Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

hep faiz lobisi yapıyor bu çalışmaları
(link)
Geçmişte kola, margarin ve hatta sigara gibi ürünler bilim adamları tarafından sağlıklı olarak addedilerek insanlara tavsiye edildi satışlarında patlamalar yaşandı. Sonradan hepsinin ne olduğu anlaşıldı. Yukarıdaki çalışmayı da buna benzetiyorum.

Bilim tarihinde buna benzer yanlışlar mevcut malesef. Bazı gerçekler yıllar sonra ortaya çıkıyor.
 
Scudo
Bu bir tür yol bisikleti görünümlü hibrit bir elektrikli bisiklet. Gaz kumandası olmayan, sadece istenildiğinde tek tuşla desteği açıp yine sadece pedal çevirince destek veren 14 kg lık bir hibrit bisiklet. Desteğini açtığınızda sağ ve sol boynuzlardaki minik düğmelerden birisi ile 3 kademe destek artıran, diğeri ile destekleri düşüren bir sisteme sahip. Siz sadece pedal çevirdiğinizde destek veriyor ve en yüksek 25 km hıza kadar destek sağlıyor. 25 km sonrasında desteği yavaşça kesiyor ve siz 14 kg lık bisiklet kullanıyorsunuz. Bu arada pili orta göbekten alın borusuna giden alt boru içinde gizli. Lastikler 32 mm olarak geliyor ama bisiklet 38 mm'ye kadar izin veriyor. Motoru arka göbekte olup, dişli ve hidrolik frenler komple105 set. Dişliler 50/34 - 11/34 oranına sahip.
Özetle benim gibi yaşı 50'ye ulaşmış olup, yine benim gibi kalp ve diz problemleri başlamış kişilerin, terlemeden hafif bir destekle işine gücüne gidip gelebileceği, aynı zamanda yine gerçek yol bisikleti tadını ve özlemini giderebileceği türden pahalı bir alet.
Trek Domane+ AL5. (Şubat 2024 itibari ile Fiyatı 3500 Dolar).
1708605050164.png
 
Son düzenleme:
Bu bir tür yol bisikleti görünümlü hibrit bir elektrikli bisiklet. Gaz kumandası olmayan, sadece istenildiğinde tek tuşla desteği açıp yine sadece pedal çevirince destek veren 14 kg lık bir hibrit bisiklet. Desteğini açtığınızda sağ ve sol boynuzlardaki minik düğmelerden birisi ile 3 kademe destek artıran, diğeri ile destekleri düşüren bir sisteme sahip. Siz sadece pedal çevirdiğinizde destek veriyor ve en yüksek 25 km hıza kadar destek sağlıyor. 25 km sonrasında desteği yavaşça kesiyor ve siz 14 kg lık bisiklet kullanıyorsunuz. Lastikler 32 mm olarak geliyor ama bisiklet 38 mm'ye kadar izin veriyor. Motoru arka göbekte olup, dişli ve hidrolik frenler komple105 set. Dişliler 50/34 - 11/34 oranına sahip.
Özetle benim gibi yaşı 50'ye ulaşmış olup, yine benim gibi kalp ve diz problemleri başlamış kişilerin, terlemeden hafif bir destekle işine gücüne gidip gelebileceği, aynı zamanda yine gerçek yol bisikleti tadını ve özlemini giderebileceği türden pahalı bir alet.
Trek Domane+ AL5. (Şubat 2024 itibari ile Fiyatı 3500 Dolar).
315040 dosyayı görüntüle
Aslında benzer şeyleri ben de scott addict elektirkli için yazmıştım hatta esprili de bir videosu vardı ama olaya siyah beyaz bakıp fanatik davranan insanlar konuyu tam kavrayamıyor malesef.
video buydu
bisiklet de bu
Tanıyanlar bilir FLU tv kurucusu İlker Canikligil de benzer bir TREK elektriklli almış ve videosunu çekmişti
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Aslında fanatik davranan arkadaşlar da bizimle benzer fikirlerdeler. Sadece birbirimizi anlamak kısmında bir miktar sorun yaşıyoruz :)
Bence herkesin hemfikir olduğu konu, "zevkler ve renkler kişiden kişiye değişir, bunun tartışılması anlamsız". Ne kadar konu tartışılırsa tartışılsın, ulaşılan son nokta "Eğitim şart" kısmında bitiyor.
Şimdi ben gerçekten ihtiyacı olduğu için bir elektrikli bisiklet alıp kullanana kimsenin bir şey diyeceğini, durumu farklı göreceğini sanmıyorum.

