Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Scudo
25kglık bisiklet bana saçma geliyor elektirikli de olsa, o ağırlıkta bir bisiklet alacağıma bmw c02 motor alırım daha iyi
25 kg'lik elektrikli şehir bisikleti kullanıyorum, kullanmadan önce bana da saçma geliyordu da kullandıktan sonra bunca yıl ulaşım için bisiklet kullanırken boşuna hamallık yapmışım dedim.

Bisikleti sokakta, park olmayan ya da az park alanı olan yerlerde bırakacaksınız mecbur alüminyum olacak. İşe, alışverişe, çocuğu kreşe/okula götürmek gibi amaçlarla kullanacaksınız zaten şehir bisikleti dışında seçenek yok ( hemen hemen her çeşit bisiklet denedim ). Kılık kıyafet, çanta/sepet, çocuk koltuğu vs gibi aksesuarlar belki touring bisikletlere uyar.
Yaz kış kullanayım, sokakta bırakırım ara sıra, yağmur kar derken zaten kapalı sistem vites şart gibi. Zincir, aktarım temizliği olayı yok. Nexus 7/8'in 5 senede bir yağını değiştir geç yeterli. Zincir yerine carbon belt olursa zincir temizliği ya da zincir koruması derdi de yok ama onlar da genelde alfine ile geliyor, pahalı.
Arıza yapmayacak, tutarlı güç veren iyi bir motor min 400'luk pil, arka teker kilidi, zincir vs derken 30'u da bulur rahatlıkla.
Neyse, bahsettiğim gibi kullanmadan önce bana da çok saçma geliyordu da bir iki istisna harici araba kullanmadım son 2 yıldır. Hanıma da aldım benzerini mis gibi kullanıyoruz.
Bir sonraki hedefim ise yaza doğru 45 kg'lik kargo bisikletine geçmek.
 
Habire tekrar edip duruyorum ama tekrar söyleyeyim. 79 doğumlu, hayatı boyunca spor yapmamış 75 kilo herifin biriyim.... Normalde 65 kiloydum ama son 2 senedir sünger gibi içip bira göbeği yaptığım için 75 oldu. 25kg bisikletin 15kg bisikletten motor kapalıyken tek farkı sırtlanıp merdiven çıkarken. Bir de epeyce daha pahalı tabi. Sürüşte pek bi fark göremedim. Birinden inip öbürüne binmeli uzadıya testler yapmadım, ancak motor kapalıyken ikisi de aynı hissiyatı verdi. Cihazı, Cuma akşamları şarj ediyorum bu gün Çarşamba akşamı (Dejavu) vaziyet resimdeki gibi. 20km sonra %99 batarya mevcut.

Ayrıca kullandığım gösterge, bisiklet üzerinde default gelen değil. Bafang markası bu konuda iyi bir iş yapmış: UART ve CAN-BUS olarak iki ayrı iletişim protokolü kullanıyor. UART eski, CAN yeni modellerde mevcut. CAN ayrıca otomotivde de sık kullanılan, yüksek kapasiteli bir veri aktarım protokolü imiş. (Ethernet/ADSL/Morse kodu gibi). Birbirlerine uyumlu olması kaydıyla (UART/CAN) istediğiniz göstergeyi istediğiniz motor ile birleştirebiliyorsunuz, bunların bazıları Bluetooth LE protokolü ile BafangGO uygulamasına ya da kendi yazacağınız bir uygulamaya veri aktarılabiliyor. Pedala uyguladığınız anlık kuvvet, kadans vb bilgileri edinebiliyorsunuz. Misal, aşağıdaki resimde sol alttaki 0w motorun sağladığı takati, sağ alttaki 0w totomun sağladığı takati gösteriyor.

