Scudo Sports

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

Arkadaşlar merhaba, satın almayı düşündüğüm 2.el bisiklet 48-36 aynakol / 11-25 ruble oranlarına sahip. Daha önceki bisikletim compact 50-34 / 11-28 oranlarına sahipti. Bu bisikletteki oranlar pek tanıdık gelmedi, özellikle aynakol büyük 48 olmasının nedenini çok merak ettim ama araştırmalarımda tam karşılığını bulamadım. Bisikletin tırmanış bisikleti olduğunu belirtiyor sahibi. Bu oranların yokuş aşağı yetmeyeceği açık compact oranlar bile yetmiyordu çoğu zaman, düz yolda etkilermi bilemedim yokuş ta yine nasıl etkiler onuda yorumlayamıyorum. Bu konu hakkında tecrübe sahibi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
 
Scudo
@fatihcakmak7 bu oranları önde 53/39 aynakol arkada 11/25 -23 kullanıp düzenli antrenman yapan biri zaten kullanmaz yada özellikle yanında sırf tırmanma antrenmanı içinde ayrı bir bisiklet kullanacaksa birde kişiyi 34*28 kesmez 48(36)*23(21)kullanır ve bu arkadaşta öyle biri ise kendi için dedikleri normal karşılanır.malum bisiklet üzerinde bazı stok aynakollar 53/39 ve 11/25 kombinasyona sahip ve iyi bir kondisyon sahibi arkadaşlar bu oranlarla uzun eğimleri gayet rahat çıkabiliyor ...ama sıradan bir binici için tırmanış seti denmesi biraz enteresan... kondisyon yoksa antrenman eksik ise 36*25 en düşük kombinasyonu varsayarsak yüzde 8lik ve 2-3 km uzunluğundaki eğimde bile duvara çarpar hissini verdirir..
Son olarak tırmanış için dediğine bir yerde hadi katılsakta düzde o zaman bu bisikleti ne yapacağız sorusu akla gelir....
 
Peki düzü yorumlamaya çalışsak. Pelotonla sert eğimleri olmayan 100km üzeri turlara katıldığımızı varsayarsak bu oranlar Peloton içinde ritim yakalama engel olurmu ki sonuçta düzde 50-11 çevirmekte pek mümkün değil. Siz hangi kombinasyonları tercih ediyorsunuz
 
Ben 53/39 11/25 ten menisküs yırtığı vede birazda ilerleyen yaş itibarını göze alarak 50/34 11/25 geçtim.. açıkçası yarış veya stravada kom kovalamaca pozisyonum olmadığı için her türlü bana yeterli geliyor.. özellikle dizlerimi düşündüm sağlık bu gerisi yalan.. buna örnek olarak haftada bir gün izinliyim ve hafta içi vakit bulursam iki üç günü 50 km antrenman yaparak izin günümde rahatlıkla Uludağ gibi bir zirveye dizlerimde en ufak bir sorun ve ağrı yaşamadan 2:50 gibi bir sürede 60 ortalama kadans 10 11 km/h ile çıkıyorum
Yani kendi vücut bilgilerinize hakim olan siz olduğunuzdan en doğru karar verecek olan yine sizsiniz...ama 48/36 konusunu sorarsanız ben direk elerdim onu..
Bu arada 50*34 aynakol ile düz yolda 50*11 oran kullanır vede gücünüz yeterse 100 kadansta 55-60 km/h gibi bir tahmini rakam verir.53 kullanırsanız aynı ruble oranında 65-70 km/h gibi sonuç alırsınız (değerler tahminidir) tabi bu her iki oranıda şahsen kendim hiç 15 dk üzerinde çevirme imkanı yada gücü bulamadım bilginize
 
@fatihcakmak7 20'li yaşlarımda ve askerden sonrası 53-39-11-28 çok iyi geliyordu ondan önce 50-34-11-28 hafif gelmeye başlamışdı,sonra yaşla beraber diz sağlığıma'da önem vermek adına arka rubleyi 14-34 yaptım hem hızdan olmadım hemde rampalarda daha rahat ettim.
 
(link)

Şöyle bir site paylaştı bir arkadaşım ilgisini çekenler olabilir diye paylaşıyorum. Buradan kıyaslama yapmak mümkün, tam düşündüğüm gibi 50-34/11-28 eski oranlarıma gore 48-36/11-25 tırmanışlarda daha sert, düz yolda pek fark olacağını düşünmüyorum aslında max hızda 48-11 oranı çok az düşük kalıyor. Aşağıda
- 50-34/11-28
- 48-36/11-25
- 53-39/11-30
kıyaslaması
 

Dosyalar

  • Screenshot_20180417-105158.png
    Screenshot_20180417-105158.png
    42,9 KB · Okunma: 91
  • Screenshot_20180417-105220.png
    Screenshot_20180417-105220.png
    42,4 KB · Okunma: 81
  • Screenshot_20180417-105925.png
    Screenshot_20180417-105925.png
    41,3 KB · Okunma: 68
SHIMANO TZ21 14-28T
48,38,28 orani var bisikletimin

yokus cikarken en dusuk viteste kullandığım halde cok yoruluyorum krank takimi ne ile degistirmem iyi olur?
 
