Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Hocam motorun çalışma durumu nedir, tabi halen kullanımda ise.
Klasik sevdam burada bitmiştir, yaşasın elektrikli bisiklet devri.
Vallaha hocam pro paket denen paketi aldım. Toplam 4700 gibi bir rakam ödemiştim. Ön jantlı motor ve batarya paketi şeklinde geldi. Ama takması öyle kolay değildi, bisikletçi de yaklaşık 3 saat uğraştık. Şuan bisiklet 14.70 kg ağırlığına geldi. 4-5 saatte batarya şarj oluyor. Kendimde pedallayarak günlük 14 km kullanıyorum,rampalarda yada terledigim anda açıyorum. 3 gün sonunda şarja takıyorum. Full el gazinda kullansam tahminimce 25 km civarı ancak gider. Gayet dik denilebilecek rampaları 1-2 vitese alarak gayet rahat çıkıyorum. Ortalama hızım 23 km. Memnunum hocam sabahları 7 kmyi 15-20 dk arasında gidebiliyorum.
 
Scudo
Hocam motorun çalışma durumu nedir, tabi halen kullanımda ise.
Klasik sevdam burada bitmiştir, yaşasın elektrikli bisiklet devri.
Mid drive sistem yani kendinden motorlu sistemler her zaman avantaj. Örnek önden yada arkadan motorlu bisiklet yokuşta yada yolda çok verimli olmaz. Motor gücü ne ise onu gider hatta zorlanır. Ortadan motorlu sistemler dişli sistemine bağlıdır. Pedallar ile ortak çalıştığı için kişinin ağırlığı, yolun durumuna göre vitesler ile çekişi değiştirilebilir. Ayrıca kilitler 40km gibi menzil sunarken iyi durumda tabii. Mid drive ortadan motorlu sistemler 150km kadar sürüş imkanı verir. Tabii kağıt üzerinde denemeler sonucu 123km yaptım. Bu sizin performansınıza göre düşüp arta bilir. Ben normal kullanım ile test ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow
Arkadaslar 18-19-20 Mart tarihlerinde Balcova/Izmir'de Enduro Festivalimiz var, burada farkli klasmanlarda yarislar duzenlenecek ve e-mtb kategorisi de aciyoruz. Gelmek isteyenleri bekleriz. Yaris isin bahanesi, festival tadinda guzel bir organizasyon olacak, herkesi bekleriz.
 
Arkadaslar 18-19-20 Mart tarihlerinde Balcova/Izmir'de Enduro Festivalimiz var, burada farkli klasmanlarda yarislar duzenlenecek ve e-mtb kategorisi de aciyoruz. Gelmek isteyenleri bekleriz. Yaris isin bahanesi, festival tadinda guzel bir organizasyon olacak, herkesi bekleriz.
İzmir’de olduğu için katılamayacağım ama tam bana uygun bir etkinlikmiş. Şöyle yarışma derdi olmadan savaşma-seviş tarzı bir organizasyon, elektrikli bisikletimle de katılabileceğim, hırs yapan önden bassın gitsin arkadan tıngır mıngır takip edebileceğim 😍

Katılımcılara şimdiden iyi eğlenceler.
 
  • Beğen
Tepkiler: BilalKorukcu
Malesef bu resmi fizik bilgisi olmayan biri çizmiş.
Elektrik motorları, içten yanmalı(benzin, mazot vb.) motorlara göre çok daha verimli. İçten yanmalı motorlarda verim %30-40(tekere iletilene kadar 20lere düşüyor) civarındayken elektrikli motorlarda verim %80-90civarında(bafanglar bile %80 verimli. en kaliteliler %95lere kadar çıkıyor). İçten yanmalı motor ile 100w güç harcadınız diyelim bunun %35'i harekete dönüşüyor, %65'i ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motorda ise 100W güç harcadığınızda 90W harekete dönüşürken, 10W ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motor ile aynı işi yapmak için daha az enerji harcanıyor. Daha az enerji tüketimi demek daha az atık demek.
 
