Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Uzun zamandir ugramiyorum foruma, girince bildirimlere bakiyorum hala ayni muhabbetler.

Simdi biraz iddali bir laf edecegim ama elektrikli bisikleti kotuleyen, bisiklet olarak gormeyen arkadaslarin "bisiklet kulturu" denilen hadiseden tam olarak haber yok. Sadece spor, gezi amacli bisikletci mentalitesine sikistirmis durumdalar kendilerini.

Bisiklet kultur haline geldiginde, hayatin ve gunluk yasamin bir parcasi oluyor. Ne bileyim cep telefonu gibi, mont gibi, evinizdeki ocak gibi her gun duzenli kullandiginiz ve hayatinizin akisi ve cevrenizin de bu duzene gore sekillendigi bir arac. Bu durumda hem bu akisi hem de cevrenizi daha verimli kullanacak sekilde aracinizi optimize etmeye calisiyorsunuz. Uzun sure pil omru olan, muzik de dinleyebileceginiz bir telefon, su gecirmeyen mont, enerji tuketimi dusuk ve cabuk pisiren ocak gibi. Bisiklet de bu durumda elektikli optimize edilmeye calisiliyor. Su an icin mevcut cozumler ( ozellikle pillerin atik hale gelmesi ) kusursuz degil ama teknojinin ozunu goz onune alirsa bu konuda surekli iyilestirmeler var. Neyse biz konumuza donelim.

Bisiklet ≠ spor araci. Bisiklet bir ulasim aracidir tipki otomobil gibi. Otomobil sporu tutkunlarinin otomatik vitesi anlamsiz bulmasi ile bisiklet sporu tutkunlarinin elektirikli bisikleti anlamsiz bulmalari kendi bakis acilarina gore anlasilabilir fakat bisiklet/otomobil kullanan herkesin hayata ve araca bakisi sizinki gibi degil, olmak zorunda da degil. Daha once burada ornek verdim, esim icin bisiklet kisa mesafe ulasim araci. Ev isi arasi 8.5 - 9 km civari. Ise giderken ozel kiyafet kullanmak istememesi, konfor, sehir ici kullanim pratikligi sebebi ile elektrikli sehir bisikleti kullaniyor. Sabahlari bisikletin cantasina laptopu koyuyor, isine gidiyor aksam is cikisi disarida bulusabiliyoruz, kendi arkadaslari ile sosyallesebiliyor, eve gelirken markete ugruyor vs. Butun bunlari elektrikli bisiklet sayesinde cok buyuk efor gostermeden, gundelik kiyafetler ile yapabiliyor. Bisikleti spor amaci ile kullanmiyor, tekrar ediyorum onun icin sadece ulasim araci. Gunde ortalama 20 km mesafeyi 20+ kg mekanik bisiklet ve elektrikli bisikletle kat etmesi arasinda daglar kadar fark var. Bisikleti spor amaci ile kullanmayan insanlari buna ikna edemezsiniz. Edemezseniz de bisiklet toplum icerinde kullanilan, benimsenen bir ulasim araci haline gelmez, kucuk bir grubun tekelinde kalir. Tipki su an Turkiyede oldugu gibi ( Turkiye icin tek sebep de bu degil elbette. )

Bu durumda birisi cikip da "elektrik olayi bisikletin dogasina ters" dediginde anliyorum ki bunu diyen arkadasin hayatinda bisiklet yukaridaki ornekteki gibi dahil olmuyor. Kullanim amaci buyuk olcude spor/gezi ile kisitli.
Her gun 30 km pedal basip ise giden bir suru arkadas var onun da farkidayim, ben de buna benzer bir durumdaydim ve tecrube ettim. Ise yol bisikleti ve uygun kiyafetler ile git, dus al, kiyafet degistir calis mesai bitince yine aynisini yap vs. bu rutin pratiklikten tamamen uzak. Ise boyle gittiniz iyi guzel, is cikisi planlariniz degisirse eve gitmek yerine sosyallesmeniz, ufak tefek alisveris yapmaniz vs. gerekirse bu yontem pratiklikten cok uzak hale geliyor. Gundelik hayatindan akisindan uzaklasiyor tekrar.
Yol, tur, sehir, elektirikli bisiklet ile farkli mesafalerde ise gidip gelmeyi yillarca tecrube ettim kafamdaki fikirlerin az cok temeli var kendime gore. Elektrikli bisiklete karsi olan arkadaslara soruyorum "ne kadar kullandin?" diye cevap "hic kullanmadim". Buradaki arkadaslarin buyuk cogunlugu da boyle. Hayatlarinda hic elektrikli bisiklet tecrube etmemisler, gundelik yasamlarinin bir parcasi olmamis ama karsilar. Kusura bakmayin ama bu sozluk anlami ile cehalettir.

