Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Scudo
@anti panik Merhaba, söylediklerinin bir kısmı doğru bir kısmı yanlış. Maksimum basınca yakın şişirilmiş bir lastiğin düz yani kaymak asfaltta gitmeme gibi bir olasılığı yok, tabi ki göbekte veya bisikletin çekiş sisteminde herhangi bir arıza yoksa, sürücünün kondisyonu düşük değilse, kafa rüzgarı yoksa, vs.
Lastik basıncının düşürüldüğünde akıcılığın arttığı durum ise yol durumu ile alakalı. Soğuk veya ezilmemiş asfaltta kullanırken normalden 5-10 psi daha az hava basmak hem hız hem konfor kazandırır. Bunu en çok yol bisikleti kullananlar bilir ve uygularlar.
 
@anti panik Merhaba, söylediklerinin bir kısmı doğru bir kısmı yanlış. Maksimum basınca yakın şişirilmiş bir lastiğin düz yani kaymak asfaltta gitmeme gibi bir olasılığı yok, tabi ki göbekte veya bisikletin çekiş sisteminde herhangi bir arıza yoksa, sürücünün kondisyonu düşük değilse, kafa rüzgarı yoksa, vs.
Lastik basıncının düşürüldüğünde akıcılığın arttığı durum ise yol durumu ile alakalı. Soğuk veya ezilmemiş asfaltta kullanırken normalden 5-10 psi daha az hava basmak hem hız hem konfor kazandırır. Bunu en çok yol bisikleti kullananlar bilir ve uygularlar.

sanırım ben tam anlatamadım.:

Ben test yaparken belli hıza ulaşıp örn. 15 km/h. Bisiklet düz yolda pedal çevirmeden daha ne kadar gider anlamaya çalıştım.

Yani ideal yormayan basınç ne olmalı? Bolca şişirsek doğru mu ?


Sadece iki faktör önemli.
1) lastik genişliği
2) ağırlığımız.

eğer buna uygun tablo değerine lastiği şişirirsek lastik en akıcı formunda olacaktır.

Özetle: lastiği bir önceki mesajımdaki tablodakinden fazla şişirmek akıcılığı arttırmaz. Tam tersi bizi yorar.

Yorum yazmadan önce deneyelim test edelim lütfen.
Doğru bilinen çok yanlış var.:)

özet: ne az ne fazla. Tam nokta atışı.:)
 
Profesyonel yarışçılar sıcak asfalt güzergahlarda lastiklerini çok (gerçekten çok) yüksek basınçta kullanıyorlar.

Buradan itibaren bir ekleme:

Az önce mesajım yarım kaldığı için beni yanlış anladınız @anti panik . Saygısızlık etmek istemedim. Yine de olgunlukla karşıladığınız için sağolun.

Sizin demek istediğinizi anladım fakat yüksek lastik basıncı, bozuk satıhlarda şiddetli geri tepmeler nedeniyle akıcılığı bozar (diye biliyoruz çoğumuz).

Dümdüz bir yolda yüksek lastik basıncı neden bizi yavaşlatsın ki?
 
Son düzenleme:
Ramazan ve karantina olunca forumun güncel konuları gerilim dolu 🤭 basınç konularında tavsiye verecek kadar deneyim sahibi değilim fakat devrimi olduğum kadarıyla, lastik yanağında min. ve max. psi basınç yazıyor. Örneğin benimki 80-135psi basınç arası. Ben 115 psi kullanıyorum. Önceleri 100 psi basıyorduk fakat yol akışında ve yokuşta performansın düşük olduğu hissediliyordu. Özellikle yokuş çıkarken kilo büyük oranda arkaya verildiği için gözle görülür bir rahatsızlık oluyordu.

Benim buradaki yetenekli arkadaşlardan da öğrendiğim şudur ki: max basınca yakın bir hava basmak gerekli. Yuvarlama vs. bunlar düşünülmüş ki basınç buna göre zaten belirtilmiş. Diğer yandan bir zaman sonra lastik basıncını elle üç aşağı beş yukarı ayarlayacak kıvama geliyor insan (hele benim gibi takıntılı olup, sık sık lastiklerin basıncını elle kontrol ediyorsa 😁).

Kilo önemli mi? İllaki ama şimdi sen 110 kilo olsan bile ne min altına düşersin ne de max üzerine çıkabilirsin. Bence min değil max basınca yakın bir hava basın kullanın. Ben yolda akar, hemde sert yani sağlam olur.
 
@Voltaire
İşte doğru bilinen yanlış bu. Bunun değişmesi çok zor.
Bas iyi bas. Sağlam olsun.:(
Profesyonel yarışçılar sıcak asfalt güzergahlarda lastiklerini çok (gerçekten çok) yüksek basınçta kullanıyorlar.

Buradan itibaren bir ekleme:

Az önce mesajım yarım kaldığı için beni yanlış anladınız @anti panik . Saygısızlık etmek istemedim. Yine de olgunlukla karşıladığınız için sağolun.

Sizin demek istediğinizi anladım fakat yüksek lastik basıncı, bozuk satıhlarda şiddetli geri tepmeler nedeniyle akıcılığı bozar (diye biliyoruz çoğumuz).

Dümdüz bir yolda yüksek lastik basıncı neden bizi yavaşlatsın ki?

lastiği fazla şişirdiğimizde
1)çapı D
2) Ve çevresi 3,14xD (pi çarpı d)
Büyüdüğü için.😃

pedal direnci artıyor.
Matematik mevzuu yani.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
@Voltaire

Gerilim tamamen benden kaynaklandı ama öyle bir niyetim yoktu. @anti panik büyüklük gösterdi sağolsun.

