Scudo Sports

El Yapımı Kadrolar

çelik kodrolar bir harika bence ben çelik kadrodan aldığım hazzı bir carbon kadrodan alamıyorum teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Aeloulaev
Scudo
@semih59 Bey, eğer yanlış hatırlamıyorsam ben bu bisikleti İstanbul Sultançiftliği'ndeki Atak Bisiklet'te gördüm. Veya benzerini. Peugeot idi ama.
 
Diyebilirimki bisiklet forumun top 10 de yer alan başlıklarını bir listele desen benim listemde ilk üçte yer alır. O derece klasikleşmiş bir başlıktır. Bu başlık altında yazılanlardan çok şey öğrenmek ve ilham almak lazım. Bisiklet forumun zamanında ne cevherleri bünyesinde taşıdığınında bir karinesi bu başlık. Evet eski başlıkları canlandırma kervanına bende katıldım ama böylesi bir kaynağında heder olmasına izin verilemezdi. Bu başlığın serverin ölü bayları arasında unutulup gitmesine izin veremem. Bu başlığı yedirmem arkadaş.
 
boyle baslik acilir mi butun uykumu kacirdiniz bayram namazi var daha
 
Herkese merhaba. Tüm sayfaları okudum. Başta Mustafa İçdağ ve Aytaç Biber olmak üzere bilgi paylaşan herkese teşekkür ediyorum. Müthiş bir başlık olmuş gerçekten. Benim de bildiğim bir marka var ve o da titanyum bisiklet üretiyor, ama kalitesini vs. Mustafa Bey'e sormak lazım. Sözünü ettiğim marka Habanero. Link de şu: (link)
 
@Ahmet Miura

+1
Nezih ve samimi açıklamalarınız için teşekkür ediyorum Sn Ahmet bey.
Esen kalın.
 
Keşke fotolar siteye yüklenseydi çünkü çoğu link ölmüş. Bu şahane konuya da az önce denk geldiğim için çok şey kaçırmış oldum malesef.
 
Merhaba, forumdaki ilk mesajim.Sanirim dogru soru bu konuda sorulabilir :) carraro edge 28 carbon yada 960 28" nasildir bilen varmidir.Bisiklet toplatacagim parcalari eko ancak ozel secmeye calisiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Dawes Reynolds 500 kadrosu hakkında düşünceleriniz neler tur projem için almayi düşünüyorum. Alacağım kişiden boyası kötü geldiği için boya yapmayı da düşünüyorum önerisi olan var mıdır ? Simdiden Teşekkürler
 
Birdaha alacağım bisiklet 1990 öncesi çelik bisiklet olacak herhalde . Ağırlık konusunda da 8-9 kg olanlar var büyük ihtimalle onlardan olur . Şu an tüm Canyon, Cube, Scoot sevgimi solladı .
 
el yapımı bir üretici de yakın bir yerden..
(link)
 
Arkadaşlar merhaba,

Yeni konu açamadım, bu yüzden buraya yazıyorum. Benimkisi bisiklet toplamak değil, imalat aslında. Kendi atölyemde h.sonları bisiklet üretiyorum.

T1 Prototip'imi sizlere gururla sunmak isterim :))

eskizleri:

WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.11.16.jpeg

imalat ölçüsüne göre Cad çizimleri:


whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-38-jpeg.311131

whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-55-jpeg.311132


imalat aşamasından bazı fotoğraflar:

Dropout'u, bu modele göre yeniden tasarlamam gerekti. Tasarımın, lazer kesimi.


ekran-resmi-2023-11-04-20-37-54-png.311136


tabiki maşayı da, bu modele göre üretmem daha mantıklı geldi. 16 inç ön maşası.

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-12-png.311137


Bu arka alt maşa. Bisikletin tasarıma uygun olarak arka maşanın da üretim aşamasından. Kaynak öncesi.

ekran-resmi-2023-11-04-20-49-11-png.311139


Kadro için bu modele uygun bir jig tasarladım, bunun net bir fotoğrafı yok paylaşmıyorum bu yüzden. Bisikletin her bir parçasını, uygun bir kalıp üzerinde üretimini yaptım.