Gundelik hayata baska bir ornek ise cocuk meselesi. Ozellikle Istanbul'da aileler cocuklarini araba ile okul kapisinin onune birakmak icin araba ile cok fazla zaman, yakit/kaynak harciyorlar. Servislerin harcadigi kaynak daha az olsa da yine hatiri sayilir miktarda. Yukarida bahsettigim ev is rutinine bir de cocugu okula/krese birakmayi ekleyin. Bunu da + 5 - 10 kg yuk ve + 2km mesafe olarak kabul edelim. Cocugu guzenli bir sekilde tasimak icin sehir bisikleti neredeyse sart ( alternatifler var ama kisitli ) bu durumda siradan insana "elektrikli bisiklet kullanma, mekanik kullan" derseniz buyuk ihtimalle bu rutini otomobil ile yapar hale gelecektir. Diger yandan bisiklet toplumun tamami icin kisa/orta mesafe icin daha sik kullanilmaya baslandiginda toplumdan bisiklet altyapisi icin talep de artacak. Guvenli bisiklet altyapisi olunca da zaten cocuklar 10 yasindan itibaren bisikletle okula kendileri gider hale geliyor. Bu durumda toplumda bisiklet kullanimi daha da artiyor ve kultur haline geliyor.

Neyse, yine fazla uzattim. Ozetle bisikletin tekeli kimse de degil. Hangi tur bisiklet nasil, nerede, ne zaman kullanilir gibi iddialari one suren arkadaslarin ise durumu daha vahim. Istiyorlar ki bisiklet altyapisi olsun, her yere bisikletle gitsinler, cevre olumlu yonde etkilensin vs. ama yukarida aciklamaya calistigim toplum icindeki arz/talep dengesini goz ardi ediyorlar ya da farkinda degiller.
 
Scudo
Dünya ve Avrupa farkında artık e ulaşım diye kavram var ve Ebike bunu parçası ben de 6 tane Bosch motorlu bisiklet var bir ara hergün25 km yapıyordum hala da ile Ebike ile gidiyorum konu hakkında bilgim var merak eden arkadaşlara da yardımcı olurum
(link)
 
Uzun zamandir ugramiyorum foruma, girince bildirimlere bakiyorum hala ayni muhabbetler.

Simdi biraz iddali bir laf edecegim ama elektrikli bisikleti kotuleyen, bisiklet olarak gormeyen arkadaslarin "bisiklet kulturu" denilen hadiseden tam olarak haber yok. Sadece spor, gezi amacli bisikletci mentalitesine sikistirmis durumdalar kendilerini.

Bisiklet kultur haline geldiginde, hayatin ve gunluk yasamin bir parcasi oluyor. Ne bileyim cep telefonu gibi, mont gibi, evinizdeki ocak gibi her gun duzenli kullandiginiz ve hayatinizin akisi ve cevrenizin de bu duzene gore sekillendigi bir arac. Bu durumda hem bu akisi hem de cevrenizi daha verimli kullanacak sekilde aracinizi optimize etmeye calisiyorsunuz. Uzun sure pil omru olan, muzik de dinleyebileceginiz bir telefon, su gecirmeyen mont, enerji tuketimi dusuk ve cabuk pisiren ocak gibi. Bisiklet de bu durumda elektikli optimize edilmeye calisiliyor. Su an icin mevcut cozumler ( ozellikle pillerin atik hale gelmesi ) kusursuz degil ama teknojinin ozunu goz onune alirsa bu konuda surekli iyilestirmeler var. Neyse biz konumuza donelim.