@Desert Fox ruble üzerinde oynarsan rahat edersin 14-28 yerine arka bacak izin veriyorsa 14 32 yada 34 kullanabilirsiniz,
 
34-50 / 12-28 11'li sistem (2016'da bununla başladım, bence benim gibi yeniler için çok amaçlı, fonksiyonel ve oldukça verimli)
39-53 / 11-23 10'lu sistem (biraz ilerleyince bu, ama yokuş can yakar, genelde eğimsiz yollar tercih)
 
Arkadaşlar, yol bisikletlerinin yokuş performansı şehir bisikletlerinde göre nasıldır?
 
Bursa gibi yerde 50-34 11-32 yada 11-34 ideal. Bu oranlarla otoyolda çok rahat 30 km üstü ortalama yakalanıyor. 53-39 11-25 sporcu değilseniz gerekli değil. Sonuçta ortalama 40 km ile 200 km gitmeyeceğiniz için dizlerinize fazla yük bindirmenin anlamı yok.
 
valla bisikletle ilgili iyi miktarda bilgiye sahip oldugumu düşünüyorum ama bu oranları tam idrak edemedim. benim bisiklet uzaktan yol bisikleti gibi gözüken bir cyclecross.

34037852473_c71677f9ea_k.jpg


şimdi fotoğrafta zoom yaparak aynakolun 46 36 oldugunu gördüm. ama ruble oranını bilmiyorum(akşam evde bakarım) ama khamsin jantlara geçtikten sonra rubleyi de değiştirmek zorunda kaldım ve bu ruble eskiye göre daha küçük. üst düzey bir yokuşçu olmasam da istenbulun en dik yokuşlarını ve kartepeyi bu sistemle çıkabildim.

haziran ayında yol bisikleti alcağım. (canyon endurance serisi) orada gördüğüm karadı ile 50 34 gözüküyor. ruble ile ilgili birşey göremedim. muhtemelen fark yaratacaktır diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusufgs36
@Şeffaf
Tamamen bisikletin üzerindeki aynakol, ruble ve kullananın performansına bağlı. Misal benim bir yol bisikletimde 53/39 aynakol 11-28 ruble var. Dik yokuşlarda zorluyor. Diğer yol bisikletimde 50/34 aynakol 11-32 ruble var ve o zorlayan yokuşlar banamısın demiyor :)
 
@Şeffaf Dişli oranları ve senin kondüsyonuna bağlı. Bursa gibi her tarafı yokuş olan bir şehirde 50X34 - 12-28T kullanıyorum. Çok nadiren de olsa 28 değil de 32 olsaydı fena olmazdı dediğim oluyor ama bu biraz da benim kondüsyonumla alakalı, kondüsyonumu biraz arttırırsam çok da bisikletimden şikayet edeceğimi sanmıyorum.
 
@srdrmrs 46/36 ile eğim çıkmak sorun yapmaz zaten,malum kartepe gibi yeri 50 dişli aynakol kullanmak her babayiğit harcı değil(çapraz kullanım olmayacaksa bunun yanında 50×18 -15 gibi oranıda göz önüne alırsak).ama 46/36(profesyonel olanlar(ki)onlarda zaten bu oranlari kulanmaz) kesinlikle rampa için değil bilginiz olsun..
@Şeffaf yol bisikleti ile şehir bisikleti her ne kullanırsanız kullanın kişisel güç ön planda,sonrası kullandığınız donanım + dişli oranları,hepsine okey dersek kesinlikle yol bisikleti,neden derseniz öncelikle lastik ebatları ve yol bisikletinin hafiflik konusunda üstün avantajı...
@Bigpatron kesinlikle kişiye dayalı kondisyon konusunda hemfikirim yanlız 53×39-11×28 ile 50×34-11*34 arasında kondisyon harici ciddi fark var,özellikle eğimlerde...ama yinede sonuç yine aynı kapıya çıkıyor,53×39 -11*28 kullanmaya alışkın kişiye 50×34-11*34 bariz hafif gelir,
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf ve Özcan
@bilalfidanboy
Evet tespitiniz doğru. 53/39 zorluyor derken ara ara ayakta performans göstermek zorunda bırakıyor. 50/34 hafif olduğu için oturarak çok rahat şekilde sürüş yapabiliyorum. Banamısın demiyordan kastım hafifliği idi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
@Şeffaf
Sanırım sorunuza kısmen de olsa cevap verebilirim. Elimde bir powermetre olmadığı için ölçmede kullanacaklarım ; mesafe , süre ,ağırlık ve dişli oranlarından ibaret olacak.
____________________________________________
Triban 520 :10 kg ,28 mm lastik, noname jant ve göbekler ve 3 lü ayna kol sebebiyle tam bir yol bisikleti de sayılmayabilir.

