Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Hollandali üreticiler tamam biz uyarız da Çin'den gelenlere nasıl yapacaksınız bu uygulamayı demişler, ortalık karışık biraz.

Uzaktan kumanda için bir ek devre yapılması gerekir ya, onun içine hız ölçen bir gps ünitesi atsınlar, hıza göre de akım kesici devre yapılsın. Bu devre motora giden kablo üzerine bir şekilde yerleştirilir, sokete bağlanır yada kablo kesilip entegre edilir. Kurallara uymak istemeyene zorla dışarıdan müdahale edilebilir yani.

Bu devre fikrini proje olarak sunayım :)
 
Scudo
Bu bisikletin cokta bi numarasi yok, biraz show amacli uretim. Ama porsche cok emin adimlarla elektrikli bisiklet pazarina giriyor, bunu yaparkende yukselen yildiz Fazua motor’un cogunluk hissesini bunyesine katti. Buyuk markalar elektrikli bisiklet pazarinin ne kadar buyudugunu ve artarak buyuyecegini gordukce istah kabartmaya devam ediyorlar
 
Doktorun spor yap demesiyle bisiklete yönelen bir arkadaşımıza bisiklet bakıyorum. Yaşadığımız yer çok tepelik olduğu için elektrikli olacak. Rks volta tarzı markalara bakmıyorum. İşi bisiklet olan markalar daha çok güven veriyor bu konuda. Mümkün olduğunca dişli oranları yumuşak olan, güçlü motoru olan modeller. Carraro e-sportive x dikkatimi çekti. 11-46 ruble , gömülü batarya, uzun menzil ve deore set diğerlerine göre f/p olarak öne çıkarıyor gibi. Ucuz demiyorum ama bunları dikkate alınca o paraya değer gibi duruyor.
E-bisiklet modellere çok uzağım onun için de alternatif önerilerine ihtiyacım var. E-sportive 6.1 modeli dik yokuşlu yerlerde yeterli olur mu yeni başlayan birisi için?
 
Son düzenleme:
hocam ben de var 6.1 fakat ereğli'nin bazı yokuşlarında tıkanıyor yokuşlu yerden kastınız o ise :) dediğim oranlar yüzde 15 eğimli sokaklar
 
  • Beğen
Tepkiler: a.erkan
Doktorun spor yap demesiyle bisiklete yönelen bir arkadaşımıza bisiklet bakıyorum. Yaşadığımız yer çok tepelik olduğu için elektrikli olacak. Rks volta tarzı markalara bakmıyorum. İşi bisiklet olan markalar daha çok güven veriyor bu konuda. Mümkün olduğunca dişli oranları yumuşak olan, güçlü motoru olan modeller. Carraro e-sportive x dikkatimi çekti. 11-46 ruble , gömülü batarya, uzun menzil ve deore set diğerlerine göre f/p olarak öne çıkarıyor gibi. Ucuz demiyorum ama bunları dikkate alınca o paraya değer gibi duruyor.
E-bisiklet modellere çok uzağım onun için de alternatif önerilerine ihtiyacım var. E-sportive 6.1 modeli dik yokuşlu yerlerde yeterli olur mu yeni başlayan birisi için?
Screenshot_20240320_050820_com.facebook.katana.jpg
Bafang 1000w mid drive öneririm Herhangi bir bisiklete montaj yapabilirsiniz. İstediğiniz yokuşu rahat çıkar. Alba veya pilli bisiklet web sitesine bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: a.erkan
Doktorun spor yap demesiyle bisiklete yönelen bir arkadaşımıza bisiklet bakıyorum. Yaşadığımız yer çok tepelik olduğu için elektrikli olacak. Rks volta tarzı markalara bakmıyorum. İşi bisiklet olan markalar daha çok güven veriyor bu konuda. Mümkün olduğunca dişli oranları yumuşak olan, güçlü motoru olan modeller. Carraro e-sportive x dikkatimi çekti. 11-46 ruble , gömülü batarya, uzun menzil ve deore set diğerlerine göre f/p olarak öne çıkarıyor gibi. Ucuz demiyorum ama bunları dikkate alınca o paraya değer gibi duruyor.
E-bisiklet modellere çok uzağım onun için de alternatif önerilerine ihtiyacım var. E-sportive 6.1 modeli dik yokuşlu yerlerde yeterli olur mu yeni başlayan birisi için?
e-sportive 6.1(e-6100 motor) ile çok dik yokuşlarda zorlanabilirsiniz. öndeki dişliyi 38'e düşürmek yokuşta epey rahatlatıyor. ön dişliyi küçültünce %15-20 eğimli yokuşu çıkarıyor.
ciddi bir sağlık sorunu varsa yine yokuşta yetmeyebilir. bafangın ortadan motorlu750w-1000w kitleri ile yokuşta çok rahat sürebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.erkan
Merhaba arkadaşlar Ben Yunus. Samsun Merkezde oturuyorum. Bisikletimi kit taktırmak istiyorum
Tavsiye ettiğiniz kit varmı? Ebiqe-Alba-pillibisiklet-Kadro bisiklet Erol Akgül mersinliyide çok övdüler. Sizin tavsiyeniz hangisi olurdu kaç W kaç A yapmalıyım.
 
