yol yarış kadrosuna yöneltildiği için. Evladiyelik mi bakıyorsunuz bilemedim :naslyany: Karbon malzemenin bisikletlerde hangi amaçlı kullanıldığını pek çok başlık altında defalarca konuştuk, eh hala okunamadıysa saygı duyarız:snzdglsn:
Geçmiște decathlon'daki çoğu bisikleti özellikle kadro olarak yakından inceledim. Serkan abi bu firmanın bisiklete bakıș açısı çok ciddi söylüyorum bizim forumdaki arkadașların bakıș açısıyla aynı değil. 🙄

Mesela herkesin herhangi bir btwin marka dağ bisikleti aldıktan sonra ilk değiștirdikleri șeylerden birisi seledir. Ama sitede bu sele üzerinden bisikletin konfor abidesi olduğuna vurgu yaparlar. 😂

Sizin de bahsettiğiniz gibi, özellikle internet sitesi üzerinde gravel modellere baktığımız zaman sanki bisiklet her iși 'azami' miktarda değil de 'mükemmel' olarak yapıyormuș gibi bir izlenim vermeye çalıșıyorlar.

Bakıyorsun bisikletin kağıt üzerindeki özelliklerine; bisiklet konforlu, bisiklet hızlı, bisiklet uzun sürüșler için uygun, bisiklet arazi sürüșleri için uygun, bisiklet kalın lastik takmaya uygun, bisikletin kadroları esnemez ve o da ne? Her yola uygun ve hiçbir șeyden taviz vermeyen bir bisiklet yapmıșlar. 😂

Tamam bisiklet her iși yapıyor da buradaki 'her iși ne kadar iyi yapıyor?' kısmı önemli. Sadece decathlon'a göre her iși mükemmel yapan bir bisiklet galiba. Ya decathlon'dan kağıt üzerindeki verileri gerçeklerle örtüșmüyor ya da giant, specialized, trek gibi büyük bisiklet üreticileri bu iși decathlon kadar iyi yapabilecek düzeye gelemediler. 😂

Mesela burada çin malı karbon gidon vesaire gibi parçalar kullanan forumdașlara 'arkadașlar canınızı tehliye atmayın' derken bunu söylememizin tek sebebi o ürünlerin çoğunun arge konusunda kontrole tabi tutulmamaları.

Atıyorum belirli testleri geçmiș bir markanın gidonunu kullandığın zaman belirli șartlarda kırılmayacağının garantisi var ( istisnai durumlar olabilir ) ama merdiven altındaki üretilmiș bir ürünün yok.

22.000₺-29.000₺ verdikten sonra bisikletimin üzerinde btwin yazsın istemem, bu benim kișisel görüșüm tabi. Yanlıș hatırlamıyor isem canyon aeroad idi bisiklet, mühendislerin tüm çabaları sonucunda 34 küsür kilometre / saat hızlarda 6w-10w gibi küçük bir güç kazanımı almıșlardı. Hatta bisikletin güvenlik zafiyetleri falan ortaya çıktı ama konumuz bu değil. Bu arada rakamlar yanlıș olabilir tam olarak hatırlamıyorum șimdi.

Bugün specialized specialized ise bunda geçmiște yaptıkları arge harcamalarının etkisi büyük, maliyetin kullanıcıya yansımaması gibi bir durum zaten günümüzde hayal dahi edilemez. 😂

Belki aynı kalitede bisikletleri giant firması specielized'den bir veya birkaç tık daha ucuza verebilir ama bu durum decathlon ile aynı değil kesinlikle. Mesela giant üretim maliyetlerini konumu sebebiyle diğer firmalara göre biraz daha uygun tutabiliyor, ama decathlon tarafında bununla ilgili hiçbir elle tutulur veri yok. 🙄

Ki zaten decathlon'da fiyatı uygun tutmamıș, aynı fiyat bandında veya bir tık üzeri olan fiyat bantlarında çok daha iyi seçeneklerin olduğuna eminim. Abi üst seviye dediğimiz olay bambașka bir platform, decathlon'u așar bence. 😁
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
2800 € bandında vergi iadesi avantajıyla alınabilecek bazı disk frenli bisikletleri paylaşıyorum. Yol masrafları (Vize vb) size ait.

