Tavsiyem bisikletiniz iyiyse elektrik kiti taktırmayın, illa elektrikli bisiklet isterseniz ayrıca alın.
Ayrı kit biraz pahalıya geliyor, kiti alınca frenlemede elektrik desteğini kesen aparatı sonrasında el gazını da isteyeceksiniz. O zaman daha pahalıya gelecek.
Elektrikli bisiklet aldığınızda ise bazı handikapları var, Açıklamaya çalışayım;
1. Ağır olmasın taşınabilir olsun isterseniz ince tekerli modeller isteyeceksiniz. 20-24 kg arasındalar. Eğer gösterişli büyük olsun fat bike tarzı kalın tekerli olsun isterseniz 27-30+ kg civarlarında olacak. Taşıması gerçekten zor. Eğer eviniz ve işiniz girişte değilse eziyet olur.
2. Fat Bike modellerde ükü bittiğinde pedalla binmeniz gerçekten çok zorlayıcı.
3. Elektrikli bisikletlere tek ayna kol ve 6-7 vites takıyorlar. Fakat vites aralıkları düzgün ayarlı olmadığı için, siz normal kadansla pedal çevirmeye kalktığınızda bisikletin 25km hızına yetişemiyorsunuz. Yetişmeye kalktığınızda kan ter içinde kalacaksınız.
4. Vites aralıkları dengesiz ve lineer değil. Yani 5 kademe destek seviyesi düşünün. 5-10-15-20-25 şeklinde hızlarla destek sunmuyor. Son kademe 25 ve yukarısı hızı verirken bir düşük destek kademesi 18km civarında oluyor.
5. Lityum pillerle yapılan bataryalar kullanıldığından akıma bağlı değil voltaja bağlı çalışıyorlar. Yani bataryanız doluyken daha performanslı yarıdan azken azalan performanslar sunuyor.
6. İyi performans istiyorsanız iyi bisiklet almalısınız. İyi bisiklet ise iyi paralar demek. Genelde bu bisikletleri alanlar menzil için yedek batarya yaptırıyorlar. Yedek bataryanın en ucuzu 7000tl civarı. Yani elektrikli ucuza gelmeyecek. İlk başlarda nispeten ucuzunu da alsanız rahat durmayacak yükseltme yapmak isteyeceksiniz.
DonanımHaber de RKS GT 25 modeliyle ilgili bisiklet sürücüsü gözünden kullanıcı incelemem var dilerseniz detaylara oradan ulaşabilirsiniz. Link veremiyorum.
Peki neden aldığıma gelirsek; kışın ulaşım amacıyla bisiklet sürmek zor oluyor. Hem soğukla hem de terlemeyle mücadele ediyorsunuz. İnce giyinemiyorsunuz çünkü donuyorsunuz. Kalın giyinseniz bir süre sonra terliyorsunuz. Terlemek problem değil aslında ama gittiğiniz yerde kuru giyeceklere ulaşabilmeniz. Duş vs alabilmeniz lazım. Kışın veya soğuk havalarda bu tarz sorunlarla boğuşmak zor oluyor.
Ben hem bisiklet sürüp hem de terlememek istedim. Sonunda elektrikli bisiklet aldım. Bu sefer de bisikletin vites ayarları hızlarına göre ayarlı olmadığından yine terlemek durumunda kaldım. Sonrasında aynakolu büyüttüm ancak rahat ettim. Bu seferde düşük pedal boylu aynakol bulamadığımdan pedallar yere çok yakın oldu.
Burada detayların hepsini hatırlamak zor oluyor.
Demek istediğim şu; eğer ulaşım amacıyla alacaksanız iyisini, kalitelisini ve güçlüsünü almalısınız. Diğer türlü sonrasında sıkıntılar çıkaracak.
İlla alacaksanız marka modelden bağımsız olarak şunlara dikkat etmenizi öneriyorum. Bataryası 48 volt ve 16 amperlik olsun. Motoru da mümkün ise 500watt yukarısı olsun. Ancak rahat edersiniz. İşte bu tarz elektrikli bisikletin fiyatı ise giriş seviyesi motosiklet fiyatlarına yakın oluyor.
Çevrenizde, tanıdığınızda elektrikli bisiklet varsa birkaç gün sürüp denemenizi öneririm. Ortalama elektrikli bisikletler pedal yardımıyle 30-35km civarı menzil sunarlar. Eğer bu süre sizin günlük git gel mesafeniz ise günlük şarja takar idare edersiniz. Pedal çevirmekle işim olmaz kendi gitsin isterseniz 10-12km menzil ancak sunar. Menzil artışı tamamen sizin pedal desteğinize bağlı. Bir de yedek bataryaya