Bisiklet ≠ spor araci. Bisiklet bir ulasim aracidir tipki otomobil gibi. Otomobil sporu tutkunlarinin otomatik vitesi anlamsiz bulmasi ile bisiklet sporu tutkunlarinin elektirikli bisikleti anlamsiz bulmalari kendi bakis acilarina gore anlasilabilir fakat bisiklet/otomobil kullanan herkesin hayata ve araca bakisi sizinki gibi degil, olmak zorunda da degil. Daha once burada ornek verdim, esim icin bisiklet kisa mesafe ulasim araci. Ev isi arasi 8.5 - 9 km civari. Ise giderken ozel kiyafet kullanmak istememesi, konfor, sehir ici kullanim pratikligi sebebi ile elektrikli sehir bisikleti kullaniyor. Sabahlari bisikletin cantasina laptopu koyuyor, isine gidiyor aksam is cikisi disarida bulusabiliyoruz, kendi arkadaslari ile sosyallesebiliyor, eve gelirken markete ugruyor vs. Butun bunlari elektrikli bisiklet sayesinde cok buyuk efor gostermeden, gundelik kiyafetler ile yapabiliyor. Bisikleti spor amaci ile kullanmiyor, tekrar ediyorum onun icin sadece ulasim araci. Gunde ortalama 20 km mesafeyi 20+ kg mekanik bisiklet ve elektrikli bisikletle kat etmesi arasinda daglar kadar fark var. Bisikleti spor amaci ile kullanmayan insanlari buna ikna edemezsiniz. Edemezseniz de bisiklet toplum icerinde kullanilan, benimsenen bir ulasim araci haline gelmez, kucuk bir grubun tekelinde kalir. Tipki su an Turkiyede oldugu gibi ( Turkiye icin tek sebep de bu degil elbette. )

Bu durumda birisi cikip da "elektrik olayi bisikletin dogasina ters" dediginde anliyorum ki bunu diyen arkadasin hayatinda bisiklet yukaridaki ornekteki gibi dahil olmuyor. Kullanim amaci buyuk olcude spor/gezi ile kisitli.
Her gun 30 km pedal basip ise giden bir suru arkadas var onun da farkidayim, ben de buna benzer bir durumdaydim ve tecrube ettim. Ise yol bisikleti ve uygun kiyafetler ile git, dus al, kiyafet degistir calis mesai bitince yine aynisini yap vs. bu rutin pratiklikten tamamen uzak. Ise boyle gittiniz iyi guzel, is cikisi planlariniz degisirse eve gitmek yerine sosyallesmeniz, ufak tefek alisveris yapmaniz vs. gerekirse bu yontem pratiklikten cok uzak hale geliyor. Gundelik hayatindan akisindan uzaklasiyor tekrar.
Yol, tur, sehir, elektirikli bisiklet ile farkli mesafalerde ise gidip gelmeyi yillarca tecrube ettim kafamdaki fikirlerin az cok temeli var kendime gore. Elektrikli bisiklete karsi olan arkadaslara soruyorum "ne kadar kullandin?" diye cevap "hic kullanmadim". Buradaki arkadaslarin buyuk cogunlugu da boyle. Hayatlarinda hic elektrikli bisiklet tecrube etmemisler, gundelik yasamlarinin bir parcasi olmamis ama karsilar. Kusura bakmayin ama bu sozluk anlami ile cehalettir.

