Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Deneyimli bisikletçilerden acemi bisikletçiye 51 öneri

uslsy

Marstan Katılan İlk Vejetaryen Üye
Kayıt
8 Mayıs 2018
Mesaj
980
Tepki
2.597
Yaş
43
Şehir
Ankara
İsim
Ömer Uslusoy
Başlangıç
1989—90
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar forumda çeviri yapıp paylaşımlar yapılıyor. Bir paylaşım da @mariokaldato ile benden gelsin.

Çorbada bizim de tuzumuz olsun dedik. Hep okeye 4 arayan goygoycu tü kaka kafalar olmayalım arada foruma da katkı sağlayalım gari. :D

Yazıyı deneyimli bisikletçilerin farklı zaman ve mekanlarda söylediği sözlerin maddeler halinde bir araya getirilmesinden oluşturmuşlar.

Aşağıda yazılanların tamamı çeviri ve yorumlamadır. Bazı maddeler daha anlaşılabilir olması için anlamını kaybetmeden baştan yorumlanmıştır. İngilizcesi çeviriye/yorumlamaya yeterli olmayan arkadaşlarımıza faydalı olması dileği ile..

Bazı yerlere "Kişisel Not" ibaresi düştük. Bu bizim eklediğimiz notlardır. Ciddiye alın, almayın yada okuyun geçin. Siz bilirsiniz.

Hepinize sevgilerimizle... :)


Not: Lütfen sizler de tecrübeleriniz ile katıkıda bulunarak 51 öneriyi 1001 yapmamıza destek olun. Her yeni öneri, bir yeni başlayana içinden çıkamadığı bir anda destek olacaktır. :harika:


Neil Morrison – Blogger at Grit.cx
1- Asla bisikleti satın aldığınız yerdeki yetkilinin tüm bisikletlerin ebatları aynıdır demesine inanmayın. Yıllardır insanlara Cannondaledeki 48'in Cervelodaki 51 olabileceğini anlatmaya çalışıyorum.
2- Yol bisikletinde yeniyseniz ve bir maceraya atılmayı düşünüyorsanız, biraz daha yavaş ve konforlu lastikleri düşünebilirsiniz.
3- Kadans gerçekten önemli. Yol bilgisayarınızı 80 kadansın altına düştüğünüzde sizi uyarması için ayarlayabilirsiniz. Yada böyle bir cihazınız yok ise sensörlü bir cihaz ile kendinizi takip ederek 80in altına düşmemeye çalışın.

Bryan Hutton – Cyclocross King & Blogger at TwoWheelArmy.com
4- Ucuz bir Garmin alın. Ben hala Garmin 200 kullanıyorum ve tüm ihtiyaçlarımı yerine getiriyor.

Bryan Donnelly
5- İyi kıyafetlere para harcamak yapabileceğiniz en iyi yatırım. Lütfen gidip de koruma seviyesi aynı olan aşırı pahalı kasklara para harcamayın. Kaliteli bir pedli askılı tayt tüm yolculuğunuzu çok daha keyifli hale getirebilir.
6- Trafikten korkmayın fakat park halindeki araçlardan uzak durun. Bir araç sürücüsü gibi trafikteyken her zaman dikkatli olmak gerekir. (Kişisel not: Rahmetli babam trafikte senin dışında bulunan herkesi 3 yaşında bir çocuk olarak düşün. Her an herşeyi yapabilirler derdi.)

Cliff Brown
7- Yavaştan başlayın. Kendinizi kademe kademe geliştirin.

Matt (link) – Cycling Photos at (link)
8- Alabileceğiniz en iyi bisikleti ve alabileceğiniz en iyi taytı/şortu alın.
9- Her zaman ön ve arka ışıklarınızı açık tutun.

Brad Collard – Passionate Cyclist and Blogger at VeloBlogUK
10- Sürüşlerinizden önce hava durumunu kontrol edin.

Robbie Ferri – Adventure Cyclist and Blogger at (link)
11- Konfor alanınızdan dışarı çıkın. Her zaman kendinizi geçmeyi hedefleyin. Kendinizi yenin. Segmentleri kontrol edin. Onları yenmeye çalışın. Hedefleriniz olsun ve o hedeflere ulaşmaya çalışın. (Kişisel not: İlk defa buradan yazarak söylüyorum 2019 France / Nice Ironman yarışlarında beni takip edin.)
12- Bisikletinizin bakımları aksatmayın. Her sürüşten sonra gerekli kontrolleri yapın. Onu temiz tutun. Bu sizin hem daha güvenli sürüşler yapmanızı sağlar hem de motivasyonunuzu artırır.

