Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

El yapımı kadroların fiyatları hakkında

@soulless Konunun tartışılması için bence tek bir kişinin deneyimleri yeterli. Benzer bazı küçük yorumlar duymuş olsam da; bir kişi için sorunun bu denli büyümüş olması, gelecekte bu hizmeti satın alacak kişiler için dikkat çekici bir husus haline gelmiş. Şu ana kadar yazılmış ve yazılacak her şeyi önemsiyorum.

Kişiye özel bisiklet kavramı kafamda doğru yönde şekillenmeye başladı. Kişiye özel bisiklet kavramının da bazı sınırları varmış demek, bunları öğrenmek iyi olur. Bazı şeyleri isteyemiyor olmak belki de doğrudur. Ya da ilgili atölye için o talebin karşılanmaması için çok haklı sebepler vardır. Bunları da öğreniriz belki. Ben ileride mutlaka bu süreci yaşayacağım için yazma gereği duydum. Umarım gereksiz müdahale etmiyorumdur.
Rica ederim, tabii paylaşım olacak ama şunu net ifade edeyim; ufak tefek şikâyetleri olan kişinin olmaması zaten şaşırtıcı olur zira ortada kul yapısı diye tabir ettiğimiz bir ürün mevcut ama bu ciddi oranda yaşanan memnuniyet yanında bu kadar yer edecek hale gelmemeli diye düşünüyorum. Fırsat bulur firmayı ziyaret ederseniz bence hak vereceksiniz.
 
Scudo
Markadan bağımsız durumlar var ortada. Bu işi terziye takım elbise diktirmeye benzetiyorum ben. Size özel dikiyor diye kimse ceketin markasını silmez veya sizin ölçülerinize - kalbınıza uygun ölçülerden sonra paçaları 2cm kısalt derseniz kısaltmaz. Kişiye özel yapılıyor diye ustanın iş kalitesini düşürecek eklemeler yapmaz kimse. Önceki sayfalarda da yazdım isterseniz bu işin İtalyan - İngiliz devlerine gidin. Hepsi sizin ölçü ve taleplerinizi alır. Ama ortada hep belirli bir üretim ve ürün kalitesi olmasını sağlarlar. İsteyen istediği markaya yaptırır bisikletini. Ama ben kişiye özel yaptırıyorum ne dersem olacak kafasına girerseniz yanlışa düşersiniz.
 
Markadan bağımsız durumlar var ortada. Bu işi terziye takım elbise diktirmeye benzetiyorum ben. Size özel dikiyor diye kimse ceketin markasını silmez veya sizin ölçülerinize - kalbınıza uygun ölçülerden sonra paçaları 2cm kısalt derseniz kısaltmaz. Kişiye özel yapılıyor diye ustanın iş kalitesini düşürecek eklemeler yapmaz kimse. Önceki sayfalarda da yazdım isterseniz bu işin İtalyan - İngiliz devlerine gidin. Hepsi sizin ölçü ve taleplerinizi alır. Ama ortada hep belirli bir üretim ve ürün kalitesi olmasını sağlarlar. İsteyen istediği markaya yaptırır bisikletini. Ama ben kişiye özel yaptırıyorum ne dersem olacak kafasına girerseniz yanlışa düşersiniz.
Ben açıkçası müşterinin talebinin karşılanmamasından ziyade işyerinin buna tepkisine takıldım. Açıkçası o paylaşımı görmemiş olsaydım tek taraflı dinliyoruz diye bir tereddüt duyardım ama bir müşterinin ardından bunu hak etmiyordu diye kamuoyuna paylaşım yapmak üreticinin genel yaklaşımı konusunda pek de iyi bir algı yaratmıyor.
Ben müşteriye sosyal medyada böyle bir şey desem ne kadar haklı olursam olayım ve işimi ne kadar iyi yaparsam yapayım beni işten atarlar.
 
tek taraflı dinliyoruz
İşte kilit nokta. Bu sebeple o konuyu yorumlamıyorum. Genel olarak özel kadro yaptırırken ne beklenmeli şeklinde yaklaştım olaya. Markaya ya da duruma özel yazmıyorum yani :)
 
Fiyatları çok pahalıymış
 
  • Beğen
Tepkiler: Eshquia™
İşte kilit nokta. Bu sebeple o konuyu yorumlamıyorum. Genel olarak özel kadro yaptırırken ne beklenmeli şeklinde yaklaştım olaya. Markaya ya da duruma özel yazmıyorum yani :)
Teşekkürler, kendi adıma ısmarlama bisiklet konusunda ne beklemem gerektiğini daha iyi anladım.
İleride ben de sizin gibi kendime özel bir bisiklet yaptırmayı hayal ediyordum. Açıkçası bu firmanın “hak etmeyen müşteri“ temalı facebook paylaşımını gördükten sonra, o kadar para verip aylarca beklemek ve sonra da elimi sallasam ellisi temalı bir muamele görme ihtimali benim için artık o kadar çekici mi emin değilim.
 
Teşekkürler, kendi adıma ısmarlama bisiklet konusunda ne beklemem gerektiğini daha iyi anladım.
İleride ben de sizin gibi kendime özel bir bisiklet yaptırmayı hayal ediyordum. Açıkçası bu firmanın “hak etmeyen müşteri“ temalı facebook paylaşımını gördükten sonra, o kadar para verip aylarca beklemek ve sonra da elimi sallasam ellisi temalı bir muamele görme ihtimali benim için artık o kadar çekici mi emin değilim.
Gitmeden, görüşmeden, yorumları dinlemeden, yorum yapmayın derim haddim olmayarak. Zira olayı karşı taraftan hiç dinlemediniz. Ne olursa olsun böyle yazmamalıydı cümlesi bence karşı taraf dinlenerek yazılmalı. Bahsi geçen kişi üreticiye neler yaşattı, söyledi, hiçbir şey bilmiyoruz. Siz yine de zamanı gelince gidin bi görüşün derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha_ ve BerkEvren
Bir süre önce okumuştum, yarım yamalak aklımda. Galiba personalization ile customization arasındaki fark, bu kadro üretim işinde de var.
 
Herkese selam

Bazı noktalara açıklık getireyim, bu mesajı “gezgin” adlı kişiye cevap olarak değil kafası karışan veya olayı yanlış yorumlayanlar olabileceğini düşündüğüm için yazıyorum. Zira kendisine gerekli cevabı verdiğimi düşünüyorum.

Olayların gelişimi aşağıdaki gibidir, mail akışını (toplam 74) komple buraya aktarmak isterdim ama etik olacağını düşünmüyorum.

Mehmet bey bir e-gravel kadrosu ve ekipmanlarını sipariş etmek istedi. Tek renk kadro seti ve shimano e-step motor / pil / bilgisayar vs parçalar ile ilgili anlaştık. Kendisine Shimano Türkiyeden sipariş edilecek olan parça listesini gönderdim. Kendisi birkaç değişiklik istedi, motor modeli, ayna dişli vs. Fiyatlandırmada bagaj delikleri, çamurluk delikleri vs hiçbir şey eklenmemiştir ayrıca verilen fiyat da parçaların satış fiyatının ciddi oranda altındadır.

Bir miktar ön ödeme yapıldı, sipariş listesine alındı ve daha sonra ölçüm için randevu verildi.

Bu noktaya kadar müşteri tarafından görsel konularda hiçbir istekte bulunulmadı. Temmuz 14-Kasım 14

Ölçüm günü geldiklerinde sipariş edilen parçalar gösterildi, ölçüm sonucunda nispeten oldukça kısa reach’e sahip bir kadro yapılması gerekliliği ortaya çıktı. Gerçi belki ben de hata yapmış olabilirim çünkü müşteri ölçüme kazakla ve bol bir şortla gelmişti.

Aynı gün renk konusunu sorduğumda ise “kırık beyaz olsun” dan başka hiçbir detay verilmedi.

Çıkan ölçüm sonuçlarına göre, elektrik motorlu, kadro üzerinde ekstra 5kg yük bulunan ( pil ve motor) gravel tasarımı yaptım ve kendisine ilettim. İlk geri dönüş bunun kendi boyundaki birisi için kısa bir üst boruya sahip olduğu şeklinde idi. Kendisine daha kısa reach gerektiğini, custom kadrolar ile hazır kadroları karşılaştırmaması gerektiğini anlattım. Ayrıca motor kabini nedeniyle de sele borusu açısı ve setback’i de standart kadrolar ile karşılaştırılmamalıydı. Uzun süre hangi bisiklet nasıl gitmeli geometrik detayları nasıl olmalı konusunda hem teorik hem de oldukça fazla pratik yaptım, kadroları imal ederken de önceliği sürüş karakterine vermeye çalışıyorum. Yaptığım kadro tasarımları da böyle şekilleniyor, aynen bu beyfendinin kadrosunu tasarladığım gibi. Chainstay uzunlukları, kadrodan beklenen konfor / rijitlik, kontrol mekaniğinin nasıl olacağı ( mekanik trail, pnomatik trail vs)


Daha sonra kendisinin heybe / pannier kullandığını 3 farklı jant (26-650b-28) ölçüsünde farklı lastik ebatları ile bisikleti kullanacağını, çamurluk da kullanacağı için ayağının ön tekere sürteceğinden vs bahsetti. Yukarıda da anlattığım gibi bu bilgilerin hiçbiri daha önce verilmedi. BB yüksekliğinden bahsedilmiş ama aslında yazılan değerler BB drop ‘dur yani bottom bracketshell ile teker aksının arasındaki mesafe. BB yüksekliği ise kullanacağınız lastik ebadına göre değişecektir. Kadronun ağırlığını daha dengeli bir şekilde yaymak ve sürüş hissiyatını normalize etmek için pil konumunu da sele borusunda tasarlamıştım, bu ağılık dağılımını da ideal noktada toplamak için belli bir bb drop mesafesi seçmiştim.

Ayrıca kullanmak istediği 26x2,4 “lastiğin maşaya sığmayacağını belirttim. Ancak kendisi maşa kısmını düşünmemem gerektiğini söyledi. Gerçekten bu konuları anlatabilmek için uzun uzun detaylı bir şekilde mailler yazdım. Bisikleti tasarlarken kullanılacak maşanın detayları çok önemlidir.



Kendi çapında tariflerde bulundu, “biraz boruyu uzatalım, biraz yatıralım” Siz siz olun işin profesyoneline gidip tarifte bulunmayın lütfen.

Kendisine en çok hangi teker ebadında kullanacağını ve ona göre tasarımı şekillendireceğimi, heybe vs kullanıyorsa ona göre arka mesafeyi değiştireceğimi anca ön mesafeyi uzatırsam çok kısa bir boğaz kullanmak zorunda kalacağını ve bunun sürüş karakterini çok değiştireceğini söyledim. Hatta BB yüksekliğini de istediği mesafeye getireceğimi söyledim.

Tüm bu mailler arasında ise bir trek modelinin fotoğrafını gönderdi ve böyle olmasını (kırık beyaz ? ) istediğini trek yazan yerde “gezgin” yazmasını istediğini söyledi.

Müşterilerin isteklerini anlatma tarzları “yapalım – edelim” şeklinde olması zaten birçok şeyden fedakârlık ederek yaptığım bu işte insanı çileden çıkartabiliyor.

Kendisine bu tür uygulamalar yapmadığımı belirttim, istediği grafiği veya yazıyı ücretsiz bir şekilde başka yere yazabileceğimizi söyledim. Ancak 2-3 mail daha aynı istekle geldi.

Tekrar bunu yapmayacağımı, bu tarz istekleri olan başka müşterileri geri çevirdiğimi, dilerse siparişini iptal edebileceğini söyledim. Önce kabul etti, daha sonra sipariş edilen parçaları almak zorunda kalacağını ve daha ödemesi gereken bir mebla olduğunu duyunca “pire için yorgan yakmayalım, kadroyu yapalım, daha sonra başka bir yerde boyatırım” dedi.

Sonuçta fason üretim yapmıyorum ve üzerinde gerçekten soulrider yazmasından hoşlanmayan birisine de bisiklet yapmak istemiyorum açıkçası. Bu tür butik iş yapan her kişi aynı şekilde düşünür, bisikleti yapıp verdikten sonra onunla bağınız kopmuyor aslında, çünkü artistik değerini sahipleniyorsunuz. Bisikletleri satmış olsam bile onları dışarıda binilirken gördüğümde çok farklı duygular hissediyorum. Bu şahsın bunu bozacağından nerdeyse emindim ama siparişe devam ettim maalesef.

En sonunda bisiklet tamamlandı gerçekten boru seçimlerinden boyasına kadar her zaman yaptığım gibi özenle işi tamamladım . ( avrupada alabileceğiniz fiyatın da oldukça altında)



Finiş fotolarının gönderilmesinin ardından mail trafiği





Merhaba,

* Eksik parçaların gelmesi ne kadar zaman alır?

* Sele borusu ve maşaya ilk gönderdiğim örnek resimdeki gibi yatay çizgiler koyacaksınız değil mi? Alt borudaki yazı dışında o resimdeki gibi görünmesini istiyordum.

* Sele borusunun çapı nedir? 27.2 mi? ona göre gelirken sele borusu getireceğim.

* Alt borudaki yazıyı anladık ta. Çeki borusuna neden yazı yazdınız ki? Çeki borusundaki yazı gereksiz görüntü kirliliği yapmış.

……………….

Siz siparişinizde veya daha sonraki yazışmalarda ikinci renk veya şerit için istekte bulunmadınız, atolyedeki ölçüm sonrasıdan sadece düz kırık beyaz dediniz. Bu fiyat sadece tek renk için geçerlidir, ekstra renk ve grafikler ilave ücrete tabiidir. Çeki borularındaki yazı da standart olarak bütün ürettiğim bisikletlerde uygulanıyor. Zaten tekrar boyatacağınızı da söylediniz. 1-2 haftayı bulabilir eksiklerin gelmesi. Sele borusu çapı 31.6



Düşündüklerini telepati yoluyla iletemediğini anlayıp sinirleniyor ve 100$ ekstra ücreti olan parça için ödeme yapmayacağını, araştırdığını 25$ parça için 100$ istenmesine de “ayıp” diyor vs.



Daha önce parça listesi gönderilmiş ve bu parça o fiyatlara dahil edilmemiştir. Shimanonun pil kilit mekanizmasını Abus ve birkaç firma yapıyor ve oem parça olarak satılıyor. Yani shimanodan almamız zaten mümkün değil.

Fiyat konusuna gelirse, uzun süre araştırdım sadece ebay üzerinde bir alman firmada bulabildim, fiyatı 33€ + €35 kargo $98 ediyor. Kendisinin gönderdiği 25$ olan link Avustralyadan ve Türkiye’ye göndermiyorlar zaten. İş aksamasın diye erken davranıp siparişi geçtim. Toplam fiyat olan 22000 TL ‘ye 740TL fark istedim ki bagaj ve çamurluklar için zaten ekstra talep etmemiştim.

Yine sakin kalıp parçayı kendisinin tedarik edebileceğini söyledim. Bana gelen parçayı da çöpe atarım fark etmez diye düşündüm. Ama bütün bu olaylar sadece bu ekstra ücret için değidi hep “GEZGİN” yazısı yüzündendi 😊 Ancak sonra bu tavırlara maruz kalmayı haketmediğimi düşünüp kendisinden iban göndermesini ödediği bütün ücreti kendisine iade edeceğimi siparişini iptal ettiğimi söyledim. Evet bütün bu 5-6 aylık süreçte uğraştığımın karşılığını alamamak, ürettiğim emek verdiğim bir bisiklet üstünde böyle negatif bir insanın olmasını engellemekten daha az önemliydi benim için.

Herkes özel üretim bir bisiklete binmek zorunda değil veya benden almak zorunda da değil. Aklındaki özel üretim çok farklı bir anlam ifade edebilir, bunu anlatması benden neler beklediğini belirtmesi en önemli nokta. Müşterileri seçtiğim de doğru ancak buna tok satıcılık değil akıl sağlını koruma deniyor malesef.

Bu işi yapıyorsam, üretim sonucunda karşı tarafın mutlu olması benim için çok önemli. Kadro üzerine kendi adını yazdırmak isteyen, hiçbir şey yazmasın diyen veya nazi sembolleri isteyenler bile oluyor, çok uğraştıracak insanı çileden çıkartacak cinsten müşterilerde olabiliyor bunları nasıl erkenden tanırsam o kadar uzak duruyorum.

Bunların içinden elbette müşteriyi seçmek gerekli ama maalesef arada kaçırdıklarım da oluyor, herşey tecrübe gerektiriyor elbette.

Bu işe başlama sebebim zorunluluktan değil sevdiğimdendir bir hayalin peşin koşmaktandır. Sadece para karşılığı yapılacak bir iş değil zaten para kazandırdığı da yok, bütün dünyada bu iş böyle. Hal böyleyken emeğimin karşılığını kime verip vermeyeceğime de bir zahmet ben karar vereyim.

Kadro imalatı ile ilgili merak ettiklerinizi veya bana sormak istediklerinizi mail atabilirsiniz. Forum ortamlarını pek sevmiyorum zaten vaktim de yok.



soulriderframeworks@gmail.com
 
Sınav yapın bari siparişten önce ona göre kabul edin müşteriyi.
 
@yasin cb
Firma adının nerelere yazılacağı bir önceki sayfada yazdığım gibi üreticiyi bağlar. Ayrıca bir bilgilendirme gerekmez. İstediği ölçüleri de binicinin sağlığı açısından yapmadığınızı anlıyorum. Burada bunları yazmanız da ayrıca sevindirici ki yaptığınız işin arkasında olduğunuzu gösteriyor.
Kötü bir olay yaşanmış. Her iki tarafa da geçmiş olsun.
 
Bir gün dükkanıma adamı çileden çıkartan, akla mantığa uymayan istek, ihtiyaç ve beklentileri olan bir müşteri gelmişti. Çok çok sabırlı, hoşgörülü ve o tartışmada çok çok da haklı olmama rağmen başka bir müşterinin yanında pek de hoş olmayan bir tartışma yaşadım. O diğer müşteri, sorunlu müşteri gittikten sonra aynen şunu söylemişti: "Oğlum, sen yerden göğe kadar haklısın ama unutma sen bir esnafsın ve dikkat ettin mi dükkanın kapısı açık. Buradaki "açık" her çeşit, her tipte, her görüşte, iyi, kötü, güzel, çirkin, akıllı deli, hırlı hırsız herkes buraya girebilir, burası herkese açık anlamındadır. Sen gir sen girme diyemeyeceğin gibi herkese hoşgörü ile yaklaşmayı, onları anlamaya çalışmayı kendine amaç edinmeli, bu mal benim istediğime satarım istemediğime satmam gibi nahoş bir tutumda kesinlikle olmamalısın." demişti. O yaşlı amcanın sözünü hiç unutmadım.
 
Herkese selam

Bazı noktalara açıklık getireyim, bu mesajı “gezgin” adlı kişiye cevap olarak değil kafası karışan veya olayı yanlış yorumlayanlar olabileceğini düşündüğüm için yazıyorum. Zira kendisine gerekli cevabı verdiğimi düşünüyorum.

Olayların gelişimi aşağıdaki gibidir, mail akışını (toplam 74) komple buraya aktarmak isterdim ama etik olacağını düşünmüyorum.

Mehmet bey bir e-gravel kadrosu ve ekipmanlarını sipariş etmek istedi. Tek renk kadro seti ve shimano e-step motor / pil / bilgisayar vs parçalar ile ilgili anlaştık. Kendisine Shimano Türkiyeden sipariş edilecek olan parça listesini gönderdim. Kendisi birkaç değişiklik istedi, motor modeli, ayna dişli vs. Fiyatlandırmada bagaj delikleri, çamurluk delikleri vs hiçbir şey eklenmemiştir ayrıca verilen fiyat da parçaların satış fiyatının ciddi oranda altındadır.

Bir miktar ön ödeme yapıldı, sipariş listesine alındı ve daha sonra ölçüm için randevu verildi.

Bu noktaya kadar müşteri tarafından görsel konularda hiçbir istekte bulunulmadı. Temmuz 14-Kasım 14

Ölçüm günü geldiklerinde sipariş edilen parçalar gösterildi, ölçüm sonucunda nispeten oldukça kısa reach’e sahip bir kadro yapılması gerekliliği ortaya çıktı. Gerçi belki ben de hata yapmış olabilirim çünkü müşteri ölçüme kazakla ve bol bir şortla gelmişti.

Aynı gün renk konusunu sorduğumda ise “kırık beyaz olsun” dan başka hiçbir detay verilmedi.

Çıkan ölçüm sonuçlarına göre, elektrik motorlu, kadro üzerinde ekstra 5kg yük bulunan ( pil ve motor) gravel tasarımı yaptım ve kendisine ilettim. İlk geri dönüş bunun kendi boyundaki birisi için kısa bir üst boruya sahip olduğu şeklinde idi. Kendisine daha kısa reach gerektiğini, custom kadrolar ile hazır kadroları karşılaştırmaması gerektiğini anlattım. Ayrıca motor kabini nedeniyle de sele borusu açısı ve setback’i de standart kadrolar ile karşılaştırılmamalıydı. Uzun süre hangi bisiklet nasıl gitmeli geometrik detayları nasıl olmalı konusunda hem teorik hem de oldukça fazla pratik yaptım, kadroları imal ederken de önceliği sürüş karakterine vermeye çalışıyorum. Yaptığım kadro tasarımları da böyle şekilleniyor, aynen bu beyfendinin kadrosunu tasarladığım gibi. Chainstay uzunlukları, kadrodan beklenen konfor / rijitlik, kontrol mekaniğinin nasıl olacağı ( mekanik trail, pnomatik trail vs)


Daha sonra kendisinin heybe / pannier kullandığını 3 farklı jant (26-650b-28) ölçüsünde farklı lastik ebatları ile bisikleti kullanacağını, çamurluk da kullanacağı için ayağının ön tekere sürteceğinden vs bahsetti. Yukarıda da anlattığım gibi bu bilgilerin hiçbiri daha önce verilmedi. BB yüksekliğinden bahsedilmiş ama aslında yazılan değerler BB drop ‘dur yani bottom bracketshell ile teker aksının arasındaki mesafe. BB yüksekliği ise kullanacağınız lastik ebadına göre değişecektir. Kadronun ağırlığını daha dengeli bir şekilde yaymak ve sürüş hissiyatını normalize etmek için pil konumunu da sele borusunda tasarlamıştım, bu ağılık dağılımını da ideal noktada toplamak için belli bir bb drop mesafesi seçmiştim.

Ayrıca kullanmak istediği 26x2,4 “lastiğin maşaya sığmayacağını belirttim. Ancak kendisi maşa kısmını düşünmemem gerektiğini söyledi. Gerçekten bu konuları anlatabilmek için uzun uzun detaylı bir şekilde mailler yazdım. Bisikleti tasarlarken kullanılacak maşanın detayları çok önemlidir.



Kendi çapında tariflerde bulundu, “biraz boruyu uzatalım, biraz yatıralım” Siz siz olun işin profesyoneline gidip tarifte bulunmayın lütfen.

Kendisine en çok hangi teker ebadında kullanacağını ve ona göre tasarımı şekillendireceğimi, heybe vs kullanıyorsa ona göre arka mesafeyi değiştireceğimi anca ön mesafeyi uzatırsam çok kısa bir boğaz kullanmak zorunda kalacağını ve bunun sürüş karakterini çok değiştireceğini söyledim. Hatta BB yüksekliğini de istediği mesafeye getireceğimi söyledim.

Tüm bu mailler arasında ise bir trek modelinin fotoğrafını gönderdi ve böyle olmasını (kırık beyaz ? ) istediğini trek yazan yerde “gezgin” yazmasını istediğini söyledi.

Müşterilerin isteklerini anlatma tarzları “yapalım – edelim” şeklinde olması zaten birçok şeyden fedakârlık ederek yaptığım bu işte insanı çileden çıkartabiliyor.

Kendisine bu tür uygulamalar yapmadığımı belirttim, istediği grafiği veya yazıyı ücretsiz bir şekilde başka yere yazabileceğimizi söyledim. Ancak 2-3 mail daha aynı istekle geldi.

Tekrar bunu yapmayacağımı, bu tarz istekleri olan başka müşterileri geri çevirdiğimi, dilerse siparişini iptal edebileceğini söyledim. Önce kabul etti, daha sonra sipariş edilen parçaları almak zorunda kalacağını ve daha ödemesi gereken bir mebla olduğunu duyunca “pire için yorgan yakmayalım, kadroyu yapalım, daha sonra başka bir yerde boyatırım” dedi.