1625146563382.pngCannondale Supersix Evo 105 R7000
1625146626361.pngBMC Roadmachine Three Ultegra R8000
1625146704023.pngBMC Teammachine SLR Six 2022 Model 105 R7000
1625146796664.pngCube Agree C:62 SL Ultegra Di2

1625146872920.pngBianchi Sprint Disc Ultegra 2021


1625146964107.pngBianchi İnfinito XE Disc Ultegra

1625147012742.pngOrbea Orca M20 Team Ultegra


Benden bu kadar. Cevabım da ben almam.
 
Decathlon bir çok sebepten çok seviyorum. Bisiklete başlarken fazla para vermeyeyim diye oradan almıştım. Yol bisikletine geçince de oradan devam etmiştim. Kamptan spora envai çeşit ürün var evimden Decathlon'dan. Benim açımdan en önemli özelliği satış ve sonrasındaki saydamlığı ile ulaşılabilir fiyatları. Ancak bu kadar para verdikten sonra Decathlon almazdım. Yani örneğin, 100 liralık bir bütçe ile ayakkabı alınacaksa, Decathlon'dan iyisi yok bence ama bütçe 1000 lira ise neden Decathlon ayakkabısı alınsın ki? Sözün özü, bir yere kadar Decathlon bulunmaz nimet ama bir yerden sonra yetmiyor. Bugün bisiklete başlayacak biri için Decathlon yeterli belki ama bisiklete 29.000 lira harcamayı kabul eden birine, parasından da bağımsız, herhangi bir Decathlon ürünü yetmez kesinlikle.
Benim oyum da "bu paraya almam" şeklinde.
 
Ben beğendim, güzel bisiklet. 22000 çok tabi ama Domane'nin 105 setlisine baktım şimdi 37000 yazıyor. Fiyatlar uçtu. Bence düşünülebilir.

Baya hafif yapmışlar yalnız, çok ilginç. Sele borusu aluminyum... Decathlon bir yerden çalmadan rahat edemezdi zaten. Bir karbon sele borusu takviyesi gerekebilir. Her yere endurance yazmışlar ama yarış bisikletine daha yakın. Almayı düşünenler onu aklında bulundursun.
Bence bunu alan pişman olmaz. Özellikle Decathlon'un satış sonrası servisi ve garanti politikası çok iyi, bence bu çok önemli bir nokta.
 
Ben beğendim, güzel bisiklet. 22000 çok tabi ama Domane'nin 105 setlisine baktım şimdi 37000 yazıyor. Fiyatlar uçtu. Bence düşünülebilir.

Baya hafif yapmışlar yalnız, çok ilginç. Sele borusu aluminyum... Decathlon bir yerden çalmadan rahat edemezdi zaten. Bir karbon sele borusu takviyesi gerekebilir. Her yere endurance yazmışlar ama yarış bisikletine daha yakın. Almayı düşünenler onu aklında bulundursun.
Bence bunu alan pişman olmaz. Özellikle Decathlon'un satış sonrası servisi ve garanti politikası çok iyi, bence bu çok önemli bir nokta.

3000€'luk bisikleti 37000'tl ye satabilen Turk bisiklet dukkanina helal olsun. Almanya'da kdv %19, Hollanda'da %21, Turkiye'de %18. Aradaki %20'den fazla fark neden, nasil kaynaklaniyor merak ediyorum bazen. Bisilette otv falan mi var Turkiye'de?
 
