Scudo Sports

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Öncelikle şunu şuraya bırakayım. Tek başına dişli oranları çok şey ifade etse de her şey demek değil, cranklength (aynakol pedal uzunluğu) de önemli. Bu link yardımıyla güzel hesaplar yapılabilir:
(link)

Son zamanlarda Orbea'nın Carpe modelleri de ilgimi çekiyor. Biliyorsunuz bu modellerde önde bir artırıcı yok, tek aynakol, Prowheel'in 42'li aynakolu mevcut.

Arkada ise Shimano'nun HG200 11-36t kaseti kullanılmış.

Eskiden Carpe'lerde arkada 40 dişliye kadar çıkan bir ruble mevcuttu, şimdi 36'ya düşmüş.

Soru şu: En düşük vitesi 42/36 olan bir bisiklet; İstanbul yokuşlarında beni ne kadar üzer? Üzer mi?

(Bu arada bisikletin ağırlığı 11 kg civarında)
 
Scudo
@Mert E.

benim MTB 11-34 + 48x38x28 çok dik yerleri bile rahat çıkıyorum çift amortisör çelik kadro + maşa kendi 20 kilo vardır
yol bisikleti 11-28 + 34x50 hafif ramplarda bile zorlanıyorum aynı rahatlık için 11-32 felan taktırmam gerek sanırım kondisyonumun sıfır olması gerçeğide ayrı mevzu tabi
 
hafif rampaları çok rahat çıkıyorum ben. düz yol gibi geliyor. eski bisiklette hemen zorluyordu. şuanki bisiklette hiç zorlamıyor.
 
@KarizmatikEmmi

Cok tesekkurler. Carpe'nin orani 42/36 (1.17) sizin 34/28 (1.21) kadar kotu degil ama standart sehir/hibritlere gore zorlar diyorsunuz yani.

@makaram

Cevap icin tesekkurler, ama pek faydasi olmuyor bu haliyle cevabinizin :) hangi disli oranindan bahsediyoruz su anki bisikletinizde?
 
@Mert E.

şehir yol bisikletlerinden pek anlamam bende yeniyim yol bisikleti konusunda ama tahminen benim dağ bisikleti kadar rahat olacaktır çünkü arka dişli ne kadar büyük olursa orta dişli ne kadar küçük olursa o kadar rahat yokuş çıkarsın Gürkan Genç'i biliyorsundur onda arka dişli 36 ön dişli 22 yapmış çok akıllı bir tercih ne kadar kondisyonu olursan ol gücünü boş harcamamış olursun sadece fazla enerji harcarsın (ötv kdv yok dağıtım bedeli yok kaçak elektrik bedeli yok :) ) tepeye çıkana kadar sırılsıklam terlemekten iyidir

Carpenin fiyatlarıda pahalı bence
 
@KarizmatikEmmi

:) Yol bisikleti kullandim uzun sure, Defy bu konuda oldukca iyiydi (34/50 ve 11-32) ve beni yokuslarda hic uzmezdi. Zaten enduro tarzi bir geometrisi de vardi, seleden kalkmadan bile yokus cikardim ki kondusyonum cok iyi de degildir.

Ornegin bir hibrit bisiklette 48x36x26 ruble de 11-34 dolayisiyla 26/34 orani en dik yokusta bile rahat ettirir ama tabi burda da bisikletin agirligi, amortisor vs gibi faktorler isin icine giriyor. Carpe'nin 42/36'si bu yuzden cok cekindiriyor insani.
 
Yeni konu açmamak adına
11-34 ve fsa compact 48/32 oranlı fitness bisikleitmin aynakolda hafif yamukluk var
Arkadaştaki sram 53/39 aynaklo ve göbeği alıp takmam mümkün mü? Sıkıntı yaratır mı kondisyon meselesi dışında?
 
