Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bisikletin marka modeli nedir. Bide gidiş geliş günlük yapacağınız km. Bende hem alba hemde byqee var. Hafiflik ve pratiklik arıyorsan byqee. Sınırlandırılmamis güç ve kalite istiyorsan alba. Kendi adıma konuşursam byqee kitli bisikleti kullanmak daha çok işime geliyor çünkü kit çok hafif, bisiklet de hafif olunca toplam 16 kg geldi kitli haliyle. Elde taşıması kaldırması kolay oluyor. Ama alba kitli bisikletim 23 kg geliyor, sürüş hissiyatı byqeeden daha iyi, daha yüksek hızlara çıkıyor. Ama elde taşıması eziyet geliyor ne yalan söyleyeyim. Byqee 7.8 ah pil kutusu ile birlikte,pedal destekli ve el gazlı toplam 60 km yaptım. 19.2 ah pile sahip alba ile de maximum 142 km gördüm.
Hocam Daha geçen byqee giydiriyordun kalitesiz dandik diye:) Pilli bisiklete nedersin?
 
Scudo
Hocam Daha geçen byqee giydiriyordun kalitesiz dandik diye:) Pilli bisiklete nedersin?
Hocam hafifliği beni benden alan noktası işte. Alba kitin motoru da bataryası da,byqee ye göre ciddi ağır. Yoksa yine diyorum byqee kiti nazik kullanmazsan sıkıntı çıkarabilir. Pilli bisiklet firmasının da güzel kitleri mevcut, değerlendirilebilir.
 
Bisikletin marka modeli nedir. Bide gidiş geliş günlük yapacağınız km. Bende hem alba hemde byqee var. Hafiflik ve pratiklik arıyorsan byqee. Sınırlandırılmamis güç ve kalite istiyorsan alba. Kendi adıma konuşursam byqee kitli bisikleti kullanmak daha çok işime geliyor çünkü kit çok hafif, bisiklet de hafif olunca toplam 16 kg geldi kitli haliyle. Elde taşıması kaldırması kolay oluyor. Ama alba kitli bisikletim 23 kg geliyor, sürüş hissiyatı byqeeden daha iyi, daha yüksek hızlara çıkıyor. Ama elde taşıması eziyet geliyor ne yalan söyleyeyim. Byqee 7.8 ah pil kutusu ile birlikte,pedal destekli ve el gazlı toplam 60 km yaptım. 19.2 ah pile sahip alba ile de maximum 142 km gördüm.
Bisiklet trx8500 Bisan. Günlük kullanımda git gel 10km yolum var. 8km düz yol, 1 kmsi yokuş. onun da gelişi sıkıntılı zaten. Bunun dışında haftada bir iki sağa sola uzun yolculuklar yapabiliyorum. Genelde asansörle çıkarıyorum. byqeenin modeli pek hoşuma gitmedi. Alba alacağım çok büyük ihtimalle. ama 500 mü alsam 250 mi alsam bilemedim. 500 alıp vereceğim ekstra 5k liraya pişman olur muyum, yoksa 250 alıp keşke 500 lük alsaydım diye pişman olur muyum ondan emin değilim.
 
Almışken 1000 watt 48Volt bir kit alın, Her yerde her koşulda rahat edersiniz, düşük wattlı motorların torkları zayıf oluyor, üreticiler genelde pik degerleri veriyorlar, 1000watt 48V motorun en zayıfı bile katlar 500watt motorları. Şehirler arası yolculuklar, uzun tırmanışlar bile yaparsınız 1000watt motor ile.
 
Almışken 1000 watt 48Volt bir kit alın, Her yerde her koşulda rahat edersiniz, düşük wattlı motorların torkları zayıf oluyor, üreticiler genelde pik degerleri veriyorlar, 1000watt 48V motorun en zayıfı bile katlar 500watt motorları. Şehirler arası yolculuklar, uzun tırmanışlar bile yaparsınız 1000watt motor ile.