Gundelik hayata baska bir ornek ise cocuk meselesi. Ozellikle Istanbul'da aileler cocuklarini araba ile okul kapisinin onune birakmak icin araba ile cok fazla zaman, yakit/kaynak harciyorlar. Servislerin harcadigi kaynak daha az olsa da yine hatiri sayilir miktarda. Yukarida bahsettigim ev is rutinine bir de cocugu okula/krese birakmayi ekleyin. Bunu da + 5 - 10 kg yuk ve + 2km mesafe olarak kabul edelim. Cocugu guzenli bir sekilde tasimak icin sehir bisikleti neredeyse sart ( alternatifler var ama kisitli ) bu durumda siradan insana "elektrikli bisiklet kullanma, mekanik kullan" derseniz buyuk ihtimalle bu rutini otomobil ile yapar hale gelecektir. Diger yandan bisiklet toplumun tamami icin kisa/orta mesafe icin daha sik kullanilmaya baslandiginda toplumdan bisiklet altyapisi icin talep de artacak. Guvenli bisiklet altyapisi olunca da zaten cocuklar 10 yasindan itibaren bisikletle okula kendileri gider hale geliyor. Bu durumda toplumda bisiklet kullanimi daha da artiyor ve kultur haline geliyor.

Neyse, yine fazla uzattim. Ozetle bisikletin tekeli kimse de degil. Hangi tur bisiklet nasil, nerede, ne zaman kullanilir gibi iddialari one suren arkadaslarin ise durumu daha vahim. Istiyorlar ki bisiklet altyapisi olsun, her yere bisikletle gitsinler, cevre olumlu yonde etkilensin vs. ama yukarida aciklamaya calistigim toplum icindeki arz/talep dengesini goz ardi ediyorlar ya da farkinda degiller.

Benimde tam anlamı ile bahsettigim bu konu iste. Elektrikli bisiklet demek ile illaki surekli elektrik gucuyle gidecek demek degildir, yerine gore size asistanlik eder devreye girip, yine yaparsiniz sporunuzu, dik bir rampa gelir, nabziniz cok hizlanir, o arada biraz destek alip normale donunce devam edersiniz. İlla ki motosiklet gibi gaz kolunu cevirin surekli boyle gidin demek degil.

Yani bunun kavgasinin manasi yok, dışlamaninda.
Hep diyorum, adam bisiklette gram hesabi yapiyor, aerodinamik kiyafetler giyiyor, bir suru kaliteli parca kullaniyor nedeni hep daha rahat surmek , daha uzun surmek ve daha hizli gidebilmek. Neden çelik bisikletle gezmiyor o zaman bu kisiler? Daha iyi spor yaparlar onunla.

Elektrik destegi bunlari size cok daha ekonomik olarak yaptiracak. Gelenekçi olmanın kimseye faydası olmaz. Kaldı ki gelenekçiligi savunanlar, full karbon kadrolu, elektronik vites aktarici sistemli..vs birsuru ozelligi olan, araba parasina satilan bisikleti alirlar yani imkanlari olsa, yada aliyorlardir.
 
Ben normal günümde pedal yaparak gidiyorum.
Nedeni daha çok kalori yakiyor, insan daha çok ısınıyor üstünde.

Ama daha uzun mesafe olursa ve hava güzel olursa seçimim belli. 😎
Almanca konuşan yerlerde normal Elektrikli bisiklet, sebebi motosikletin giremediği yerlere gidiyor, tepelerde yardım ediyor ve daha az terletiyor birde menzilini yükseltiyor.
Üstelik vakitdende tassaruf ettiriyor.
 
Benimde tam anlamı ile bahsettigim bu konu iste. Elektrikli bisiklet demek ile illaki surekli elektrik gucuyle gidecek demek degildir, yerine gore size asistanlik eder devreye girip, yine yaparsiniz sporunuzu, dik bir rampa gelir, nabziniz cok hizlanir, o arada biraz destek alip normale donunce devam edersiniz. İlla ki motosiklet gibi gaz kolunu cevirin surekli boyle gidin demek degil.

Yani bunun kavgasinin manasi yok, dışlamaninda.
Hep diyorum, adam bisiklette gram hesabi yapiyor, aerodinamik kiyafetler giyiyor, bir suru kaliteli parca kullaniyor nedeni hep daha rahat surmek , daha uzun surmek ve daha hizli gidebilmek. Neden çelik bisikletle gezmiyor o zaman bu kisiler? Daha iyi spor yaparlar onunla.