Alex Palmer – Member Of Team WR CC
13- Size en büyük tüyom "Sadece Sürün" Çıkın ve kısa sürüşler, uzun sürüşler, grup sürüşleri, ikili sürüşler yalnız sürüşler yapın. Sadece sürün.

Donna Navarro – World Famous Women’s Cycling Blogger at (link)
14- Kilitli pedal kullanmaya alışın. İlk başta zor geleceğini düşünseniz bile düşündüğünüzden kolay. Zamanla sizin için alışkanlık haline gelecektir.

Wes Hellyar – South African Racing Cyclist (link)
15- Tırmanışlara tırmanışın sonuna kadar rahatlıkla devam edebileceğiniz bir vites oranı ile girin. Tırmanış esnasında zorunda kalmadıkça vites değişikliği yapmamaya gayret gösterin.
16- Beslenme kısmına gelirsek; 1 saatin altındaki sürüşlerde su takviyesi, 1 - 3 saatlik sürüşlerde karbonhidrat ve su takviyesi, 3 saatten uzun sürüşlerde protein, karbonhidrat ve su takviyesi yapmak önemlidir. Kendinizi gözlemleyin size neyin hangi oranda faydalı olduğunu keşfedin.
17- Yağışlı havalarda fren mesafeniz uzayacaktır. Buna göre her zaman alışkın olduğunuzdan daha önce frenlemeniz gerekebilir. Dikkatli olun. Ayrıca yoldaki yağ vb likit ve katılara karşı da dikkatli olun.
18- Pedallara kuvvetli basışlarda vites değiştirmek zincirinize ve dişlilere zarar verebilir. Yumuşak geçişler yapmaya gayret gösterin. Doğru zamanda doğru vites kullanmayı fark etmeye çalışın. Kadans kişisel bir konu, lakin ben genellikle düzlükte 90-110rpm, tımanışlarda 70/90 kadans tavsiye ederim.

Tim Hoyle – Just ‘Another Cyclist’ and Blogger at (link)
19- Bisiklet sürmede yeniyseniz Stravadaki rekorlara, hızlara, çevrenizdekilerin datalarına saplanıp kalmayın. Keyifli sürüşler yapın. Kendi kendinizi zamanla geliştirmeye bakın. Çevrenizdeki tırmanış, sürüş parkurlarını keşfedin buralarda gelişiminizi hızlandırmak için çalışmalar yapın.
20- Tırmanışlardan kaçınmayın. Tırmandıkça kolaylaşacaklar sizin için. (Kişisel not: Aynı hayat gibi, zorlukların üzerine gitmek lazım.)

Mark Cockshoot (via E-mail)
21- Temas noktaları çok önemli. (Bisiklet ile temasınız: Eller, ayaklar ve kalçanız. Doğru eldiven & gidon sargısı, ayakkabı & pedal ve sele & sele ayarı önemli. Bisiklet ile yol teması: Alabileceğiniz en iyi lastikleri alın. Dişliler ve zincir teması: Burayı her zaman temiz tutun. Doğru yağ ile doğru yağlama yapın.)

Chris Kent – (link)
22- Yağışlı havada veya ıslak bir ortamda sürüş yapacaksanız ayakkabı kılıfı kullanın. Kışılık bisiklet ayakkabısı da kullanabilirsiniz.
23- Bisikletinizin bakımı için youtube videoları izleyin. Bu sizi bazen bir takım gereksiz maliyetlerden kurtaracaktır.

Shane – (link)
24- Sürüşlerinizde her zaman yanınızda bir problem ile karşılaştığınızda üstesinden gelecek kadar para taşıyın.
25- Lastik değişimi, yama yapma hakkında bilgi sahibi olun.

Daniel Dunn – London based South African cyclist blogging at (link)
26- Doğru bisikleti alın. MTB almak mantıklı gelebilir ama sizin ihtiyacınız bir yol bisikleti olabilir. Araştırın. Okuyun. Sorun. Soruşturun.
27- Çamurluk kullanın. Bu sizin sırtınızı ve tamamını da olmasa bisikletinizin bir kısmını temiz tutar.
28- Amazon vb sitelerden ucuz ürünler almayın. Bunlar sizi yarı yolda bırakır.
29- Araçlara karşı dikkatli olun. Yolda bisiklet kullanırken yol işaretlerine harfi harfine uyun.
30- Kaskınızın arkasına da ışık takın. Bu arkanızdaki araçlar tarafından daha görünür olmanızı sağlar.
31- Soğuk aylarda yeteri kadar sıvı tüketimi yapın. Kış kıyafetleri fazla sıvı kaybetmenize sebep olabilir.