Sonuçta fason üretim yapmıyorum ve üzerinde gerçekten soulrider yazmasından hoşlanmayan birisine de bisiklet yapmak istemiyorum açıkçası. Bu tür butik iş yapan her kişi aynı şekilde düşünür, bisikleti yapıp verdikten sonra onunla bağınız kopmuyor aslında, çünkü artistik değerini sahipleniyorsunuz. Bisikletleri satmış olsam bile onları dışarıda binilirken gördüğümde çok farklı duygular hissediyorum. Bu şahsın bunu bozacağından nerdeyse emindim ama siparişe devam ettim maalesef.

En sonunda bisiklet tamamlandı gerçekten boru seçimlerinden boyasına kadar her zaman yaptığım gibi özenle işi tamamladım . ( avrupada alabileceğiniz fiyatın da oldukça altında)



Finiş fotolarının gönderilmesinin ardından mail trafiği





Merhaba,

* Eksik parçaların gelmesi ne kadar zaman alır?

* Sele borusu ve maşaya ilk gönderdiğim örnek resimdeki gibi yatay çizgiler koyacaksınız değil mi? Alt borudaki yazı dışında o resimdeki gibi görünmesini istiyordum.

* Sele borusunun çapı nedir? 27.2 mi? ona göre gelirken sele borusu getireceğim.

* Alt borudaki yazıyı anladık ta. Çeki borusuna neden yazı yazdınız ki? Çeki borusundaki yazı gereksiz görüntü kirliliği yapmış.

……………….

Siz siparişinizde veya daha sonraki yazışmalarda ikinci renk veya şerit için istekte bulunmadınız, atolyedeki ölçüm sonrasıdan sadece düz kırık beyaz dediniz. Bu fiyat sadece tek renk için geçerlidir, ekstra renk ve grafikler ilave ücrete tabiidir. Çeki borularındaki yazı da standart olarak bütün ürettiğim bisikletlerde uygulanıyor. Zaten tekrar boyatacağınızı da söylediniz. 1-2 haftayı bulabilir eksiklerin gelmesi. Sele borusu çapı 31.6



Düşündüklerini telepati yoluyla iletemediğini anlayıp sinirleniyor ve 100$ ekstra ücreti olan parça için ödeme yapmayacağını, araştırdığını 25$ parça için 100$ istenmesine de “ayıp” diyor vs.



Daha önce parça listesi gönderilmiş ve bu parça o fiyatlara dahil edilmemiştir. Shimanonun pil kilit mekanizmasını Abus ve birkaç firma yapıyor ve oem parça olarak satılıyor. Yani shimanodan almamız zaten mümkün değil.

Fiyat konusuna gelirse, uzun süre araştırdım sadece ebay üzerinde bir alman firmada bulabildim, fiyatı 33€ + €35 kargo $98 ediyor. Kendisinin gönderdiği 25$ olan link Avustralyadan ve Türkiye’ye göndermiyorlar zaten. İş aksamasın diye erken davranıp siparişi geçtim. Toplam fiyat olan 22000 TL ‘ye 740TL fark istedim ki bagaj ve çamurluklar için zaten ekstra talep etmemiştim.

Yine sakin kalıp parçayı kendisinin tedarik edebileceğini söyledim. Bana gelen parçayı da çöpe atarım fark etmez diye düşündüm. Ama bütün bu olaylar sadece bu ekstra ücret için değidi hep “GEZGİN” yazısı yüzündendi 😊 Ancak sonra bu tavırlara maruz kalmayı haketmediğimi düşünüp kendisinden iban göndermesini ödediği bütün ücreti kendisine iade edeceğimi siparişini iptal ettiğimi söyledim. Evet bütün bu 5-6 aylık süreçte uğraştığımın karşılığını alamamak, ürettiğim emek verdiğim bir bisiklet üstünde böyle negatif bir insanın olmasını engellemekten daha az önemliydi benim için.

Herkes özel üretim bir bisiklete binmek zorunda değil veya benden almak zorunda da değil. Aklındaki özel üretim çok farklı bir anlam ifade edebilir, bunu anlatması benden neler beklediğini belirtmesi en önemli nokta. Müşterileri seçtiğim de doğru ancak buna tok satıcılık değil akıl sağlını koruma deniyor malesef.

Bu işi yapıyorsam, üretim sonucunda karşı tarafın mutlu olması benim için çok önemli. Kadro üzerine kendi adını yazdırmak isteyen, hiçbir şey yazmasın diyen veya nazi sembolleri isteyenler bile oluyor, çok uğraştıracak insanı çileden çıkartacak cinsten müşterilerde olabiliyor bunları nasıl erkenden tanırsam o kadar uzak duruyorum.

Bunların içinden elbette müşteriyi seçmek gerekli ama maalesef arada kaçırdıklarım da oluyor, herşey tecrübe gerektiriyor elbette.

Bu işe başlama sebebim zorunluluktan değil sevdiğimdendir bir hayalin peşin koşmaktandır. Sadece para karşılığı yapılacak bir iş değil zaten para kazandırdığı da yok, bütün dünyada bu iş böyle. Hal böyleyken emeğimin karşılığını kime verip vermeyeceğime de bir zahmet ben karar vereyim.

Kadro imalatı ile ilgili merak ettiklerinizi veya bana sormak istediklerinizi mail atabilirsiniz. Forum ortamlarını pek sevmiyorum zaten vaktim de yok.



soulriderframeworks@gmail.com
Yasin abiye 2017 yılında tur kadrosu yaptırdım ve kadro üzerinde isim ve penguen grafiği ekleyebilir mi diye sordum ve bu kadro boyanması aşamasındaydı. Sağ olsun kırmayıp yaptı ve hatta renk ile ilgili sadece turkuaz renk istememe rağmen beyaz renk de katıp yarısı beyaz yarısı turkuaz yapayım mı diye sordu. Usta sensin abi güzel olacağını düşünüyorsan yapabilirsin benim için bir mahsuru yok demiştim. İşini tutkuyla yapıp bunu de işine yansıtan birisi. Buraya yazılanları okudum ve kendisinin yazmasını da bekledim. Cevabından sonra takdir sizin. Olayları tek bir pencereden görmemek lazım. Bisikletle kalın.
 