Merhaba arkadaşlar Ben Yunus. Samsun Merkezde oturuyorum. Bisikletimi kit taktırmak istiyorum
Tavsiye ettiğiniz kit varmı? Ebiqe-Alba-pillibisiklet-Kadro bisiklet Erol Akgül mersinliyide çok övdüler. Sizin tavsiyeniz hangisi olurdu kaç W kaç A yapmalıyım.

Başka bir bakış açısı sunmak için yazıyorum.

Aşağı yukarı 5-6 ay öncesinde havalar mevsim normallerinden farklı olarak biraz iyiydi. Çok yorup terletmesin amacıyla bisikletime kit taktırmak için araştırmalarım vardı. En son ön tekere Alba kit taktırmaya karar vermiştim. O zamanlar 16bin TL Alba Kit için 2bin TL de takmak için para istemişlerdi. Kit ise bisiklete piline göre 5 ila 7kg ekstra yük bindiriyor.
Sonra baktım orijinal elektrikli bisikletler daha ucuz. Hem bisikletimin orijinallerini bozmak istemedim hem de daha ucuza RKS nin GT 25 modelini 15bin TL den aldım. Kit almak yerine iki ayrı bisiklet oldu. Yerine göre ikisini de kullanıyorum.
GT 25 modeli diğer fat bike olanlarına nazaran hafif model olmasına rağmen 22kg. Mevcut bisikletim tüm üzerindeki ağırlıklarla birlikte 20kg daha az. Kit hem bisikletinizin orijinalliğini bozacak hem de ekstra ağırlık verecek. Taşırken 20kg üzeri ciddi zorluk veriyor.

Diğer taraftan eğer elektrikli bisiklet alacaksanız; voltajı ve amperi yüksek olan modellere yönelin. Biraz pahalı olacaklardır ama verdiği konfora değer. Yine imkanınız olursa hiç elektrikliye bulaşmadan motosiklet veya scootera yönelmenizi tavsiye ederim.
Elektrikli bisiklet aldıktan bir süre sonra motosiklet sürmek isteyeceksiniz.

Her şey gönlünüzce olsun.
 
Başka bir bakış açısı sunmak için yazıyorum.

Aşağı yukarı 5-6 ay öncesinde havalar mevsim normallerinden farklı olarak biraz iyiydi. Çok yorup terletmesin amacıyla bisikletime kit taktırmak için araştırmalarım vardı. En son ön tekere Alba kit taktırmaya karar vermiştim. O zamanlar 16bin TL Alba Kit için 2bin TL de takmak için para istemişlerdi. Kit ise bisiklete piline göre 5 ila 7kg ekstra yük bindiriyor.
Sonra baktım orijinal elektrikli bisikletler daha ucuz. Hem bisikletimin orijinallerini bozmak istemedim hem de daha ucuza RKS nin GT 25 modelini 15bin TL den aldım. Kit almak yerine iki ayrı bisiklet oldu. Yerine göre ikisini de kullanıyorum.
GT 25 modeli diğer fat bike olanlarına nazaran hafif model olmasına rağmen 22kg. Mevcut bisikletim tüm üzerindeki ağırlıklarla birlikte 20kg daha az. Kit hem bisikletinizin orijinalliğini bozacak hem de ekstra ağırlık verecek. Taşırken 20kg üzeri ciddi zorluk veriyor.

