Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Pek cok arkadas size cevap vermis, anlatmaya calismis vs. ama hic uzatmaya gerek yok. Milyonlarca yurek tek soru, daha once hic elektrikli bisiklet kullandiniz mi?

Ben 5 senedir normal kullanıyorum. Yaşıma göre de gayet iyi sürüyorum mesafe ve bayır olarak. Fakat daha uzak mesafelere gidip gelmede illa yorulma oluyor. Bu uzun mesafeleri de her gün kat edip antremanlı olma gibi bir lüksüm de yok. Şehrim de yollar genelde bayır yukarı, ya da aşağı olduğundan, düz alan da az olduğundan insan aramıyor değil takviye amaçlı sadece. Fakat fiyatları görünce, o ucuz kalpiyerlerle, mecburen düz pedal patlatmaya devam. = ))


Bu arada, bu da iyiymiş de deli para bize göre.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Scudo
Shimano tarzi cevirmenize gore destek veren bisikletler spor icin normal bisikletten iyi olabilir. Normal bisiklette zone 2 de surmek cok zor. Basa basa surunce de ise yaramiyor.
 
Hocam soru "göt-göbek" diyen arkadaşa 😈

Bu arada bu kitin gücü çok az.

Anladım sorunun kime olduğunu da; @StanicEnemy belki ata binip spor yaparak, kg vereceğini zanneden kişiler için söylemiş de olabilir. Örneğin bana da zamanında bisikleti kaç paraya aldığımı sorup, üstüne bir kaç bin ekle motor al diyen tiplere de aynı cevabı vermiş olabilirim. Yani ben de brute force den yanayım. Hani elektronik aparatları takıp kas geliştireceğini tipler vardı zamanında, vibrasyonlu göbek eriticiler vs. onları kullan tipleri kastetmiş olabilir. Hareket etmeden kg vermek isteyen insanları kastetti bence büyük ihtimal.

Hatta mahallede tanıdık var. Geçen sene hem pandemi, ekonomi koşulları zor olduğundan, araba kullanmamak için, iş yeri yakın olduğundan, bim de satılan elektrikli bisikletten aldı. Biraz da spor yapıp göbek eritecekti güya, fakat elektrik motorun devreye girmesi için az pedal çevirmek bile mantıken zor gelecek ki satışa koydu. = ))

Ben de kendisini kastederek yazdım. Yani benim gibi brute force seven insan da mesafeyi artırmak için, ya da daha az performans ile gideceği yere terler içinde gitmeyip, hem spor yaparak, hem de düşük bütce ile gitmiş olur.

Bu arada bu alttaki adresteki nakliye dahil 9000 TL civarına geliyor. Temmuzda gönderim olacak yazıyor. Bunun gücü nasıl hocam? Erken siparişte 2 batarya var ve indirimli. (link)
 
Son düzenleme:
Selam hocam,
Alba Fold2 bataryasının kadro içinde olması dezavantaj, bilgisinin kaynağı nedir bilmiyorum.
Orijinal elektrikli bisikletlerin çoğu artık, batarya kadro içerisindedir. Bkz. Link.

3 yıldır ve yaklaşık 3500 km Fold2 kullanıyorum. Isınma ile karşılaşmadım.

Kaldı ki bu batarya teknolojisi akıllı telefonlarla çok benzerdir. Malum onlarında bataryası kapalı alanda. :)

(link)
Hangileri kadro içinde? Üst seviyelerin çoğunda batarya kadro dışında. İkincisi akıllı telefonlarla benzer demişsiniz. Siz albanın bataryasını açıp içine baktınız mı? Cep telefonu bataryası ile alakası yok çünkü.
 
Bunun gücü nasıl hocam?

Motor gücü 250W. 250W artık hem standart hem de yasal sınır. Piyasada 350W-1500W arası kitler de var.

Batarya da 234Wh. Bu bence sınır değer. Marketlerde satılan elektrikli bisikletlerle aynı batarya kapasitesi. 30km'ye kadar götürür diyor. Pedal çevirmeden gitsin dersen 10km anca götürür.

Batarya ne kadar büyük olursa menzil o kadar artar ama maliyet ve ağırlık da artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: hardnrocker
Hangileri kadro içinde? Üst seviyelerin çoğunda batarya kadro dışında. İkincisi akıllı telefonlarla benzer demişsiniz. Siz albanın bataryasını açıp içine baktınız mı? Cep telefonu bataryası ile alakası yok çünkü.