Herkese selam

Bazı noktalara açıklık getireyim, bu mesajı “gezgin” adlı kişiye cevap olarak değil kafası karışan veya olayı yanlış yorumlayanlar olabileceğini düşündüğüm için yazıyorum. Zira kendisine gerekli cevabı verdiğimi düşünüyorum.

Olayların gelişimi aşağıdaki gibidir, mail akışını (toplam 74) komple buraya aktarmak isterdim ama etik olacağını düşünmüyorum.

Mehmet bey bir e-gravel kadrosu ve ekipmanlarını sipariş etmek istedi. Tek renk kadro seti ve shimano e-step motor / pil / bilgisayar vs parçalar ile ilgili anlaştık. Kendisine Shimano Türkiyeden sipariş edilecek olan parça listesini gönderdim. Kendisi birkaç değişiklik istedi, motor modeli, ayna dişli vs. Fiyatlandırmada bagaj delikleri, çamurluk delikleri vs hiçbir şey eklenmemiştir ayrıca verilen fiyat da parçaların satış fiyatının ciddi oranda altındadır.

Bir miktar ön ödeme yapıldı, sipariş listesine alındı ve daha sonra ölçüm için randevu verildi.

Bu noktaya kadar müşteri tarafından görsel konularda hiçbir istekte bulunulmadı. Temmuz 14-Kasım 14

Ölçüm günü geldiklerinde sipariş edilen parçalar gösterildi, ölçüm sonucunda nispeten oldukça kısa reach’e sahip bir kadro yapılması gerekliliği ortaya çıktı. Gerçi belki ben de hata yapmış olabilirim çünkü müşteri ölçüme kazakla ve bol bir şortla gelmişti.

Aynı gün renk konusunu sorduğumda ise “kırık beyaz olsun” dan başka hiçbir detay verilmedi.

Çıkan ölçüm sonuçlarına göre, elektrik motorlu, kadro üzerinde ekstra 5kg yük bulunan ( pil ve motor) gravel tasarımı yaptım ve kendisine ilettim. İlk geri dönüş bunun kendi boyundaki birisi için kısa bir üst boruya sahip olduğu şeklinde idi. Kendisine daha kısa reach gerektiğini, custom kadrolar ile hazır kadroları karşılaştırmaması gerektiğini anlattım. Ayrıca motor kabini nedeniyle de sele borusu açısı ve setback’i de standart kadrolar ile karşılaştırılmamalıydı. Uzun süre hangi bisiklet nasıl gitmeli geometrik detayları nasıl olmalı konusunda hem teorik hem de oldukça fazla pratik yaptım, kadroları imal ederken de önceliği sürüş karakterine vermeye çalışıyorum. Yaptığım kadro tasarımları da böyle şekilleniyor, aynen bu beyfendinin kadrosunu tasarladığım gibi. Chainstay uzunlukları, kadrodan beklenen konfor / rijitlik, kontrol mekaniğinin nasıl olacağı ( mekanik trail, pnomatik trail vs)


Daha sonra kendisinin heybe / pannier kullandığını 3 farklı jant (26-650b-28) ölçüsünde farklı lastik ebatları ile bisikleti kullanacağını, çamurluk da kullanacağı için ayağının ön tekere sürteceğinden vs bahsetti. Yukarıda da anlattığım gibi bu bilgilerin hiçbiri daha önce verilmedi. BB yüksekliğinden bahsedilmiş ama aslında yazılan değerler BB drop ‘dur yani bottom bracketshell ile teker aksının arasındaki mesafe. BB yüksekliği ise kullanacağınız lastik ebadına göre değişecektir. Kadronun ağırlığını daha dengeli bir şekilde yaymak ve sürüş hissiyatını normalize etmek için pil konumunu da sele borusunda tasarlamıştım, bu ağılık dağılımını da ideal noktada toplamak için belli bir bb drop mesafesi seçmiştim.

Ayrıca kullanmak istediği 26x2,4 “lastiğin maşaya sığmayacağını belirttim. Ancak kendisi maşa kısmını düşünmemem gerektiğini söyledi. Gerçekten bu konuları anlatabilmek için uzun uzun detaylı bir şekilde mailler yazdım. Bisikleti tasarlarken kullanılacak maşanın detayları çok önemlidir.



Kendi çapında tariflerde bulundu, “biraz boruyu uzatalım, biraz yatıralım” Siz siz olun işin profesyoneline gidip tarifte bulunmayın lütfen.

Kendisine en çok hangi teker ebadında kullanacağını ve ona göre tasarımı şekillendireceğimi, heybe vs kullanıyorsa ona göre arka mesafeyi değiştireceğimi anca ön mesafeyi uzatırsam çok kısa bir boğaz kullanmak zorunda kalacağını ve bunun sürüş karakterini çok değiştireceğini söyledim. Hatta BB yüksekliğini de istediği mesafeye getireceğimi söyledim.

Tüm bu mailler arasında ise bir trek modelinin fotoğrafını gönderdi ve böyle olmasını (kırık beyaz ? ) istediğini trek yazan yerde “gezgin” yazmasını istediğini söyledi.

Müşterilerin isteklerini anlatma tarzları “yapalım – edelim” şeklinde olması zaten birçok şeyden fedakârlık ederek yaptığım bu işte insanı çileden çıkartabiliyor.

Kendisine bu tür uygulamalar yapmadığımı belirttim, istediği grafiği veya yazıyı ücretsiz bir şekilde başka yere yazabileceğimizi söyledim. Ancak 2-3 mail daha aynı istekle geldi.

Tekrar bunu yapmayacağımı, bu tarz istekleri olan başka müşterileri geri çevirdiğimi, dilerse siparişini iptal edebileceğini söyledim. Önce kabul etti, daha sonra sipariş edilen parçaları almak zorunda kalacağını ve daha ödemesi gereken bir mebla olduğunu duyunca “pire için yorgan yakmayalım, kadroyu yapalım, daha sonra başka bir yerde boyatırım” dedi.

Sonuçta fason üretim yapmıyorum ve üzerinde gerçekten soulrider yazmasından hoşlanmayan birisine de bisiklet yapmak istemiyorum açıkçası. Bu tür butik iş yapan her kişi aynı şekilde düşünür, bisikleti yapıp verdikten sonra onunla bağınız kopmuyor aslında, çünkü artistik değerini sahipleniyorsunuz. Bisikletleri satmış olsam bile onları dışarıda binilirken gördüğümde çok farklı duygular hissediyorum. Bu şahsın bunu bozacağından nerdeyse emindim ama siparişe devam ettim maalesef.