Diğer taraftan eğer elektrikli bisiklet alacaksanız; voltajı ve amperi yüksek olan modellere yönelin. Biraz pahalı olacaklardır ama verdiği konfora değer. Yine imkanınız olursa hiç elektrikliye bulaşmadan motosiklet veya scootera yönelmenizi tavsiye ederim.
Elektrikli bisiklet aldıktan bir süre sonra motosiklet sürmek isteyeceksiniz.

Her şey gönlünüzce olsun.
Motosiklet biraz daha pahalıya geliyor diye ebisikley yapmak istedim. Hazır ebisikletlerde W sabit 250w amper olarak ta hepsi standar 10amper kitlerle bunu yükseltebiliyoruz diye biliyorum.
 
Tavsiyem bisikletiniz iyiyse elektrik kiti taktırmayın, illa elektrikli bisiklet isterseniz ayrıca alın.
Ayrı kit biraz pahalıya geliyor, kiti alınca frenlemede elektrik desteğini kesen aparatı sonrasında el gazını da isteyeceksiniz. O zaman daha pahalıya gelecek.
Elektrikli bisiklet aldığınızda ise bazı handikapları var, Açıklamaya çalışayım;
1. Ağır olmasın taşınabilir olsun isterseniz ince tekerli modeller isteyeceksiniz. 20-24 kg arasındalar. Eğer gösterişli büyük olsun fat bike tarzı kalın tekerli olsun isterseniz 27-30+ kg civarlarında olacak. Taşıması gerçekten zor. Eğer eviniz ve işiniz girişte değilse eziyet olur.
2. Fat Bike modellerde ükü bittiğinde pedalla binmeniz gerçekten çok zorlayıcı.
3. Elektrikli bisikletlere tek ayna kol ve 6-7 vites takıyorlar. Fakat vites aralıkları düzgün ayarlı olmadığı için, siz normal kadansla pedal çevirmeye kalktığınızda bisikletin 25km hızına yetişemiyorsunuz. Yetişmeye kalktığınızda kan ter içinde kalacaksınız.
4. Vites aralıkları dengesiz ve lineer değil. Yani 5 kademe destek seviyesi düşünün. 5-10-15-20-25 şeklinde hızlarla destek sunmuyor. Son kademe 25 ve yukarısı hızı verirken bir düşük destek kademesi 18km civarında oluyor.
5. Lityum pillerle yapılan bataryalar kullanıldığından akıma bağlı değil voltaja bağlı çalışıyorlar. Yani bataryanız doluyken daha performanslı yarıdan azken azalan performanslar sunuyor.
6. İyi performans istiyorsanız iyi bisiklet almalısınız. İyi bisiklet ise iyi paralar demek. Genelde bu bisikletleri alanlar menzil için yedek batarya yaptırıyorlar. Yedek bataryanın en ucuzu 7000tl civarı. Yani elektrikli ucuza gelmeyecek. İlk başlarda nispeten ucuzunu da alsanız rahat durmayacak yükseltme yapmak isteyeceksiniz.

DonanımHaber de RKS GT 25 modeliyle ilgili bisiklet sürücüsü gözünden kullanıcı incelemem var dilerseniz detaylara oradan ulaşabilirsiniz. Link veremiyorum.
Peki neden aldığıma gelirsek; kışın ulaşım amacıyla bisiklet sürmek zor oluyor. Hem soğukla hem de terlemeyle mücadele ediyorsunuz. İnce giyinemiyorsunuz çünkü donuyorsunuz. Kalın giyinseniz bir süre sonra terliyorsunuz. Terlemek problem değil aslında ama gittiğiniz yerde kuru giyeceklere ulaşabilmeniz. Duş vs alabilmeniz lazım. Kışın veya soğuk havalarda bu tarz sorunlarla boğuşmak zor oluyor.
Ben hem bisiklet sürüp hem de terlememek istedim. Sonunda elektrikli bisiklet aldım. Bu sefer de bisikletin vites ayarları hızlarına göre ayarlı olmadığından yine terlemek durumunda kaldım. Sonrasında aynakolu büyüttüm ancak rahat ettim. Bu seferde düşük pedal boylu aynakol bulamadığımdan pedallar yere çok yakın oldu.
Burada detayların hepsini hatırlamak zor oluyor.
Demek istediğim şu; eğer ulaşım amacıyla alacaksanız iyisini, kalitelisini ve güçlüsünü almalısınız. Diğer türlü sonrasında sıkıntılar çıkaracak.
İlla alacaksanız marka modelden bağımsız olarak şunlara dikkat etmenizi öneriyorum. Bataryası 48 volt ve 16 amperlik olsun. Motoru da mümkün ise 500watt yukarısı olsun. Ancak rahat edersiniz. İşte bu tarz elektrikli bisikletin fiyatı ise giriş seviyesi motosiklet fiyatlarına yakın oluyor.