Bu tam olarak dogru degil. Bacaklarinizin tirmanista daha az is yapmasini istiyorsaniz, torku yoksek motor tercih etmelisiniz. Diger yandan bu torkun/gucun yola nasil aktarildigi da onemli. Soylediginiz gibi verilenler pik degerler. Surekli olarak 500W/65 nm'den fazla veren guvenilir motor yok gibi. Diger yandan on tekere takilan yuksek gucte motor ile kisin islak, kaygan zeminde bisiklet kullanmak macera.
Isin diger yani ise yuksek guc yuksek tuketim ile beraber geliyor dogal olarak. Ornek olarak guclu ebikelarin kralini yapan stromer'in 750W/52 nm motoru 45 km/s ile limitlenmis durumda. 1440 Watt pil ile bu bisiklet 260 km'ye kadar menzili oldugunu soyluyor fakat gercek hayatta bu 150 km'yi pek gecmiyor bu mesafe. Bu bisikletin sonradan takilan kit ile degil tamamen bu ise optimize edildigini ve 14 bin dolar civarinda fiyati oldugunu da unutmamak lazim.
Bu durumda yuksek gucte motor ile uzun mesafe istiyorsaniz buyuk pil sahibi olmaniz gerekli. Ne kadar buyuk pil o kadar agirlik. Sonradan takilan kitlerde pilin bisikletin agirlik merkezini ne kadar degistirdigi ve suruse etki ettigine dair tecrubelerini de pek cok arkadas paylasmis zaten. Derseniz ben yuksek gucte motor, dusuk gucte pil kullanirim, sik sik sarj etme imkanim var o baska tabi ki.
Elektrik ile ilgilenen uzman arkadaslar varsa onlar daha net aciklama ve hesap kitap yapacaktir elbette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
750 w Bafang arka motor ile (80 tork)
1.kademe pedal destekli düz yol 22 km sonra bir diş eksildi. Toplam 4 diş
Samsung 500wh pil 48 v 10.4ah

Karma kullanımda 30-35 km yol yaptım 1. ve 2. güç pedal destekli
Hiç el gazı kullanılmadı
Bisiklet katlanır 24 jant Disk
(link)
 
Bisiklet trx8500 Bisan. Günlük kullanımda git gel 10km yolum var. 8km düz yol, 1 kmsi yokuş. onun da gelişi sıkıntılı zaten. Bunun dışında haftada bir iki sağa sola uzun yolculuklar yapabiliyorum. Genelde asansörle çıkarıyorum. byqeenin modeli pek hoşuma gitmedi. Alba alacağım çok büyük ihtimalle. ama 500 mü alsam 250 mi alsam bilemedim. 500 alıp vereceğim ekstra 5k liraya pişman olur muyum, yoksa 250 alıp keşke 500 lük alsaydım diye pişman olur muyum ondan emin değilim.
Benim Explorer da 250 pro kit var maximum 45 tork veriyor anlık 580 watt güç veriyor. 500 lukler 65 tork verip anlık 900 watt görüyor. Eğer ikisi arasında 3-4 kg ağırlık farkı yoksa 500 luk bak. Fiyat farkı 2 bin TL. Bana sorarsan almışken 500 luk bak derim. Ama dediğim gibi ağırlık farkı çoksa, güçten kazandığını bataryadan veriyorsun bu sefer. Ekstra olarak ön kitler,arka kitlere göre bataryayı daha verimli kullanıyor, takıp çıkarması,tamiri vs daha basit. Ama ıslak zeminde patinaj çekip tehlikeli olabiliyor bilgin olsun.
 
Benim Explorer da 250 pro kit var maximum 45 tork veriyor anlık 580 watt güç veriyor. 500 lukler 65 tork verip anlık 900 watt görüyor. Eğer ikisi arasında 3-4 kg ağırlık farkı yoksa 500 luk bak. Fiyat farkı 2 bin TL. Bana sorarsan almışken 500 luk bak derim. Ama dediğim gibi ağırlık farkı çoksa, güçten kazandığını bataryadan veriyorsun bu sefer. Ekstra olarak ön kitler,arka kitlere göre bataryayı daha verimli kullanıyor, takıp çıkarması,tamiri vs daha basit. Ama ıslak zeminde patinaj çekip tehlikeli olabiliyor bilgin olsun.
250 pro modelinden almaya karar verdim. 250 ye göre %50 daha yokuş performansı benim işimi görür. Ayrıca 500watt kadar bataryasız hantal ve ağır da değil. Fiyat farkı 2000 lira olacak. Sanırım en mantıklısı bu.
 