En sonunda bisiklet tamamlandı gerçekten boru seçimlerinden boyasına kadar her zaman yaptığım gibi özenle işi tamamladım . ( avrupada alabileceğiniz fiyatın da oldukça altında)



Finiş fotolarının gönderilmesinin ardından mail trafiği





Merhaba,

* Eksik parçaların gelmesi ne kadar zaman alır?

* Sele borusu ve maşaya ilk gönderdiğim örnek resimdeki gibi yatay çizgiler koyacaksınız değil mi? Alt borudaki yazı dışında o resimdeki gibi görünmesini istiyordum.

* Sele borusunun çapı nedir? 27.2 mi? ona göre gelirken sele borusu getireceğim.

* Alt borudaki yazıyı anladık ta. Çeki borusuna neden yazı yazdınız ki? Çeki borusundaki yazı gereksiz görüntü kirliliği yapmış.

……………….

Siz siparişinizde veya daha sonraki yazışmalarda ikinci renk veya şerit için istekte bulunmadınız, atolyedeki ölçüm sonrasıdan sadece düz kırık beyaz dediniz. Bu fiyat sadece tek renk için geçerlidir, ekstra renk ve grafikler ilave ücrete tabiidir. Çeki borularındaki yazı da standart olarak bütün ürettiğim bisikletlerde uygulanıyor. Zaten tekrar boyatacağınızı da söylediniz. 1-2 haftayı bulabilir eksiklerin gelmesi. Sele borusu çapı 31.6



Düşündüklerini telepati yoluyla iletemediğini anlayıp sinirleniyor ve 100$ ekstra ücreti olan parça için ödeme yapmayacağını, araştırdığını 25$ parça için 100$ istenmesine de “ayıp” diyor vs.



Daha önce parça listesi gönderilmiş ve bu parça o fiyatlara dahil edilmemiştir. Shimanonun pil kilit mekanizmasını Abus ve birkaç firma yapıyor ve oem parça olarak satılıyor. Yani shimanodan almamız zaten mümkün değil.

Fiyat konusuna gelirse, uzun süre araştırdım sadece ebay üzerinde bir alman firmada bulabildim, fiyatı 33€ + €35 kargo $98 ediyor. Kendisinin gönderdiği 25$ olan link Avustralyadan ve Türkiye’ye göndermiyorlar zaten. İş aksamasın diye erken davranıp siparişi geçtim. Toplam fiyat olan 22000 TL ‘ye 740TL fark istedim ki bagaj ve çamurluklar için zaten ekstra talep etmemiştim.

Yine sakin kalıp parçayı kendisinin tedarik edebileceğini söyledim. Bana gelen parçayı da çöpe atarım fark etmez diye düşündüm. Ama bütün bu olaylar sadece bu ekstra ücret için değidi hep “GEZGİN” yazısı yüzündendi 😊 Ancak sonra bu tavırlara maruz kalmayı haketmediğimi düşünüp kendisinden iban göndermesini ödediği bütün ücreti kendisine iade edeceğimi siparişini iptal ettiğimi söyledim. Evet bütün bu 5-6 aylık süreçte uğraştığımın karşılığını alamamak, ürettiğim emek verdiğim bir bisiklet üstünde böyle negatif bir insanın olmasını engellemekten daha az önemliydi benim için.

Herkes özel üretim bir bisiklete binmek zorunda değil veya benden almak zorunda da değil. Aklındaki özel üretim çok farklı bir anlam ifade edebilir, bunu anlatması benden neler beklediğini belirtmesi en önemli nokta. Müşterileri seçtiğim de doğru ancak buna tok satıcılık değil akıl sağlını koruma deniyor malesef.

Bu işi yapıyorsam, üretim sonucunda karşı tarafın mutlu olması benim için çok önemli. Kadro üzerine kendi adını yazdırmak isteyen, hiçbir şey yazmasın diyen veya nazi sembolleri isteyenler bile oluyor, çok uğraştıracak insanı çileden çıkartacak cinsten müşterilerde olabiliyor bunları nasıl erkenden tanırsam o kadar uzak duruyorum.

Bunların içinden elbette müşteriyi seçmek gerekli ama maalesef arada kaçırdıklarım da oluyor, herşey tecrübe gerektiriyor elbette.

Bu işe başlama sebebim zorunluluktan değil sevdiğimdendir bir hayalin peşin koşmaktandır. Sadece para karşılığı yapılacak bir iş değil zaten para kazandırdığı da yok, bütün dünyada bu iş böyle. Hal böyleyken emeğimin karşılığını kime verip vermeyeceğime de bir zahmet ben karar vereyim.

Kadro imalatı ile ilgili merak ettiklerinizi veya bana sormak istediklerinizi mail atabilirsiniz. Forum ortamlarını pek sevmiyorum zaten vaktim de yok.



soulriderframeworks@gmail.com
Yasin bey,
Detaylı açıklamanız için teşekkürler. Vakit ayırıp bu kadar yazmanız bile yaptığınız işe inandığınızın bir göstergesi.
Müşteriler bazen çok zor olabiliyor ve bir işyeri açınca herkese de hizmet vermek zorunda hissetmeyebiliriz. İşinizi özenle yapsanız da müşteri memnuniyetsizliği her zaman oluşabilir, burada sizi savunan arkadaşlardan anladığım kadarıyla çoğu müşterinizi de epeyce mutlu etmişsiniz.
Ancak yine de ilk mesajlarımda da belirttiğim gibi %100 haklı bile olsanız bir müşterinizi facebook gibi sosyal mecralarda diğer (mevcut veya olası) müşterilerinize şikayet etmenin bir profesyonel için hoş durmadığı görüşündeyim. Bu naçizane görüşü de dikkate alıp almamak size kalır elbette.
Umarım daha pek çok kişinin logonuzu taşıyan bisikletleri gururla kullandığını görürsünüz.
Sizin gibi sevdiği işi özenle yapmaya çalışan müteşebbislerin artması dileğiyle,
 