Çevrenizde, tanıdığınızda elektrikli bisiklet varsa birkaç gün sürüp denemenizi öneririm. Ortalama elektrikli bisikletler pedal yardımıyle 30-35km civarı menzil sunarlar. Eğer bu süre sizin günlük git gel mesafeniz ise günlük şarja takar idare edersiniz. Pedal çevirmekle işim olmaz kendi gitsin isterseniz 10-12km menzil ancak sunar. Menzil artışı tamamen sizin pedal desteğinize bağlı. Bir de yedek bataryaya :D
 
  • Beğen
Tepkiler: UnchosenOne
Tavsiyem bisikletiniz iyiyse elektrik kiti taktırmayın, illa elektrikli bisiklet isterseniz ayrıca alın.
Ayrı kit biraz pahalıya geliyor, kiti alınca frenlemede elektrik desteğini kesen aparatı sonrasında el gazını da isteyeceksiniz. O zaman daha pahalıya gelecek.
Elektrikli bisiklet aldığınızda ise bazı handikapları var, Açıklamaya çalışayım;
1. Ağır olmasın taşınabilir olsun isterseniz ince tekerli modeller isteyeceksiniz. 20-24 kg arasındalar. Eğer gösterişli büyük olsun fat bike tarzı kalın tekerli olsun isterseniz 27-30+ kg civarlarında olacak. Taşıması gerçekten zor. Eğer eviniz ve işiniz girişte değilse eziyet olur.
2. Fat Bike modellerde ükü bittiğinde pedalla binmeniz gerçekten çok zorlayıcı.
3. Elektrikli bisikletlere tek ayna kol ve 6-7 vites takıyorlar. Fakat vites aralıkları düzgün ayarlı olmadığı için, siz normal kadansla pedal çevirmeye kalktığınızda bisikletin 25km hızına yetişemiyorsunuz. Yetişmeye kalktığınızda kan ter içinde kalacaksınız.
4. Vites aralıkları dengesiz ve lineer değil. Yani 5 kademe destek seviyesi düşünün. 5-10-15-20-25 şeklinde hızlarla destek sunmuyor. Son kademe 25 ve yukarısı hızı verirken bir düşük destek kademesi 18km civarında oluyor.
5. Lityum pillerle yapılan bataryalar kullanıldığından akıma bağlı değil voltaja bağlı çalışıyorlar. Yani bataryanız doluyken daha performanslı yarıdan azken azalan performanslar sunuyor.
6. İyi performans istiyorsanız iyi bisiklet almalısınız. İyi bisiklet ise iyi paralar demek. Genelde bu bisikletleri alanlar menzil için yedek batarya yaptırıyorlar. Yedek bataryanın en ucuzu 7000tl civarı. Yani elektrikli ucuza gelmeyecek. İlk başlarda nispeten ucuzunu da alsanız rahat durmayacak yükseltme yapmak isteyeceksiniz.

