Konu yine hortlamis.... Bisikletin temel ayarlari:
1- Sele ayari
http://www.quest-rrv.de/typo3temp/pics/4bd8d9d716.jpg
sele yüksekligi
http://www.triathlon-tipps.de/images/articles/big/377.jpg
2- Gidon bogazi uzunlugu;
http://www.quest-rrv.de/fileadmin/user_upload/Rennradverein/50_dateien/training_material/10_material/09_laenge_sattel_lenker.jpg
Kullanis tarzina göre degisik uzunluklari gerekir, tur, yaris, sportif...... Izahatini atliyorum.. Sporcularda kol boyu ve yaklasik 3 parmak.
3 Kal ayari: Yukaridaki resimde kalin olmasi gerektigi nokta görülüyor. Murat B nin de izahj ettigi gibi, ayak basparmaginin son ekleminin bittigi nokta, pedal aksine gelecek sekilde... Saga sola dönüklügü keza, askerde rahat durus dedigimiz sekilde ayaklar nasil yere basiyorsa, ayaklar o sekilde pedallara basacak sekilde... Ilk baslarda kesinlikle dönmeye yüksek derecede izin veren kaller kullanin, örnegin Look Delta nin siyahlarini kullanmayin...
Bunlarin disinda Q faktör olarak kullanilan pedallarin biribirinden uzakligini ifade eden birimlerin uygulamasi cok külfetli... Fakat gidon seciminde asagi yukari omuz genisliginde olmasina dikkat edilmeli...
Sele ve gidon yükseklikleri farki da tamamen kisisel ayarlar, ama herhalükarda gidon daha asagida olmalidir...
Bu kaba izaglarimin cok disinda ayarlar yapiyorsaniz, zaten yanlis bisiklet secmissinizdir demektir...