Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

en önemlisi tek bilet ile günlük 15 liraya mal olan yolculuğum elektrikli bisiklet ile 20-25 kuruşa geliyor. Tabii buna bisiklete harcadığım ilk alım bedeli eklenince 1 yılda kendini çok rahat amorti edecektir.

Ben de aynı hesabı yaptım. Elektrikli bisiklet kendini amorti ediyor. Ben nerede çalıştığıma bağlı olarak günlük yakıt masrafım 20-50TL arasında değişiyor. Arabanın yıpranma payını da ekleyince, yılda en az 20k TL yapıyor. Eskimeye bağlı arabanın değer kaybını, vs hesaba bile katmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: akyuzmk
Scudo
Bu konuda geçmiş sayfalarda bir mesajım vardı, Alba kit alacaktım ki!!!? Muazzam bir zam geldi. Bende bıraktım kit takmayacağım artık, hazır orijinal ebike alıp bineceğim, ama seneye nasipse.😏😊🤔
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi

Video gayet guzel, farkli motorlarin calisma prensiplerini gayet iyi aciklamis. Teori ile gercek kullanim kosullari arasinda kucuk bir fark var. Shimano E6100 motorlu sehir bisikletini 500W pil ile kullaniyorum. 185 km menzili yasadigim dumduz cografyada dahi gormem imkansiz. En dusuk seviye destek, 15 km/s hizla dahi 120-130 km belki.
 
Video gayet guzel, farkli motorlarin calisma prensiplerini gayet iyi aciklamis. Teori ile gercek kullanim kosullari arasinda kucuk bir fark var. Shimano E6100 motorlu sehir bisikletini 500W pil ile kullaniyorum. 185 km menzili yasadigim dumduz cografyada dahi gormem imkansiz. En dusuk seviye destek, 15 km/s hizla dahi 120-130 km belki.
şahsen bende
Geotech e-mobile 3 cx e bike var. ondada e6100 var sanırım. bende genelde eco modda ortalama 250 veya 300 km rahat yapıyorum. genelde düzlük ve asfalt olduğu için ortalamam 25 km saati geçiyor. o zaman sistem otomatik olarak kendini kesiyor en sevdiğimde özelliğide aküden kullanılan lamba, zaten az bi kondisyon ile sadece yokuş çıkarken bile kullanabilirsiniz. ama tabii normal bisikletin 2 katı ağırlığı uzun yolda elektriksiz olarak taşımak gerçekten zor olur. bende hem bisal alltrail eco var hem salcano wings hd 30 hibrit sehir bisikleti var. açıkçası gezmek için kullanılacaksa elektrikli kadar keyif veren yok. ama uzun yol yapıcaksan tabiiki hafif bisiklet her zaman kazandırır.
 
bende genelde eco modda ortalama 250 veya 300 km rahat yapıyorum.
shimanonun kendisi bile o kadar menzil iddiasında bulunmuyor. e6100 motor, 418w pil ile ekonomikte en fazla 110km civarı gördüm. tam güç kullanacak olduğumda 60-70km ye düşüyor; çok rüzgarlı bir hava varsa 40-50kmye bile düşebiliyor. o kadar uzun menzil için motoru çoğu zaman devre dışı tutmak gerekir.
 
yani buda demek oluyor ki kondüsyon yapıp 25 km hızı geçmek düz yolda zaten ben bisikletim ile 27 29 km arasında bazen terlemek istersem 30 km ortalama yapıyorum. genelde turlarım 100 km gelgit oluyor. benimde ekranımda 120 km yazıyor ilk başta. ama kullandıkça ve eco modda hızınız 27 28 29 larda olunca 150 186 km gidebilir diye değişiyor. tabii ki yokuş çıkarken 90 80 km de yazdığı oluyor. en son 75 km git 75 km gel 150 km full şarz ile gittim. %40 şarz ile geri geldim. sen düşün gerisini.
 