Elektrik destegi bunlari size cok daha ekonomik olarak yaptiracak. Gelenekçi olmanın kimseye faydası olmaz. Kaldı ki gelenekçiligi savunanlar, full karbon kadrolu, elektronik vites aktarici sistemli..vs birsuru ozelligi olan, araba parasina satilan bisikleti alirlar yani imkanlari olsa, yada aliyorlardir.
Motorsiklet gibi, gaz kolunu çevirince kendiliğinden giden araçlar bisiklet değil moped olarak sınıflandırılıyor zaten. Turkiye'de böyle sanırım.
Elektrikli bisikletler için de farkli sınıflandırılmalar var. Ehliyet, kask, plaka istemeyen elektrikli bisikletin tanımı; sürücü pedala basmadan hareket etmeyen ve hizi 25 km/s ile sınırlandırılmış araçlar. Bunların dışındaki cihazlar için bir sürü düzenleme var.
 
Daha önceki mesajımdada belirtmistim, değişmeyen tek şey degisimin kendisidir. Sadece pedal kuvvetiyle yuruyen arac olarak kalacak diyen bisiklet severler çelik kadrolu,vitessiz, çelik jantlı dolma lastikli bisikletlere binmiyorlar artık.

Kadrolar Alüminyum, parası olana karbon, vites sistemi en fiyakalisi, jantlar desen öyle, göbekler hakgetire, lastikler teknolojik peki neden??

Nedenini herkes soyluyor, daha kolay binmek, daha uzun yol gitmek, yorulmamak, daha hizli gitmek için hep. Herkes söyler hafif bisiklet diye, nedeni bu işte, daha rahat gitmek daha uzun gitmek...

Adam belki 1 km top spedde fazla gorebilmek icin seramik rulmanlar kullaniyor, aerodinamik giysi giyiyor, ama elektrikli bisiklete olmaz diyor 😆😆

Teknoloji hayatimizi kolaylastirmak için vardir, kendi idrarımız ile kavga etmeye lüzüm yok. Herkes teknolojiye uyacak sonunda. Yoksa etrafta hep celik kadrolu dede bisikleti gorurduk halen 😉

Bisiklet ureticileride ayni sekilde hep daha uzun binilsin, yorulmasın binenler, daha hizli olsun, daha hafif olsun, milimetrelerde ve gramlarla yarisiyorlar.

Onlarda kendini hemen adapte edecek. Yoksa sonları 1990 lı yillarin sonuna kadar tüm dünyada cekilen fotoğraflarda kullanılan filmlerinin %80 ni satan Kodak firmasi gibi olacaktır. Üreticiler bunu bizden cok daha iyi biliyorlar 😉


Kıssadan hisse gelenekci olacagiz takıntı yapmanın alemi yok. Yakın zamanda batarya ve elektrik motoru teknolojisi gelistikce ve fiyatlar ucuzladıkça, yollarda 100 bisikletten 1 tanesini sadece pedal cevirirken gorebileceksiniz.

Herkese iyi pedallar (Şimdilik 😆)
siz keyfini çıkartın biz pedallaya devam edeceğiz :)
 
Elektrikli bisiklet almak biraz motosiklet almaya benziyor. O paraya bisiklet yerine motor alınır diyenler gibi. Kit takılmış bisiklet sürdüm çok sessiz ve güzeldi ama bana ters:) Pedal çevirmeyeceksek cbr600 alın :) geçende ekmek yoksa kek yesinler diyen ablanın filmini izledim Marie Antoinette 2006 yapımı, şu spiderman deki kız, kadını giyotinle kesti fransızlar, bisiklet sürmüyorsanız cbr600 yiyin :ssrtcbya:
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: Gkgoko ve ATALAY16
elektrikli bisiklet olayini cok yanlis anlayanlar var. mid drive e-bike'lar pedal cevirmediginiz surece yanlizca ustunde oturabilirsiniz, herhangi bir yol katedemezsiniz. diger taraftan e-mtb ile isterseniz normal bisiklet surerken harcadiginiz eforuda harcayabilirsiniz. ben acikcasi sonradan elektrik motoru takilan veya hub drive bisikletleri tam olarak e-mtb kategorisine koymuyorum. Cunku bu isin mantiginda sizin pedala verdiginiz kuvveti "uyguladiginiz kuvvete gore" artirarak tekere ileten cok karmasik sensorlerle birlikte elektrik motoru var. Yani dolayisiyla siz kuvvet uygulamazsaniz elektrik motoru devreye girmez, az kuvvet uygularsaniz az bir takviye ile; cok kuvvet uygularsanizda cok daha guclu bir takviye ile devreye giren bir elektrik motoru var
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
Elektrikli bisiklet almak biraz motosiklet almaya benziyor. O paraya bisiklet yerine motor alınır diyenler gibi. Kit takılmış bisiklet sürdüm çok sessiz ve güzeldi ama bana ters:) Pedal çevirmeyeceksek cbr600 alın :) geçende ekmek yoksa kek yesinler diyen ablanın filmini izledim Marie Antoinette 2006 yapımı, şu spiderman deki kız, kadını giyotinle kesti fransızlar, bisiklet sürmüyorsanız cbr600 yiyin :ssrtcbya:

Hocam bu baslik altinda pedal cevirmeden giden cihazlarin bisiklet degil moped kategorisinde oldugu defalarca belirtilmis. Size elektrikli bisiklette pedal cevirmeyeceginizi dusunduren tam olarak nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Elektrikli bisiklete karşı degilim. Ben kullanmam o başka mesele. Sadece üzerinde hiç bir uyari , aydinlatma olmayan ne oldugu belli olmayan saçma sapan araçlara karşiyim. Üstelik yasal hiz siniri 25 km olmasina ragmen nasil yapiorlarsa actirip 40, 50 km hizlara cikarak trafikte tehlike yaratiyorlar. Ve bunlar peynir ekmek gibi satiliyor.
 
Hocam bu baslik altinda pedal cevirmeden giden cihazlarin bisiklet degil moped kategorisinde oldugu defalarca belirtilmis. Size elektrikli bisiklette pedal cevirmeyeceginizi dusunduren tam olarak nedir?
MDRO5Q.jpg
Maziden kalan kötü bilinçaltı diyelim, çocukluktan kalma obsesif alışkanlıklar, bi de bisikleti kucağıma alınca ağır olduğunu düşünmem, 500gram ağırlık görsem söküp atasım geliyor. Belki batarya ve motor teknolojisi çok ilerlerse olabilir ama şu an için bataryalı motorlu cihazlar istemiyorum. Supercapacitorlü bisikleti geliştirip yaparlarsa düşünebilirim, çalınma riski taşıma riski, bataryanın benzin fiyatı olması, şarja takma ihtiyacı filan çok mağara işi geliyor bana.
 
ismi bisiklet olmamalı. Çünkü bisikletin tarihsel gelişimi ve kökeninde elektrik yok. dolayısıyla bu araçların hukuk aleminde ortaya çıkardığı sonuçlarda farklı olmalı. Bisiklet yoluna girmemeli mesela motosiklet gibi olmalı. ayrıca onlarada hafiften gıcık oluyorum.
 
Fiyatı biraz daha uygun olsa hiç düşünmeden alırdım, hatta bütün aile fertlerine alırdım. Benim hanım ve oğlan 1 (sadece 1) gün okula bisikletle gittiler ve ikisi de sevdi. Bahar gelince bunu tekrar edeceklerini düşünüyorum. Elektrikli bisiklet olsa "bisiklet" ile okula gitme frekansı artar.

Neden elektrikli? Yolumuzun üzerinde yokuş var ve ben bile zar zor çıkıyorum. Düz yerlerde benim elektrikli bisiklete ihtiyacım yok.

Esas amaç:
- dışarıda takılmak (bisiklet sevmemin bir numaralı sebebi)
- arabadan kurtulmak
- hobi olması

Önemli not: küçük çocuğa elektrikli bisiklet vermek doğru olmaz ama onların da kullanabileceği, örneğin 100w gibi düşük güçlü ve 10km/h ile sınırlandırılmış bisiklet yapılabilir.
ismi bisiklet olmamalı. Çünkü bisikletin tarihsel gelişimi ve kökeninde elektrik yok. dolayısıyla bu araçların hukuk aleminde ortaya çıkardığı sonuçlarda farklı olmalı. Bisiklet yoluna girmemeli mesela motosiklet gibi olmalı. ayrıca onlarada hafiften gıcık oluyorum.