DonanımHaber de RKS GT 25 modeliyle ilgili bisiklet sürücüsü gözünden kullanıcı incelemem var dilerseniz detaylara oradan ulaşabilirsiniz. Link veremiyorum.
Peki neden aldığıma gelirsek; kışın ulaşım amacıyla bisiklet sürmek zor oluyor. Hem soğukla hem de terlemeyle mücadele ediyorsunuz. İnce giyinemiyorsunuz çünkü donuyorsunuz. Kalın giyinseniz bir süre sonra terliyorsunuz. Terlemek problem değil aslında ama gittiğiniz yerde kuru giyeceklere ulaşabilmeniz. Duş vs alabilmeniz lazım. Kışın veya soğuk havalarda bu tarz sorunlarla boğuşmak zor oluyor.
Ben hem bisiklet sürüp hem de terlememek istedim. Sonunda elektrikli bisiklet aldım. Bu sefer de bisikletin vites ayarları hızlarına göre ayarlı olmadığından yine terlemek durumunda kaldım. Sonrasında aynakolu büyüttüm ancak rahat ettim. Bu seferde düşük pedal boylu aynakol bulamadığımdan pedallar yere çok yakın oldu.
Burada detayların hepsini hatırlamak zor oluyor.
Demek istediğim şu; eğer ulaşım amacıyla alacaksanız iyisini, kalitelisini ve güçlüsünü almalısınız. Diğer türlü sonrasında sıkıntılar çıkaracak.
İlla alacaksanız marka modelden bağımsız olarak şunlara dikkat etmenizi öneriyorum. Bataryası 48 volt ve 16 amperlik olsun. Motoru da mümkün ise 500watt yukarısı olsun. Ancak rahat edersiniz. İşte bu tarz elektrikli bisikletin fiyatı ise giriş seviyesi motosiklet fiyatlarına yakın oluyor.

Çevrenizde, tanıdığınızda elektrikli bisiklet varsa birkaç gün sürüp denemenizi öneririm. Ortalama elektrikli bisikletler pedal yardımıyle 30-35km civarı menzil sunarlar. Eğer bu süre sizin günlük git gel mesafeniz ise günlük şarja takar idare edersiniz. Pedal çevirmekle işim olmaz kendi gitsin isterseniz 10-12km menzil ancak sunar. Menzil artışı tamamen sizin pedal desteğinize bağlı. Bir de yedek bataryaya :D
Hocam dediklerinizi anladım uzun uzun üşenmeden yazdığınız ve yardımcı olmaya çalıştığınız için tekrar teşekkür ederim. Ancak belirttiğim gibi zaten alırsam ya 500w 19.2 amper ya 1000w 14 ve ya 16 amper olarak almayı diünüyorum ama bunlarda da sanırım 36 volt 48 volta geçince fiyat arttıyor. Bisikletim Kron Tx250Screenshot_2024-06-26-16-07-13-492_com.whatsapp-edit.jpg
 
Kaç lira istiyorlar acaba. Bir de elektriklide pabuçlu sistem olsun istemezdim. Manuel disklerde bile zor duruyor.
Taşıma, katlanma derdiniz yoksa fiyatı da uyuyorsa RKS XR 25 alırsanız daha mutlu olursunuz.
 
Bisiklete elektrikli de olsa motor taktırma fikri bana çok tuhaf geliyor.

Motoru olan bisiklet bisiklet değildir; onun adı motorsiklet'tir :)

Bisikletiniz bisiklet olarak kalsın. Motorlu taşıt ihtiyacınız varsa, hazır ehliyet şartları da esnetilmişken, en baştan bu amaca göre üretilmiş motorsikletlere bakın derim...
 
Ya bazen yazma boşver diyorum ama yok olmuyor.. Arkadaşlar, forumdaşlar hani bacakları ne yaparsa yapsın güçsüz olan insanlar var, ciğer kapasitesi yetmeyen insanlar var bunlar heves ediyor bisiklete binmeye, binmesinler mi adam yokuş çıkamıyor, nefes, nefese kalıyor o zamanda elektrikli bisikletler hayat kurtarıyor. Sanırsın herkes Fransa turuna katılacak prof yarışcı olacak, yada öyle olmak zorunda mı pahalı taytlar, pahalı kasklar, gözlükler takınca mı bisikletci oluyor yada olmalımı bırakın da insanlar bisiklete binsin şu dar ve sığ bakış açınızı bir kenara bırakın hayat sadece sizin bakış açınızdan ibaret değil.
 