şahsen bende
Geotech e-mobile 3 cx e bike var. ondada e6100 var sanırım. bende genelde eco modda ortalama 250 veya 300 km rahat yapıyorum. genelde düzlük ve asfalt olduğu için ortalamam 25 km saati geçiyor. o zaman sistem otomatik olarak kendini kesiyor en sevdiğimde özelliğide aküden kullanılan lamba, zaten az bi kondisyon ile sadece yokuş çıkarken bile kullanabilirsiniz. ama tabii normal bisikletin 2 katı ağırlığı uzun yolda elektriksiz olarak taşımak gerçekten zor olur. bende hem bisal alltrail eco var hem salcano wings hd 30 hibrit sehir bisikleti var. açıkçası gezmek için kullanılacaksa elektrikli kadar keyif veren yok. ama uzun yol yapıcaksan tabiiki hafif bisiklet her zaman kazandırır.

Eger 25 km/s'i surekli geciyorsaniz o zaman motor guc vermeyi kesiyordur ve enerji harcamiyordur. Tamamen kas gucu ile devam ediyorsunuz yola. Bu sayede 250-300 km/s mesafeyi buluyorsunuzdur diye tahmin ediyorum. Bir de pilinizin kapasitesi nedir acaba?
 
Arkadaşlar kit taktırırsanız direk bisiklet garanti dışı. Kitle alakalı alakasız her konuda satıcı ve üretici direk negatif yaklaşıyor.
Furç takımlarım paslı geldi.
EC058AE4-98B1-463F-B68E-1C509AE6E0E6.jpeg
Bisan tarafından negatif karşılandı ve cebimden ödedim.
420F2B2E-B925-4344-AC0B-F38588E6541A.jpeg
Arka aktarıcım yamuk geldi burada benim şöyle bir hatam var yıllardır bisiklet süren arkadaşım ile teslim aldık bisikleti. Bende tecrübe sıfır ve ben teslim aldığımızda bu yamuk bak dedim bir şey olmaz dedi sonrada ayar tutmamaya başladı ve yazışmalara başladım sonuç negatif arka aktarıcı almak zorunda kaldım.
Alba tarafından pedal sensörü kare mil aynokola takılırken sprel ile tranşlanmış işçilik iyi olmadığından aynakolda sürekli gevşeme oluyordu. Oradan bir kare mil zararım oldu.
Her gün işe git gel bisiklet ile kar ettiğim yol parasını attığım kumbarayı patlattım ve pcp havalı tüfek atıcılık yeni bir hobiye başladım.
 
  • Hahaha
Tepkiler: templeos
Eger 25 km/s'i surekli geciyorsaniz o zaman motor guc vermeyi kesiyordur ve enerji harcamiyordur. Tamamen kas gucu ile devam ediyorsunuz yola. Bu sayede 250-300 km/s mesafeyi buluyorsunuzdur diye tahmin ediyorum. Bir de pilinizin kapasitesi nedir acaba?
Sitedeki Konusu bu
linkini sitedeki konusundan ekledim orada özellikleri vs.. her bilgiyi bulabilirsiniz. ama bildiginiz 418 Wh batarya. ben e-bike ile genelde arazi ve yokuşlu yollarda kullanmayı tercih ediyorum.
 