Bu makine benim için bir taşıt. Spor nesnesi değil. Hayatım boyunca ne bisiklet yarışı ne futbol ne de basketbol vb izledim. 2-3 sene öncesine kadar biraz Ralli ve RallyCross merakım vardı ancak işlerin yoğunluğu içinde kayboldu gitti. İşe gidip gelebileceğim, daha geçen sene yenilediğim ortalama üstü bir arabam var ama daha hiç kullanmadım. Plakasını bile bilmiyorum. :D Peder bey haftada iki defa torununu okula götürüp getiriyor... Neyse ki şu anki ofis oldukça yakın, bana bu imkanı sağlıyor. Bu bisiklete hatırı sayılır masraf yaptım, epeyce de kendim uğraştım üzerinde. Fren ve vites sensörleri yoktu bunları bulup taktım, ışıklandırması yoktu, onları buldum. Su geçirebilecek yerlerini tespit edip silikonladım, ve geçtiğimiz kış her gün bununla gittim işe. Malumunuz kar yağmadı bu sene, bir de siste kalmadım ama diğer tüm hava şartlarından geçtik birlikte. Islanmaya başlayınca Cevat Kelle çantasından yağmurluğu çıkarıp devam ettim. Sağnağa, rüzgara yakalandım, bileklerime kadar suyun içinden geçtim (bisikletin üzerinde iken) hiç birini dinlemedi, "Hadi gidelim" dedi sadece. Eğer yolunuz bisikletle 1 saatin (yada ne kadar gözünüz kesiyorsa) altında ise İstanbul için optimum işe gidip gelme taşıtı bir pedal destekli bisiklettir. Ayrıca hafta sonrlarında, vakit bulduğunuzda sahile ya da muadili, bisiklet sürülebilecek bir yere gidip şenlenmenize de olanak verir.


1709675006746.png
 
25 kg'lik elektrikli şehir bisikleti kullanıyorum, kullanmadan önce bana da saçma geliyordu da kullandıktan sonra bunca yıl ulaşım için bisiklet kullanırken boşuna hamallık yapmışım dedim.

Bisikleti sokakta, park olmayan ya da az park alanı olan yerlerde bırakacaksınız mecbur alüminyum olacak. İşe, alışverişe, çocuğu kreşe/okula götürmek gibi amaçlarla kullanacaksınız zaten şehir bisikleti dışında seçenek yok ( hemen hemen her çeşit bisiklet denedim ). Kılık kıyafet, çanta/sepet, çocuk koltuğu vs gibi aksesuarlar belki touring bisikletlere uyar.
Yaz kış kullanayım, sokakta bırakırım ara sıra, yağmur kar derken zaten kapalı sistem vites şart gibi. Zincir, aktarım temizliği olayı yok. Nexus 7/8'in 5 senede bir yağını değiştir geç yeterli. Zincir yerine carbon belt olursa zincir temizliği ya da zincir koruması derdi de yok ama onlar da genelde alfine ile geliyor, pahalı.
Arıza yapmayacak, tutarlı güç veren iyi bir motor min 400'luk pil, arka teker kilidi, zincir vs derken 30'u da bulur rahatlıkla.
Neyse, bahsettiğim gibi kullanmadan önce bana da çok saçma geliyordu da bir iki istisna harici araba kullanmadım son 2 yıldır. Hanıma da aldım benzerini mis gibi kullanıyoruz.
Bir sonraki hedefim ise yaza doğru 45 kg'lik kargo bisikletine geçmek.
sizin adınıza sevindim güle güle kullanın
donanım haber ölücüleri diye bir kavramın olduğu ülkedeyiz.
kendimizi kötüye göre ayaralamayalım istersen, amerikada avrupada da var öyle tipler
 
Amsterdam belediyesi kural dışı elektirikli bisikletlere fena takmış durumda. 50 km/s hızla bisiklet yollarını terorize eden ergenler yüzünden çocuklar ve yaşlıların bisiklet kullanımı düştüğü ve kaza sayısı arttığı için önlem alınamaya başlandı. Daha önce paylaşmıştım, hiz sınırını aşan e-bisikletleri roller üzerinde test edip hızı sınırlandırılmamissa ceza kesiyorlardi. Artık eli yükseltmeyi planliyorlar. Bütün e-bisikletlere bir cihaz takıp hem hiz limitini 25 km/s'e indirmek hem de okul, oyun alanları gibi yerlerde bunu 15 km/s'e düşürmeyi planlıyorlar.
Bu konuşulmaya ve test edilmeye başlandıysa 3-5 seneye uygulamaya geçer.
Hollandali üreticiler tamam biz uyarız da Çin'den gelenlere nasıl yapacaksınız bu uygulamayı demişler, ortalık karışık biraz.