Merhaba.

mosso marine 20 bisiklet üzerinde 500 watt alba motor takılı bisikletimi satma kararı aldım. Düzgün bir fiyat veren olursa :) 2. el piyasasını da görmüş oluruz böylece. İlgilenen olursa mesaj atabilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
Shimano elektrikli bisikletler için ABS özelliği eklemiş: (link)
EP801 ve EP600 motorlarla normal dişlili Di2 vitesler için otomatik vites değiştirme özelliği eklemiş. (link)
 
IMG_20221001_210947.jpg
Motor kapağını tutan 6 vida var. Bunları yapıştırıcı ile (japon) kullansak sorun olur mu ? Bazı vidalar gevşemiş..
 
295440 dosyayı görüntüle
Motor kapağını tutan 6 vida var. Bunları yapıştırıcı ile (japon) kullansak sorun olur mu ? Bazı vidalar gevşemiş..

Civata sabitleyici kullanmanız lazım, piyasada satılan yerli malı olanlardan almayın sakın, ya vidaları sökemezsiniz, yada mukavemeti az olur yine gevşer. Bu işin en iyisi marka olarak Loctite dır. Orta mukavemete sahip 243 modeli mavi renkli olan tam sizin ihtiyacınız olan üründür.
 
Dün itibariyle ben de aranıza katıldım. Ortadan motorlu sistem. Ön aktarıcı ve ön vites kolu çıkarıldı. Aynakol, orta göbek ve v-fren kolu elektrikli sisteme göre değişti. Bisiklet fotoğraftaki haliyle 18kg'ye yükseldi. Eve çıkarmak biraz zorlaşsa da terlemeden işe gidip gelmemi sağlayacak.


20221009.jpg
 
250 pro modelinden almaya karar verdim. 250 ye göre %50 daha yokuş performansı benim işimi görür. Ayrıca 500watt kadar bataryasız hantal ve ağır da değil. Fiyat farkı 2000 lira olacak. Sanırım en mantıklısı bu.
Geç oldu mu bilmiyorum ama alacaksanız arka teker motor alın. Ben 250 watt ön teker modelinden aldım, maşa esnediği için sıkıntı çıkardı,-Mili tam sabitlenmediği için motor dönüyor bu da kabloyu sıkıştırdı- tork kolu da takılmıyor mecbur maşayı değiştireceğim.
 
Dün itibariyle ben de aranıza katıldım. Ortadan motorlu sistem. Ön aktarıcı ve ön vites kolu çıkarıldı. Aynakol, orta göbek ve v-fren kolu elektrikli sisteme göre değişti. Bisiklet fotoğraftaki haliyle 18kg'ye yükseldi. Eve çıkarmak biraz zorlaşsa da terlemeden işe gidip gelmemi sağlayacak.


295476 dosyayı görüntüle

32mm lastikler ve v-fren daha kış bastırmadan zorladığından dolayı kiti dağ bisikletine aktarttım. Benim boyasız mtb kadrosuna batarya sığmıyordu. Bisikletçinin elinde sıfır Giant kadro vardı. Değerlendirdik. 2.2 inç asfalt lastikli ve hd frenli. Hafif ve değişimi az maliyetli olsun diye 7 arka vitesli. Yakışıklı oldu :D. Pedal ve çamurluklarla beraber toplam ağırlık 17.7 kg.



ebike.jpg
 
32mm lastikler ve v-fren daha kış bastırmadan zorladığından dolayı kiti dağ bisikletine aktarttım. Benim boyasız mtb kadrosuna batarya sığmıyordu. Bisikletçinin elinde sıfır Giant kadro vardı. Değerlendirdik. 2.2 inç asfalt lastikli ve hd frenli. Hafif ve değişimi az maliyetli olsun diye 7 arka vitesli. Yakışıklı oldu :D. Pedal ve çamurluklarla beraber toplam ağırlık 17.7 kg.



297941 dosyayı görüntüle


Merhaba, Hızı sabitle varmı bu Alba kitlerde acaba. Geçen hafta sonu Trek kullandım 25 km aniden oluyor ve motor gücü kesiyordu. Çok sinir bozucu bir durum. İyi akşamlar
 
Merhaba, Hızı sabitle varmı bu Alba kitlerde acaba. Geçen hafta sonu Trek kullandım 25 km aniden oluyor ve motor gücü kesiyordu. Çok sinir bozucu bir durum. İyi akşamlar

Merhaba. Hız sabitleyici yok. 50 km/s üstünü görüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow
Geri