smhkvs
Üye
- Kayıt
- 19 Kasım 2009
- Mesaj
- 54
- Tepki
- 56
- Şehir
- İZMİR
- Bisiklet
- Geotech
@anti panik Merhaba, söylediklerinin bir kısmı doğru bir kısmı yanlış. Maksimum basınca yakın şişirilmiş bir lastiğin düz yani kaymak asfaltta gitmeme gibi bir olasılığı yok, tabi ki göbekte veya bisikletin çekiş sisteminde herhangi bir arıza yoksa, sürücünün kondisyonu düşük değilse, kafa rüzgarı yoksa, vs.
Lastik basıncının düşürüldüğünde akıcılığın arttığı durum ise yol durumu ile alakalı. Soğuk veya ezilmemiş asfaltta kullanırken normalden 5-10 psi daha az hava basmak hem hız hem konfor kazandırır. Bunu en çok yol bisikleti kullananlar bilir ve uygularlar.
Profesyonel yarışçılar sıcak asfalt güzergahlarda lastiklerini çok (gerçekten çok) yüksek basınçta kullanıyorlar.
Buradan itibaren bir ekleme:
Az önce mesajım yarım kaldığı için beni yanlış anladınız @anti panik . Saygısızlık etmek istemedim. Yine de olgunlukla karşıladığınız için sağolun.
Sizin demek istediğinizi anladım fakat yüksek lastik basıncı, bozuk satıhlarda şiddetli geri tepmeler nedeniyle akıcılığı bozar (diye biliyoruz çoğumuz).
Dümdüz bir yolda yüksek lastik basıncı neden bizi yavaşlatsın ki?
Bu da bir değişik bakış açısı Saygılar.Niye yol kullanmadın diyene: niye arabaların arasına gireyim. Benim yedek parçam yok.
Yol var
Şehir var
Mtb var
Katlanır var.. var oğlu var. Ki ben yol hariç hepsini yıllarca kullandım.
@Cem Coşkun Dam üstündeki saksağan mı o?
ama bu şekilde her turda aldığı yolda artıyor...çap %1 artsa çevrede 1.01 artıyor...harcanan enerji aynı kadansta daha hızlı gitmeyi getiriyor, sonuç değişmiyor...@Voltaire
İşte doğru bilinen yanlış bu. Bunun değişmesi çok zor.
Bas iyi bas. Sağlam olsun.
lastiği fazla şişirdiğimizde
1)çapı D
2) Ve çevresi 3,14xD (pi çarpı d)
Büyüdüğü için.😃
pedal direnci artıyor.
Matematik mevzuu yani.