Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Merhaba 96 kg Schwalbe Durona Plus a kaç psi basmalıyım. Tabloda 110 gösteriyor ama bana az geldi ?
 
Scudo
@ophellia (700-25 Lastik ölçüsünde) 105-110 iyidir kilonuz için lastiğin üstünde gösterilen değeri geçmeyin hatta 10-15 ps altında kalın sıkıntı olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhaba 96 kg Schwalbe Durona Plus a kaç psi basmalıyım. Tabloda 110 gösteriyor ama bana az geldi ?
Aynı dış lastiğin 25'i var bende. İnanılmaz dayanıklı lastik. Ön arka lastik sıralı olarak cam şişe kırığı üzerinden geçtim bana mısın demedi. Sana havasının az gibi gelmesinin sebebi koruma katmanının daha çok olması. O yüzden biraz yumuşak gibi duruyor. Bana sorarsan arka 105 ön 100 basman yeterli olur. 23 zaten ince birde üzerine 110 basarsan çok konforsuz olur.
 
@ophellia Schwalbe'nin basınç tablosu:
tyre-pressure-chart.jpg

25 Lastik ve 23 arasında basınç farkı var bu yüzden daha konforlu olması için 25 lastik kullanıyoruz 23 lastiğe 100 hava vurulmaz tabloya ve kiloya göre. Ancak lastiğin üzerinde yazan maksimum ve minimum değeri geçmeyin.
 
Lastik konusunda halktan tepkiler.
Petrollerde hava basacagım zaman sayaçı 110'a çektimmi yanımda sıra bekleyen kişilerin gözleri parlıyor.
Ve ardından gelen diyalog -Bu neresine 110 alıyor ya ben arabaya aha 30 basıcam az sonra!:D
-Bunlar böyle abi genleşme ve özelliginden böyle diyerek gider. Ve ortamdan ayrılırız! :uyku::tskler:
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
bu konuda gözden kaçan bir nokta var aslında,
lastik üreticilerinin ağırlığa göre optimum ve maksimum basınç için verdiği değerler kendi ürününün karkas yapısını korumaya yöneliktir.
geçmişteki lastik üreticilerinin basınç tablolarının birbirine yakın olması jantlarda özellik ve genişlik anlamında farkların yok denecek kadar az olmasından kaynaklıydı.

eski tablolar 13mm'den başlayan, ilerleyen yıllarda 15mm'lere yaklaşan iç genişlikleri baz alır,
örnek vermek gerekirse campy/fulcrum, mavic gibi markaların 17c ürünleri geniş çember olarak duyuruldu son 5 yılda,
hatta dt swiss markasının öncesinde 18mm iç çembere geçmesi de oversize olarak görülüyordu ve 2015 senesinde bu sebeple geçmiştim.

bugüne geldiğimizde belirli bir kalitedeki clincher jantlar için 17-18-19mm gibi ölçüler artık standart sayılabilir,
19-22mm arası arası geniş, 22mm üzeri oversize olarak kabul ediliyor.
jantların iç genişliklerini karşılaştırırken 1mm ölçüsündeki farklar bile önemlidir,
bu 1mm ile kuruluma ve toplam kiloya göre değerler 3-5 hatta 10psi farklılık gösterebilir.

jantın içi genişledikçe içerisindeki hava odası büyür ve aynı akıcılığı yakalamak için gereken basınç daha azalır,
aynı marka/model/ölçüdeki tubeless lastiklerin daha düşük basınç ile daha akıcı olmasının en büyük sebebi de iç lastik olmadığı için hava odacığının daha hacimli olmasıdır.
bu noktada bakmanız gereken asıl tablolar jant üreticilerinin sizin kullandığınız model jant için önerdiği çizelgedir.
tabiki tüm çizelgeler öneri niteliğindedir ve içerisinde bulunduğunuz şartlara göre şekillendirmek tecrübe ile mümkündür.

örnek vermek gerekirse; 75 kiloda, 25mm lastiği, 23mm iç genişlikteki kancasız jantta 60-65psi ile kullanıyorum,
bir süre çok saçma bulan hatta lastiği eliyle sıkıp düşük basınçtan dolayı ezileceğini sanan çok kişi ile karşılaştım :)
matematik yalan söylemez.

aşağıda farklı iç genişliklerdeki modellerin uygun lastik ölçülerine göre kategorilenmiş benzeri bir çizelge paylaştım,
fikir olması açısından kendi jantınız ile karşılaştırabilirsiniz.


Ekran Resmi 2020-04-19 13.51.10.png


Murat Bey'in 2015 sonunda açtığı konuda da uzun uzun tartışıldı benzeri durumlar, fikir almak için bu başlıktan da bakabilirsiniz.
Yol bisikletinde lastik seçimi
 
Lastik konusunda halktan tepkiler.
Petrollerde hava basacagım zaman sayaçı 110'a çektimmi yanımda sıra bekleyen kişilerin gözleri parlıyor.
Ve ardından gelen diyalog -Bu neresine 110 alıyor ya ben arabaya aha 30 basıcam az sonra!:D
-Bunlar böyle abi genleşme ve özelliginden böyle diyerek gider. Ve ortamdan ayrılırız! :uyku::tskler:

Petrolde araçlar 30 siz hiç değiştirmeden ibreyi 110a getirip bastınız mi hiç?
 