Şimdi bir de kategorilendirmede sorun yaşıyoruz galiba. Şimdi benim paylaştığım bisiklet gerçekten elektrik destekli bir bisiklet. Ama aynı zamanda endurance yol görünümlü yarı gravel yarı drop barlı şehir bisikleti gibi birşey. Ne demeliyiz ki buna? Elektrikli gravel? Elektrikli yol? ....
 
...Şubat 2024 itibari ile Fiyatı 3500 Dolar...

3500 göze/kulağa çok tatlı görünüyor değil mi?
Buraya gelirken yolda üstüne binecek olanlar hariç "108.473,75 Türk Lirası".
Bir dili iyi konuşabilmek için Türkçe değil de o dilde düşünmek lazım derler, bir şeyi alabilmek için de TL karşılığına hiç bakmamak lazım artık.
 
Aslında fanatik davranan arkadaşlar da bizimle benzer fikirlerdeler. Sadece birbirimizi anlamak kısmında bir miktar sorun yaşıyoruz :)
Bence herkesin hemfikir olduğu konu, "zevkler ve renkler kişiden kişiye değişir, bunun tartışılması anlamsız". Ne kadar konu tartışılırsa tartışılsın, ulaşılan son nokta "Eğitim şart" kısmında bitiyor.
Şimdi ben gerçekten ihtiyacı olduğu için bir elektrikli bisiklet alıp kullanana kimsenin bir şey diyeceğini, durumu farklı göreceğini sanmıyorum.

Şimdi bir de kategorilendirmede sorun yaşıyoruz galiba. Şimdi benim paylaştığım bisiklet gerçekten elektrik destekli bir bisiklet. Ama aynı zamanda endurance yol görünümlü yarı gravel yarı drop barlı şehir bisikleti gibi birşey. Ne demeliyiz ki buna? Elektrikli gravel? Elektrikli yol? ....
ananem olsa elantrikli velespit derdi
3500 göze/kulağa çok tatlı görünüyor değil mi?
Buraya gelirken yolda üstüne binecek olanlar hariç "108.473,75 Türk Lirası".
Bir dili iyi konuşabilmek için Türkçe değil de o dilde düşünmek lazım derler, bir şeyi alabilmek için de TL karşılığına hiç bakmamak lazım artık.
berline gidiş dönüş 5-6 bintl, taxfree iade de hesaba katılırsa orayla aynı fiyata gelir
 
...berline gidiş dönüş 5-6 bintl, taxfree iade de hesaba katılırsa orayla aynı fiyata gelir

"Orayla aynı fiyat" da 100000 küsür lira. 3500 vs 100000.
 
3500 göze/kulağa çok tatlı görünüyor değil mi?
Buraya gelirken yolda üstüne binecek olanlar hariç "108.473,75 Türk Lirası".
Bir dili iyi konuşabilmek için Türkçe değil de o dilde düşünmek lazım derler, bir şeyi alabilmek için de TL karşılığına hiç bakmamak lazım artık.

Türkiye'de bir iki yerde ₺150.000,00 ila ₺165.000,00 bin aralığında görmüştüm yakın zamanda. Türk Liramızın malum gücü :(
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
"Orayla aynı fiyat" da 100000 küsür lira. 3500 vs 100000.
Ülkenin gerçekleri bu olduğuna göre şöyle düşünüyorum; bu bisiklet için mevcut şartlarda iyi bir fiyat mı; evet o zaman ihtiyaç varsa alınır bir bisiklet. Her gün bu ekonomik şartlara itiraz etsek de değişen bir şey yok.
 
Ülkenin gerçekleri bu olduğuna göre şöyle düşünüyorum; bu bisiklet için mevcut şartlarda iyi bir fiyat mı; evet o zaman ihtiyaç varsa alınır bir bisiklet. Her gün bu ekonomik şartlara itiraz etsek de değişen bir şey yok.