50/39/30
12/13/14/15/17/19/21/23/25
____________________________________________
Sedona 345 : 14 kg ,38 mm lastik, shimano set , jant ve göbekler. 30mm yayli kısa bir amortisör ile cross şehir bisikleti.

48/36/26
11/13/15/17/20/23/26/30/34
____________________________________________
Gün sonunda eve gitmek için çıkılacak son rampa yaklaşık olarak 1 km uzunluğunda 100 metre tırmanış içeriyor.

Geçtiğimiz hafta içindeki kondisyonum ( geçen seneden daha iyi)
345 ile en iyi zamanım 9 dakika (1-3 yani 26/26 oranı ile çıkıyorum. Sadece bir defa 1-4 26/23 oranı ile ciktim bir daha denemem ;))

Geçen sene lastik sorunu yasayincaya kadar kullandigim ,yaklaşık 7-8 aydır elimi sürmedigim 520 ile ise 1-1yani 30/25 oranı ile 8 dakikada bu rampaydı çıkmıştım.
Yanı daha düşük kondisyona sahip olduğum zamanda kullanmış da olsam dahi rekor 520 de.
Kaldiki 345 ile daha iyi bir sürüş pozisyonuna ,dişli oranları sebebiyle nasıl olsa yolda kalmam psikolojisinin verdiği rahatlıgina ve aktarma ve teker sisteminin nispeten daha iyi olmasına ragmen geçen seneki 520 nin performansına yaklaşamadı. Birkac gün içinde 520 ile şimdiki kondisyonuyla yapacağım ölçüm durumu daha iyi değerlendirmeye yardımcı olacaktır.

Not: 48/36/26 11/34 dişli oranları ile uykunuzda bile rampa tırmanabilirsiniz. Geçen yaz geç saatlerde uykulu eve gittiğim çok olmuştu.:)
Yol bisikleti ile kondisyon ,guc vb konularina biraz daha dikkat etmeniz gerekir.
Şehir bisikleti ile 1-1 oranında 0.7 kuvvet oranına karşılık , yol bisikletinde 1.2 kuvvet oranlarından başlıyorsunuz fakat sehir bisikleti ile aynı orana sahip bir vitesle rampa tırmanmaya yaklaşamazsınız bile.
Sağlıcakla pedallayın

Not onemli: tabiki bunu yazan 95 kg lik ve bisiklet ile ilgili tecrübesi yeterli olmayan başlangıç seviyesinde bir hevesli . Asıl bilenler konuşsun.
 
rampalarda yoruluyorum sizce bu oranlar iyi mi yoksa mutlaka değişmeli mi? (çok fark olmayacaksa değiştirmek istemiyorum öğrenciyim başka parçalara bütçe ayırmış olurum)
KRANK TAKIMIÇELİK 48X38X28
ARKA DİŞLİSHIMANO TZ21 14-28T
 
Merhaba Arkadaşlar,
Benim bisikletimde 24-34-42 aynakol ve 14-32 7'li ruble var. Düz yolda GPS ölçümlerime göre 43 km/h hız yapabiliyorum. Bisikletimin ağırlığı tahmini 17 kg; bagaj ve çamurluklar, pedallarda kalpiye mevcut. İlerisi için 11-32 8'li rubleye geçmek istiyorum. 42 olan ayna dişliyi de 46 ile değiştirsem bisikletimin ara hızlanmaları çok düşer mi? Ara hızlanmalarda fazla düşüş istemiyorum. Nedeni ise İstanbul'da bisiklet yolundan eser olmaması, motorlu taşıtlarla aynı yolu kullanıyor olmam, yeşil ışık yandığı zaman eğer çabuk kalkamaz ve hızlanamazsam, öndeki araçla arada fazla mesafe kalırsa hızlanıp öndeki aracı yakalayamadan arkadaki aracın korna ve aragazla taciz etmesi hatta arkadaki tacizci araç t*ksi, m*nibüs veya s*rvis aracı ise sürücünün cinnet geçirip bilerek çarpabilme ihtimali. ("Ay çok paranoyaksın cnm:rolleyes::p:cool:" diyenleri İstanbul Anadolu yakası'nın meşhur "m*nibüs caddesi"ne beklerim.) 46 çok ağır kaçacaksa eğer 44 de olabilir. 44'de ağır kaçacaksa 42'de kalırım artık. Tecrübeli arkadaşlardan tavsiyeleri bekliyorum.
 
Düşündüğün değişimle benim tahminim ivmelenmen çok farketmez, düzlükte son hızın belki artar, yokuş aşşağı kesin artar. İvmelenmeni arttırmak için ağırlık azaltman ve lastkleri inceltmen daha mantıklı olur. Bence yapacağın en mantıklı şey yol bisikletine geçmen olacaktır ;)
 
Geri