FLASH V66 37X622 28 inç şehir bisikleti lastik basıncı ne olmalı ? 1.82 boy 82 kg
 
FLASH V66 37X622 28 inç şehir bisikleti lastik basıncı ne olmalı ? 1.82 boy 82 kg
lastiğin yanağında min ve max değerleri yazması gerekir. Bi kontrol edin o aralıkta basabilirsiniz.
 
Max 85 psı yazıyor 70 ideal mi 1.82 boy 82 kg
70 her türlü işinizi görür sonuçta şehir bisikleti. ama siz 80 basın en azından sık sık hava basmassınız. zaten zamanla size ideal hava basıncını bulacaksınız
 
Merhaba arkadaşlar.
Corona belasının dünyayı sardığı şu günlerde vakit geçirmek için forum sayfalarını okuyup bilgilenmeye uğraşıyorum.
Bu konunun da tüm sayfalarını ve tüm yazılarını okudum. Kendi bisikletimin tekerleklerine ne kadar hava vurmam gerektiği konusunda çok bilinmeyenli denklemler, hazır hesap yapan siteler ve siz değerli dostların önerilerini okudum, anlamaya çalıştım.
Ancak, benim bisikletim Salcano City Sport 30V ve bu bisikletin ne kitapçığında, ne de lastiğinin üzerinde bu konu hakkındaki gerekli bilgileri göremedim. Şöyle ki; lastiğin üzerindeki yazılar, beyaz reflektör şerit altında kalıyor ve hiç okunmuyor. Kitapçığı ise çok basit ve hiç bir bilgi yok. Kitapçığındaki tek bilgi 700 rakamı. Bir de kendi internet sitesinin yazdıkları. Yine de lastiğin kalınlığı dışında geri kalan bilgilere günlerce okuduklarım arasından, forumun Salcano City Sport kulübü sayfalarından bir şekilde çözdüm diyebilirim.

Lastik: Continental Country Plus. 700x35C (35 mm kısmından emin değilim. Elimde bir kumpas yok ve cetvelle baktığımda 32 mm görüyorum).
Jant çapı: 28"
Benim kilom 83 kg.
Bisikletin kilosu benim aldığım aksesuarlarla 18 kg.
Ekstra yüklerle (çanta su vs.) 20 kg olarak düşüneceğim.
Hesaplama tablolarından devam edip baktığımda lastik kalınlığı kısmında 35 mm göremiyorum. Ya 32 var, ya 37 mm.
Buna göre 32 den hesaplarsam ön 53, arka 80 çıkıyor.
37 den hesaplarsam ön 41, arka 60 çıkıyor. :)
Lastiğin 35 mm olması ihtimalini de düşününce bu iki sonucun ortalamasını almaya çalışıyorum ve sonuç olarak;
Öne 50, arkaya 75 vurmaya karar verdim.
Acaba doğru hesapladım mı, bunca matematiğe değer miydi, bilemiyorum! Ama keyifliydi. :)
Sayfalarda emeği geçen, bilgi paylaşan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
 
@suyunsesi forum kütüphane gibi maşallah ben de geçmişe doğru zaman yolculuğu halindeyim sürekli :) hocam ben 700x35 lastiklere öne de arkaya da 75 vuruyorum. Gayet akıcı oluyor. Güç ekonomisi önemli bagaj vardı onu bile çıkardım bu ara.
 
Genel bir yorumda bulunayım. Kilom şu kadar, bisiklet bu kadar, lastik şu kadar diyerek kimseden doğru basınç tavsiyesi almazsınız. Lastiğe basılması gereken hava sadece gidon boğazının uzunluğuna göre bile değişen bir şey. Doğru basıncı bulmanın tek yolu deneme yanılmadır. Lastiğin üstünde yazan maximum basınca yakın bir değerle başlayıp zamanla doğrusunu bulursunuz.

Diğer disiplinleri bilemem ama mtb kullanıcısıyım ve hiçbir koşulda lastiğin havasını ölçmeye gerek duymuyorum. Zamanla edindiğim tecrübe sayesinde, lastiği elimle yoklayarak o anki şartlar için ideal basıncı rahatlıkla buluyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
suyunsesi
bende 700 35 genelde arkaya 70 psi basıyorum ön bi tık düşük basıyorum ki,parlak yüzeylerde kayma riskini minimumda tutmak için.
 
@Mustafa Zeybek yanlış anlamayın ama el ayarıyla mühendislik olmaz ustalık olur. ustalık marsa götürmez...bir lastiğin max kaldıracağı basıncı yanına yazarkende mühendis içsezileriyle yapmaz.bir formulü vardır atıyorum şu kalınlıkta şu adette tel, şu densite kauçuk eşittir şu kadar psi gibi..süz öyle yapın sizin kararınızdır ama bırakalımda bazıları hesaplayarak yapsın...
 
Merhaba 700x35c lastikle 700x35 lastik arasında bir fark var mıdır? C harfinin anlamı nedir?
 
Geri