Alınır. Ben "bu parayı etmez" demedim zaten. Paylaşımı okurken "3500" çok makul geldi, TL olarak düşününceye kadar. Ülkenin gerçeklerini bildiğim ve değiştiremeyeceğimi de bildiğim halde dikkatimi çeken bir noktaya yorum yapma gafletinde bulundum.
 
Alınır. Ben "bu parayı etmez" demedim zaten. Paylaşımı okurken "3500" çok makul geldi, TL olarak düşününceye kadar. Ülkenin gerçeklerini bildiğim ve değiştiremeyeceğimi de bildiğim halde dikkatimi çeken bir noktaya yorum yapma gafletinde bulundum.
Aslında biraz benim hatam. Dolar fiyatının yanına TL olarakta yazmalıydım. Bisikleti gördüğüm ve bilgisini aldığım yer bir yurtdışı internet sitesi olunca fiyatı da oradan otomatik alıp hızlıca yazınca öyle kaldı.
 
Aslında biraz benim hatam. Dolar fiyatının yanına TL olarakta yazmalıydım. Bisikleti gördüğüm ve bilgisini aldığım yer bir yurtdışı internet sitesi olunca fiyatı da oradan otomatik alıp hızlıca yazınca öyle kaldı.

Bence orada hata yok.
Hata ülkenin ekonomik durumuyla ilişkilendirilebilecek yorum yapmakta sanırım.
 
TrekDomane+AL5. Çok süpermiş. 14kg olması da çok güzel .
Ben bu elektrikli bisikletler ilk çıktığından beri ilgi duyuyorum istiyorum ama bana uygun değiller .
o yüzden 12 kg lık katlanır bisiklet aldım Bana en uygunu bu. Çünkü 1- 2 kat ağır bisiklet taşıyamam
.Bel ve diz problemim var.
Sıcakta o batarya ile beraber arabada bırakamam güvenemiyorum .

ama bıktım. Benim bisikleti görenler ile ilgili diyaloglarımdan. Tanıdık yada tanımadık farketmiyor .
- elektrikli mi bu ?
- yok. Normal pedallı .
Bundan sonra değişik cevapları var
- çeşke elektrikli alsaydın !
- bunun elektriklileri daha iyi !
- bunun elektriklileri çıktı !
- bu saatten sonra elektriksiz olmaz !
- niye elektrikli almadın ?

Benim bu bisiklet o elektriklilerden daha pahalı diyorum geçiyorum bazen. Yalan değil yani ). Gördükleri , bildikleri elektriklilerden daha pahalı.
Ama bıktım sorulardan , bisiklet görünce abuk sabuk sorular beni buluyor herhalde. Buraya sadece elektrikli bisiklet sorularını yazdım))

uygun ortamım olmadığı için Elektrikli bisiklet bana uygun olmuyor ama takip ediyorum .

ayrıca elektrikli bisiklet hakkaten normal bisikletten daha çok egzersiz yaptırıyor olabilir 🤔
Çünkü elektrikli bisiklet olmasa hiç binmeyecek insanlar var , elektrikli bisiklet olunca. Az biraz da olsa egzersiz yapıyorlar )))
 
yillardir elektrikli dag bisikletine biniyorum, ben cevremdeki en az 20 kisi icin bu tezin dogru oldugunu soyleyebilirim. Gercekten elektrikliye gectigimizden beri cok daha fazla bisiklete biner olduk, cok daha fazla spor yapiyoruz, cogumuz 50 yasinda adamlariz ve bariz sekilde eskiye gore fit'lestik diyebilirim. Aslinda yasla da ilgisi yok bu isin, yol bisikleti olarak bilmiyorum ama dag bisikletinde gerek teknik cikislarda gerek downhill tarzi inislerde cok farkli hissiyati var ve hem daha keyifli hemde sizi spora daha cok tesvik ettigini kesin olarak soyleyebilirim
 