Stuart Barrington – Ironman and blogger at (link)
32- Seleler. Görüntüsüne aldanarak bir sele hakkında kanaate varmayın. Elinizde internet var araştırın. Yine her zamanki gibi. Sorun > Soruşturun > Deneyin > Alın.

Clint Renee – Pro cycling blogger at (link)
33- Ücretli veya Ücretsiz bir Strava üyeliği açın. Kendinizi geliştirdikçe gelişiminizi takip edin. Zamanla çevrenizdekileri takip ederek onların üstünde hedefler koyun kendinize.

Beth Manning – (link) and founder of (link)
34- İmkanlarınız dahilinde eğer yaptırabiliyorsanız muhakkak profesyonelinden olmak koşulu ile BikeFit yaptırın.

Nick Boyle – Rider for Chelmer CC and host of @UKCycleChat
35- Yeni başlayanlar eğer kendi başınıza ortalama hızınız 25km/s ise başkaları ile 30km/s yapın. Kendinize şaşıracaksınız. Grup motivasyonunun tadı bambaşka.
36- Likralı ürünler giymekten çekinmeyin. Bisiklet için en ideal kıyafetler likralı kıyfetlerdir.
37- Bir bisikletçinin yanından geçerken her zaman ona gülümseyin / selam verin / merhaba diyin.
38- Eğer bisiklet kullan arkadaşlarınız yoksa bir bisiklet kulübüne katılın. Kısa sürede arkadaşlarınız olacaktır. Keyfinize bakın.

Keith Russell – (link) superfan
39- Çevrenizdeki en iyi bisiklet satış dükkanını bulun ve orada herşeyi sorarak, size anlatılanları da internet üzerinden teyit ederek ve çevrenize de sorarak alın. Bunu yapmazsanız birçok yanlış alım yapabilirsiniz.

Jay Morris – Ex downhill mountain biker turned road rider nukeproofjay
40- Mevsimine göre kat kat giyinin. Havanın durumuna göre serinlemek veya kendinizi daha sıcak tutma ihtiyacı hissedebilirsiniz.

Jeff Luckett – Charity Fundraiser for (link) (link)
41- Yeni başlayanlara en önemli tavsiye; Hıza, kadansa aşırı odaklanarak tek önemli nokta bunlar olarak görmeyin. Öncelikle sürüşünüzü yapın kendinizi tanıyın zamanla bunları olması gereken noktalara çekmek için gayret gösterin. Başlar başlamaz hıza, kadansa odaklanmak hatalı hareketlerde bulunmanıza veya bisikletten soğumanıza sebep olabilir.
42- Başlangıçta ya mesafeye yada zamana odaklanın. İkisine birden aynı anda odaklanmayın. Böylesi sizin için daha keyifli olacaktır.
43- Kendinizi bisiklet kullanımı konusunda geliştirmek istiyorsanız nabız ve kadans sensörü çok işinize yarar. Başlangıçta bunlara odaklanmak yerine keyifli sürüşler yapmak çok daha kıymetli fakat illa ben kendimi geliştiricem sıkı sıkıya takip edicem diyorsanız bir yol bilgisayarı ile bu sensörleri takip edin. Zamanla geliştiğinizi göreceksiniz.

Eric Schlange – Blogger at ZwiftBlog
44- Hava koşulları dışarıda kullanmanıza elverişli değil ise Zwift 'i deneyebilirsiniz.

Michelle Brideau – Fundraising long distance cyclist and Vlogger
45- Bisikletinizle gelen seleyi değiştirmek isteyebilirsiniz. Onu ne kadar kullandığınız yada yeni olup olmadığı önemli değil. Sizin için uygun mu değil mi. Sürüşlerinizde seleyi düşünüyor musunuz önemli olan bu. Değiştirmeniz gerekiyorsa değiştirin.
46- Tüm tavsiyeleri dinleyin ve sizi mutlu eden neyse onu yapın.

London Cyclist – The king of Cycling Blogs: tips, reviews, news and more!
47- Bisiklet kullanma kursu alabilirsiniz. Bilmediğiniz birçok şeyi fark etmenizi sağlayabilir.
48- Patlama önleyici lastikler kullanın.
49- Alabileceğiniz en iyi kilidi alın. Bu sizin bisikletinizi korumanızı sağlar. Kilit konusunda ucuza kaçmayın.
50- Tüm vidalarınızın alyanlı olmasına özen gösterin ve alyan anahtarı takımınızı yanınızda bulundurun. Bu sizin istediğiniz zaman veya gerekli anlarda bisikletinize müdahale etmenize olanak tanır.
51- Bu son madde bence reklamdı çevirmedim. :D

Çeviri Kaynağı: (link)
 
Scudo
-Kendinizi çok zorlamayın.
Nabzım çok arttığı zaman iki kolumda da güçsüzlük hissediyorum.Bir keresinde de,ya yeterince nefes almadığım veya kendimi çok zorlayıp çok nefes aldığım için 2 saniye kötü hissettim kendimi.
Durup dinlenerek ilerlemek önemli.Bir müddet durun ve kendinize gelin,sonra yine devam edersiniz.
-Elleriniz sürekli frenlerde olsun.Kaza dediğiniz şey,saniselik mesele.Tırmanışta yol boşsa,frenlerden tutmanıza gerek yok tabi.
-Gözünüz sürekli yolda olsun.Cam kırıklarına dikkat edin.
-Sürekli azar azar su içmeye çalışın.Ağzınızı kurutmayın.Güzergahtaki çeşmeleri bilin.Durun,kafanızı/ellerinizi filan yıkayın.
-Boyunluk/puf tarzı birşeyiniz olsun.Şu havalarda ıslatıp kafanıza geçirebilirsiniz.Kafanızı serin tutar.Islak değilse,rüzgar çıkarsa kafanızı korur.
-Köpek saldırırsa eğer,sakin olun.Yavaşlayın,ya da durun.Bekleyin bir süre.Hayvan sakinleşecektir.Ya da kendinize güvenir bir şekilde ''hoşt'' diyebilirsiniz.Sessizce ''hoşt''derseniz,hayvan umursamıyor sizi.Asla kaçmaya çalışmayın.Karşınıza bir sürü de çıksa,durun.
-Trafikten,insanlardan uzak yerlerde sürmeye çalışın.
 
@uslsy Harika bir konu. Emeğinize uğraşınıza sağlık. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
Hedef koymak iyidir, yalniz bunu yaparken yaş , kilo ve fiziksel ozellikleri de dikkate almali. Takinti yapmak ile hedef koymak farkli seylerdir.
 
@Nolan

Hocam herşey tamam. Lakin şu köpek mevzusu ağır sıkıntı. Hoşt moşt fayda etmiyor bu namussuzlara. Bisikletle aramız bu kadar kaynayana kadar köpekleri bu kadar seven ben bildiğin köpek düşmanı oldum neredeyse. :D
 
güzel paylaşım.. ekleme yapabiliyorsak aşağıdakiler de benden gelsin :)

Her zaman en pahalısı en iyisi değildir.
Hafiflik takıntısı sizi yarı yolda bırakabilir, kalıcı hasarlar verebilir..
Yol bisikletinin naifliğini kafada fazlaca büyütüp mtb den nefret etmeyin. Arazide temiz ve boş yollara ve ahlaklı şoförlere ihtiyaç duymazsınız..
Sonsuza kadar yarışamazsınız..bari bir başınıza olduğunuzda pedal güç kaybını dert etmeyin. Süspansiyonları yumuşatın, lastikleri indirin.. rüzgar esiyor, kuşlar böcekler...hayat güzel.
Kolunuzdaki Garmin yerine önünüze çıkan engellere bakın burası Türkiye.
 
@Güney Tuncer

Teşekkürler. Tabiki herkes tecrübelerinden ekleme yapmalı. Yazının mantığında da o var zaten. 51 öneri olsun 1001 öneri... Elinize sağlık. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
madeleri okuyunca çoğunu yaptıgımı fark ettim. bu güzel kaynak için teşekkürler.
 
