sonEr´´
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Ağustos 2009
- Mesaj
- 2.299
- Tepki
- 1.374
- Şehir
- İstanbul/Esenler
- Bisiklet
- Salcano
Ben 53x39 - 23x11 kombini ile başladım.53 yaprağı hakkıyla çevirmek (kadanslı) için 3 ay boyunca 39 dişliyi kullanmıştım.Mtbden sonra bu dişliler bariz "ağır" kaçmıştı.Mtbde beraber sürüş yaptığım arkadaşım 1 ay sonra "soner kasların hacim almaya başlıyor" diyişini hiç unutmam Rampa çıkmaya bayılan biri olarak dik rampalardan diz sağlığı ve aşırı zorlanmamak için kaçar olmuştum.Uzun lafın kısası 3-4 aylık bir zaman diliminde bacaklarım iyice hacim kazanıp güçlendi.Rampaları daha kolay çıkmaya ve düz yollarda 35-40 km tempo ile uzun süreli muaazzam keyifli sürüşler yapmaya başladım.Çünkü acı keyfine dönüşüyordu 23x11 rublem bitmeye başladıktan sonra 26x11 veya 12 gibi bir ruble denedim.Hiç verim alamadım.Tek getirisi 1. Vites ve rampaydı.Uzun bir sürüşte gerekli tork aralığı sağlamıyordu.23x11 rublede tork aralığı daha sıkı olduğu için hızlanma ve yavaşlamalarda uygun vitesi daha kolay buluyordum.Sabit bir kadansla yoluma devam ediyordum..Ağır vites kombinasyonunu gelişmek ve daha hızlı olmak isteyenlere tavsiye ederim.
Şuan 2 senelik aradan sonra 52x34 - 28x12 kombinasyonunu kullanıyorum.Sadece dik dik rampalarda avantaj sağlıyor.Benim için tamamen vasat 53 ayna ve 23 rubledeki pedal tepkisini arattırıyor.Keza tork aralığı olarak rublede 6 ağırsa 5 hafif 4 yok gibi 7 dönmüyor şeklinde serzenişte bulunuyorum Biraz daha zaman geçirdikten sonra benim tabirimle erkek işi vites dişlilerine geçiş yapacağım. iyi forumlar..
Şuan 2 senelik aradan sonra 52x34 - 28x12 kombinasyonunu kullanıyorum.Sadece dik dik rampalarda avantaj sağlıyor.Benim için tamamen vasat 53 ayna ve 23 rubledeki pedal tepkisini arattırıyor.Keza tork aralığı olarak rublede 6 ağırsa 5 hafif 4 yok gibi 7 dönmüyor şeklinde serzenişte bulunuyorum Biraz daha zaman geçirdikten sonra benim tabirimle erkek işi vites dişlilerine geçiş yapacağım. iyi forumlar..