Hollanda ulasim bilgileri enstitusu yeni rapor yayinlamis. Ozetle
  • Elektrikli bisikletler cogunlukla mekanik bisikletlerin yerini alsa da ev-is arasi seyahatler icin araba yerine daha cok tercih edilmeye baslanmis.
  • 2018'den bu yana e-bike satislari sehir ve gezinti bisikletlerinden daha fazla. 2021 satilan 923 bin bisikletin %52'si e-bike.
  • 2021'de e-bike sahibi insan sayisi 3.6 milyon ve artmaya devam ediyor. Linkteki sayfada e-bike larin satis ve kullanimlari ile ilgili detayli raporlar var.
  • 2021'de yaklasik 5.3 milyar km yol yapilmis e-bike ile. Bunun 300 milyon km'si 12-18 yas arasi okul cocuklari tarafindan yapilmis.
  • E-bike sahibi olanlarin %25'i mekanik bisiklet suremeyecek ya kismen engel olacak fiziksel kosullara sahip. Bu gurubun %52'si ise e-bike olmadan sik seyahat edemiyor. %43'u ise hic bisiklete binemiyor.
  • E-bike kullaniminin onundeki en buyuk engel ise yuksek fiyatlar. Bunun icin ciddi subvansiyonlarin gerekli oldugu belirtiliyor.

(link)
 
2018'den bu yana e-bike satislari sehir ve gezinti bisikletlerinden daha fazla. 2021 satilan 923 bin bisikletin %52'si e-bike.
Adamlar bir yılda 923.000 bisiklet almışlar. :acpsnr::acpsnr::acpsnr::acpsnr:
 
Bisiklet kullanımı ve kültürü bir ülkenin çağdaşlık ve medeniyet seviyesini gösterir, belki aranızda kızanlar olacak ama, ben 17 yaşımdan beri aktif olarak trafikteyim, hiç bir bisikletli ile tartışmam dahi olmamıştır. Bizim banaz Anadolu kültürümüzde bisiklet binene güzel gözle bakılmıyor malesef. Biz siyah renk, içi bej, camları filmli Passat dan anlarız anca.

Ebike lara gelince, eninde sonunda gelinecek noktadır, yenilik her zaman iyidir, özellikle hobi için değilde ulaşım için bisikleti tercih edenler için daha mantıklıdır.
 
yokuş konusunda bilgi ve deneyimlerinize başvuruyorum. Evimle işim arasında eve dönüşte yaklaşık 1km kadar yer yer 9,10, ortalama 8,5 falan bir eğimli yol var. 80 kiloyum. Alba kit alıp taktırmak istiyorum ama bu yokuşu çıkmama ne kadar yardımcı olur diye şüphe ettiğimden 250 mi 500 mü almam gerektiğini bilemedim. Sizce hangisinden almalı?


ArtılarıEksileri
250Watt,36v 16ah,
32nm tork
-Hafiflik; evim 3. katta her gun sırtlayıp çıkarıyorum, asansör de var ama yine de bir artıdır.
-Ucuzluk: maalesef 10.500 liraya 16ah ilk versiyonu en uygun fiyatlı olan
n teker: daha pratik olacak ve kendim halledebileceğim.
-Daha güvenli sürüş ve fren
-Daha uzun mesafelerde sürüş
-Bataryasız da kullanım kolaylığı
-yokuş kaygısıyla da olsa Uzun turlara çıkabilmek.
-Yokuşu sırtlar mı?
-Düz yolda biraz daha hız ister gibi.
- Ya yetersiz gelirse düşüncesi.
500Watt, 48v 16ah, 60nm tork-Yokuşu pedalsız bile hızla çıkabilirim
-Düz yolda 50km hızlara çıkmak
-Alabileceğim en iyi kit olurdu.
-Uzun turlara yol güzergahında yokuş falan var mı diye düşünmeden çıkabilmek.
-Trafikte daha tehlikeli sürüş ve durma.
-Daha az mesafe
-+3,4 kilo fazlalık
-%50 daha pahalı, benzer bataryalı bir seti 14,900 tl'ye alabiliyorsun.
-Bataryasız sürüş eziyet olabilir.
-Merdivenden çıkarmak zor olur.
-Arka teker alacağımdan kendim takamayacağım.
 