@srknsrt
Zincir uzunluğu yetmeyebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
52x39 - 11x26 kullanıyorum, boyum 192 kilom 95kg civarlarında dolaşıyor, bu oranlarla %5-6 eğime kadar kondisyonum çok iyi durumda olmasa bile beni çok zorlamadan kullanıyorum fakat %6 dan sonra hele ki uzun tırmanışlarda imanım gevriyor, kondisyonum iyi değilse zaten uzun tırmanışlı dik rampalı rotaları tercih etmiyorum. Uludağ'a bile tırmanmışlığım var ama şimdiki aklım olsa 52x36 aynakol 12x28 veya 12-27 gibi bir dişli oranıyla satın alırdım. Oysaki bisikleti de parça parça toplamıştım, istediğim oranda da satın alabilirdim. Tecrübesizlik böyle bir şey işte. Şu an en ucuz maliyetle en iyi yapabileceğim şey rubleyi 12-28 yapmak olabilir.
 
@Eser Sevinç

soranın kısa arka attırıcısı 32'ye kadar uzun attırıcısı 34 dişliğe kadar destekliyor
hatta uzun turcular deorenın 42 dişlisini taktırıyor tabi bu maliyeti arttırıyor arka attırıcı ve zincirde değişmeli
veya yarışlara katılmıyorsanız ayna kola 1 dişli takviyesi yapabilirsiniz .
 
@Eser Sevinç
39 olan yaprağı 36 ile değişebilirsin. Aynakol ufak yaprakları uçuk fiyatta değiller.
 
53-39 dan 52-36 ya geçtim. %10 lu eğimlerde 60 kadans rahat çıkar oldum. Herkese tafsiye ederim. arka ruble 11-28
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
@Mert E.

önceki sayfada şu mesajım mevcut;

"ben de 52-36/11-28 kullanıyorum. kondisyon düşüklüğü ve kilitsiz pedal yüzünden bianchli touring 713 ten sonra yokuşlarda baya zorlanmıştım. tabi verdiğim uzun aranın da etkisi var. şuan biraz daha kondisyonum iyi ve kilitli pedala geçtim. %17 lik 200m yokuşu tek seferde çıkabildim geçen hafta. önceden 3 kerede dinlene dinlene çıkıyordum :D

kısacası biraz kondisyonunuzu iyi tutarsanız pek bir sorun yaşamazsınız. yukarıda arkadaşın da dediği gibi asıl farkı düz yolda hissediyorsunuz. alet uçuyor resmen :D hiç zorlanmadan 30-40 km arası hızlarda sabit gidebiliyorsunuz. "
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
@CeRKeZ
Teşekkürler. Sizce 50/34 veya 50/36 da zincir değişikliği gerekli olur mu?
 
39-53 kullanıyorum memnunum, kondisyonu yüksek insan kesinlikle kullansın.
 
Merhaba arkadaşlar.
50-34 e 11-25 oranlarında dişliler kullanıyorum.
Arka aktarıcı uzun bacak Sora 3500.
Rubleyi değiştirip 11-28 yapmayı düşünüyorum.
Bu durumda zincirle ilgili bir şey yapmaya gerek var mı?
Sadece rubleyi değiştirerek kullanmaya devam edebilir miyim?
Zincir değiştirmeden en fazla kaçlık ruble kullanabilirim?
 
11*28----52/36 Sram etap yaptık.Önceki 11*28---50/34 ultegra idi.Şuan çok memnunum hızlanması öncekinden çok çok daha iyi.Vites geçişleri çok çok daha iyi.
Düz yolda 64 km/h görebildim.Önceden o hıza çıkmak mümkün değildi.Biraz daha zorlasam tabi performansım ile doğrudan ilgili baya bir hız görebilirim . Şuan için
çok memnunum.Bu oranları düşünenlere tavsiye ederim.Saygılar...
4d53292c-7d7f-4ae6-a6c2-d24bf844ee8b.jpg
 
50/34 aynakol - 12-30 ruble ile eski bisikletimde mutluydum, ancak yeni aldığım bisiklet 52/36 aynakol ve 11-28 ruble ile geldi. 34-30 ve 36-28 arasındaki fark yokuşlarda çok hissedilir mi? 11-30 ruble alarak biraz olsun rahatlatabilir miyim bu durumu?
 
1.13 orana 1.28 oran çıkıyor. 30 yaparsanız oran 1.20 matematik ortada. 32 daha da yakınlaştırır. 1.12 çıkıyor ortaya yani arkayı 32 yapmanız sizin için eski oranlarınızı yakalamanızı sağlayacak. Uyumlu mu araştırmak lazım.
 
11.36 ya en uygun tek yaprak aynakol ne olabilir????help me
 
Geri