Yasin Bey'in gelip açıklama yapması iyi, forum ortamını sevmiyorum demesi kötü olmuş. Yaptığı iş karşılığında müşterisinin mutlu olmasını amaçlaması sevindirici, bu kadar çaba karşılığı para kazanamıyor oluşu ve bunu bilmemizi istemesi üzücü.
Fakat benim soru işaretlerimin tamamını giderdi verdiği cevapla. Ne talep edebileceğimi, neyi edemeyeceğimi gördüm. Daha iyi bir atölye kurulmazsa birkaç yıl içinde kendisinin müşterisi olmak istiyorum. Çok dikkatli bir şekilde hazırlanılırsa başarıyla tamamlanabilecek bir süreç, kendime güveniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Silinebilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
* "Renk olarak şu Trek bisiklet gibi beyaz yapalım. "Trek" yerine "GEZGİN" yazalım. " şeklinde istekte bulundum. İlgili bisikletin resmini de ekledim. "Kırık beyaz" gibi bir ifadem olmadı. Resimleri yanyana koyuyorum.
trek-checkpoint-al-3-2019-era-white.jpg1610225906190.png
* Orta boruda "soulrider" yazısının olmasına razı olmuştum. Bununla birlikte başka bir görsel değişiklik istemedim.
* Kadro geometrisindeki istediğim değişiklikler anormal şeyler değil.
BB drop ve teker arası mesafeler konusunda değişiklik istedim. 60mm bb drop olan bisikletlere örnek önceki mesajlarda verdim zaten. Anormal yada sağlıksız bir durum değil. Tamamen tercih meselesi.
İkinci olarak ön-arka teker arası mesafelerin artırılmasını istedim.
Hazırladığı ilk geometri şuydu. İki teker arası mesafe görüldüğü gibi 1015mm. Boyum bu arada 183 cm ve genelde bana large kadroların uyduğunu da belirteyim.
1610227156437.png
Kendilerinin şile gravel modellerinde bile large kadro için teker arası mesafe 1038mm iken. (link) 1610227294584.png
1015mm gibi kısa aks aralığı olsa olsa small boyda bisiklet için olur. 183 boyunda birisi için aks aralığı 1015mm ye yakın olan bir gravel bisiklet örneği gösterin o zaman hata etmişim derim. Ama öyle bir bisikleti dünyanın hiç bir yerinde göremezsiniz.
* Ayrıca heybe ve çamurluğun olacağını bahsetmek ilk başta aklımdan geçmedi. Çünkü hazır sattıkları soulrider şile gravel modellerinde bile çamurluk ve bagaj delikleri var.
* Eksik parçanın maliyetini kabul etmek zorunda değilim. Böyle bir aksilik oldu napalım diye sorsa sorun etmezdim. Ama direk 100$ deyince kızdım. Ki 45-50$ gibi bi maliyetle getirtebiliyorum.
 
Bence bu durumda üretici, sürecin en başında kırmızı çizgilerini belirtmeli. Alt boruda kendi markamı kullanırım, şu şekilde/boyutta özel logo-yazı ekleyebilirim diye baştan bilgilendirmeli. "Kişiye özel" bisiklet yaptıran biri, aksi belirtilmedikçe istediği her şeyin yapılacağını düşünebilir. Üreticinin genel olarak "Eserim bu" yaklaşımında olduğunu görüyoruz, bunu eleştirmiyorum ama en başta "Yazamam" dese sanırım daha iyi olurmuş. Bir de kadro üretilmişken siparişin iptal edilmesini çok etik bulmadım, -ortada bir kabalık olmadığı sürece- daha yapıcı bir yaklaşım sergilenebilirdi. "Başka bisikleti kopya" etmeme tavrını da sevimsiz buldum, burada müşteri isteğini açıklamaya çalışmış bence.
Müşteri aralıklarla taleplerde bulunmuşsa da böyle bir süreçte üreticinin yönlendirici ve yapıcı olması gerekir diye düşünüyorum. Gravel üretilecekse, çamurluk, bagaj kullanımı da olası senaryolardandır diye düşünüyorum.

Bu arada forumları sevmeyip, gelip foruma yazmak...
 
Bütün bunlar sözleşme yapma geleneğimizin olmamasından kaynaklanıyor. 15 yıl kurumsal bir holdingte yazılımcılık yaptım. Yeterli şartname olmadan tuşa dokunmazdık. Kurum içi müşteri, yanlış anlamayın.
Sonra 3 yıl proje yöneticiliği yaptım. Milyon dolarlık projeler. Aklınıza gelebilecek her ayrıntı yazılıdır sözleşmede. İşin tarifi, takvimi, finansal ayrıntılar, cayma hakkı, sözleşmeye uyulmayan durumlar için tazminatlar, hak edişler ve daha bir sürü ayrıntı. İş ile ilgili yapılacak araştırmanın ve tasarımın bile bir bedeli vardır ve müşteri bunu öder. Önceden öngörülemeyen durumlar için de ek sözleşme yapılır.
Bizde bu nedense güvensizlik olarak algılanıyor, fakat aslında hem her iki tarafın haklarını koruyor, hem de işin sağlıklı ilerlemesini sağlıyor.
Bireysel olarak verilen paralar hiç te az değil. Üreticinin de emeği, zamanı ve kullandığı malzeme ucuz değil.
O yüzden ne gerek var demeyin, sözleşmesiz ne üretici bir adım atsın, ne de müşteri bir ödeme yapsın.
 
(link)
Herhangi bir eser uretene soran olmus mudur ...abi bana bi eser uret ama sana ait oldugu anlasilmasin. Sanayi ye gidip abi bana iki ucgen birlestir araya da teker yerlestir de diyebilirsiniz.

Aslinda bir ustanin emegini, zmanini, bilgisini size ayirmasini talep ediyorsunuz. Zaten bu tarz bir emegi edinebileceginiz bir iki kisi var, olaya ticariden farkli yaklasmak daha mantikli olacaktir. Simdi hatirliyorum da, siraya giriyorsunuz, o sirada parcalari topluyorsunuz, ara sira sorular, bunaltiyor muyum acabalar, zaman yaklasiyor, siranin size geldigini ogreniyorsunuz, heyecan basiyor, bittiginde eseri teslim aliyorsunuz, ne mutluluktu be. Hergun heyecanla biniyorsunuz. Umarim hayalini kuran herkes bir gun bu mutluluga erisir.
 
Geri