Pedal desteği ile kullanacaksanız çok rahat çıkarır. YouTube inceleme videoları var, izleyip fikir sahibi olabilirsiniz. @popayed
 
  • Beğen
Tepkiler: popayed
yokuş konusunda bilgi ve deneyimlerinize başvuruyorum. Evimle işim arasında eve dönüşte yaklaşık 1km kadar yer yer 9,10, ortalama 8,5 falan bir eğimli yol var. 80 kiloyum. Alba kit alıp taktırmak istiyorum ama bu yokuşu çıkmama ne kadar yardımcı olur diye şüphe ettiğimden 250 mi 500 mü almam gerektiğini bilemedim. Sizce hangisinden almalı?


ArtılarıEksileri
250Watt,36v 16ah,
32nm tork
-Hafiflik; evim 3. katta her gun sırtlayıp çıkarıyorum, asansör de var ama yine de bir artıdır.
-Ucuzluk: maalesef 10.500 liraya 16ah ilk versiyonu en uygun fiyatlı olan
n teker: daha pratik olacak ve kendim halledebileceğim.
-Daha güvenli sürüş ve fren
-Daha uzun mesafelerde sürüş
-Bataryasız da kullanım kolaylığı
-yokuş kaygısıyla da olsa Uzun turlara çıkabilmek.
-Yokuşu sırtlar mı?
-Düz yolda biraz daha hız ister gibi.
- Ya yetersiz gelirse düşüncesi.
500Watt, 48v 16ah, 60nm tork-Yokuşu pedalsız bile hızla çıkabilirim
-Düz yolda 50km hızlara çıkmak
-Alabileceğim en iyi kit olurdu.
-Uzun turlara yol güzergahında yokuş falan var mı diye düşünmeden çıkabilmek.
-Trafikte daha tehlikeli sürüş ve durma.
-Daha az mesafe
-+3,4 kilo fazlalık
-%50 daha pahalı, benzer bataryalı bir seti 14,900 tl'ye alabiliyorsun.
-Bataryasız sürüş eziyet olabilir.
-Merdivenden çıkarmak zor olur.
-Arka teker alacağımdan kendim takamayacağım.
1 aydır alba kit kullanan birisi olarak elimden geldiğince yardımcı olayım. Ben de 80 kg civarıyım 500w kit 50kmyi görmüyor. 40 km/h den sonra motoru çok zorlamamak adına duruyor gibi. Aslında yokuş yukarı çıkarken motorun çok yüksek güçlere çıktığı görünüyor ekranında. 800-900 wattlara çıkıyor.

Ben 13 km git gel şeklinde toplam 26 km ve tıpkı dediğiniz gibi %10lara yakın eğimli yollardan gidiyorum. 500w baya güçlü cidden. Yani otobüs minibüs falan arkasından çok rahat takip edebiliyorsunuz.

500w'ın en büyük eksisi ağırlığı. 12 kg lik düz maşa bisiklete ekledim ve bisiklet 22kg oldu. Tek kat merdiven çıkartıyorum ama yolda yorulduğumdan daha fazla merdivende yoruluyorum. Bisikletin ağırlık merkezi arkada olduğundan tutması da çok zorlaşıyor maalesef. Yani 3 kat merdiven için bile sadece 250w alın derim. Yine düz maşa şehir bisikletine takarsanız ağırlık açısından ve hızlanma açısından rahat edersiniz. Merdiven çıkmaya başlamadan bataryayı sırt çantası gibi bir şeyle sırtınızda taşırsanız, elle taşıyacağınız yükü azalttığınız için daha rahat edersiniz. Bataryalar kolaylıkla çıkıyor.

250w da düzgün bir bisikletle çok rahat ettirecektir. 500w %10'a yaklaşan eğimi yaklaşık 30-32km/h hızlarda tırmanıyor. 250w 15-20 km/h hızla tırmanır diye tahmin ediyorum. Yani normal tırmanmayla kıyaslanamayacak kadar yüksek hızda ve kolaylıkta tırmanırsınız yine.