Ya bazen yazma boşver diyorum ama yok olmuyor.. Arkadaşlar, forumdaşlar hani bacakları ne yaparsa yapsın güçsüz olan insanlar var, ciğer kapasitesi yetmeyen insanlar var bunlar heves ediyor bisiklete binmeye, binmesinler mi adam yokuş çıkamıyor, nefes, nefese kalıyor o zamanda elektrikli bisikletler hayat kurtarıyor. Sanırsın herkes Fransa turuna katılacak prof yarışcı olacak, yada öyle olmak zorunda mı pahalı taytlar, pahalı kasklar, gözlükler takınca mı bisikletci oluyor yada olmalımı bırakın da insanlar bisiklete binsin şu dar ve sığ bakış açınızı bir kenara bırakın hayat sadece sizin bakış açınızdan ibaret değil.


+1
 
Ya bazen yazma boşver diyorum ama yok olmuyor.. Arkadaşlar, forumdaşlar hani bacakları ne yaparsa yapsın güçsüz olan insanlar var, ciğer kapasitesi yetmeyen insanlar var bunlar heves ediyor bisiklete binmeye, binmesinler mi adam yokuş çıkamıyor, nefes, nefese kalıyor o zamanda elektrikli bisikletler hayat kurtarıyor. Sanırsın herkes Fransa turuna katılacak prof yarışcı olacak, yada öyle olmak zorunda mı pahalı taytlar, pahalı kasklar, gözlükler takınca mı bisikletci oluyor yada olmalımı bırakın da insanlar bisiklete binsin şu dar ve sığ bakış açınızı bir kenara bırakın hayat sadece sizin bakış açınızdan ibaret değil.
veya sadece üzeri ter olmasın istiyordur, bisikleti gündelik yaşama katmak için elektrik destekli olanların yaygınlaşması lazım, antrenman yapmak ayrı bir şey, ulaşım için kullanmak ayrı. Bu yüzden avrupada oldukca yaygın elektrik destekli bisikletler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mturgaye ve Anonim
Hocam dediklerinizi anladım uzun uzun üşenmeden yazdığınız ve yardımcı olmaya çalıştığınız için tekrar teşekkür ederim. Ancak belirttiğim gibi zaten alırsam ya 500w 19.2 amper ya 1000w 14 ve ya 16 amper olarak almayı diünüyorum ama bunlarda da sanırım 36 volt 48 volta geçince fiyat arttıyor. Bisikletim Kron Tx250

Bu özellikteki kitler ciddi para ediyor.

Amper dediğiniz esasında Amper/saat, bataryanın kapasitesi de Volt*Amper/saat ile bulunuyor. Amper/saat değeri ne kadar yüksekse, kapasite o kadar yüksektir.

500W ve 1000W gücünde bisiklet motorları tam olarak yasal değil, yasalar bisiklette 250W'a kadar izin veriyor. Ama kimse sizi durdurup motor gücünü ölçmeyeceğine göre sıkıntı da değil.

500W ve 1000W ile yokuş çıkamama derdiniz kalmaz ama güvenlik önlemlerini hesaba katmanız gerekecek. Örneğin biraz hızlı gitmeyi düşünürseniz, durmak için teker kalınlığı yetersiz kalır ve kısa mesafede duramayabilirsiniz. Lastik de çabuk yıpranır. 250W ve 25km/h sınırlamaları bu yüzden var.

500W belli bir yere kadar kabul ederim ama bisiklette 1000W motoru ben de çok onaylamıyorum. Bisiklet ve motosiklet arasındaki çizgi kaybolmaya başlıyor.
 
Bisiklete elektrikli de olsa motor taktırma fikri bana çok tuhaf geliyor.

Motoru olan bisiklet bisiklet değildir; onun adı motorsiklet'tir :)

Bisikletiniz bisiklet olarak kalsın. Motorlu taşıt ihtiyacınız varsa, hazır ehliyet şartları da esnetilmişken, en baştan bu amaca göre üretilmiş motorsikletlere bakın derim...

Bisiklet, sadece motor gucu ile ilerliyorsa motorsiklet veya mobilet olur haklisiniz. Bisiklet sadece motor gucu olmadan, pedal cevirildiginde surucu tarafindan uygulanan guce destek oluyorsa o zaman elektrikli bisiklet oluyor. Turkiye de dahil olmak uzere butun ulkelerin resmi mevzuatlarinda ve ureticilerin urun ozelliklerinde, siniflandirilmasinda boyle tanimlaniyor.
 
Geri