Jantına bağlı, pist bisikletlerinde kullanılan 18-20c tubular lastikle kullanılan jantlar dayanır. Standart yol bisikleti jantlarında jant bandı ince kalabilir, onun dışında bir sorun olacağını düşünmüyorum ama tamamen tahminde bulunuyorum, denemeye gerek yok sanırım140-200 arasina jant dayanir mi peki?
schwalbe iç yanakta yıl yazılı@semih59 hocam hangi marka lastiğin yanağında üretim tarihi yazıyor schwalbe, cst, continental kullandım yazmıyor. araba lastiklernde yazıyor ancak
Abiler acil kar erimeden cevap. Mtb ile karda sürücem lastik nasıl olsun. Hafiften yumuşak mı yoksa mermi gibi sert mi yoksa tamamen yumuşak mı? psi ölçer : elim
50-85 psi çok geniş bir aralık. Neye göre kaç basmak lazım?
296514 dosyayı görüntüle296515 dosyayı görüntüle296516 dosyayı görüntüle
Hava seviyenize göre yere temas eden lastik yamanız küçülüp büyüyor. Düşük tutarsanız gevşek zeminde, kum, daha iyi tutuyorsunuz. Lastiği çok şişirirseniz fren yaparken asfalt zeminin üzerindeki kumdan çekiş kaybediyorsunuz. İnce lastikte ise tam tersi mevcut, ince lastik çok zayıf kaçıyor oyuklu lastiklere göre.50-85 psi çok geniş bir aralık. Neye göre kaç basmak lazım?
296514 dosyayı görüntüle296515 dosyayı görüntüle296516 dosyayı görüntüle
Hava seviyenize göre yere temas eden lastik yamanız küçülüp büyüyor. Düşük tutarsanız gevşek zeminde, kum, daha iyi tutuyorsunuz. Lastiği çok şişirirseniz fren yaparken asfalt zeminin üzerindeki kumdan çekiş kaybediyorsunuz. İnce lastikte ise tam tersi mevcut, ince lastik çok zayıf kaçıyor oyuklu lastiklere göre.
Arka lastiği, normalde arka fren daha zayıf yükü ise daha fazla olduğu için daha çok şişirirler. Yük, tutuşu ve çekişi arttırıyor. Ön teker ise daha az ağırlıkta daha çevik olduğu için daha az şişiriyorlar benzer bir yama alanı olması için. Yama alanı, sağlanması gereken tutuştan az olursa, çekiş kaybedersiniz. Yanakları iyi kullanmanız gerekiyor önde. Bir de yolun iklimini ön lastikten takip ediyorsunuz, arka lastik kaymaya başlamışsa frenleri kilitlemiş olabilirsiniz veya gevşek bir zemindesinizdir. Ön tekeri gitmek istediğiniz yönde tutarak, pedal çevirmeyi bırakıp arka tekeri toparlayabilirsiniz ama arka tekerin yüksek basınçta şişirilmesi daha ziyade kuru zeminde tepkisini ön tekerle eşitlemek içindir, kaygan zeminde değil. Arka lastik daha çok yük taşıdığı için inik olursa, bisiklet manevra yaptığınızda hantallaşır.Turda her türlü yola girebiliyorum o zaman en mantıklısı ortasını almak gibi 70 mesela.
Kendi edindiğim tecrübeye göre şunu söyleyebilirim.50-85 psi çok geniş bir aralık. Neye göre kaç basmak lazım?
296514 dosyayı görüntüle296515 dosyayı görüntüle296516 dosyayı görüntüle