  • Üzgün
Tepkiler: M.İhsan
Zam gelmeden önce Edr Cf 105'i 19500'den aldım. Önceki bisikletim yine Decathlon'dan Af 900 Ultra'ydı ve fiyat avantajını görünce çok da düşünmeden aldım. Henüz toplam 300km kadar sürdüğüm için çok bir şey söyleyemem ama öncelikle eski bisikletimle kıyaslarsam oldukça atik. Sadece hızlanmasından bahsetmiyorum; kontrolü, yönlendirilmesi çok kolay ve zevkli bir bisiklet. 900 Af ye dönüp bakınca biraz kamyon sürüyormuş hissi beliriyor:)
Eski bisikletle kıyaslamak dışında öncelikle eksilerinden başlamak istiyorum:
1) Jantlar FULCRUM RACING 700 DB ( 7DB): Özellikle yokuşlarda Ksyrium Elite'lerimle kıyaslayınca farkını hissetiriyor sanırım bisikletin en zayıf halkası jantları.Ayrıca tubeless ready olmarına rağmen tubeless bandlamış gelmiyorlar; iç lastikle takılı bir şekilde satılıyorlar. Tubeless band yolda ilk iş tubeless çevrimini yapacağım. Merak ediyorum belki yokuş hissinde bir nebze olsun iyileşme olabilir(olsun :) ).
2) Sele : ilk bisikletin de selesinden memnun değildim ne yazık ki bunda da durum aynı.
3) Alü. sele borusu ve gidon: Tamam maliyeti düşürebilmek için kısılmış anlıyorum ama en azından gidonu ve gidon boğazını karbon yapabilirlermiş.
4) Dişli oranları: 52/36 semi-compact aynakol ve 11/28 ruble biraz zorlayıcı gelebilir. 900 Af Ultra'da aynı kombinasyonla gelmişti ama Edirne'de çok zorlamıyordu. Sonra sırasıyla 30 ve 32 rublelere geçmiştim. Ankara'ya gelince 32 rublenin ne kadar önemli olduğunu anladım. Tekrar 28'e dönmüş olmak %15-20(Şehit Ali köyü tırmanışı) yokuşlarda çekilmiyor. Yani Endurance hedefli bir bisiklete bu kombinasyon biraz garip olmuş. Arka aktarıcı uzun seçilmişken keşke 32 hiç olmadı 30 ruble tercih etselermiş. Ayna kolda 50/34 de olabilirdi ama ruble ile oynamak bana yetiyor. :)
Artıları:
1) Fiyat/perfomans: Decathlon bence güvenilir bir marka ve Full 105 hidrolik fren setli (Zincir kmc) karbon bir bisikleti 19500 gibi bir fiyattan sattı. Almaya karar vermeden önce hızlıca diğer seçeneklere baktım ve arada 6000'lik bir fark vermeden peloton markası bir bisiklet alamıyordum ki bu bisikletin yurt dışı fiyatına bakınca Decathlon'un daha önce yaptığı gibi hızlıca zam yapacağını anladım. 19500'lik fiyatı ile tartışmasız fiyat/performans bisikleleti yapıyor. Ha diyebilirsiniz yerli markalarda benzer fiyatlarda veriyorlar ama burada markaya güven işin içine giriyor. 19500 vermişken 6k daha verir daha iyisini alırım diyenlere bir şey diyemem lakin benim bütçeye uymuyordu. Alabilecek arkadaşlar tabi ki alabileceklerinin en iyisi almalılar.
2) Geometri: @Serkan Mıstınoğlu 'nun da dediği gibi kafası karışık bir geometrisi var bisikletin ama kullanırken kesinlikle endurance olmadığını anlıyorsunuz. 900 Af safkan yarış geometrisine sahipti. Edr Cf ise kullanıcıya opsiyon bırakan bir bisiklet olmuş. Ufak değişikliklerle daha agresif bir bisiklet olabilir ve kesinlikle bisiklette sırıtmaz. Aynı şekilde gerçekten endurance bir yapıya kavuşturulabilir.
3) Ağırlık: Ağırlık takıntılı biri değilim ama üzerindeki 1750gr lık jantlarla 8120gr geliyor. Çok rahat 8 kilo altına gidebilecek bir bisiklet. Evet sağlam markaların çok daha hafif ve rijit kargoları var ancak benim bütçenin dışında duruyorlar.

Bu hafta 3-4 saatlik ilk uzun sürüşümü yapacağım; bakalım bu sürüşten sonra fikrim daha iyi oturur.

Ve gelelim 22000 fiyat güncellemesine; stoklarda zaten yok ama 22k bence fiyat, performans kalemini artılardan çıkardı. Bu fiyata alınır mı ya ancak uzun kullanım deneyimim sonrasında cevap verebilirim. Ancak yakın bütçesi olan arkadaşlara tavsiye ne alabiliyorsanız alın keza 1 gecede değişir her şey! :)
3000€'luk bisikleti 37000'tl ye satabilen Turk bisiklet dukkanina helal olsun. Almanya'da kdv %19, Hollanda'da %21, Turkiye'de %18. Aradaki %20'den fazla fark neden, nasil kaynaklaniyor merak ediyorum bazen. Bisilette otv falan mi var Turkiye'de?
Evet buradaki fiyatlar büyük bir dengesizlik var. Sadece bisikletlerde değil parçalarında da benzer bir uçurum var. El mecbur Wiggle, Merlin, bike24,... :)
 
Geri