Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dişli oranlarınız ve tecrübeler

@Şeffaf
Derdiniz yokuş çıkmaksa,bütçeniz yetiyorsa yola geçin..Şehir bisikleti ile yokuş filan çıkılmıyor..
Yol bisikletinin hafif oluşu ve lastiklerinin ince oluşu,size şehir bisikletiyle çıkamayacağınız veya çıkmakta çok zorlanacağınız yokuşları çıkmanızı sağlıyor..
Rublenin büyük dişlisini de,mümkün olduğunca büyük yaparsanız,rahat edersiniz..Benimki 32..
@Desert Fox
Normal bence..
Bisiklet ağırdır veya lastiklerin kalındır veya yokuş antremanı yapmıyorsundur..
 
Scudo
Bu zamana kadar tur bisikleti dağ bisikleti ve yol bisikleti aldım
En çok keyif aldığım bisiklet rampa çıkarken yoldur...
50/34 11/28 oranlarım var bisiklet 8 kilo olunca daha hızlı çıkabiliyorum belirli bir eğime kadar
Ancak eğim fazla olduğunda biraz daha keyifsiz oluyor ama 11/32 ruble olsa çıkaöayacak rampa olmaz diye düşünüyorum
 
4 senedir yapıyorum bu sporu nice bisikletler sürdüm tecrübe ettiğim kadarı ile yazıcam
39 aynakol ve 32 ruble kondüsyon durumuma göre yazıyorum %8 eğime kadar sıkıntı yok sürekli çıkış yollarda ama %10 ve üstü büyük sıkıntı keyifsiz ve bol acılı tırmanış oluyor
34 aynakol ve 28 ruble ile kaymaklı ekmek kadayıfı gibi ama 34 düz yol ve yüksek süratler için çok boş dönüyor sanki pedal yokmuş gibi
36 kullanmadım ama tahmini olarak bence en ideali :)
mtb olarakta 42 ruble 32 ön aynakol ile evereste tırmanmaya yeterli olacaktır :)

buda 39 aynakol 32 ruble ile tırmanışım , tırmanış hızı ,eğim ve nabız
%13 lük kısımda en zorlandığım yerdi çünkü istediğin kadans tutmuyor
Adsız-crop.png
 
Arkadaşlar düzenli sürüşler ile emin olun eksikleriniz zamanla tamamlanacak ve vücudunuz ben hazırım diyecek,burda herşeyden öte yani dişli ruble vs gibi donanımlardan ziyade beslemenize nefesinize kalp ritminize ses verin dizlerinizi dinleyin kadans tempo yakalayın,sonra ardınıza bakınca ben burayı bir zamanlar çıkamıyordum diye hatırlayın...zaten sele üzerinde maddi bir kazancınız yok ise yaş ilerledikçe ruble ve aynakol dişleride ona oranla artıyor.sözün kısası herşey sağlık için buna ek olarak yaşınızla orantılı kapasitenize göre hareket edin ayrıca ilerleyen zamanlarda önünüze çıkabilecek eklem problemlerini ortadan kaldırmak adına kadans olayına mutlaka odaklanın,
 
Performans bence de çok şeydir. Ama bir sorum olacak;
SRAM S600 Powerspline aynakol ile SRAM PG-1050 nin oranları nasıl sizce yokuş için, teşekkürler ilgilenenler için.
 
@Çetin ŞAHİNÖZ yanlız aynakol 8*9 sistemle uyumlu,ruble ise sanırım 10 lu,orada baştan bir sıkıntı var gibi,benmi yanılıyorum....
 
@ahlaksız bisiklet 14.5 kg,ince teker,ben antreman yapmiyorim dogru
 
@bilalfidanboy doğrudur, o yüzden sordum zaten. Tüm vitesler düzgün kullanılamıyor olacak ama yokuş oranı iyi gibi ne dersiniz ?
 
Arka aktarıcı izin verdiği sınırlar içerisinde ruble kullanabilirsiniz(malum 26 ile 36 dişli olanları piyasada var)maksat yokuş kombinasyonu ile ilgili oranlar ise,bu sistem güle oynaya çıkarır sizi
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ
@rkurtcu Yol bisikleti nasıl ivmelenecek? Tamam düzde kondisyonlu bir sürücü iyi bir yol bisikleti ile 70 km/h görebiliyor ama özellikle kalkış anındaki ivmeleri iyi değil. En küçük ayna dişlisi 39 diş olan bisiklet kalkış anında hantal kalır. O bisikletler 25 km/h hızın üstüne çıkıldığında iş görür. Ve günlük hayatta okula giderken çantamı bagaja bağlıyorum. Bagaj ağırlık yapıyor ama çantayı sırtıma aldığımda daha çabuk yoruluyorum bu da performansımı düşürüyor. Yol bisikletine bagaj takılamıyor. Yol bisikletinin tabiri caizse domalmalı oturuş pozisyonu+çantanın ağırlığı+yol bisikletinin ağır dişli oranları sürüşümü bayağı zorlaştıracak. Beton mikserlerinin betonunu döke döke gittiği, hafriyat kamyonlarının ağırlığını kaldıramadığı için her yeri çökmüş İstanbul asfaltlarında yol bisikleti kullanıyor olsaydım 10 kere lastik patlatmıştım şu ana kadar. Yol bisikletleri bence günlük kullanıma uygun değiller. Yarış koşarken veya hafta sonları nispeten düzgün ve bisiklete ayrılmış yollara sahip sahil yollarında veya velodromlarda hobi amaçlı kullanıma uygunlar.
 