Prototip Modeli:


ekran-resmi-2023-11-04-20-39-18-png.311134

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-56-png.311135


Test kullanımda olduğunda şimdilik boyası, vites aktarım sistemleri ve vitesli rublesi yok. Kompanentlerini, prototipten sonra boyaması vs. den sonra takacağım.

Kısaca bilgi vereyim.

2 Tekerlekli bir kargo bisikleti : Amacı, tamamen şehir içi kullanımda, market, pazar ve benzer yükleri taşımak için bir arabaya ihtiyaç duymadan (benzin harcamadan) taşımamıza imkan sağlayan bir bisiklet türü. Dünyada benzerleri ve farklı modelleri yaygın.

Ön tekerlek: 16 inç, arka tekerlek : 20 inç. Nedeni: şehir içi kullanımı olduğundan küçük tekerlekli bisikletleri taşımak sürmek daha kolay. Ön tekerinin arkadan küçük olmasının nedeni de tamamen fizik kuralları gereği, momentum etkisi. Kullanıcıya fiziksel efor avantajı sağlıyor olması.

Bu prototip'i yaptıktan sonra market ihtiyacım için hiç arabayı almadım:) sepetinde 24'lü maden suyu ve 3-4 poşetlik market alışverişlerini kolayca taşıyabildim.

Elektrik bir modelini de yapmak istiyorum ancak, mid - drive (Bosch, Yamaha vb.) e-bike sistemi eklemek daha mantıklı ancak çok maliyetli bu. İlerleyen zamanlarda buna karar vereceğim inşallah.

Bu kadar:)

Teşekkürler.
 

Dosyalar

  • WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.55.jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.55.jpeg
    64,8 KB · Okunma: 12
  • WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.38.jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.38.jpeg
    61,9 KB · Okunma: 329
  • WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.55.jpeg
    WhatsApp Image 2023-09-26 at 20.15.55.jpeg
    64,8 KB · Okunma: 333
  • Ekran Resmi 2023-10-22 21.24.11.png
    Ekran Resmi 2023-10-22 21.24.11.png
    1,4 MB · Okunma: 20
  • Ekran Resmi 2023-11-04 20.39.18.png
    Ekran Resmi 2023-11-04 20.39.18.png
    1,1 MB · Okunma: 339
  • Ekran Resmi 2023-11-04 20.38.56.png
    Ekran Resmi 2023-11-04 20.38.56.png
    1,5 MB · Okunma: 337
  • Ekran Resmi 2023-11-04 20.37.54.png
    Ekran Resmi 2023-11-04 20.37.54.png
    747,9 KB · Okunma: 333
  • Ekran Resmi 2023-11-04 20.38.12.png
    Ekran Resmi 2023-11-04 20.38.12.png
    375,3 KB · Okunma: 328
  • Ekran Resmi 2023-11-04 20.49.11.png
    Ekran Resmi 2023-11-04 20.49.11.png
    825,9 KB · Okunma: 328
Elinize sağlık. Sürüş hissiyatı nasıl acaba? Ön teker gidondan çok ileride ya manevra anında tepki nasıl oluyor?
 
Arkadaşlar merhaba,

Yeni konu açamadım, bu yüzden buraya yazıyorum. Benimkisi bisiklet toplamak değil, imalat aslında. Kendi atölyemde h.sonları bisiklet üretiyorum.

T1 Prototip'imi sizlere gururla sunmak isterim :))

eskizleri:

311128 dosyayı görüntüle

imalat ölçüsüne göre Cad çizimleri:


whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-38-jpeg.311131

whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-55-jpeg.311132


imalat aşamasından bazı fotoğraflar:

Dropout'u, bu modele göre yeniden tasarlamam gerekti. Tasarımın, lazer kesimi.


ekran-resmi-2023-11-04-20-37-54-png.311136


tabiki maşayı da, bu modele göre üretmem daha mantıklı geldi. 16 inç ön maşası.