Yine düzlükte 250w motorlar 30-35 kmleri çok ufak pedal desteğiyle görüyorlar. Araştırırken gördüm. Bu da gayet yeterli bir sürat. Yol bisikletinin ortalama temposu bu şekilde. Yine eski yazımda bahsettiğim gibi hidrolik fren şart. Çünkü pedallamalarda bisiklet çok aniden ve güçlü bir şekilde gitmeye çalışıyor. Hidroliksiz çok zorlanırsınız. Ani fren durumlarında da muhtemelen ağırlıktan dolayı arka jantı durdurmak baya zor olabilir.

Son olarak her halükarda arka teker setini öneririm. Ön tekerlek çekiş için pek sağlıklı değil. Islak bir zemin, mazgal gibi durumlarda önden çekiş düşmenize neden olabilir. Yine ön maşaya böyle bir ağırlık bindirmek zamanla maşayı çok yıpratacaktır. Düz maşa alacağınızı varsayarsak kırılma veya çatlama gibi durumlar da söz konusu olabilir.
 
yokuş konusunda bilgi ve deneyimlerinize başvuruyorum. Evimle işim arasında eve dönüşte yaklaşık 1km kadar yer yer 9,10, ortalama 8,5 falan bir eğimli yol var. 80 kiloyum. Alba kit alıp taktırmak istiyorum ama bu yokuşu çıkmama ne kadar yardımcı olur diye şüphe ettiğimden 250 mi 500 mü almam gerektiğini bilemedim. Sizce hangisinden almalı?


ArtılarıEksileri
250Watt,36v 16ah,
32nm tork
-Hafiflik; evim 3. katta her gun sırtlayıp çıkarıyorum, asansör de var ama yine de bir artıdır.
-Ucuzluk: maalesef 10.500 liraya 16ah ilk versiyonu en uygun fiyatlı olan
n teker: daha pratik olacak ve kendim halledebileceğim.
-Daha güvenli sürüş ve fren
-Daha uzun mesafelerde sürüş
-Bataryasız da kullanım kolaylığı
-yokuş kaygısıyla da olsa Uzun turlara çıkabilmek.
-Yokuşu sırtlar mı?
-Düz yolda biraz daha hız ister gibi.
- Ya yetersiz gelirse düşüncesi.
500Watt, 48v 16ah, 60nm tork-Yokuşu pedalsız bile hızla çıkabilirim
-Düz yolda 50km hızlara çıkmak
-Alabileceğim en iyi kit olurdu.
-Uzun turlara yol güzergahında yokuş falan var mı diye düşünmeden çıkabilmek.
-Trafikte daha tehlikeli sürüş ve durma.
-Daha az mesafe
-+3,4 kilo fazlalık
-%50 daha pahalı, benzer bataryalı bir seti 14,900 tl'ye alabiliyorsun.
-Bataryasız sürüş eziyet olabilir.
-Merdivenden çıkarmak zor olur.
-Arka teker alacağımdan kendim takamayacağım.
Bisikletin marka modeli nedir. Bide gidiş geliş günlük yapacağınız km. Bende hem alba hemde byqee var. Hafiflik ve pratiklik arıyorsan byqee. Sınırlandırılmamis güç ve kalite istiyorsan alba. Kendi adıma konuşursam byqee kitli bisikleti kullanmak daha çok işime geliyor çünkü kit çok hafif, bisiklet de hafif olunca toplam 16 kg geldi kitli haliyle. Elde taşıması kaldırması kolay oluyor. Ama alba kitli bisikletim 23 kg geliyor, sürüş hissiyatı byqeeden daha iyi, daha yüksek hızlara çıkıyor. Ama elde taşıması eziyet geliyor ne yalan söyleyeyim. Byqee 7.8 ah pil kutusu ile birlikte,pedal destekli ve el gazlı toplam 60 km yaptım. 19.2 ah pile sahip alba ile de maximum 142 km gördüm.
 
Geri