Malesef bu resmi fizik bilgisi olmayan biri çizmiş.
Elektrik motorları, içten yanmalı(benzin, mazot vb.) motorlara göre çok daha verimli. İçten yanmalı motorlarda verim %30-40(tekere iletilene kadar 20lere düşüyor) civarındayken elektrikli motorlarda verim %80-90civarında(bafanglar bile %80 verimli. en kaliteliler %95lere kadar çıkıyor). İçten yanmalı motor ile 100w güç harcadınız diyelim bunun %35'i harekete dönüşüyor, %65'i ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motorda ise 100W güç harcadığınızda 90W harekete dönüşürken, 10W ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motor ile aynı işi yapmak için daha az enerji harcanıyor. Daha az enerji tüketimi demek daha az atık demek.
Elektrik motorları verimlilik açısından içten yanmalı motorlardan verimlidir fakat %90 biraz abartı olmuş.
 
Elektrik motorları verimlilik açısından içten yanmalı motorlardan verimlidir fakat %90 biraz abartı olmuş.
Örnek renault %90 verimliyim diyor.
(link).
Bafang %80 verimli diyor
(link)
 
Arkadaslar 18-19-20 Mart tarihlerinde Balcova/Izmir'de Enduro Festivalimiz var, burada farkli klasmanlarda yarislar duzenlenecek ve e-mtb kategorisi de aciyoruz. Gelmek isteyenleri bekleriz. Yaris isin bahanesi, festival tadinda guzel bir organizasyon olacak, herkesi bekleriz.
Tam olarak nerede ? Ayrıntıları paylaşabilir misiniz ? Teşekkürler
 
Örnek renault %90 verimliyim diyor.
(link).
Bafang %80 verimli diyor
(link)
Bunu söylerken regeneratif teknolojiyi de hesaba katıyor dolayısıyla çok özel motorlar hariç o verim rakamları şu an için zor.
Not: en verimli elektrik makinası trafodur ve hareketli parçası olmadığı için bazı özel şartlar sağlandığında sadce bakır-demir-ısı-histeresi kayıpları %1-2 olmak üzere %98-99 lara anca çıkar.
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo ve Özcan
Son düzenleme:
Malesef bu resmi fizik bilgisi olmayan biri çizmiş.
Elektrik motorları, içten yanmalı(benzin, mazot vb.) motorlara göre çok daha verimli. İçten yanmalı motorlarda verim %30-40(tekere iletilene kadar 20lere düşüyor) civarındayken elektrikli motorlarda verim %80-90civarında(bafanglar bile %80 verimli. en kaliteliler %95lere kadar çıkıyor). İçten yanmalı motor ile 100w güç harcadınız diyelim bunun %35'i harekete dönüşüyor, %65'i ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motorda ise 100W güç harcadığınızda 90W harekete dönüşürken, 10W ısı olarak boşa gidiyor. Elektrikli motor ile aynı işi yapmak için daha az enerji harcanıyor. Daha az enerji tüketimi demek daha az atık demek.

Tez savunmam esnasında konu elektrikli otomobillerin verimliliklerine geldiğinde bölüm başkanı başta olmak üzere diğer profesörlerimin de belirttiği ortak bir görüş olmuştu, "Elektrikli motorlar kendi başlarına verimli olsalar da elektriğin üretimi, taşınması gibi süreçler bir bütün olarak olarak incelendiğinde elektrikli araçların verimliliklerinin yüksek olması bir safsatadır, genel verim konvansiyonel araçların dahi altındadır." Benim tezim bunun üzerine olmadığından, konu hakkında da çok bilgim olmadığından bu konu hakkında görüş belirtemedim fakat üzerine araştırma yapılması gerekli. Elektrikli araçların verimlilik hesabı yalnızca motorların verimliliği göz önünde bulundurularak yapılmamalı.
 
Tez savunmam esnasında konu elektrikli otomobillerin verimliliklerine geldiğinde bölüm başkanı başta olmak üzere diğer profesörlerimin de belirttiği ortak bir görüş olmuştu, "Elektrikli motorlar kendi başlarına verimli olsalar da elektriğin üretimi, taşınması gibi süreçler bir bütün olarak olarak incelendiğinde elektrikli araçların verimliliklerinin yüksek olması bir safsatadır, genel verim konvansiyonel araçların dahi altındadır." Benim tezim bunun üzerine olmadığından, konu hakkında da çok bilgim olmadığından bu konu hakkında görüş belirtemedim fakat üzerine araştırma yapılması gerekli. Elektrikli araçların verimlilik hesabı yalnızca motorların verimliliği göz önünde bulundurularak yapılmamalı.
Elektrikli aracın kullanacağı elektrik, fosil yakıt harcanarak üretiliyorsa tamam da; güneş veya rüzgar gibi yenilenebilir kaynaktan üretiliyorsa, üretimdeki kaybın çok da önemi olmaması gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp ve Mert E.
Tez savunmam esnasında konu elektrikli otomobillerin verimliliklerine geldiğinde bölüm başkanı başta olmak üzere diğer profesörlerimin de belirttiği ortak bir görüş olmuştu, "Elektrikli motorlar kendi başlarına verimli olsalar da elektriğin üretimi, taşınması gibi süreçler bir bütün olarak olarak incelendiğinde elektrikli araçların verimliliklerinin yüksek olması bir safsatadır, genel verim konvansiyonel araçların dahi altındadır." Benim tezim bunun üzerine olmadığından, konu hakkında da çok bilgim olmadığından bu konu hakkında görüş belirtemedim fakat üzerine araştırma yapılması gerekli. Elektrikli araçların verimlilik hesabı yalnızca motorların verimliliği göz önünde bulundurularak yapılmamalı.

