Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Scudo
700x35c lastiğimde max psi değeri 80 yazıyor. 81 kg olarak buna ön arka kaç basmalı? Kullanım alanı asfalt,beton asfalt %90,toprak ve mıcırlı %10
 
70-75 arası ön ve arka eşit basmanız yeterli.
 
Lastiğimin üstünde psi değeri yazmıyor. Normalmi bu?
 
Doğru lastik basıncını hesaplamak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz. MTB ve Road ayrı ayrı. Aynı zamanda kilo ve kullanım şartlarına göre doğru basıncı hesaplamak için seçenekler de sunuyor. Umarım işinize yarar.

Tüm Seçenekler: (link)

Yol Bisikleti : (link)
 
Hızdan değil de güvenlikten mi bahsetsek: Üst limit alt limit arasında olunduğu sürece yol tutuşunuz maksimumdur. Bunların dışındaki değerlerde düz pedallarken de virajdayken de temas yüzeyi dolayısıyla yol tutuş azalır.
 
mip4t1-1.jpg

Forumdaşın iddiasına göre mesela yukarıdaki lastikte 97-174 PSI aralığı verilmiş. Bu aralıkta yol tutuşumuz maksimummuş :snzdglsn:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Şu makalede de boşuna kafa patlatmışlar, belirlenen optimum değerin üzerinde veya altında hava basıldığında sürüşün nasıl etkilendiğini maddeler halinde sıralamışlar, belli ki bu işten anlamıyorlar :snzdglsn:
(link)


Tire-drop-percentage-b.jpg

4.1. Pressure higher than optimal
These things will happen:
  1. Ride will become significantly less comfortable – since the tyres will not dampen road irregularities (bumps, even small ones).
  2. Energy put into pedalling to move forward will partially be wasted on small bouncing up and down. So speed on flats and climbs will drop slightly, for the same effort. On descents it will remain the same.
  3. On extremely flat, good quality pavement, speed will slightly increase compared to optimal pressure. Especially if tyres are of poor quality.
4.2. Pressure lower than optimal
  1. For the same effort, bicycle will go slower. This goes for both climbs, flats and descents.
  2. On rough roads (very bad pavement, or off road, snow etc.), ride will be a bit more comfortable. If tyres are fat enough to avoid pinch flats (a.k.a. (link)), running a bit lower pressure is a good idea for bad roads.
  3. Grip on rough roads (as well as climbing speed) will be a bit better (and faster).

Hepsi tıraş bilgi, forumdaş meseleyi çözmüş :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Lastiğimin üstünde psi değeri yazmıyor. Normalmi bu?
Diğer tarafta yazıyordur 😒
Doğru lastik basıncını hesaplamak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz. MTB ve Road ayrı ayrı. Aynı zamanda kilo ve kullanım şartlarına göre doğru basıncı hesaplamak için seçenekler de sunuyor. Umarım işinize yarar.

Tüm Seçenekler: (link)

Yol Bisikleti : (link)
Bana 95 psi dedi, ama lastiğim max 87. Napcaz şimdi?
 
Bu forum, ben 2014 de bisiklete ara verdikten sonra çok bozulmuş. Herkes başka birinin yazdığıyla dalga geçmenin derdinde. Çünkü başkasının yazdığıyla dalga geçince bokunda boncuk çıkıyo, daha bi önemli insan oluyosun.
Forumdaş kardeş de bunlardan biri... Lastiği üreten firmanın mühendisi bilememiş oraya 97psi'den daha büyük değer yazmayı, keşke sana sorsalarmış. Benim yazdığımın yanlış olduğunu makalede söyleyen yeri göremedim.

Yavrusu, biz 1200GS'e bindik de geldik bisiklete tekrar, ona binmeden lastik basıncını bilmezsen çok uzun yaşayamıyorsun bebiş. Bak sen dalgana. İstediğin psi de kullan sen, bana kasımpaşa...
 
Lastiğimin üstünde psi değeri yazmıyor. Normalmi bu?
Dikkatli bakmamışsınızdır. Bisan TRX 8100 kullanıyorum. Mitas 700x40C lastikte Max. 70 PSI olduğu yazıyor. Aynı bisikletten iki adet var bizde. İkisinde de yazıyor lastiğe dikkatli bakın. Her lastikte yazar. Max. 70 PSI dediği için arkaya 60 öne de 55 PSI basıyorum.
 
700x38 c lastik , bisiklet kullanıcı 83 kilo lastik PSI kaç olmalı? Tşkler
 
psi göstergesi olmayan pompayla nasıl hesaplayabiliriz
örnek: 1 basma 1 psi gibi falan bişeyler var mı?? :)
 
psi göstergesi olmayan pompayla nasıl hesaplayabiliriz
örnek: 1 basma 1 psi gibi falan bişeyler var mı?? :)
Hocam öyle bir şey yok ama en iyi yapabileceğiniz şey basıp lastiğin yanaklarından sıkıp esnemesine bakın. Sonra binin arka tekere bakın eğer teker yanlara doğru çok deforme oluyorsa biraz daha basın. En iyi yol bence bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK ve laliu
Hocam öyle bir şey yok ama en iyi yapabileceğiniz şey basıp lastiğin yanaklarından sıkıp esnemesine bakın. Sonra binin arka tekere bakın eğer teker yanlara doğru çok deforme oluyorsa biraz daha basın. En iyi yol bence bu.
Teşekkür Ederim :)

biraz da esneme payı olması gerekiyor değil mi bindikten sonra
 
Teşekkür Ederim :)

biraz da esneme payı olması gerekiyor değil mi bindikten sonra
Yani aslında çok çok minimal olması lazım hele ki ilk bindiğin anda çünkü bir kasisten, çukurdan geçerken lastiğinin patlama, hatta jantının zarar görme ihtimali var eğer basıncın çok düşükse. Onu da hesaba kat derim.
 
Geri