Merhaba,

Kendi elektrikli bisikletimde batarya kadro icinde, esimin bisikletinde ise arka tekerlegin uzerinde. Zaman zaman onun bisikletini kullandigim oluyor. Agirlik merkezi farkli oldugu icin ikisinin arasinda hissedilir denge farkliligi var. Bataryanin arkada oldugu bisiklette keskin viraz alirken hafiften tedirginlik yasiyorum ama aliskanlikla da alakasi vardir bunu.

Diger yandan @Bisiklet ulaşım aracıdır hakli. Yeni nesil, ust seviye elektrikli bisikletlerin cogunda pil asagidaki resimdeki gibi kadro icinde. Vanmoof, cowboy, gazelle'nin ust modelleri, stromer vs. ilk akla gelen ornekler.

360761-7-d33885-large-1596630538.jpg
 
Merhaba,

Kendi elektrikli bisikletimde batarya kadro icinde, esimin bisikletinde ise arka tekerlegin uzerinde. Zaman zaman onun bisikletini kullandigim oluyor. Agirlik merkezi farkli oldugu icin ikisinin arasinda hissedilir denge farkliligi var. Bataryanin arkada oldugu bisiklette keskin viraz alirken hafiften tedirginlik yasiyorum ama aliskanlikla da alakasi vardir bunu.

Diger yandan @Bisiklet ulaşım aracıdır hakli. Yeni nesil, ust seviye elektrikli bisikletlerin cogunda pil asagidaki resimdeki gibi kadro icinde. Vanmoof, cowboy, gazelle'nin ust modelleri, stromer vs. ilk akla gelen ornekler.

300163 dosyayı görüntüle

Gerçek elektrikli bisikletler için öyle tabii ama bizdeki "elektrikli bisiklet" denilen "şey"lerin çoğu küçük atölyelerde yapılan, bir kısmı özgün kadro kullanmasına rağmen çoğu bir elektrikli bisiklet kadrosu olarak üretilmemiş katlanır bisiklet kadrolarına tekerden motor ile ve bataryaları kutulara 18650 piller dizilerek üretilen modeller. Pilleri şarj ederken yanıyor, kullanırken patlıyor, çok kısa sürede menzilleri düşmeye başlıyor, kadroları ortadan çatlıyor ve satıldıktan sonra üretici ya da satıcı tarafından pek umursanmıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus
Gerçek elektrikli bisikletler için öyle tabii ama bizdeki "elektrikli bisiklet" denilen "şey"lerin çoğu küçük atölyelerde yapılan, bir kısmı özgün kadro kullanmasına rağmen çoğu bir elektrikli bisiklet kadrosu olarak üretilmemiş katlanır bisiklet kadrolarına tekerden motor ile ve bataryaları kutulara 18650 piller dizilerek üretilen modeller. Pilleri şarj ederken yanıyor, kullanırken patlıyor, çok kısa sürede menzilleri düşmeye başlıyor, kadroları ortadan çatlıyor ve satıldıktan sonra üretici ya da satıcı tarafından pek umursanmıyorlar.

Elektrikli bisiklet otomobile alternatif olup da onun yerine kullanilmaya baslanirsa, insanlar da uzun sure kullanacaklari araca yatirim yapmaya baslayacaktir diye tahmin ediyorum.
Elektrikli bisiklet de uzay teknolojisi degil, Turkiye'deki o kucuk atolyeler deneme yanilma ile yavas yavas iyi urunler ortaya cikartabilir gibi geliyor bana. Hayirlisi.
 
"Elektrikli bisikleti kimler kullanır" tartışmalarının arasına elektrikli bisikletlerin önemli bir kullanım alanını eklemek istiyorum: Elektrikli bisikletler yaşlılar ve fiziksel sorun yaşamaya başlayanlar için oldukça kullanışlı bir araç. Bu konuyu yine bu başlıkta, aşağıya alıntıladığım şu mesajımda detaylandırmıştım: Elektrikli bisiklet devri
Elektrikli bisikletlerin (bunu derken tabii ki pedal destekli olanlardan bahsediyorum, pedalsız basmadan gidenler bisiklet değil) fiziksel sıkıntısı/sakatlığı olanların, yaşlıların, yük taşıyanların bisiklet kullanabilmelerini sağlayarak yaygınlaşmaya katkıda bulunduğunu göz ardı etmemekte fayda var.
Bastonla hareket edebilen yaşlı insanlar elektrikli bisikletleriyle hareketli bir yaşam sürebiliyorlar:
FC9Hqv9WUBMK1zl


Kargo bisikleti kullananlar fazla zorlanmadan yüklerini/çocuklarını taşıyabiliyor:
URBAN-ARROW%C2%A9-Family.4.jpg

E10uI98WQAIeoIG.png


Yeter ki yasalar açık ve net olsun, uygulanması denetlensin. Elektrik destekli bisiklet ve elektrikli motosiklete dönüştürülmüş bisiklet net şekilde ayrılsın. Konulan kanunlar da uygulansın ve denetimi yapılsın.
Mesela bir süre bildiğimiz vespa türü küçük motorların elektriklilerini "plaka ve ehliyet gerekmiyor" vurgusuyla, plakanın olması gereken yere "elektrikli bisiklet" tabelası koyup sattılar. 3 bina ötemizde peynir ekmek gibi bunları satan bir mağaza vardı. Sonra yasal sınırı belirlendi, onlar motosiklet sayıldı, plaka ve ehliyet zorunluluğu olduğu açıklandı, denetimlerde binlerce lira ceza kestiler. Komşu mağazamız da kısa süre içinde kapandı. Ama bizde denetimler keyfe keder ve çok da konuya hakim olmayan memurlar tarafından yapıldığından bir kazaya karışmadıkça ya da ilgilenecek kişiye denk gelmedikçe yine ortalıkta fıldır fıldır geziyorlar.
Sınıflandırılsın, net olarak yasalarda yerini alsın ve denetlensin. Her sınıfı kullanan yerini, sorumluluğunu, hakkını bilsin, o zaman isteyen istediğini kullansın.

Bugün ihtiyaçlarıma uygun olmadığı için elektrikli bisiklet kullanmaya soğuk bakıyorum ama olur da o günleri görürsek 20 yıl ya da daha sonra mecbur kalabilirim. Mesela tesadüfen doğum günü bugün (30 Ocak 1930) olan aktör (link), aşağıdaki fotoğrafta 88 yaşında e-bisikletini alırken çekildiği fotoğrafta görülüyor. O yıl ihtiyacı yokmuş gibi görünüyor ama şu anda 93 yaşındayken hala bisiklete binebiliyor olmasında o e-bisikletin mutlaka katkısı vardır.

FngPxppXEBQACLl


Bunun dışında, oldukça fit, spora oldukça bağlı ama sakatlık nedeniyle artık dizlerini zorlamaması gereken genç yaşta tanıdıklarım da elektrikli bisikletler sayesinde bisiklet kullanımını sürdürebiliyorlar.
 
Bazı modellerin elektrikli olduğu bile belli olmuyor, 150 nabızla yokuş çıkarken yanından geçiyorlar.
 
Yoğun iş temposu içinde bocalayan ben üzülerek söylüyorum ki bisiklet kullanamıyorum. Sadece hafta sonları 1 gün. Aslında işe gidip gelmeyi denedim, yolum gidiş dönüş top:30 km olunca olmadı. E bike artık olmassa olmazım oldu.
 
Merhaba,

Kendi elektrikli bisikletimde batarya kadro icinde, esimin bisikletinde ise arka tekerlegin uzerinde. Zaman zaman onun bisikletini kullandigim oluyor. Agirlik merkezi farkli oldugu icin ikisinin arasinda hissedilir denge farkliligi var. Bataryanin arkada oldugu bisiklette keskin viraz alirken hafiften tedirginlik yasiyorum ama aliskanlikla da alakasi vardir bunu.

Diger yandan @Bisiklet ulaşım aracıdır hakli. Yeni nesil, ust seviye elektrikli bisikletlerin cogunda pil asagidaki resimdeki gibi kadro icinde. Vanmoof, cowboy, gazelle'nin ust modelleri, stromer vs. ilk akla gelen ornekler.

300163 dosyayı görüntüle
Hayır aksine Tern, carraro, vs gibi prof bisiklet markalarının elektrikli versiyonlarında dışında ve sele alt tarafında dikey genelde. Sizin söylediğininz arka bagajın üstüne monteyi bende desteklemiyorum ağırlık merkezi açısından. Onun yerine kitin bataryasını suluğa montaj daha mantıklı . Batarya içindeki 18650 piller ısınıyor ve 30-40 derece gibi sıcakta sıkıntı çıkarabiliyor. Bu pillerin kasaları seyir halindeyken havayla vs serinletilmesi daha iyi. Ayrıca kadro içine gömülü verisiyonların pil kapasitesi artırılamıyor.
 
Hayır aksine Tern, carraro, vs gibi prof bisiklet markalarının elektrikli versiyonlarında dışında ve sele alt tarafında dikey genelde. Sizin söylediğininz arka bagajın üstüne monteyi bende desteklemiyorum ağırlık merkezi açısından. Onun yerine kitin bataryasını suluğa montaj daha mantıklı . Batarya içindeki 18650 piller ısınıyor ve 30-40 derece gibi sıcakta sıkıntı çıkarabiliyor. Bu pillerin kasaları seyir halindeyken havayla vs serinletilmesi daha iyi. Ayrıca kadro içine gömülü verisiyonların pil kapasitesi artırılamıyor.
hocam verdigin bilgiler yanlis....Yeni nesil E-bike'lar (pedal destekliler) pilleri kadro icindedir. Ayrica pillerinin isinma gibi bir sorunu yok bunlarda. Diger yandan kadro icinde 900-1000 watt'a kadar piller mevcut Canyon/Specialized gibi markalarda
 
İlk başta elektrikli bisikletlere biraz gıcıktım, yokuşta 20-25 ile yanımdan geçip gidiyorlardı. Menzilleri artmaya başladı, çoğu bisiklet tek şarjla 80-100 kilometre gidebiliyor. Yoğun arazide yokuş falan dinlemez, belirli bir yaşa geldiğimde denemek isterim nasip olursa.
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
hocam verdigin bilgiler yanlis....Yeni nesil E-bike'lar (pedal destekliler) pilleri kadro icindedir. Ayrica pillerinin isinma gibi bir sorunu yok bunlarda. Diger yandan kadro icinde 900-1000 watt'a kadar piller mevcut Canyon/Specialized gibi markalarda
Hocam siz absurd örnekler veriyorsunuz. Canyon markasına baktım 5000 pound bisikleti. Bizim bu sitede insanların alabildiği bisikletler rks, alba, onun üstü bisan, carraro, tern, dahon un e bikeları nı alan 1000 de bir veya alba gibi bafang kit alıp bisijlete montaj kısmı. Benim rks ve alba tecrübem oldu. Ve albada sıfırdan batarya yaptırdım. size hangi 18650 pilin kaliteli olduğunu da söylerim. Önce 18650 pillerin nasıl çalıştığını, sıcakta nasıl reaksiyon gösterdiğini ömrünün kısladığını şarj olurlarken serin yerde tutulması gerektiğini anlamak lazım. Google a 18650 battery heat yazın nasıl ısınma sorunu yok yani). Piller ısındığında şişer bile forumları okursanız görürsünüz. 35 derece sıcakta kadro içi kaç derece olacak 50 belki. içindeki piller de ısındığında ne olacak. Ha sizin verdiğiniz örnekteki bisikletin batarya kadroya girse de profosyonelxe bir çözüm üretmişlerdir. Ternin modeline bakın batarya dışarda, carraroda dışında. Kadro içine koymanın sadece görüntü olarak avantajı vardır kadro içine konsa bile bir şekilde rüzgar alacak şekilde ısısını atabilmesi lazım. Kadro dışındaki batarya rüzgarla vs en azından ısısını aluminyum kutuluysa dışarı atabilir. Ben böyle düşünüyorum. Ha bu sorunu kadro içine gömülüde 20-25 derecelerde yaşamazsınız ama 30-40 derece arası sıcaklıklarda sürünce ortaya çıkar diyorum ben. Bu benim düşüncem.
İlk başta elektrikli bisikletlere biraz gıcıktım, yokuşta 20-25 ile yanımdan geçip gidiyorlardı. Menzilleri artmaya başladı, çoğu bisiklet tek şarjla 80-100 kilometre gidebiliyor. Yoğun arazide yokuş falan dinlemez, belirli bir yaşa geldiğimde denemek isterim nasip olursa.
Abi 80-100 km giden e bike hangisi? Batarya 10mah olsa ancak 40 gider pedal desteğiyle. Sizin dediğiniz 250watt bir motorda 16-20 mah bir bataryayla pedal desteğiyle gidersinz ancak. Elekteikli Kit alıp sizin bisklete de uygulayabilirsiniz. Çok uzun gittim diyenler aslında desteği minimuma alıp nerdeyse normal bisiklet gibi kullananlar. Ben şu anda tern link d8 ile 20-25 km hızlarda kullanıyorum biraz zorlasam 30 lara çıkıyprum.katlanır Elektrikli bisiklette de 250watt motorda 4. Seviye 20, 5. Seviye maks 25 de gidersinz. Elektrikli bisikletlerin kalitesi kötü olduğu için elektrik desteği ile gitmek mümkün oluypr mesela normal pedalda 17giden rks destekle 20-25 lere çıkar. Normal pedalda 20 giden alba "rkslerden daha iyidir" destekle 25 e gelir. İyi bir dahon ternlede düz yolda 20-25 gidersnz. Ha elektrikli nerede iyi yokuşa geldnz siz yorulmaya başladınız hızınız düştü 15 lere o zaman destekle 20-25 gider. Ama batarya, ağırlığı, kadro kalitesizliği dezavantajları. En mantıklısı kaliteli bisiklete kit uygulaması. Ondada orjinalliğini bozmaya acımayacağınız prtasegöent bir bisiklet daha iyidir.
 
Son düzenleme:
Hocam siz absurd örnekler veriyorsunuz. Canyon markasına baktım 5000 pound bisikleti. Bizim bu sitede insanların alabildiği bisikletler rks, alba, onun üstü bisan, carraro, tern, dahon un e bikeları nı alan 1000 de bir veya alba gibi bafang kit alıp bisijlete montaj kısmı. Benim rks ve alba tecrübem oldu. Ve albada sıfırdan batarya yaptırdım. size hangi 18650 pilin kaliteli olduğunu da söylerim. Önce 18650 pillerin nasıl çalıştığını, sıcakta nasıl reaksiyon gösterdiğini ömrünün kısladığını şarj olurlarken serin yerde tutulması gerektiğini anlamak lazım. Google a 18650 battery heat yazın nasıl ısınma sorunu yok yani). Piller ısındığında şişer bile forumları okursanız görürsünüz. 35 derece sıcakta kadro içi kaç derece olacak 50 belki. içindeki piller de ısındığında ne olacak. Ha sizin verdiğiniz örnekteki bisikletin batarya kadroya girse de profosyonelxe bir çözüm üretmişlerdir. Ternin modeline bakın batarya dışarda, carraroda dışında. Kadro içine koymanın sadece görüntü olarak avantajı vardır kadro içine konsa bile bir şekilde rüzgar alacak şekilde ısısını atabilmesi lazım. Kadro dışındaki batarya rüzgarla vs en azından ısısını aluminyum kutuluysa dışarı atabilir. Ben böyle düşünüyorum. Ha bu sorunu kadro içine gömülüde 20-25 derecelerde yaşamazsınız ama 30-40 derece arası sıcaklıklarda sürünce ortaya çıkar diyorum ben. Bu benim düşüncem.

Abi 80-100 km giden e bike hangisi? Batarya 10mah olsa ancak 40 gider pedal desteğiyle. Sizin dediğiniz 250watt bir motorda 16-20 mah bir bataryayla pedal desteğiyle gidersinz ancak. Elekteikli Kit alıp sizin bisklete de uygulayabilirsiniz. Çok uzun gittim diyenler aslında desteği minimuma alıp nerdeyse normal bisiklet gibi kullananlar. Ben şu anda tern link d8 ile 20-25 km hızlarda kullanıyorum biraz zorlasam 30 lara çıkıyprum.katlanır Elektrikli bisiklette de 250watt motorda 4. Seviye 20, 5. Seviye maks 25 de gidersinz. Elektrikli bisikletlerin kalitesi kötü olduğu için elektrik desteği ile gitmek mümkün oluypr mesela normal pedalda 17giden rks destekle 20-25 lere çıkar. Normal pedalda 20 giden alba "rkslerden daha iyidir" destekle 25 e gelir. İyi bir dahon ternlede düz yolda 20-25 gidersnz. Ha elektrikli nerede iyi yokuşa geldnz siz yorulmaya başladınız hızınız düştü 15 lere o zaman destekle 20-25 gider. Ama batarya, ağırlığı, kadro kalitesizliği dezavantajları. En mantıklısı kaliteli bisiklete kit uygulaması. Ondada orjinalliğini bozmaya acımayacağınız prtasegöent bir bisiklet daha iyidir.

Aslında absürt örnek vermiyor, gerçek elektrikli bisikletleri ("E-bike'lar (pedal destekliler)" ifadesinden belli) ve özel olarak üretilmiş gerçek pilleri örnek veriyor. "rks, alba, onun üstü bisan, carraro, tern, dahon un e bikeları nı alan 1000 de bir veya alba gibi bafang kit alıp bisijlete montaj kısmı" aslında elektrikli bisiklet değil, olabildiği kadar elektrikliye dönüştürülmüş normal bisiklet, pilleri de bu işe özel üretim pil değil, kutulara 18650'lerin tıkıştırıldığı piller. Keşke hepsine elektrikli bisiklet denmeseydi de bu kavram kargaşası oluşmasaydı. Ben elektrikli bisiklet dendiğinde pedal destekli, el gazı olmayan, pili ve kadrosu tamamen bu iş için üretilmiş bisikletleri anlıyor ve diğerlerine "dönüştürülmüş bisiklet" diyorum. Çoğu "dönüştürülmüş" ifadesini bile hak etmiyor, özellikle hariçten kitle üretilenler.
 
Aslında absürt örnek vermiyor, gerçek elektrikli bisikletleri ("E-bike'lar (pedal destekliler)" ifadesinden belli) ve özel olarak üretilmiş gerçek pilleri örnek veriyor. "rks, alba, onun üstü bisan, carraro, tern, dahon un e bikeları nı alan 1000 de bir veya alba gibi bafang kit alıp bisijlete montaj kısmı" aslında elektrikli bisiklet değil, olabildiği kadar elektrikliye dönüştürülmüş normal bisiklet, pilleri de bu işe özel üretim pil değil, kutulara 18650'lerin tıkıştırıldığı piller. Keşke hepsine elektrikli bisiklet denmeseydi de bu kavram kargaşası oluşmasaydı. Ben elektrikli bisiklet dendiğinde pedal destekli, el gazı olmayan, pili ve kadrosu tamamen bu iş için üretilmiş bisikletleri anlıyor ve diğerlerine "dönüştürülmüş bisiklet" diyorum. Çoğu "dönüştürülmüş" ifadesini bile hak etmiyor, özellikle hariçten kitle üretilenler.
Bu söylediğim tüm markalar da pedal destekli zaten. Sadece gaz çevirip Gidilmiyor. el gazı var bazılarında ama bu sadece hassas manevra gereken kalabalık yerlerde kullanılıyor motor ani devreye girmemesi için. Zaten sürekli el gazında kullanırsan bisikleti 40 km gideceğine 20km gider motordan bir farkı kalmaz. Batarya teknolojisinde de jel aküler ağır bu ağırlık ve boyutlar sebebiyle 18650 pil kullanıyorlar bataryalarda diye düşünüyorum.
 
Bu söylediğim tüm markalar da pedal destekli zaten. Sadece gaz çevirip Gidilmiyor. el gazı var bazılarında ama bu sadece hassas manevra gereken kalabalık yerlerde kullanılıyor motor ani devreye girmemesi için. Zaten sürekli el gazında kullanırsan bisikleti 40 km gideceğine 20km gider motordan bir farkı kalmaz. Batarya teknolojisinde de jel aküler ağır bu ağırlık ve boyutlar sebebiyle 18650 pil kullanıyorlar bataryalarda diye düşünüyorum.
Kardesim sen cok farkli biyerdesin. Bizim bahsettigimiz Class-1 e bike'lar, yani tork sensorlu ve yanlizca pedal destekli mid drive uniteler. Senin bahsettiklerin Class-2 diye gecen ama aslinda @Spartiat arkadasimizin da bahsettigi uzere gercek manada e-bike olmayan hibrit bisikletler.
 
Geri