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-12-png.311137


Bu arka alt maşa. Bisikletin tasarıma uygun olarak arka maşanın da üretim aşamasından. Kaynak öncesi.

ekran-resmi-2023-11-04-20-49-11-png.311139


Kadro için bu modele uygun bir jig tasarladım, bunun net bir fotoğrafı yok paylaşmıyorum bu yüzden. Bisikletin her bir parçasını, uygun bir kalıp üzerinde üretimini yaptım.


Prototip Modeli:


ekran-resmi-2023-11-04-20-39-18-png.311134

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-56-png.311135


Test kullanımda olduğunda şimdilik boyası, vites aktarım sistemleri ve vitesli rublesi yok. Kompanentlerini, prototipten sonra boyaması vs. den sonra takacağım.

Kısaca bilgi vereyim.

2 Tekerlekli bir kargo bisikleti : Amacı, tamamen şehir içi kullanımda, market, pazar ve benzer yükleri taşımak için bir arabaya ihtiyaç duymadan (benzin harcamadan) taşımamıza imkan sağlayan bir bisiklet türü. Dünyada benzerleri ve farklı modelleri yaygın.

Ön tekerlek: 16 inç, arka tekerlek : 20 inç. Nedeni: şehir içi kullanımı olduğundan küçük tekerlekli bisikletleri taşımak sürmek daha kolay. Ön tekerinin arkadan küçük olmasının nedeni de tamamen fizik kuralları gereği, momentum etkisi. Kullanıcıya fiziksel efor avantajı sağlıyor olması.

Bu prototip'i yaptıktan sonra market ihtiyacım için hiç arabayı almadım:) sepetinde 24'lü maden suyu ve 3-4 poşetlik market alışverişlerini kolayca taşıyabildim.

Elektrik bir modelini de yapmak istiyorum ancak, mid - drive (Bosch, Yamaha vb.) e-bike sistemi eklemek daha mantıklı ancak çok maliyetli bu. İlerleyen zamanlarda buna karar vereceğim inşallah.

Bu kadar:)

Teşekkürler.
Peki sipariş üzerine üretim yapıyor musunuz? Kafamda uzun zamandır iki tekerli önden çekişli yaslanık bisiklet (recumbent) projesi var. Brelis adlı üreticiden kadro için fiyat aldım fakat fiyat biraz tuzlu. Ne dersiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: muratty
Arkadaşlar merhaba,

Yeni konu açamadım, bu yüzden buraya yazıyorum. Benimkisi bisiklet toplamak değil, imalat aslında. Kendi atölyemde h.sonları bisiklet üretiyorum.

T1 Prototip'imi sizlere gururla sunmak isterim :))

eskizleri:

311128 dosyayı görüntüle

imalat ölçüsüne göre Cad çizimleri:


whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-38-jpeg.311131

whatsapp-image-2023-09-26-at-20-15-55-jpeg.311132


imalat aşamasından bazı fotoğraflar:

Dropout'u, bu modele göre yeniden tasarlamam gerekti. Tasarımın, lazer kesimi.


ekran-resmi-2023-11-04-20-37-54-png.311136


tabiki maşayı da, bu modele göre üretmem daha mantıklı geldi. 16 inç ön maşası.

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-12-png.311137


Bu arka alt maşa. Bisikletin tasarıma uygun olarak arka maşanın da üretim aşamasından. Kaynak öncesi.

ekran-resmi-2023-11-04-20-49-11-png.311139


Kadro için bu modele uygun bir jig tasarladım, bunun net bir fotoğrafı yok paylaşmıyorum bu yüzden. Bisikletin her bir parçasını, uygun bir kalıp üzerinde üretimini yaptım.


Prototip Modeli:


ekran-resmi-2023-11-04-20-39-18-png.311134

ekran-resmi-2023-11-04-20-38-56-png.311135


Test kullanımda olduğunda şimdilik boyası, vites aktarım sistemleri ve vitesli rublesi yok. Kompanentlerini, prototipten sonra boyaması vs. den sonra takacağım.

Kısaca bilgi vereyim.

2 Tekerlekli bir kargo bisikleti : Amacı, tamamen şehir içi kullanımda, market, pazar ve benzer yükleri taşımak için bir arabaya ihtiyaç duymadan (benzin harcamadan) taşımamıza imkan sağlayan bir bisiklet türü. Dünyada benzerleri ve farklı modelleri yaygın.