(link)
 
Amsterdam belediyesi kural dışı elektirikli bisikletlere fena takmış durumda. 50 km/s hızla bisiklet yollarını terorize eden ergenler yüzünden çocuklar ve yaşlıların bisiklet kullanımı düştüğü ve kaza sayısı arttığı için önlem alınamaya başlandı. Daha önce paylaşmıştım, hiz sınırını aşan e-bisikletleri roller üzerinde test edip hızı sınırlandırılmamissa ceza kesiyorlardi. Artık eli yükseltmeyi planliyorlar. Bütün e-bisikletlere bir cihaz takıp hem hiz limitini 25 km/s'e indirmek hem de okul, oyun alanları gibi yerlerde bunu 15 km/s'e düşürmeyi planlıyorlar.
Bu konuşulmaya ve test edilmeye başlandıysa 3-5 seneye uygulamaya geçer.
Hollandali üreticiler tamam biz uyarız da Çin'den gelenlere nasıl yapacaksınız bu uygulamayı demişler, ortalık karışık biraz.

(link)
en azından riskleri değerlendirip önlem alıyorlar biz de allah ne verdiyse modu hakim
 
Merhaba, kron xc500 hidrolik frenli bisikletime dönüşüm kiti alacağım. Eldrive diye bir sayfa var, instagramda bir sürü işlem yaptığını görüyorum. Kullanan var mı? ayrıca aynakol dişlimi tek 48 yada tek 52 bişe yapmak istiyorum ama bisikletime uyumlu olup olmadığını nereden anlayabilirim? Uzun zamandır sürüyorum ama sadece sürücüyüm çok anlamıyorum. yardımcı olabilir misiniz?
 
Hub gürültü yapıyor ne kadar self-contained olsa bile. İsterseniz marine grade aluminyum ile kaplayın 30kg olsun gene gürültü var.

Başlı başına HOOV HOOV supercharger gürültüsü kafa yorucu üst devirlerde.

Ama her halükarda güzel bi konsept, yani.
 
Acemi bir bisiklete biner ve e-bike fan dayısı olaraktan kuçük bi itiraf: 4-5 aylık yoğunluktan sonra ilk defa Cumartesi çalışmıyorum. Sabah sahile doğru gidesim var ama aksi gibi yarın hava biraz soğuk görünüyor. Hava soğuk olduğunda, eğer kendisini kullanmazsanız, batarya üşüyüp kapanıyor. Yani sabah bisiklet sürmek istediğime karar verirsem ya elektrik desteği ile ya da cep sobasını bataryaya yapıştırıp bir gözüm sürekli batarya ısısında dolaşmam gerek.
 
Acemi bir bisiklete biner ve e-bike fan dayısı olaraktan kuçük bi itiraf: 4-5 aylık yoğunluktan sonra ilk defa Cumartesi çalışmıyorum. Sabah sahile doğru gidesim var ama aksi gibi yarın hava biraz soğuk görünüyor. Hava soğuk olduğunda, eğer kendisini kullanmazsanız, batarya üşüyüp kapanıyor. Yani sabah bisiklet sürmek istediğime karar verirsem ya elektrik desteği ile ya da cep sobasını bataryaya yapıştırıp bir gözüm sürekli batarya ısısında dolaşmam gerek.
bisikletlere de ısı pompası lazım o zaman :D
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Merhaba arkadaşlar mevcutta carraro e-sportive bisikletim var(şehjir içi ulaşımlarında sıklıkla kuıllandığımI) fakat yol bisikletli arkadaşlarımla katılmak istediğim turlar için bir bisikelt arayışındayım. e-gravel 700x38 geliyor(lastikleri 32 yapıp) kullanmak mı daha iyi bir tercih yoksa, yeni çıkan fsa sistemli competizione ile mi devam etmek daha önemli. Diz sakatlığım olduğu için kesinlikle yokuşlarda zorlamam yasak. Bu yüzden e bisiklet kullanıyorum.
 