@Knight Rider Newtonun ikinci hareket kanununa göre (F=m.a)
F=m.a yani Kuvvet=kütle X ivme formulune göre kuvvet aynı olmak şartı ile(çünkü bisikletçi aynı olacak) daha düşük kütleli olan yol bisikletine daha fazla ivme kazandırılacaktır.
Kısaca hafif olan yol bisikleti daha iyi ivmelenecektir.
Ayrıca yol bisikletinin kütlesi daha düşük olduğu için bisiklete etkiyen statik sürtünme kuvveti* de daha düşük olacaktır.Bu da ivmelenmeyi olumlu olarak etkiler.

*Statik Sürtünme kuvveti cismin ilk hareket halinde etkiyen sürtünme kuvvetidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Desert Fox
Ağır bisiklet işte..O yüzden yoruluyorsun..Bir de antreman yapmıyormuşsun..
10 kg'luk bir bisikletle,haftada 3 kez yokuş çıkmaya çalışırsan,yorgunluğun minimum seviyeye inecektir..
@Knight Rider
Aynakol üçlü bende..Küçüğü 30..Öyle bir kalkıyorum ki:)
Bagaj takılan endurance/gravel bir kadro alabilirsin..Patlamayan lastik takabilirsin..vb
Yol deyince,direk domalmalı bisiklet anlamayın lütfen:D
 
@ahlaksız Peki mevcut bisikletimde dişli ve ruble değişimlerine ek olarak jant ve orta göbekleri rulmanlı olanlarla değiştirsem (şu an bilyalı tip göbekler var) performans artışı ne ölçüde olur? Bir de hafifletmek için vidaları, civataları, somunları titanium olanları ile değiştirebilirim. Az da olsa bir ağırlık kazancı olabilir.
 
@Knight Rider Önce bi kullan ondan sonra görürsün abicim. Bilmediğin şeyler hakkında yorum yapacaksan, boşuna burda soru sorma. Endrunce kadro veya Cyclecross bisiklerde var daha konforlu neyse... Hatta ben sorayım şehir bisikletinden yol bisiklertine geçen arkadaşlar, hangisi daha iyi ivmeleniyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@Knight Rider
Her türlü iyileştirmenin,tabi ki performansa etkisi olur..
Yukarıda dediğim gibi bisikletin hafif olacak,lastiklerin ince olacak,bir de kendini hafif hafif zorlayacaksın..Zamanla performansın mutlaka artacaktır..
Yalnız bisikletin ağırsa filan,bu tarz iyileştirmeler pek fayda etmez..Kadron,maşan dandik diyelim..Marka bir jant seti alsan bile,performansın az artar..
 
15 kiloluk bisikleti vidalarını hafifletmenin ne gibi bir faydası olacak arkadaş. onun yerine bir kıyafetini biraz daha ince giysen aynı hafifletmeyi bedavaya getirirsin.
 
@rkurtcu
Şehir bisikletinden yol bisikletine geçmek;kızgın kumlardan serin sulara atlamak gibi.
Yol bence bir tutku; hiçbirşey ile değişmem.
Tabiki yol bisikleti daha iyi ivmeleniyor.
 
@Knight Rider güzel kardeşim daha evveli mtb kullanmış sonrasında yola geçen biri olarak diyebilirimki aralarında hem kulvar hem amaç farkı var,günlük kullanıma uygun değil dediğin yol bisikleti ile 6 senedir işe gidip geliyorum.Bu arada bende istanbulda oturuyorum aynı karşılaştığın olumsuz şartlar ben ve benim gibi herkes yaşıyor.lastik herkesin patlıyor ki hepsinin bir telafisi var.alırsın 700*25 dış lastik (örn:fiyat olarakta uygun schwalbe marathon plus bahsettiğin yollarda 5000 km kullanıp 1 kez dahi patlamadı diyenler var)fakat hatırı sayılı para verip 200 km turda 6 kez patladı diyenler var,bu birazda şans işi(gülünü seven dikenine katlanacak)...ivmelenme konusunda yol bisikleti ile şehir yada mtb kıyaslama biraz yanlış olur...ağırlık konusunda vida somun civata gibi oynamalar size ancak extra masraf ve psikolojik rahatlık verir..jantlar konusunda rulmanlı olanlar bilyalıya oranla düz yolda alışkanlığı korur,tabiki bundan ziyade performans olarakda döner kişiye..dişliler konusunda yaşınız oldukça genç,gücünüzü doğru kullandığınız yer ve sağlığınızı zora koymayacak maximum oranlar ile en iyi yere gelebilecek yaştasınız...son olarak amacınıza ve içinize sinen bir tür bisiklet seçerseniz yine kendinizi tarafınızca mutlu edersiniz...yani şehir(hobi+konfor için) mtb(dağ+bayır+hobi+her türlü yolda gezinti için) yol(asfalt+performans+uzun sürüşlerde zamana karşı biraz sürat vb)herneyse seçim sizin.......
 
Geri