Ön tekerlek: 16 inç, arka tekerlek : 20 inç. Nedeni: şehir içi kullanımı olduğundan küçük tekerlekli bisikletleri taşımak sürmek daha kolay. Ön tekerinin arkadan küçük olmasının nedeni de tamamen fizik kuralları gereği, momentum etkisi. Kullanıcıya fiziksel efor avantajı sağlıyor olması.

Bu prototip'i yaptıktan sonra market ihtiyacım için hiç arabayı almadım:) sepetinde 24'lü maden suyu ve 3-4 poşetlik market alışverişlerini kolayca taşıyabildim.

Elektrik bir modelini de yapmak istiyorum ancak, mid - drive (Bosch, Yamaha vb.) e-bike sistemi eklemek daha mantıklı ancak çok maliyetli bu. İlerleyen zamanlarda buna karar vereceğim inşallah.

Bu kadar:)

Teşekkürler.
Ciddi ciddi yapmış helal olsun hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: muratty
Elinize sağlık. Sürüş hissiyatı nasıl acaba? Ön teker gidondan çok ileride ya manevra anında tepki nasıl oluyor?

Keşke size test ettirebilsem, burda çevremdeki arkadaşlara veriyorum kullansınlar diye.

Şimdi ilk kullanımda, bir 10-15 sn, tuhaf geliyor. Ön tekerler uzakta olduğundan, gidonu; dönmek için normal bisiklete göre biraz erken hareket ettirmek gerekiyor. Sonra insan tamamen alışıyor. Hatta hep bu bisikleti kullandığımdan, bi ara benim katlanır bisiklete bindim, bu defa bu katlanır bisikletim tuhaf geldi :)
Peki sipariş üzerine üretim yapıyor musunuz? Kafamda uzun zamandır iki tekerli önden çekişli yaslanık bisiklet (recumbent) projesi var. Brelis adlı üreticiden kadro için fiyat aldım fakat fiyat biraz tuzlu. Ne dersiniz?

Bu modelden bir kargo bisikleti olursa sipariş üzerine üretim yaparım, ancak recumbent gibi bir farklı kadro bisikleti yapamam sanıyorum. hem hiç denemedim böyle bir kadroyu, hem de kadro farklı ya, bu bisiklet için buna özel kalıpları da tasarlayıp, imal ettim, bazı parçalarını tornacıda yaptırdım. Yani atölyemdeki tüm ekipmanlar bu kargo bisikletine uygun şekilde şu anda. Recumbent yapamam maalesef.
 
benim de merak ettiğim bir konu var. Emek kısmını bir kenara ayırarak verimlilik konusunu merak ediyorum.

el emeği bir kadronun performans konusunda gidebileceği nokta nedir? mesela giant gibi bir markanın performans odaklı bir kadrosunu geliştirmek için ciddi bir ekip uğraşıyor diyelim. bu geliştirmeye rüzgar tüneli gibi teknolojiler de eklenince iş acayip.bor noktaya geliyor.

bazı küçük atölyelerde maddi anlamda değerli kadrolar olduğunu biliyorum, bu kadroların atıyorum tc r gibi kendini kanıtlamış bir kadroya göre ciddi eksileri olabilir mi?

iki kadronun da aynı sınıf olduğunu varsayıyorum.

yani sorumun ana konusu küçük atölyelerden çıkan ve bir servet değerinde olan performans odaklı yol kadroları gerçekten kendini kanıtlamış kadrolarla rekabet edebilir mi? küçük bir atölyede iyi bir ar ge mümkün mü?
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
benim de merak ettiğim bir konu var. Emek kısmını bir kenara ayırarak verimlilik konusunu merak ediyorum.

el emeği bir kadronun performans konusunda gidebileceği nokta nedir? mesela giant gibi bir markanın performans odaklı bir kadrosunu geliştirmek için ciddi bir ekip uğraşıyor diyelim. bu geliştirmeye rüzgar tüneli gibi teknolojiler de eklenince iş acayip.bor noktaya geliyor.

bazı küçük atölyelerde maddi anlamda değerli kadrolar olduğunu biliyorum, bu kadroların atıyorum tc r gibi kendini kanıtlamış bir kadroya göre ciddi eksileri olabilir mi?

iki kadronun da aynı sınıf olduğunu varsayıyorum.

yani sorumun ana konusu küçük atölyelerden çıkan ve bir servet değerinde olan performans odaklı yol kadroları gerçekten kendini kanıtlamış kadrolarla rekabet edebilir mi? küçük bir atölyede iyi bir ar ge mümkün mü?