Merhaba arkadaşlar mevcutta carraro e-sportive bisikletim var(şehjir içi ulaşımlarında sıklıkla kuıllandığımI) fakat yol bisikletli arkadaşlarımla katılmak istediğim turlar için bir bisikelt arayışındayım. e-gravel 700x38 geliyor(lastikleri 32 yapıp) kullanmak mı daha iyi bir tercih yoksa, yeni çıkan fsa sistemli competizione ile mi devam etmek daha önemli. Diz sakatlığım olduğu için kesinlikle yokuşlarda zorlamam yasak. Bu yüzden e bisiklet kullanıyorum.

Amaç yol bisikleti ile gruplara katılmak ise competizione daha mantıklı bir tercih olur. Eğer ben arada sırada toprak yollara, bozuk yollara da gireceğim derseniz gravel almanız lazım. Sadece asfaltta sürülecekse gravel bisikletler yola göre daha ağır oluyor ve bence almaya gerek yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: ali alper uyar
Merhaba arkadaşlar mevcutta carraro e-sportive bisikletim var(şehjir içi ulaşımlarında sıklıkla kuıllandığımI) fakat yol bisikletli arkadaşlarımla katılmak istediğim turlar için bir bisikelt arayışındayım. e-gravel 700x38 geliyor(lastikleri 32 yapıp) kullanmak mı daha iyi bir tercih yoksa, yeni çıkan fsa sistemli competizione ile mi devam etmek daha önemli. Diz sakatlığım olduğu için kesinlikle yokuşlarda zorlamam yasak. Bu yüzden e bisiklet kullanıyorum.
Arkadaşlarınız ortalama sürüş hızı nedir? Hızlı sürüyorlarsa elektrikli bisiklet sizi yavaşlatır. Motor desteği 25km/s hızdan sonra kesiliyor ve tamamen bacak gücüyle sürmeniz gerekiyor. elektrikli bisikletler normalden daha ağır olduğu için hızlı sürüşlerde daha fazla yorulursunuz. yeni bisiklet almadan önce bir kez elinizdeki e-sportive ile toplu deneme sürüşü yapmayı deneyin. 30kmnin üstü hızlarda sürüyorlarsa hiç elektikli bisikletle toplu sürmeyi düşünmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Coşkun
hocam tırmanış rotaları için düşünüyorum. Mesela sakatlanmadan önce iğneada demirköy tırmanışları yapıyor idik şu an bunlara çok uzağım. 25 km ortalamayı geçen sürüşlere katılmak gibi bir düşüncem yok zaten :) maksat yokuşlarda yük binmemeli, acaba yol bisikleti ebike için mahle sistemleri evar bir bilginiz var mıdır?
 
hocam tırmanış rotaları için düşünüyorum. Mesela sakatlanmadan önce iğneada demirköy tırmanışları yapıyor idik şu an bunlara çok uzağım. 25 km ortalamayı geçen sürüşlere katılmak gibi bir düşüncem yok zaten :) maksat yokuşlarda yük binmemeli, acaba yol bisikleti ebike için mahle sistemleri evar bir bilginiz var mıdır?
mahle hiç kullanmadım. kağıt üstüne okuduklarım dışında bilgim yok.
e-sportive'i toplu sürüşe kabul etmiyorlar mı:) e-sportive güzel bisiklet. yeterli olur aslında. hatta yazılımla hız desteğini 32'ye çıkarmak ta mümkün.
 
Geri