Bu arada, sizin paylaştığınız tablodan sadece %10 fazla hava basıyorum lastiklerime.
 
@Voltaire
İşte doğru bilinen yanlış bu. Bunun değişmesi çok zor.
Bas iyi bas. Sağlam olsun.:(

Değişmesi için sebep yok sevgili dostum. Tecrübe etmek yeterli. Her lastiğin basınç ve yük kapasitesi var (70 Kilo gibi). Siz yokuşta 74 kilonun neredeyse tamamını 70 üzerine verdiğinizde anlıyorsunuz basıncın max neden daha yakın olması gerektiğini. Elbette (sizin gibi) bilgiye ve tecrübeye saygım sonsuz. Bunlar benim buradan öğrendiğim ve bizzat test ettiğim bir tecrübedir. Ben 74 kiloyum ve Max 135 psi basınçlı lastiğe 115 altı basmanın bir "hata" olduğunu söylüyorum. Diğer arkadaşların durumunun da az çok benzer olacağını düşünüyorum. Bu kabaca bir hesap, fikir vermesi açısından.
 
Bilimde her zaman şartlar belirtildikten sonra yargılar, savlar yazılır.
Örneğin normal şartlar altında ( 0celcius sıcaklık ve 1 atm basınç altında) 1 mol gaz 22,4 litre hacim kaplar.
Oda koşulları altında (25 celcius sıcaklık ve 1 atm basınç altında) 1 mol gaz 24,5 litre hacim kaplar.

Buradan çıkarılan basit sonuç, şartlar değiştiğinde sonuç da değişecektir.

Konumuza gelecek olursak ülkemizdeki gibi her türlü yol yüzeyine sahip normal koşullarda
Bir lastiğin basıncı lastiğin genişliği ve bisikletin üzerindeki sürücü ve yükün ağırlığına göre optimum lastik basıncı belirlenir.Bunun üzerinde lastiğe fazla basınç basılırsa, maksimuma yakın hava basılırsa yuvarlanma direnci artar yani akıcılık düşer.

Bir de şu var.Diğer şartlar sabit kalmak koşulu ile sıcak tertemiz ideal asfalt koşullarında lastiğin basıncını maximuma çıkarmak yuvarlanma direncini düşürür akıcılığı artırır.
 
Anladığım burada genelde yol bisikleti kullananlar yorum yaptı. Onlarda asfalttan çıkmıyor zaten. Ama
Yol var
Şehir var
Mtb var
Katlanır var.. var oğlu var. Ki ben yol hariç hepsini yıllarca kullandım. Niye yol kullanmadın diyene: niye arabaların arasına gireyim. Benim yedek parçam yok.:)

o yüzden tablo ile şişirelim ve keyifli ve rahat Ve konforlu sürüşler.
 
@anti panik
Hepimiz -hangi tip bisikleti kullanıyor olsak da olalım- ülkemizin bezemelerinde her türlü yol koşuluna maruz kaldığımız için lastik genişliğine ve sürücü+yük ağırlığına göre düzenlenen ideal lastik basınç tablolarına göre lastiğimizi şişirmek sizin de dediğiniz gibi daha doğru olacaktır.

Yol var
Şehir var
Mtb var
Katlanır var.. var oğlu var. Ki ben yol hariç hepsini yıllarca kullandım.


Çok şey kaçırıyorsun ağabey:)
 
değinen olmamış. arka lastiğe önden 5 psi fazla bas. ideal psi değeri lastikte yazar. örneğin yol için 700x25 lik conti gatorskin wired kullanıyorum ve 85-115 arası yazıyorsa ben hep öne 100 arkaya 105 basarım. eğer 100 kilo üstü biriysen bu konuda bir yorum yapamam bilgim yok çünkü. conti 4000 sII de kullandım schwalbe durano da conti gp4 seasonda. lastiği çok yüksek psi da kullanmak lastiğin ömrünü kısaltır. lastik inceldikçede max psi değeri artar. konforlu bir sürüş için max psi da kullanmamak gerekir. en ideali ortada yazan rakama denk gelecek şekilde kullanmaktır.
 
@anti panik
@Voltaire
İşte doğru bilinen yanlış bu. Bunun değişmesi çok zor.
Bas iyi bas. Sağlam olsun.:(


lastiği fazla şişirdiğimizde
1)çapı D
2) Ve çevresi 3,14xD (pi çarpı d)
Büyüdüğü için.😃

pedal direnci artıyor.
Matematik mevzuu yani.
ama bu şekilde her turda aldığı yolda artıyor...çap %1 artsa çevrede 1.01 artıyor...harcanan enerji aynı kadansta daha hızlı gitmeyi getiriyor, sonuç değişmiyor...
bozuk yolda, soğuk asfaltta aşırı basınç zıplattığı için havada kalınan her ms eforumuzdan götürüyor, boşa pedal yapıyoruz.
sonuç itibarıyle tüm koşullar aynıyken kaymak asfaltta max psi ye yakın değerler daha kolay gitmemizi sağlıyor, oysa pütürlü yolda lastiğin biraz yolu ısırması gerektiği için daha sönümleyici hava uygulamak dediğiniz gibi daha doğru..
 
Merhaba. Benim lastikte tek bir değer var. 120 psi. Kilom 93. Lastik havalarım ne olmalı? Ön arka farklı mı olmalı?
 
Bisikletin tekeri patladı kaç psi basmam gerektiğini bilmiyorum yardımci olabilecek varmı?
Elimdeki lastik bisan trx 8100 ün mitas 700x40c lastiği ve üstünde kaç psi olduğu yazmıyor
 
Geri