Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Dağ bisikletim var kaç hava basmalıyım kilom 80
 
Scudo
140-200 arasina jant dayanir mi peki?
Jantına bağlı, pist bisikletlerinde kullanılan 18-20c tubular lastikle kullanılan jantlar dayanır. Standart yol bisikleti jantlarında jant bandı ince kalabilir, onun dışında bir sorun olacağını düşünmüyorum ama tamamen tahminde bulunuyorum, denemeye gerek yok sanırım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@semih59 hocam hangi marka lastiğin yanağında üretim tarihi yazıyor schwalbe, cst, continental kullandım yazmıyor. araba lastiklernde yazıyor ancak
 
Son düzenleme:
İnanın bendekilerde yazmıyor şu son resimdeki ne zaman üretilmiş
 
Abiler acil kar erimeden cevap. Mtb ile karda sürücem lastik nasıl olsun. Hafiften yumuşak mı yoksa mermi gibi sert mi yoksa tamamen yumuşak mı? psi ölçer : elim
 
Doğru lastik basıncı, bisikletteki yüke ve lastiğe göre değişir. Aynı bisikleti 60 kg daki bir kullanıcı ile 90 kg bir kullanıcı aynı basınç değerinde kullanmamalıdır. Ayrıca lastik üzerindeki basınç aralığı yazılı olur genelde, ona göre en yüksek ya da en düşük olmamalıdır. Genelde bu bisikletin direksiyonunu 10-15 cm yerden kaldırıp bıraktığınızda yerden sekiyor olması ve üzerinde seyir ederken yanakların jant üzerinde ezilmeme oranıyla kontrol ediliyor.
 
Bende Dahon Mariner D8 var . 20”. Tekerlek üstünde 65 psi yazıyor . Benim kilo 85-90 kg
. Bende 50psi basıyorum. Öne biraz az arkaya biraz daha fazla -+ 5 psi .
Düzgün bi yol olmadığı için, bisiklet yolları dahil. Böyle ortalama bi psi hava basıyorum. Şarjlı pompa var onu da yanımda taşıyorum . Yollar rezalet
 
50-85 psi çok geniş bir aralık. Neye göre kaç basmak lazım?

IMG20221101214019.jpgIMG20221101214047.jpgIMG20221101214037.jpg
 

Dosyalar

  • IMG20221101214047.jpg
    IMG20221101214047.jpg
    59,4 KB · Okunma: 0
Hava seviyenize göre yere temas eden lastik yamanız küçülüp büyüyor. Düşük tutarsanız gevşek zeminde, kum, daha iyi tutuyorsunuz. Lastiği çok şişirirseniz fren yaparken asfalt zeminin üzerindeki kumdan çekiş kaybediyorsunuz. İnce lastikte ise tam tersi mevcut, ince lastik çok zayıf kaçıyor oyuklu lastiklere göre.
 
Hava seviyenize göre yere temas eden lastik yamanız küçülüp büyüyor. Düşük tutarsanız gevşek zeminde, kum, daha iyi tutuyorsunuz. Lastiği çok şişirirseniz fren yaparken asfalt zeminin üzerindeki kumdan çekiş kaybediyorsunuz. İnce lastikte ise tam tersi mevcut, ince lastik çok zayıf kaçıyor oyuklu lastiklere göre.

Turda her türlü yola girebiliyorum o zaman en mantıklısı ortasını almak gibi 70 mesela.
 
Turda her türlü yola girebiliyorum o zaman en mantıklısı ortasını almak gibi 70 mesela.
Arka lastiği, normalde arka fren daha zayıf yükü ise daha fazla olduğu için daha çok şişirirler. Yük, tutuşu ve çekişi arttırıyor. Ön teker ise daha az ağırlıkta daha çevik olduğu için daha az şişiriyorlar benzer bir yama alanı olması için. Yama alanı, sağlanması gereken tutuştan az olursa, çekiş kaybedersiniz. Yanakları iyi kullanmanız gerekiyor önde. Bir de yolun iklimini ön lastikten takip ediyorsunuz, arka lastik kaymaya başlamışsa frenleri kilitlemiş olabilirsiniz veya gevşek bir zemindesinizdir. Ön tekeri gitmek istediğiniz yönde tutarak, pedal çevirmeyi bırakıp arka tekeri toparlayabilirsiniz ama arka tekerin yüksek basınçta şişirilmesi daha ziyade kuru zeminde tepkisini ön tekerle eşitlemek içindir, kaygan zeminde değil. Arka lastik daha çok yük taşıdığı için inik olursa, bisiklet manevra yaptığınızda hantallaşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyda Ünlü
Şehir bisikleti ile edindiğim tecrübe neticesinde, özellikle ince lastik kullanan bisikletlerde lastik modeli ve basıncının önemi hayati derecede büyük.

Kesinlikle lastiğe verilen para boşuna değildir, kullanım amacımıza göre mevcut en iyi lastiği almak lazım. Benim gibi ulaşım amaçlı şehrin bozuk, cukurlu ve oluklu yollarında bisiklet kullanan amortisörsüz bisiklet sahipleri, yumuşak, trekking subcross tarzı 700-40/45c arası uygun hava basıncına ayarlanmış lastik kullanırlar ise hem güvenli hemde konforlu sürmüş olurlar.

Benim amortisörsüz şehir bisikletimi 700-38c ve 80-85 psi şişirilmiş tamamen cadde uyumlu lastikler ile konforsuz ve güvensiz bulduğum için satıp mtb aldım, ancak bir tanidigimin benzer özellikli 700-45c hibrit lastik ve 50-55 psi hava ile şişirilmiş şehir bisikletini kullanınca neden şehir bisikletimi satıp mtb aldım dedim kendime? Konfor var, güvenlik var ve gayette hızlı ve yormayan bir bisikletti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyda Ünlü
Bir bakın isterseniz..
(link)

Veya;
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Seyda Ünlü
Arkadaşlar katlanır bisiklet olarak peugeout f13 sahibiyim. Lastik üzerinde max 43 psi yazıyor lastikçinin verdiği basıncı ölçtüğünde 21 psi olarak ölçüyorum. Bunun doğru basıncı ne olmalı yaz ayı için. Lastik Wanda P1145 20X1.75. Düz yolda kullanıyorum
 
Merhaba Schwable Delta Cruiser 700x35c lastik var. Üzerinde 50-85 psi yazıyor. Kilom 101. Bisikleti yeni aldım. Lastik de inmiş.
En az 20 yıldır da bisiklet kullanmadım.
İzmir'de şehir içi kullanıyordum. Patika yollara da girmeyi düşünüyorum. Bu psi değerleri yol durumu ile mi ilgili yoksa kilo ile mi ilgili? Bir de bu lastik patika yolları kaldırır mı ? Çeşme 'de sahile gitmek için patika yollara girerek gezmeyi düşünüyorum. Bisiklet Carraro 328. Ön arka kaç basmam lazım. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Geri