@uslsy
Hocam su urunu alin bisiklet gidonuna takin cok guclu isigi var. Elektro şok modunda ise kopekler bunun sesinden cok tirsiyorlar
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
@uslsy
Durmak,bende hep işe yaramıştır.
Şöyle de bir şey var.Gülü seven dikenine katlanacak.Bisiklete binecekseniz,bazı şeylere katlanacaksınız.Köpekte bu sıkıntılardan birisidir.Yalnız ben hiç köpeklere kızmadım/küfretmedim ama çok insanın Allah(c.c) günah yazmasın,7 sülalesine küfrettim.Bile bile yanımdan geçerken bağıranlar veya bile bile üstüme arabayı sürenler.Ne akıl hastaları var yollarda.
Aslında polis ekipleri bizim gibi yollara düşüp,bu olumsuzlukları bizzat yaşamalılar ve kendilerini öldürmeye çalışanları veya kendilerini taciz edenleri tutuklamalılar.Bence polisler o kadar angarya işlerle meşgul ki,bu yüzden trafikte hiç denetim yapmıyorlar.Bisikletliler açısından,polisin bu pasif durumu çok kötü.Polis aktif olsa,bence bisikletçi ölümleri de azalır,bisikletçileri taciz edenler de ortadan kaybolur.
Yani,ölümüne bisiklet sürüyoruz.Mevzu bu.Değer mi?Değer.Değmezse,sürmeyiz zaten.
 
Emeğinize sağlık. Çok iyi paylaşım.
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
@Ilter Elmas

Teşekkürler.. Sizler de katkılarınızla 51'i 1001 yapmaya destek olun lütfen. Kendimden biliyorum. Yenilerin bunun gibi önerilere ihtiyacı oluyor.
 
Bisikletinizi uzun bir süre kullanmayacaksanız eğer zincir mutlaka her zaman ön dişlide en büyük, arka dişlide ise en küçük dişlide olsun. Yani çapraz pozisyonda. Böylece hem zinciri hem de vites tellerini en gevşek konumda muhafaza etmiş olursunuz. Yine aynı mantıkla bisikletiniz park halindeyken maşanız da her daim açık olsun.
 
Şehiriçinde sürüş yapanlar zil veya korna kullansın. Yayalara, araçlara ve diğer bisikletlere hey hop diye bağırınca sesin nerden ve kimden ne için geldiği belli olmuyo, hem de o sürekli bağırmak boğazınıza zarar vereceği gibi, ters birine denk gelince kime bağırıyosun sen diye kavgayla sonuçlanabilecek tartışmalar çıkabilir (kavga çıkarmak için bahane arayanlara malzeme vermeyin kısaca)
 
Çok güzel bir konu olmuş ellerinize sağlık
Benim naçizane tavsiyem...
  • Maddi imkanlar dahlinde doğru bisikleti seçin.
  • Size ve kullanımınıza uygun olan bisikleti araştırıp kullanıcı yorumlarına bakarak seçmek gelecek için gereksiz maliyetleri ortadan kaldırır.
  • 2 veya daha çok bisiklet almaktan korkmayın. Şehir, yol , mtb imkanlar dahilinde hepsini denemeye çalışın hepsinin keyfi ve verdiği haz farklıdır.
  • Pahalısı en iyisidir anlamını kaldırın.Araştırın , Araştırın , Araştırın.
  • Hafiflik yüzünden zevklerinizden vazgeçmeyin.
  • Ve son olarak herzaman pedallayın ve gülümseyin. Hep dediğim gibi bisiklet süren insan iyi insandır.
 
@Anıl Erdoğan

Ben iyi biriyim, sen iyi birisin , o iyi biri

.Ayni zamanda bisikletci cok guzel fiil çekimi yapandir.

2018-07-18_15-44-23_HDR.jpg
Şaka bir yana tur bisikletciligi ile ilgili bir kac onerim olucak , naçizane;

1. Toplayacaginiz tur bisikletinizin elinizden geldigince ucuz ve gorunum olarak gosterissiz olmasina dikkat edin.

2. Cekis sisteminizi 7li ila maksimum 9 lu sistem arasinda olmasina dikkat edin, aynakolda 3 lu olmali.
Cunku 10 lu ve daha ustu sistemler hem pahalidir hemde her arizada parcasini kolayca bulamazssiniz. 7, 8 li sistemler birbirine rahatca uyum saglar
O yuzden en ideali 3x8 sistemdir.
Arka disliyi 32 li yaparsanizda lokum olur.

3. Bagaji monte ederken konumunu yere en yakin, bagajin pozisyonunuda seleden mumkun oldugunca uzak tutun ki cantalari taktiginizda ayaginiz heybelere carpmasin.

4. 26 jant bisikletler tura her zaman daha uyumludur. Rampalarda daha rahattirlar, daha kivraktirlar .

5. V freni ozellikle tercih edin derim. Kaliteli bir papuc inanin cogu disk frenden daha iyi tutar. Yagmurda performansi duser evet ama disk frenlerde de uzun inislerde isinma olup tutmamaya basliyor , onu napacaz ?
 
Geri