Hocam kusura bakma, en son sen yazdığın için senin argümanların üzerinden yazmak istiyorum. Üstüne alınma lütfen.

Bisiklet: iki teker demek.

"Bisikletin tarihsel gelişimi ve kökeninde elektrik yok": ben buna da katılmıyorum, insanoğlu her zaman en rahat yolculuk yapacağı aracı yaratmaya çalışmıştır ve bisiklete motor takma da gelişimin doğal bir parçası. (bunun sonucu ortaya çıkan araç motosiklettir, vs). Bisikleti spor olarak görenler için burada bakış açısının farklı olduğunu anlayabiliyorum.

Hukuken tartışma olur argümanı: Hukukta 250W gibi bir limit var. Yolda giderken pedal gücü ile çoğu 250w bisikleti düz yolda ben zaten solluyorum. Çok da güçlü değiller. 250w ve 25km/h ile sınırlandırılmış bisikletlerden çekinmemek gerekiyor.

250W güç ve 25km/h hızlarının üzerine çıkıldığında ise, bisikletin hızlı gitmesi, tekerin ince olması, vs gibi faktörlerden tehlikenin arttığını ve sınırlandırma getirilmesi gerektiğini ben de kabul ediyorum.

Mevcut yasalarda "bisiklet" ve "motosiklet" arasındaki çizgi zaten belirlenmiş. 250w nominal güç olduğundan anlık olarak bunlar zaten 500w güçleri görebiliyorlar, yokuş tırmanmak için herkese yeter. (750W-1kW dönerci motorlarının yaya yollarını kullanmasını ben de istemiyorum ve bunların yasal statüsü nedir bilmiyorum)

EK: Sonradan düzeltme... 250W üst limit ülkemizde de geçerliymiş, sadece AB değil. Buna göre düzelttim.
 
Son düzenleme:
Elektrikli bisiklet, insanlarda egzersiz yapmadan sürüldüğü gibi bir algı bırakmış. Halbuki elektrikli bisiklet size seçenekler sunar. Ne kadar destek güç istediğinizi siz belirlersiniz. Almadan önce şüphelerim vardı. Tembelleştireceğini ve kilo aldıracağını düşünmüştüm. Öyle bir şey olmadı. Kiti taktırırken bisikletçi, keşke daha önce alsaydım diyeceksin demişti. Haklı çıktı. Aşırı memnunum.
 
Elektrikli bisiklet, insanlarda egzersiz yapmadan sürüldüğü gibi bir algı bırakmış. Halbuki elektrikli bisiklet size seçenekler sunar. Ne kadar destek güç istediğinizi siz belirlersiniz. Almadan önce şüphelerim vardı. Tembelleştireceğini ve kilo aldıracağını düşünmüştüm. Öyle bir şey olmadı. Kiti taktırırken bisikletçi, keşke daha önce alsaydım diyeceksin demişti. Haklı çıktı. Aşırı memnunum.

Hangi kiti kulanıyorsınuz Alba kit 250 rh pro öneri misiniz
 
Şuana kadar fit bir vücuda sahip olan e-bike kullanıcısı ile tanışmadım. Gördüğüm kadarı ile göt göbek ayrı yerlere kaymış. Birde grup sürüşünde e-bike kullanan tipleri gördüm mü gülesim geliyor.

Evet fotoğrafta ki bir e-bike değil ama e-bike kullananlara güzel bir gönderme.
1674814123518.png
 
  • Kızgın
Tepkiler: SinanU
Şuana kadar fit bir vücuda sahip olan e-bike kullanıcısı ile tanışmadım. Gördüğüm kadarı ile göt göbek ayrı yerlere kaymış. Birde grup sürüşünde e-bike kullanan tipleri gördüm mü gülesim geliyor.

Evet fotoğrafta ki bir e-bike değil ama e-bike kullananlara güzel bir gönderme.
300038 dosyayı görüntüle
neden gulesin geliyor ?
 
Geri