Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Düz yolda yaptığınız maksimum hız?

Scudo
Iste bu gibi sebeplerden oturu yandan gecen arabanin hiz gostergesine bakmak en etkili cozum.
Ben bunu hız için değil güç için kullanıyorum mesela. Yanımda @srdrmrs ile sürerken aynı hıza ve kadansa geliyorum. Kaç watt basıyoruz diyorum. Söylüyor o da sağolsun :)
Sürüş sonu ondan önce başlıyorum, rüzgar kafadan esiyordu, 600-700 watt bastık şöyle uçtuk böyle kaçtık diye :)
 
Ben bunu hız için değil güç için kullanıyorum mesela. Yanımda @srdrmrs ile sürerken aynı hıza ve kadansa geliyorum. Kaç watt basıyoruz diyorum. Söylüyor o da sağolsun :)
Sürüş sonu ondan önce başlıyorum, rüzgar kafadan esiyordu, 600-700 watt bastık şöyle uçtuk böyle kaçtık diye :)

Bu da asiri mantikli bir cozum bence.

Bizim burada yollarda hiz gostergersi var bunun gibi.

a-speed-indicator-in-the-netherlands-warning-cars-and-other-traffic-when-they-are-driving-to-f...jpg

Yaz basi suruse ciktigim bir gun garmin'in pili bitti. Kaptirmis gidiyorum bunlardan birisine yaklasirken 62 gordum. Buyuk ihtimalle benim degil, arkamdaki arabanin hiziydi ama olsun, 62 yazdigina gore ben de 62 yapmisim demektir. Konu tartismaya kapali.
 
Ben bunu hız için değil güç için kullanıyorum mesela. Yanımda @srdrmrs ile sürerken aynı hıza ve kadansa geliyorum. Kaç watt basıyoruz diyorum. Söylüyor o da sağolsun :)
Sürüş sonu ondan önce başlıyorum, rüzgar kafadan esiyordu, 600-700 watt bastık şöyle uçtuk böyle kaçtık diye :)

hıza pek bakmıyorum :)
 
Ben de bizim teyze oğlu sayesinde hız denemesi yapmış bulundum.
O arabanın direksiyonundaydı ben de arabanın hava koridorunda. O hafif hafif hızlanıyordu ben de ona ayak uyduruyordum. 20,30, 40 derken tam da 50 km/sa hıza geldiğimizde bizim teyze oğlu birden arayı koparıp uçtu gitti. Tam da bacaklarımda 60 70 yapacak enerji vardı. Hava koridorunda süzülüp gidiyordum.
Neyse ben yetişemiyince kenara çekti.
Ben:Niye açtın arayı, açmasaydın hız rekorumu kıracaktım.
Teyze oğlu:Ne bileyim Ağabey. Sen uzaklaş demedin mi?
Ben:Hayır, nereden çıkardın ki
T. Oğlu:Aynadan bir baktım, bisiklete kapaklanmıştın, sonra kafanı kaldırdın, dilini çıkardın. Ben de uzaklaş anladım.
Ben: Dilimi çıkardım diye mi uzaklaştın.Dilimi sola dönerek çıkarttım. Yani sen de herhalde soluyup şişip kaldığımı değil " dilimi sola dönük çıkarınca seni sollayacağım biraz hızlan anladın" ellaham
Allahtan dilim dışarıya çıktığında çıkan gazı duymamışsın. Herhalde duysaydın onu da "nosu aç anlardın"
 
3 yıl öncesine kadar takımda faal olarak federasyon yarışlarında yarıştığım dönem yol bisikleti 50-14 oran(federasyon sınırlaması) ile 64 km/h saat görüyordum. daha fazlası için kadansım yetersiz geliyordu. 3 yıllık aradan sonra dün sabah saatlerinde yeni bir bisiklet satın aldım ve ekipmanımı toplamaya başladım bir kaç hafta içinde biiskletmle beraber olacağım 50-14 göre kıyasla ciddi bir oran olan 50-11 ile deneme yapıp buraya bırakıcam bakalım 3 yıllık uzaklaşma bizi ne kadar etkilemiş :)
 
26x2.00 adi lastiklerle çelik kadro mtb 45 km/h görüyordum. Sırtı düzlemek şart , yüksek viteslerde düşük kadansla başlayıp bacakları iyice zorlamak şart (bu kondisyonu yakalamak için) , sürekli sürmek gerekli. Zayıf olmak lazım.
 
:naslyany: Bunu ilk kez duydum çok ilginç bir bilgi
Yaş sebebi ile olabilir. Sanırım avrupada da belirli yaş gruplarında, özellikle gelişim döneminde eklem rahatsızlıklarına sebep vermemek için limitler uygulanıyor.

Ekleme: Merak edip bir bakayım dedim ve direkt şunu buldum:

BRITISH CYCLING GEAR LIMITS TABLE
Age category for the year Roll out in metres Approx Gear Inches Chain ring/Sprocket combinations

Youth E Under 8 at 1st Jan 5.10 metres 64 inch 39×16 / 41×17 / 43×18 / 48×19
Youth D Under 10 at 1st Jan 5.40 metres 68 inch 41×16 / 43×17 / 46×18 / 49×19
Youth C Under 12 at 1st Jan 6.05 metres 76 inch 39×14 / 42×15 / 45×16 / 48×17
Youth B Under 14 at 1st Jan 6.45 metres 80 inch 39×13 / 42×14 / 45×15 / 51×17
Youth A Under 16 at 1st Jan 6.93 metres 88 inch 39×12 / 42×13 / 47×15 / 52×16
Junior Under 18 at 1st Jan 7.93 metres 100 inch 52×14
(CATEGORY GEAR LIMIT EXAMPLE FOR 700c WHEELS and a 23mm tyre)

Ekleme 2: Biraz daha detaylı araştırdım bu konudaki durum şöyle öncelikle UCI "Roll out in metres" limitlerini belirliyor. Roll out da şu: bisiklet en yüksek vites kombinasyonuyla zemine koyulup pedal tam tur atacak şekilde geriye doğru çekiliyor ve kaç metre hareket ettiği hesaplanıyor, bu değer limitlerin dışında ise ön ve arka arttırıcı ayar/kısıtlama vidaları ile oynanarak belirli yüksek oranlara geçmemesi ve dolayısıyla geçebildiği en yüksek oranlarda bile "roll out" limiti içinde kalması sağlanıyor.
 
Son düzenleme:
29" Alüminyum MTB 40 km/h
 
:naslyany: Bunu ilk kez duydum çok ilginç bir bilgi
15 ve 16 yaş Yıldız A grubuna dahil oluyor o dönem 16 yaşındaydım 50-14 oranı sadece antrenmanda kullanıyordum. Yarış jantlarım da ise 15 ruble kullanıyordum. Yıldız A kategorisi 50-14 ile de yarışa çıkamaz. Yıldız B Yıldız A ve Genç kategorilerinde farklı standartlarda sınırlamalar var. Elit(18+) ve sonrası için herhangi bir sınırlama mevcut değil.
 
26 jant tur bisikletimle, 42/12 oranlarla yapabildiğim maksimum hız 42.
 
Saatte 65 km yol bisikletiyle zira hız korkum var :kötü::kötü:
Sırf bunun için piskoloğa gideceğim, zira küçükken bir motorcunun reklam panosuna uçuşunu ve şah damarına saplanan devasa cam parçasıyla bütün yolun kan olmasıyla ölüşünü izlemiştim.Hala gözüme geliyor.Eğimde bile frenlere asılabildiğim kadar asılıyorum koşarak geçebilirsiniz bazen beni.:(:(
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri