Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Yaşadığım yerde elektrikli bisikletler çok yaygın. Çoluk çocukta bile elektrikli bisiklet var. Ben şunu gördüm elektrikli bisiklet alıp da pedal çeviren neredeyse hiç yok. Hepsinde el gazı var ve motor sürer gibi elektrikli bisiklet sürüyorlar.

Nerede yaşıyorsunuz bilmem fakat İzmir de herkes elinde götürüyor bisikleti..
 
Scudo
Nerede yaşıyorsunuz bilmem fakat İzmir de herkes elinde götürüyor bisikleti..
Samsun'da yaşıyorum. İzmir kadar büyük bir yer değil. O yüzden pil konusuda sorun yaşamıyor galiba sürenler.

Ama değinmek istediğim bu aleti spor yapmak için almıyor çoğu kişi. Aynı fiyata ehliyetsiz ruhsatsız masrafsız motorsiklet olsa herkes gidip koşa koşa alır.
 
Yaşadığım yerde elektrikli bisikletler çok yaygın. Çoluk çocukta bile elektrikli bisiklet var. Ben şunu gördüm elektrikli bisiklet alıp da pedal çeviren neredeyse hiç yok. Hepsinde el gazı var ve motor sürer gibi elektrikli bisiklet sürüyorlar.
Evet zaten dediğiniz gibi, insanlar bu aletlere bir nevi motor gözüyle bakıyorlar, hayal kırıklığı sebepleri de biraz ondan oluyor. Menzili düz yolda 30-35 km bir şey, maks hızı da yazılı olarak 25, kullanırken asılırsanız pile (pil ömrünü ve menzili uzun vadede kısaltır, telefonla ağır oyun oynamak gibi) 30 civarı gider. Ben şahsen farklı kullanıyorum, neredeyse sadece yokuşlarda elektriği açıyorum, geri kalanında kendim asılıyorum pedala. Kasım gibi aldım, okul dönemi boyunca kullandım en son 130-140 km saymıştı :D
Karışım şeklinde kullanmak isteyene bence mantıklı ama işi bilenler dışında biri kullanınca beklentisini karşılamıyor, bilerek almak lazım. Sonuçta piliyle birlikte ağırlığı 25 kg civarı ve bisiklet gerçekten hantal kalıyor. Dağ bisikletiyle 25-30 gittiğim yerde 20-25 ancak giderim genelde 25'e varmak zor bile gelir. 20 jant olması da ağırlık gibi dezavantaj. Ama işin sonunda benim işimi görüyor, kullanmasını bilene dağ taş çıkarıyor, bilmeyen düz yolda şaşıyor :D
 
Ebike kullananları çok seviyorum onlarda olmasa kendimi nasıl mutlu edebilirdim bilmiyorum. Daha ısınma esnasında 20km/s ile giderken sağımdan solumdan suratlarında şapşal bir sırıtma ile beni solladıktan sonra arkalarına bakarak bana gülümsüyorlar ve aradan bir kaç saniye geçtikten sonra onları 30 - 40 km/s ile sollarken suratlarına "Bu elektrikli değil mi bu kadar mı basabiliyorsun" demek pahabiçilemez. Tabii yetişemiyorlar doğal olarak.
 
Ebike kullananları çok seviyorum onlarda olmasa kendimi nasıl mutlu edebilirdim bilmiyorum. Daha ısınma esnasında 20km/s ile giderken sağımdan solumdan suratlarında şapşal bir sırıtma ile beni solladıktan sonra arkalarına bakarak bana gülümsüyorlar ve aradan bir kaç saniye geçtikten sonra onları 30 - 40 km/s ile sollarken suratlarına "Bu elektrikli değil mi bu kadar mı basabiliyorsun" demek pahabiçilemez. Tabii yetişemiyorlar doğal olarak.
Ben de yokuş çıkarken solladıktan hemen sonra alaycı bir bakış atıyorum ve yoluma devam ediyorum. Çok zevkli oluyor :)
 
"elektrikli bisiklet / elektrik destekli bisiklet" benim gozumde yanlizca ortadan motorlu (mid drive assist) olanlari kapsar. Burada da cok ciddi bir teknoloji var aslinda, cok fazla sensorle birlikte pedala verdiginiz kuvvet, kadans v.s. gibi pek cok parametreyle size verdigi destegi kademeli olarak pedala aktariyor. Dolayisiyla el gaziyla yada pedal cevirmeden gitme ihitmalleri yok. Fakat arka gobege takilan (hub drive) motorlarla degistirilenler, herhangi bir destek olmadan da elektrikli bir motor gibi gidebiliyor, bu yuzden spordan ziyade ulasim araci olarak kullaniliyor. Ben yillardir e-mtb kullaniyorum ve bence bisiklet tarihindeki en buyuk degisim budur. Yillardir bu sekilde sporumu yapiyorum ve bu sayede kendi yasitlarimdan cok daha sportif/enerjik oldugumu soyleyebilirim. Bu bisikletlerle spor yapilamayacagi gibi yanlis bir dusunce var. Fakat UCI'da yillardir E-Enduro World Series adi altinda e-mtb yarislari duzenleniyor. Bu sitede agirlikla yol bisikleti surenler var biliyorum ve her disiplinin farkli teknik ve zorluklari oldugunu da biliyorum ama elektrikli bisikletle spor yapilmaz diye dusunenleri bir gun kendi antremanimizda/parkurlarimizda agirlama sansimiz olsa ne kadar cok spor yapilabildigini cok daha iyi anlarlardi eminim.

Esenlikle kalin
 
Kendi şahsi görüşüm el gazı olan bisikletler bana kalırsa bir bisiklet sınıfına girmiyorlar, bisiklet görünümlü scooter olarak bakıyorum.
Mid drive motorlu bisiklet kullanıcısıyım ( e-sportive 6.1 ) ve oldukça memnunum. Önceden biraz yargılıydım ne alaka diye fakat gerçekten gerek geziler de, gerekse iş amaçlı kullanımda gerçekten keyif veren bir bisiklet.
Kafasında soru işareti olan ve bisiklet sürmeyi seven kişiler için kesinlikle mid drive öneririm ki normal bisiklet hissiyatı en yakın en güzeli diyebilirim.
Hem motorsiklet hem de araba kullanıcısı olarak kesinlikle hız konusunda da limitleri kaldırılmaması gerektiğini de düşünüyorum çünkü kimse aynı seviye de değil.
 
Motoru kapattığınızda kendi gücünüzle hareket edebiliyorsanız bisiklettir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozgurcakici
Motoru kapattığınızda kendi gücünüzle hareket edebiliyorsanız bisiklettir.

Yasal olarak pedal çevirmeden motorla gidebiliyorsanız (el gazı varsa) bisiklet değil, motosiklet.
Yani pedalının olması yetmiyor ki mopedlerde de var, pedal çevirmeden motorla hareket edememesi gerekiyor.
 
Yasal olarak pedal çevirmeden motorla gidebiliyorsanız (el gazı varsa) bisiklet değil, motosiklet.
Yani pedalının olması yetmiyor ki mopedlerde de var, pedal çevirmeden motorla hareket edememesi gerekiyor.
Evet yasal olarak öyle. :)
 
Bence sadece şu ürünü geliştirseler diğer hiçbir şeye gerek kalmayabilir. Çünkü pillerin sorun olduğu ve ağırlığından dolayı sevilmediği şartlarda, tak-çalışır gibi aparatlar daha işlevsel geliyor.

Mesela bu ürün:
(link)
(link)

Menzili muhtemelen geliştirilecektir. Takması sökmesi kolay. Dik rampalarda uzun tur yapanlara büyük kolaylık sağlayabilir. Şehiriçi kullanıcılarının da 90%'ının ihtiyacını karşılayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Ben pişman olmuştum. Pedal destekli modu için almıştım. Diğer türlü normal motordan farkı kalmıyordu. Fakat pedal desteği de normal gaz pedalından farklı değilmiş. Siz zincir atmış gibi pedal çeviriyorsunuz fakat hızınız 20-25 :)
Tabii bu yazdıklarım benim elektrikli bisikletim için geçerli her bisiklet için öyle olmayabilir. Ben Bafang 750W Mid motor kullanmıştım.
 
Ben pişman olmuştum. Pedal destekli modu için almıştım. Diğer türlü normal motordan farkı kalmıyordu. Fakat pedal desteği de normal gaz pedalından farklı değilmiş. Siz zincir atmış gibi pedal çeviriyorsunuz fakat hızınız 20-25 :)
Tabii bu yazdıklarım benim elektrikli bisikletim için geçerli her bisiklet için öyle olmayabilir. Ben Bafang 750W Mid motor kullanmıştım.
yeniler oldukça başarılı bence, amaç tırmanışı da düz yol gibi gidebilmek olmalı bence, böylece mesela bir yere veya işe bisikletle gidince terlemiş ve kötü koku yayıyor olmaz, işten çıkınca yorgun argın nasıl sürücem diye endişeye kapılmazsınız.
 
Bu konuda çok haklısınız. Ben işe bisikletle gitmek istiyorum fakat terli bir şekilde iş yerinde olmak istemiyorum. Bonus olarak da kaskı çıkardığım anda saçım şekil almaz bir hale geliyor. :)
İş yerinde duş alabilme şansı olmadan normal bisikletle iş yerine gitmek ne yazık ki zor duruma geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
E-bikelılardan da bi “karbonluların e-bikelıları aşağılaması” konusu gelmesin mi o zaman :p
Ne karbonmuş arkadaş herkesi aşağılaya aşağılaya çevremizde insan kalmadı :hrkbuya: o değilde ebaykların yanından geçerken ''HARAM WATT'' diye seslensek ayıp olurmu acaba:cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Perşembe günü Bursa'da e-bike süren bir bisiklet'taş gördüm. Elektrikli bisiklete karşı değilim insanlar istediği bisikleti kullanmalı. Ama arkadaşın biraz kafasının karışık olduğu kanısındayım zira henüz ne tür bisiklet kullanacağına karar verememiş gibiydi.. Normal günlük bir şehir bisikleti modeli, kıyafetler yol bisikletçisi, kafasındaki kask vizörlü zamana karşı kaskı. Bisikleti bikepack'in çantaları ile doldurmuş (muhtemelen boştular).. En can alıcı kısmı ise ön tarafa hopörler takmış, son ses açmış dıstak dıstak mudanya yolunda sürüyordu :koptum:
 
E-bike sahibiyim. Carraro 2.1 aldım. Kardio için kullanıyorum. Genel güzergahım düz, bu alanda elektrik desteğini kapatıyorum, bana kalan 7 vites ile sürüş yapıyorum. Sadece, eve dönerken elektrik desteğini açıyorum, o da yokuş yukarı çıkış yaptığım için. Zaten pedal çevirmezseniz destek motoru çalışmıyor. Kilolu birisiyim ve elektrik desteği olmasaydı, sürüş yapamazdım. Özellikle pedallara çok fazla yüklendiğimde dizlerim iflas ediyordu normal bisikletlerde. En azından eve dönemezdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: cemkurkcu ve ratm
Geri