Endustri devrimini tamamlamis ulkeler son yillarda "sürdürülebilirlik" kavramina yogunlasmis durumda. Gelismekte olan ulkelerde bu kavram dogal olarak cok fazla deger gormuyor, ustune dusulmuyor. Bu cerceve kapsaminda da "verimlilik" hesabi enerjinin korunumundan cok karbon ayakizi uzerinden yapiliyor.
Ozet gecersek, karbon ayak izi ( elektikli arac kullanimi + elektirigin tasinmasi + elektrigin uretilmesi ) > kabon ayak izi ( icten yanmali motorlarin kullanimi + petrol yakitlarinin tasinmasi + petrol uretimi ) durumunda her turlu eletrikli araclar tercih edilecek.
 
Son düzenleme:
Zaten teknolojiye yön veren ülkeler belli, bu ülkeler liderlik yapıyor, diğer gelişmekte olan ülkeler daha sonra onları takip ediyor. Yani çok da kafa patlatmaya gerek yok, zaten olacak olanı önceden görüyorsun, sadece bizim gibi ülkelerde onun gerçekleşmesi biraz zaman alıyor.
Çoğu teknoloji ürünlerinde böyle olmakla birlikte , bisiklet gibi araçlarda da böyle oluyor. Tersi bir durum görmedim ben şimdiye kadar
 
  • Beğen
Tepkiler: BilalKorukcu
Tez savunmam esnasında konu elektrikli otomobillerin verimliliklerine geldiğinde bölüm başkanı başta olmak üzere diğer profesörlerimin de belirttiği ortak bir görüş olmuştu, "Elektrikli motorlar kendi başlarına verimli olsalar da elektriğin üretimi, taşınması gibi süreçler bir bütün olarak olarak incelendiğinde elektrikli araçların verimliliklerinin yüksek olması bir safsatadır, genel verim konvansiyonel araçların dahi altındadır." Benim tezim bunun üzerine olmadığından, konu hakkında da çok bilgim olmadığından bu konu hakkında görüş belirtemedim fakat üzerine araştırma yapılması gerekli. Elektrikli araçların verimlilik hesabı yalnızca motorların verimliliği göz önünde bulundurularak yapılmamalı.
(link)
Elektrikli araçlar için santralden tekere aktarım için %77 verimli diyor.
Benzinli araçlar için ise %12-%30 arası diyor.
 
Biz siyasetten, vergiden, şekerden, takipten, dışlanmaktan, ötekileşmekten kaçarken aslında zor koruduğumuz bu konularda tam da( bizim ülke için konuşuyorum) Reisin kucağına oturuyoruz. Ötv yi saplaması an meselesi. Nitekim elektrikli araçlardan önce ötv yi kaldırıp sonraki sene halort diye kitlemiştir, bu konuda da gençlik ve spor bakanlığı ile Sanayi ve ekonomi hatta ulaştırma bakanları da birlikte çalışma başlatmazsa şaşılmaz. Bence reis affetmez. Neyse, bu arada nasıl ki şimdi sıfır emisyon, düşük karbon izi, küresel iklim krizi gibi konjektürler etrafında fosil yakıta dayalı ulaşım araçlarına en güzel alternatif bisikletler ise, iigelecekte aynı şimdiki gibi her yer bu sefer de elektrikli araçlarla dolu olduğunda ortalık yine bisiklet en uygun kaçış ya da alternatif olarak başımızın tacı olarak kalacak.. Fakat elektrikli bisikletlere bir türlü alışamadım, bünyem de mantığım da elektrikli bisikleti kabul etmiyor..
 
Geri