50 yaşındayım. Benim kalp kası büyümesine bağlı hipertansiyonum var. 3 yıldır ilaç kullanıyorum. Doktorum ömür boyu kullanacaksın dedi. 3 hafta önce hayatımda ilk kez 5 dk süren bir taşikardi (çarpıntı) yaşadım. Derhal ertesi gün doktora gittim. Baştan aşağı tarama yaptırdım, doktor ile uzun uzun konuştum. Bisiklet sürdüğümden de bahsettim. Ara ara gezdiğimi, işe giderken bile kullandığımı söyledim. (Bu arada iş gidiş dönüşünde iki adet dik yokuşum var ve ciddi terletiyor). Doktor bana bisiklet sürmemin çok iyi olduğunu, devam etmemi ama kalbimi çok zorlamamam gerektiğini söyledi.
Bundan hariç, dizlerimden minik te olsa "ben de burdayım dikkat et" sinyalleri alıyorum. Bir ara bunun için de doktora gideceğim..
Demem o ki, beni çok zorlamayacak seviyede bütçeyi ayarladığımda gaz düğmesi olmayan ve pedaldan destekli elektrikli gravel ya da yol bisikletlerinden bir tanesini alacağım. Şimdilik ben kovalıyorum, onlar kaçıyor :D.
 
ÇOK SPORDAN ZİYADE PERFORMANS/ZAMAN Şahsi görüşüm Elektirikli bisikleti olanlar daha fazla ve daha uzun menzilli kullandıklarından her ne kadar sporu fazla yapsalarda Hereketlilik olarak manuel bisiklet kullananlarda daha az güç sarfediyorlar
Mola sıklığı fazla ama uzun süren spror ve diğe tarafta mola sıklığı az ama oğur bir hareketlilik
Fayda/Sağlık açısından da vücuttaki kas,karbonhidrat,yağ,yaş durumları sonucu etkiler
 
Hollanda'da polis sonunda yasal limitlere uymayan elektikli bisikletlere karşı yaptırım uygulamaya başladı. 25 km/s limiti olmayan bisikletletlere 290€ ceza yazılıyor. 2. kez yakalanırsa aynı ceza ama 3.'de bisiklete el koyacaklar.
45 km/s limiti olan bisikletler ( hepsi pedal desteği ile hareket ediyor aksi takdirde mobilet olarak değerlendiriliyor ) ise gerekli yasal düzenlemeler ile serbest hala. Bu cihazlar için plaka, ayna, sigorta ve kask zorunluluğu var. Her bisiklet yolunda 45 km/s hiz yapmaları da serbest değil, sadece bisiklet otobanlarinda ve araç yollarında serbest. Zaten araçlar için şehir içi hız limiti de 30 km/s olarak değişti yılbaşında.

(link)

Merak ettim şimdi, normal bisikletle (salt pedal cevirerek) 25 veya 45 km/h üstü hız yapmak serbest mi? normal bisikletleri radar ile kontrol etme planları var mı?
 
Merak ettim şimdi, normal bisikletle (salt pedal cevirerek) 25 veya 45 km/h üstü hız yapmak serbest mi? normal bisikletleri radar ile kontrol etme planları var mı?

Teorik olarak
  • sehir ici bisiklet yollarinda 30 km/s ( yilbasindan beri butun sehir ici yollarda, arabalar dahil limit 30 oldu )
  • sehir disi bisiklet yollari ve bisiklet otobanlarinda 40 km/s
  • arac yollarinda 45 km/s
ile sinirli ama pratikte bisiklete hiz cezasi kesildigini gormedim duymadim. Planladiklarini da zannetmiyorum, bisiklet kullanimini azaltacak ya da bisikletlileri kusturecek en ufak sinirlamadan deli gibi korkuyorlar. Tek dert bireysel arac kullanimi azalsin, bisiklet ve toplu tasima kullanimi artsin.
Az daha inanıyordum :komik: bunlarınki daha çok temenni gibi geldi bana:naslyni:

Temenni degil hocam, temel fizik denklemi aslinda.

Harcanan guc azaliyor ama kullanim mesafesi artiyor. Insanlar 15 km'lik mesafeye normal bisikletle gitmeye useniyordu elektrikli ile usenmiyor. Uzun mesafe katediyor, daha az enerji harcayarak ama toplam yapilan is/harcanan enerji ise atiyorum 8 km'yi mekanik bisikletle daha fazla guc harcayarak katetmesi ile ayni hatta daha fazla oldugu icin dogal olarak daha cok egzersiz yapmis oluyorlar.

Ben de eskiden oyleydim, mesafe 8-10 km'nin ustune cikinca toplu tasima ya da arac kullanmayi tercih ediyordum elektrikli bisikletle 25 km'yi goze aliyorum artik.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Geri