Bence bu ikisi tamamen farklı iki kulvar.

Hem, Tcr, Karbon Fiber bir kadro.

Benim de büyük bir tecrübem yok bu konuda, şu kesin ki, performans odaklı olanlar üst kategorinin bisikletleri, otomobillerin Lamborgini'si :) her parçası özel ve pahalı yani.

Benim atölyemde yaptığım ise, taşıma amacına yönelik ortalama bir bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
@muratty

Elinize sağlık, oldukça derli toplu görünüyor. Türkiye'nin çoğu şehrinde yokuşlardan kaçış olmadığı için bisikletin boş ağırlığının minimize edilmesi ve elektrik desteği şart gibi.

Bu konuda çokü başarılı bulduğum Phil Vandelay'in elektrikli kargo bisikleti yapım videolarını paylaşayım. Daha önce izlemediyseniz, özellikle kablolu gidon kontrolü fikrini beğeneceğinizi düşünüyorum.

 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve muratty
@muratty

Elinize sağlık, oldukça derli toplu görünüyor. Türkiye'nin çoğu şehrinde yokuşlardan kaçış olmadığı için bisikletin boş ağırlığının minimize edilmesi ve elektrik desteği şart gibi.

Bu konuda çokü başarılı bulduğum Phil Vandelay'in elektrikli kargo bisikleti yapım videolarını paylaşayım. Daha önce izlemediyseniz, özellikle kablolu gidon kontrolü fikrini beğeneceğinizi düşünüyorum.

Teşekkür ederim,
Bu videoyu çok defa izledim. Alüminyum malzemeden yapmıştı bu bisikleti, çok başarılı güzel bir model bu.

Elektrik desteği artık günümüzde gerekli bir ekipman. Maliyetler yüzünden prototip modelimde erteledim. Batarya, motor (bu örnek videodaki de mid-drive) diğer ekipmanların maliyeti 15000 tl'yi buluyor. Zaten yurtdışında e-kargo bisiklet ortalama 3000 Euro'dan başlıyor satış fiyatları. Sanırım bu ekipmanlardan dolayı yüksek. Normal pedallı olanlar da ort 1000 euro'dan başlıyor. Gerçi bunlarda da yüksek fiyatlı ekipmanlar kullanılıyor.


Bu arada benim çok beğendiğim bir Japon kargo bisikleti de var, yaklaşık 4 yıldır prototip geliştirip duruyorlardı, 2024'te seri üretime başlayacaklar.

Ekip sorumlu ile bi kaç kez yazışmıştım. Çünkü, üzerinde çalıştığım bir 3 tekerlekli model var, şekil olarak buna benzedi eskizlerin sonunda, sanırım çok beğendiğimden çok etkilenmiş olmalıyım :)

Burdaki temel amacım, bütün bir çerçevede kadro fikri idi. Bana, "eğer kendin kullanacaksak bizim modelin aynısını yapabilirsin ama satış amaçlı ise telif hakkı var, izin vermeyiz" dediler.

Ekran Resmi 2023-11-06 11.05.57.png



(link)

Ekran Resmi 2023-11-06 11.03.05.png
----///----

Aşağıdaki model ilk yaptığım kargo bisikleti şu anda bunu kullanmıyorum, 2.sini yaptıktan sonra.

Bu beklediğim gibi olmadı, biraz hantal geldi, belki bi yerlerde iyi hesaplama yapamadım.

Ekran Resmi 2023-11-06 11.19.52.pngEkran Resmi 2023-11-06 11.17.33.pngEkran Resmi 2023-11-06 11.20.08.png
 
Son düzenleme:
Geri